Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14 vuotias tyttö Pituus 159 cm ja paino 58kg

Vierailija
15.04.2009 |

Miten saisi tytön laihtumaan?

Tyttö liikkuu ja harrastaaa. Ruokavalio on kohdallaan (siis muu perhe ei ole lihavia ja olen tarkka siitä mitä meillä syödään.) Ehkä tyttö syö liikaa suklaata...ei siis joka päivä.

Kuinka saisi tytön laihtumaan ja vielä niin ettei tarvitisi sanoa, et hei olet LIHAVA.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite oon 14v 166cm ja noin 40kg.

mun äiti ois onnessaa jos oisin ainaki 50kg.

koulussa mulle on sanottu et syön ku anorektíikko ja oon joutunu puhutteluihi painoni takii. ÄLÄ IHMEES TOIVO TYTTÄRELLESI SAMAA!!!

Vierailija
2/43 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saisi tytön laihtumaan?

Tyttö liikkuu ja harrastaaa. .

Jos harrastaa urheilu, niin lihaksista tuollainen paino voi tulla ihan helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseeni, ja on tyttö pullea!! Eikä 14 vllä voi olla vielä niin paljon lihaksia (eikä ne tule puolessa vuodessa) että ne painaisivat niin paljon.

Edelleen tsemppiä koko perheelle!

Vierailija
4/43 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla mitoilla jo tuossa iässä on hyvin todennäköistä tulla pullukaksi aikuiseksi.

Itselläni pituuskavu loppui tuohon ikään, eli 164cm. Olen aikuisena painanut pahimmillaan tuon 58kg - naama oli turvoksissa, vatsalla isot makkarat.Nyt 52kg, johon olen tyytyväinen.

Tietenkään tuon ikäiselle ei mennä sanomaan lihavuudesta. Eihän tyttö käy viikkorahoilla syömässä?

Riisit, pastat, perunat minimiin - ei siis kokonaan pois, mutta kastikkeiden alle enemmän kasviksia. Ja vettä tai kevyt maitoa.

Vierailija
5/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt on vielä kasvavassa iässä. Ja aikuisten pitäisi tietää se. 

Vierailija
6/43 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on ihan normaali painonen, ei kannata yrittää saada häntä laihtumaan.

Vierailija
7/43 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi oon 14 vuotias ja pituutta on 164 painan 47-50kg olenko ylipainoinen

Vierailija
8/43 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsipä bmi-laskuri googlesta niin saat vastauksen.

Vierailija
9/43 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajumala, 14 vuotias on vielä ihan lapsi! Jos teillä kotona jo syödään terveellisesti niin opeta tuo älytön vöyhkääminen.

Vierailija
10/43 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttö kerran urheilee ja syö terveellisesti (?) niin eikö se ole pääasia että lapsi voi hyvin...?

Vierailija
11/43 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2009 klo 10:55"]Miten saisi tytön laihtumaan?

Tyttö liikkuu ja harrastaaa. Ruokavalio on kohdallaan (siis muu perhe ei ole lihavia ja olen tarkka siitä mitä meillä syödään.) Ehkä tyttö syö liikaa suklaata...ei siis joka päivä.

Kuinka saisi tytön laihtumaan ja vielä niin ettei tarvitisi sanoa, et hei olet LIHAVA.
[/quote]

Tyttö on normaalipainoinen. Ihan lasten painoindeksilaskuri näyttää lapselle normaalin bmi:n

Th

Vierailija
12/43 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään suosittele tuon ikäisen painoon puuttumaan. Oma äitini mainitsi painostani ollessani n. 17-18 ja se todella loukkasi niin, että sairastuin bulimiaan...

Vierailija
13/43 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2009 klo 10:55"]Miten saisi tytön laihtumaan?

[/quote]

Normaali bmi on. Lopeta ap.

Vierailija
14/43 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo oo ees lihava. Tuossa iässä kroppa muuttuu muutenkin paljon.

Vierailija
15/43 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös tuo oo vielä aika terve paino? Tosin mä olen kymmenen senttiä pidempi enkä ole ikinä painanut yli 54kg, mutta olen kyllä omastakin mielestäni laiha. Kaverillani oli aikoinaan sama juttu, muu perhe hoikkia ja hän sen kun paisui koska söi epäterveellisiä eväitä heppatallilla ja karkkia ja mehua joka päivä. Se oli kyllä kamalaa kuunneltavaa kun tytön äiti sätti tyttöä lihavuudesta kun kyseessä oli silloinen paras kaveri.

Vierailija
16/43 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, normipainoista haluaa laihduttaa.. ☹

Vierailija
17/43 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kauhea "ylipaino"

Ite olin tuossa iässä 162cm ja 57kg. En ollut huomattavan lihava, harrastin juoksua, uintia ja jumppaa. Tätini kyllä joskus kahden kesken kun oltiin niin saattoi sanoa että "ootko taas lihonu?" tai "voisit olla karkki- tai sokerilakossa aina välillä". Noista kommenteista tuli tosi paha mieli, en uskaltanu kertoa kellekään. Mutta ei tätinikään mikään laiheliini ollut, päinvastoin. Yritin syödä kaiken maailman laihdutusruokia, ja yritin urheilla itseni henkihieveriin ilman ruokaa. Yhtenä päivänä pyörryin olohuoneen lattialle, kun olin juossut n. 2 tuntia juoksumatolla ilman ruokaa.

Tietenkin jos tyttö syö tosi paljon herkkuja, niin ne kannattaa vähentää tai ottaa kokonaan pois. Tilalle hedelmiä, marjoja tai täysjyväleipää. Karppausta suosittelen, siskoni laihtui sillä 8 kiloa kuukaudessa.

Laihdutusohjelmien mainostamaa rääkkiä ei kannata aloittaa. Ihminen ei voi hyvin, jos liikkuu itsensä henkihieveriin. Jos tahtoo laihtua, tasapainoinen ruokavalio ja liikunta ovat kaiken A ja O. Kannattaa muistaa, että kevytkin liikunta on askel eteenpäin. Itse teen vatsalihaksia 11-v tyttäreni kanssa. Muistakaa toistot ja määrää voi lisätä päivättäin.

Tyttö ei mielestäni ole lainkaan lihava. Teiniä ei kannata painostaa tällaisilla asioilla, siitä voi seurata itsetunnon romahtaminen. Moni teinityttö taistelee itsetunto-ongelmien kanssa. Jos siitä jatkuvasti huomauttelee, tulee varmasti huono mieli. Kokemusta on. Mielestäni dieetit ovat pahasta. Ne eivät sovi ainakaan nuorelle lapselle. Liikuntaa ja terveellistä ruokaa. Siinä se.

Vierailija
18/43 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilot ja sentit kun täsmää metrin yli niin on normaalipainoinen

Paino: 58 (kg)

Pituus: 159 (cm)

Painoindeksi: 22.9

Alipaino: alle 20

Normaalipaino: 20 - 25

Lievä ylipaino: 25 - 30

Huomattava ylipaino: 30 - 35

Vaikea ylipaino: 35 - 40

Sairaalloinen lihavuus: yli 40

Tyttöäsi voi jo ikänsä puolesta ajatella näillä aikuisten taulukoilla ja älä helvetissä väitä ett' tyttösi on lihava ja hänen pitäisi laihduttaa.

Sairas ämmä olet.

Vierailija
19/43 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko menkat alkaneet?

Jos pituuskasvu on vielä kesken, tuo ylimääräinen paino hukkuu helposti kasvupyrähdykseen.

Vierailija
20/43 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hänen pitäisi laihduttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän