Annan 4- ja 3-vuotiaiden poikieni valita itse vaatteet aamulla päälleen- oletteko muut tarkempia?
Meillä housut ovat harmaita, tummansinisiä ja mustia ja paidat sitten värikkäämpiä, samoin sukat. Sukat eivät aina mätsää paidan värin kanssa, mutta mitä sitten.
Olenko jotenkin outo tai erilainen, kun annan pienten poikieni itse ottaa laatikoistaan vaatteet ja pukea ne päälleen (itse tietty)?
Kommentit (24)
Meillä ainakin poika tykkää katsella vaatteitaan ja valita sieltä itse sen mistä tykkää. Ei mulla ole mitään sitä vastaan, mitäpä tuo haittaa. Hyvä vaan että osoittaa kiinnostusta asiaan.
jos 2,5-3v itse päättää mitä laittaa päälleen niin koska vanhemmat ei kestä tappelua asiasta. joo,ymmrrän mitätön asia eikä munkaan mielestä kannata ruveta kinastelee jostakin paidasta mutta se et tuon ikäiset päättää itse mitä laittaa päälle...meillä poika 2v7kk ja tasan tarkkaan minä valkkaan vaatteet kaapista mitkä laitetaan aamulla päälle ja ei ole kertaakaan narissu. kyllä ymmärrän et 5v alkaa jo sanoa minkä paidan ym.haluaa laittaa mutta 2-3vuotias on kyl turhan pieni .
Ei vaan yksinkertaisesti suostu laittamaan tiettyjä vaatteita päällensä ja väreistä on myös tarkka. Sisävaatteet mä saan valkata sille, niistä se ei pahemmin perusta. Punainen väri on sille tällä hetkellä sellainen mitä ei halua vaatteissa olevan, koska se on tyttöjen väri pojan mielestä. No, toivottavasti toi vaihe menee pian ohi, tylsää jos kaikki vaatteet tulee olemaan jatkossa ns. poikavärejä.
meillä eskarilainen pukeutuisi sortseihin ja t-paitaan joka keliin, joten sitä on vähän pakko vahtia mitä päälleen laittaa. Se, onko ne nyt värikoodattuja keskenään, ei ole mulle niin tärkeää. Pojat 7 ja 4 v.
Hyvähän tuo sun systeemisi on, oppivat itsekin vähän ajattelemaan:)
Lapselle ei kehity mun mielestäni mm. sitä silmää ja omaa makua silloin, jos aikuinen päättää. Lapset tykkää yleensä värikkäistä vaatteista, kuvioista jne. Tytöt kimalteista, vaaleanpunaisesta jne. Jos aikuinen aina päättää, saattaa jäädä se oma maku kehittymättä, kun ei tule "virhevalintoja" vaan aina on viimosen päälle sopivat, ÄIDIN maun mukaiset vaatteet. Jää myös esim. tuo hörhelövaihe elämättä ja on aika valitettavaa, jos sitä saa toteuttaa vasta aikuisena ;)