sf-mitta...
miks sf-mitta mitataan? kun mulla ainakin aamuisin mitta on 5cm isompi kuin päivisin.. niin eihän se todellakaan mene käyrän mukaan. vai vaihteleeko se vaa mulla? :o
ja kyllä, ihan oikein se on mitattu. rv 25.
Kommentit (9)
miks sf-mitta mitataan? kun mulla ainakin aamuisin mitta on 5cm isompi kuin päivisin
Itsekö mittaat vatsasi? Oletko ihan varma, että osaat tehdä sen oikein, sehän on aikamoista hakemista että löytyy se oikea paikka josta mitataan? Ja jos kerran osaat ihan oikein mitata, niin kuinka et tiedä MIKSi mittaus tehdään..?
äsken kun heräsin oli 25cm.. ja eilen päivällä oli 20,5cm..
ja rakko oli tyhjä kun mittasin äsken.
-ap
miks sf-mitta mitataan? kun mulla ainakin aamuisin mitta on 5cm isompi kuin päivisin
Itsekö mittaat vatsasi? Oletko ihan varma, että osaat tehdä sen oikein, sehän on aikamoista hakemista että löytyy se oikea paikka josta mitataan? Ja jos kerran osaat ihan oikein mitata, niin kuinka et tiedä MIKSi mittaus tehdään..?
osaan kyl mitata, olin työharjoittelussa neuvolassa pari kk muutama vuosi sitten. ja tää on toinen oma lapsi.. ekastakin mittasin eikä ollut tämmöstä.
tottakai tiedän miksi se mitataan, ilmasin asian väärin tossa. :) sori.
-ap
Olisiko mahdollista, että vauvasi oli ekalla mittauksella raivotarjonnassa ja nyt toisella kerralla perätilassa?
Mulla itselläni nimittäin oli noita aikoja kerran todella korkea sf-mitta terkkarin mittaamana ja kun lääkäri asian tarkisti oli se lähes normi käyrällä. Silloin lääkäri sanoi, että on varmaan ollut terkan mittauksessa perätilassa ja venyttänyt päällään sopivasti kohdunpohjaa esim. juuri oikaisemalla itseään.
Olisiko mahdollista, että vauvasi oli ekalla mittauksella raivotarjonnassa ja nyt toisella kerralla perätilassa?
Mulla itselläni nimittäin oli noita aikoja kerran todella korkea sf-mitta terkkarin mittaamana ja kun lääkäri asian tarkisti oli se lähes normi käyrällä. Silloin lääkäri sanoi, että on varmaan ollut terkan mittauksessa perätilassa ja venyttänyt päällään sopivasti kohdunpohjaa esim. juuri oikaisemalla itseään.
perätilassa kuulemma on vielä..
-ap
on "kontallaan" aamuisin? en kyl tiiä..
ja sitä ihmetteli terkkarit ja lääkäriaika piti ihan varata. Kukaan ei kuunnellut minua kun sanoin että vauva oli poikittain kohdussa kun tuli "pienentynyt" mitta ja terkkari vaan mittaa suoraan napaa kohti. Lääkäri kun sitten mittasi kaikki ok. Jospa sinunkin vauvasi on välillä poikittain?
Paljon sun sf mitta on tällähetkellä? Mittasitko makuultaan?