Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä hyvä vai huono turvaverkko?

Vierailija
15.04.2009 |

Kun puhutaan, että on hyvät tai huonot turvaverkot niin minun on tosi vaikea sijoittaa meidän perhettä selkeästi kumpaankaan. Mitä mieltä olet?

Lapsemme on perhepäivähoidossa ihanassa paikassa, joten päivähoidon suhteen ei ole ongelmaa eikä varahoidonkaan - se on aina samassa läheisessä päiväkodissa, jossa on varahoitaja perhepäivähoidon lapsia varten.

Mieheni perhe ja ystävät asuvat ulkomailla, joten käymme siellä kaksi kertaa vuodessa. Silloin anoppi hoitaa mielellään lasta esim. 2-3 tuntia, jotta pääsemme käymään kahdestaan vaikka kaupungilla.

Kotimaassa kukaan ei tarjoa meille hoitoapua käytännössä juuri koskaan, mutta jos pyydämme, joku siskoistani voi tulla hoitamaan lasta - tosin yleensä olemme aina maksaneet siitä 8-10 eur/tunti. Kahdestaan käymme jossakin ehkä 3-5 kertaa vuodessa muutaman tunnin.

Vauva-aikana tuntui, että meillä on hyvät turvaverkot - silloin perheeni hoiti vauvaa välillä ihan oma-aloitteisesti ja mielellään, mutta nyt, kun lapsi on isompi, apua on vaikeampi saada.

Ehkä meidän tilanne on keskitasoa, vai?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla kuitenkin on ilmeisesti useampikin sisko lähettyvillä, jotka voi tarvittaessa auttaa jos joku hätä tulisi. Eihän sen turvaverkon niin tarvitsekaan näkyä päivittäin silloin kun kaikki on hyvin.

Ja varmaan puhelimitse myös miehen perheeltä voi saada henkistä tukea..

Kaikilla ei kuitenkaan ole oikeasti juuri ketään. Ei ketään kelle puhua eikä ketään kuka tulisi hoitamaan lasta jos vaikka itse joutuu onnettomuuteen.

Meillä onneksi on todella hyvä turvaverkosto, saadaan myös hoitoapua aina kun tarvitaan, jopa yön yli. (ei mekään silti pyydetä sitä hoitoapua kuin muutama kerta vuodessa..)

Vierailija
2/2 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain hyvän ja huonon välissä.. en osaa sanoa.. meillä on erittäin hyvä turvaverkko.

Lasten isovanhemmat (molempien puolelta) ovat valmiit ottamaan lapset melkein milloin tahansa hoitoon, jos on tarvetta.

Ja ovat ostaneet lapsille vaatteita silloin kun meillä on rahat loppu. (melkein aina kyllä on, kun itse olen työtön ja miehellä tosi huono palkka)

Ja sitten lapsien kummitkin ovat valmiit auttamaan tarvittaessa.. ja suurin osa sukulaisista ja ystävistä asuu samalla paikkakunnalla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla