Nykypäivänä pieni laittautuminen ei ole "mitään"..:/
Kävin kaupungilla, laitoin siistin kevättakin, mustat suorat housut, nahkaiset nilkkurit ja laukun. laitoin hiukset ponnarille ja meikkiä hieman, siis ripsaria, puuteria ja vähän poskipunaa.
no mitä näinkään kaupungilla:ihmisiä, jotka TODELLA paljon panostavat pukeutumiseen. kaikki vimpan päälle mietitty. kasvot näyttää siltä kuin olisi ollut kosmetologilla 4h. hiukset on jokaista hiusta myöten siistit, ja yleisilme superhuoliteltu. sellaisia ERITTÄIN huoliteltuja ja seksikkäitä naisia oli paljon.
tunsin itseni ihan kamalan rumaksi vain tavallisissa vaatteissani... onko muut huomanneet samaa että nykypäivänä varsinkin nuoret naiset on todella laittautuneita?
Kommentit (60)
sen liikaa tälläämisen? Miksi juuri sun asteikko on oikea? Mitä se ketään muuta haittaa, jos joku haluaa näyttää siltä barbilta vaikka siellä synnärillä? Miksi siihen pitää ylipäänsä tulla väläyttelemään jotain kommentteja?
Ei kuule haittaa. Heitä itseään se saattaa tosin haitata, jos heidän itsetuntonsa on kiinni luomivärin määrästä ja farkkujen lahkeiden leveydestä.
25
p.s. minäkin meikkasin synnärillä ;)
olen ainoa joka käyttää meikkiä. Tunnen itseni ylilaitetuksi, vaikkei olekaan kuin ripsaria, huulikiiltoa ja huomaamaton meikkivoide joka tasoittaa ihoa. Enkä käsitä sellaisia äitejä jotka ovat samoissa tahravaatteissa pari kolme kertaa peräkkäin. Omat vaatteeni eivät ole mitenkään uusia, mutta puhtaita aina. Paikalla on kotiäitejä, jotka eivät millään kuulemma ehdi laittautua. Mutta ainakaan omalla kohdallani laittaminen ei vie kuin muutaman minsan.
Miksi se sun tyyli olisi ainoa oikea?
Ei ne johannatukiaiset ole ainoa vaihtoehto "luonnollisuudelle".
Kiva jos susta on ihanaa voida valita barbielookin tai "luonnonkauneuden" väliltä - miksi kuvittelet etteivät muutkin laillasi valitse sitä kuinka paljon meikkiä laittavat ja miten hiukset tänään kammataan?
Kyllä se vähän kateudelta vaikuttaa, jos joku noin haluaa arvostella toisten meikkejä, kampauksia ja siistejä asuja.
Ei kuule haittaa. Heitä itseään se saattaa tosin haitata, jos heidän itsetuntonsa on kiinni luomivärin määrästä ja farkkujen lahkeiden leveydestä.
25
p.s. minäkin meikkasin synnärillä ;)
jotkut vaan yksinkertaisesti tykkää meikkaamisesta? Se on kivaa, on ihana läträtä niiden purnukoiden kanssa ja kokeilla erilaisia meikkejä. Jotkut tykkää laulamisesta, jotkut piirtämisestä, jotkut meikkaamisesta. Se vaan on kivaa.
Ei minun tapani ole mikään "ainoa oikea" - mielipiteitähän tässä vain vaihdetaan, eikös niin.
Kaunista kevään jatkoa kaikennäköisille. :)
25
ja myös ollessani kotona. Ja voi mikä syntinen syy siihen onkaan: minä _pidän_ siitä. Olen esteetikko ja rakastan kaikkea kaunista, ja siksi tietysti yritän valita aina kivat vaatteet ja laittaa naamani sellaiseksi että se miellyttää _omia_ silmiä. Muiden meikillä/meikittömyydellä ja vaatteilla ei ole niinkään väliä, koska kauneutta ja tyyliä on monenlaista, ei minun tapani ole mikään ainoa oikea. Suoranainen likaisuus (johon useimmiten liittyy paha haju) on oikeastaan ainoa asia joka muiden ihmisten ulkonäössä häiritsee.
Ja mitä pinnallisuuteen tulee, niin eikö laittautumista pinnallisempaa ole arvostella muita ulkonäön mukaan tyhjäpäisiksi barbeiksi joilla ei ole oikeaa sisältöä elämässä ja huono itsetunto tms (näin kärjistetysti)?
En ole myöskään ymmärtänyt miksi meikkaaminen tai laittautuminen olisi jotenkin feikkiä ja meikkaamattomuus aitoa? Ajatellaan vaikka gootteja, jos ihmisen mielestää kauneinta on dramaattinen meikki ja violetti tukka yhtä dramaattisilla vaatteilla ja kokee niiden kuvastavan parhaiten häntä itseään, niin mitä feikkiä siinä on? Eikö silloin olisi feikimpää pukeutua siihen tuulipukuun ja kulkea ilman meikkiä ja hiusväriä?
En ainakaan minä ottanut kommenteista itseeni, vaan paheksuin kestämättömiä, omituisen vanhanaikaisen tuntuisia argumentteja: moni toistelee mantraa jostakin "luonnollisuudesta" ja arvostelee toisia pinnallisiksi ja epävarmoiksi ilman mitään todellisuuspohjaa.
Vain laittautumattomilla on tässä ketjussa mielestään mahdollisuus valita, ja ne huolitellummat ovat sitten kuulemma vain huonon itsetuntonsa orjia ja "kätkeytyvät naamion taakse". Heillä on 25:n mielestä ongelma, jos meikillä "peitetään" jotakin.
Onkohan se asia nyt sittenkään ihan niin?
Ja mitä pinnallisuuteen tulee, niin eikö laittautumista pinnallisempaa ole arvostella muita ulkonäön mukaan tyhjäpäisiksi barbeiksi joilla ei ole oikeaa sisältöä elämässä ja huono itsetunto tms (näin kärjistetysti)?
En ole myöskään ymmärtänyt miksi meikkaaminen tai laittautuminen olisi jotenkin feikkiä ja meikkaamattomuus aitoa? Ajatellaan vaikka gootteja, jos ihmisen mielestää kauneinta on dramaattinen meikki ja violetti tukka yhtä dramaattisilla vaatteilla ja kokee niiden kuvastavan parhaiten häntä itseään, niin mitä feikkiä siinä on? Eikö silloin olisi feikimpää pukeutua siihen tuulipukuun ja kulkea ilman meikkiä ja hiusväriä?
että naisellisuus taas on arvossaan korostetusti ja tuulipuku-tuulahdus alkaa olla mennyttä
N33
Ei mitenkään ertyiseltä laittautumiselta. Mutta minä laittaudun vähän noin joka päivä. Juhlissa (eli erittäin harvoin) laittaudun enemmän.
Joo, naiset panostavat paljon rahaa ja aikaa ulkonäköön, ja ihan sama mulle. Hitto, jos alkaisin stressaamaan onko manikyyri nyt täydellinen ja onko joka ikinen hius just nii, niin joku saa tulla ampumaan siihen paikkaan.
Siis mä olen ihan tavallisissa toimistohommissa ja tuo ap:n kuvaama on kyllä ihan peruslaittautuminen joka aamu.
Olen tehnyt saman huomion.. Alkaakohan omat "tälläytymis" rutiinit olla ns antiikkiajoilta.... Hah, et on vanha olo näin kolmikymppiseks!
Kysykääpäs joskus omilta vanhemmiltanne tai isovanhemmiltanne, että miten he pukeutuivat ihmisten ilmoille esimerkiksi 1940-1960-luvuilla. Silloin mun käsittääkseni oli pukeutumisnormi se, että ihmisten ilmoilla kuljettiin hattu päässä, huivi kaulassa ja käsineet kädessä. Todellakin oli siistimpi takki ja kaupunkivaatteet. Kukaan ei laahustanut tukka sekaisin tuulipuvussa.
Mun uskoakseni se, että ihmiset kiinnittävät ulkonäköönsä huomiota on paluuta vanhaan. 1970-luvulta alkaenhan on ollut voimassa tasapäistämisen ideologia ja kaikkien on pitänyt näyttää samalta.
4
Itse kyllä laittaudun enemmän töihinkin, vaikka sinne ei vieraita olisi tulossa lainkaan...
ylettömästi vaivaa ulkonäkönsä eteen, hän ei ole luultavasti kovin balanssissa itsensä ja elämänsä kanssa.
Toisaalta tiedän, että jos pystyisin rauhassa meikkaamaan ja laittamaan hiuksia puolikin tuntia aamulla ja hieman tarkemmin miettimään asua, voisin olla suht samantyylinen kuin ne muutkin nuoret naiset.
Haluat näyttää kauniimmalta kuin kaikki muut? Miksi?
että haluaa huomiota miehiltä, jos laittautuu?
Jos on aina kaunis, ei ole koskaan kaunis. Tarkoittaa, että jos on aina vimpan päälle, niin mitä eroa on sitten ulkonäössä arkena ja esim. juhlimaan lähtiessä. Ei mitään. Minusta osa juhlimaan lähtemistä on laittautuminen ja se, että on kerrankin poikkeavan huoliteltu arkeen verrattuna. Toisinaan kyllä ihailen niitä, jotka "jaksavat" olla päivittäin huoliteltuja, eivätkä esim. sunnuntainakaan lähde edes kioskille ilman tälläystä. Tyyliin Salkkareiden Isabella.
siis eihän se ole mitään "barbielta" näyttämistä, jos laittaa vähän ripsaria ja meikkivoidetta, hiukset siististi (vaikka sitten vain ponnarille) ja nätit vaatteet päälle? Sehän on vaan normaalia valmistautumista päivään. Tälläytyminen on sitten eri juttu. Sen tälläytymisen (barbielta näyttämisen) ja meikittömänä kulkemisen välimaastossa on myös se kultainen keskitie!