Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä n. 3-vuotiaan luistelun opetteluun?

Vierailija
13.12.2008 |

Käytiin tänään ekan kerran kokeilemassa ja jalat oli kyllä aika makaronia. Sellaisen "kelkan" avulla kyllä pysyi pystyssä, mutta koko ajan sellaista ei ollut vapaana ja pikkusen tuli oma selkä kipeäksi, kun kannatteli lasta kainaloista. Aikaa tässä varmaan menee ennen kuin lapsi oppii edes kävelemään luistimilla jäällä, mutta onko lisäksi jotain kikkoja, mistä olisi apua?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on opetettu tyttöä niin että jompi kumpi vanhemmista pitää jääkiekkomailan toisesta päästä (ihan peliote) ja tyttö toisesta päästä, siis rinnakkain mennen maila poikittain edessä (itse menin takaperinluistelua, tyttö etuperin). Sillä saa vähän tukea ja lapsi joutuu itse tukemaan niihin omiin jalkoihinsa. Kainaloista kannattelemiseen me ei menty, just sen takia että siinä lapsi helpsti alkaa roikkumaan jalat makaronina.

Sitten kun alkaa sujua niin lapselle oma maila (henkiseks) tueksi :-)

Vierailija
2/6 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on opetettu tyttöä niin että jompi kumpi vanhemmista pitää jääkiekkomailan toisesta päästä (ihan peliote) ja tyttö toisesta päästä, siis rinnakkain mennen maila poikittain edessä (itse menin takaperinluistelua, tyttö etuperin). Sillä saa vähän tukea ja lapsi joutuu itse tukemaan niihin omiin jalkoihinsa. Kainaloista kannattelemiseen me ei menty, just sen takia että siinä lapsi helpsti alkaa roikkumaan jalat makaronina.

Sitten kun alkaa sujua niin lapselle oma maila (henkiseks) tueksi :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tulipahan ainakin selväksi :-)

Vierailija
4/6 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen on hyvä nojata. Opeta ensin kävelemään ankka-kävelyä luistimilla ja siitä pikkuhiljaa potkua toisella luistimella. Varmaan nuori-suomi.fi sivuilla tai suomen taitoluisteluliiton sivuilla voisi olla vielä enemmän vinkkejä.

Vierailija
5/6 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on valmiimpi luistelun opetteluun. Erityisesti jos kyseessä on esikoinen, niin mitä suotta sinne jäälle menette seisoskelemaan. Jos teillä taas on isompiakin lapsia, ja tämä tulisi mukaan, niin eipä siinä muuta kuin sinnikästä harjoittelua. Ensin opetat seisomaan luistimilla, sitten "kävelemään", ja lopulta homma sujuu 3-4 luistelukerran jälkeen.

Vierailija
6/6 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelivuotiaana paljon helpompaa! Mutta ota potkuri mukaan, siitä on hyvä lapsen ottaa tukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi