Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään ensimmäinen ultra ja jännittää onko siellä kaksoset.....

Vierailija
14.04.2009 |

Kohtu oli lääkärikäynnillä viikko sitten 4-5 vk suurempi kuin olisi pitänyt, viikkoja silloin 11+3.

Pahoinvointi ja kaikki oireet ovat olleet tuplana verrattuna kolmeen aikaisempaan raskauteen.

Jotenkin olen ihan varma että kaksi sieltä tulee, en vain kamalasti uskalla ajatellakkaan koko asiaa. Nuorin olisi vasta tasan kaksi vuotias kun vauva/vauvat syntyisivät...

Onko kenelläkään kokemusta vastaavista oireista ja montako siellä vatsassa sitten loppujen lopuksi oli???

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään teillä on pahoinvointi kestänyt?? Minulla nyt 13 vk täysi ja edelleen on niin pahaolo 24/7 että hulluksi tulen.

Onkohan tässä vaiheessa vielä ihan normaalia kohdun kovettumiset??? Ovat siis kivuttomia supistuksia, mutta muistelen että edelisten raskauksien aikana on niitä tullut vasta joskus lähempänä 30 viikkoa...

Mietiskelen tässä vain että kuinkahan kauan töitä tätä tahtia pystyy tekemään. Olen keittiöalalla.

Olo on nyt sitten todellakin muuttunut, miten voinkaan olla näin onnellinen siitä kun saan tämän kaksosraskauden kokea:)

Kuinka pitkälle teidän kaksosraskaudet ovat menneet ja ovatko olleet alatie vai sektiosynnytyksiä??

Tuntuu kamalalta ajatukselta että joutuisi kaksi synnyttää alateitse, mikä kuulemma on kuitenkin se ensisijainen vaihtoehto.

6vk päästä onkin rakenne ultra ja sen odotus on ihanaa, pääsee kurkkaamaan lapsia taas:)

Vierailija
2/29 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

PHKS:ssä sanottiin, että kaikki kaksosia odottavat jäävät sairaslomalle rv 24. Minä jäin sairaslomalle rv 21+ supistelujen takia. Supistelut vähenivätkin parissa viikossa lähes olemattomiin. Lepo siis auttoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei ollut ihan kokoaikaista. Vikan kerran oksensin joskus rv18 tienoilla. Mahan kovenemisia tuli 20 viikon tienoilla kävellessä. Monet jää saikulle jo aikaisin, mutta ei se mikään automaatti ole. Minä olin töissä rv31 asti. Raskaus käynnistettiin 36+3 ja alateitse syntyivät. Eihän se nyt mikään mahtava kokemus ollut, mutta kyllä siitä selviää.

Kaksosraskaudessa onkin se kiva puoli, että ultraan pääsee vähän väliä.

Vierailija
4/29 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ennen oli 2 kertaa tiputuksessa pahoinvoinnin takia. Mulla identtiset tytöt jotka syntyivät alakautta laskettunapäivänä. Eli vaikka kokoajan varoitellaa ennen aikaisesta syntymästä, niin on ihan mahdollista että raskaus menee loppuun asti. Sairaslomalle jäin viikolla 28 (olen toimistotöissä).

Onnea teille!

Vierailija
5/29 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kanssa kolme lasta, nuorin vähän yli 1v kun huomasin raskauden ja väsymys, pahoinvointi oli aivan järkyttävää ja lääkäri epäili kaksosia, mutta ultrassa paljastuikin, että tulossa on kolmoset. Alkuun pelotti ja raskasta oli, mutta selvittiin, suuri kiitos läheisille, jotka olivat apuna. Nyt kun meidän kolmoset ovat jo 4v niin olen taas raskaana ja tulossa on tällä kertaa kaksoset, jäävät meidän iltatähdiksemme. Toivottavasti raskautesi sujuu hyvin ja pahoinvointi helpottaa jne.

Vierailija
6/29 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän kade. :D Ensimmäinen raskauteni alkoi kaksosraskautena (toinen meni kesken rv 8 ja toinen kuoli kohtuun rv 32). Muutenkin lapsionni on ollut vaihtelevaa. Olen odottanut viidessä raskaudessa yhteensä kuutta vauvaa ja yhden olen saanut elävänä kotiin.

Toivon, että kaikki menee hyvin!

Vierailija
7/29 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulehan kertomaan kuinka kävi - en kyllä osaa mitään kokemuksia kertoa...

Vierailija
8/29 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lääkäri käynnillä lääkäri epäili, että raskaus saattaisi olla saanut alkunsa aikaisemmin, koska kohtu oli viikkoihin nähden isompi kuin olisi pitänyt olla.

Olen joka raskaudessa voinut pahoin, joten siitä en osaa sanoa oliko pahempi kuin edellisissä raskauksissa.

Meille tuli kuitenkin ultrassa ihan yllätyksenä, että siellä on 2 sikiötä.

Meille kanssa piti tulla 4 lasta ja nyt on 5. Nuorin oli 2v 2kk kun kaksoset syntyi.

Onneksi oli vapaaehtoisia lasten vahtioita tarpeeksi.

Oli pakko hankkia toinen autokin, sillä liikkuminen päivällä 2 vauvan, 2v ja 5v kanssa ei olisi oikein onnistunut ilman autoa.

Tule kertomaan miten kävi !

Vierailija
9/29 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ajattelee että mikäpä siinä vaikka kaksi tulisikin, mutta sitten taas järki voittaa ja tuntuu íhan ylivoimaiselta ajatuskin kahdesta.

Mies on sitä mieltä että vain kuvittelen kaiken, mutta miten voin kuvitella kohdun olevan monta viikkoa suurempi kuin koskaan ennen??? Ja onhan se nähnyt kun ei minulla mikään pysy sisällä, toisin kuin ennen...

En tiedä, ei meinaa työnteosta tulla nyt tällähetkellä yhtän mitään..:)

Vierailija
10/29 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on jännää. Itselläni on kahdet kaksoset. Muistan hyvin nuo mietteet toisessa raskaudessani. Tuuthan kertomaan mitä ultrassa näkyi?

Vierailija
11/29 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaa niin pirusti, taitaa olla kamalin olo ikinä tämän raskauden aikana.. Tosin puolet olosta johtuu siitä kun olen niin hermona.:)

No otettava se on vastaan mitä elämä tuo, ja toisaalta turha se on mitään murehtia etukäteen...:)

Palailen kertomaan kunhan kerkeän:)

Vierailija
12/29 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotetaan malttamattomana.

Vierailija
13/29 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli noilla raskausoireilla yllätyskaksoset (pillerit oli...) ja syntyivät kun esikoinen oli 1,5v. On ollutkin sitten tosi rankkaa sen jälkeen, ei vaan riitä itse mihinkään enää.

Vierailija
14/29 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko järkytyksestä tai sitten helpotuksesta...

Vierailija
15/29 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

molar pregnancy.

Vierailija
16/29 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla kertomaan ystävän negatiivisista kokemuksista ketjuun, jossa toinen jännittää muutenkin. Turhaa paniikin lietsomista.

Vierailija
17/29 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olikin molar pregnancy. :(

Toivon sinulle parempaa onnea.

Vierailija
18/29 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävä juttu joka pistää raskaustoiveet jäihin jopa vuosiksi. Kyllä minullakin tuli mieleen heti tämä mutta en halunnut sanoa.

"Rypäleraskaus (mola hydatidosa) on istukan sairaus. Siinä kohdussa on rypälemäisesti turvonneita, nesteen täyttämiä istukan nukkalisäkkeitä, mutta ei sikiötä. Hoitamattomana rypäleraskaus voi tunkeutua kohtulihakseen (invasiivinen mola). Noin yksi tuhannesta raskaudesta on rypäleraskaus.

Rypäleraskautta voidaan epäillä, jos kohdun koko on raskauden kestoon nähden poikkeavan suuri. Joskus esiintyy tavallista voimakkaampaa pahoinvointia ja alavatsakipuja.

Rypäleraskauden hoito on kohdun imutyhjennys. Veren istukkahormonipitoisuutta seurataan hoidon jälkeen 6-12 kuukautta. Seuranta-aikana ei suositella raskautta. Jos istukkahormonipitoisuus laskee hitaasti tai lasku pysähtyy, voidaan tarvita solusalpaajahoitoa."

Vierailija
19/29 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta masu hanella kasvoi todella nopeaa (kroppa kehittaa kudosta mutta sikio ei kehity) ja oireet olivat vahvemmat kuin edellisessa raskaudessa. Hanelle sanottiin ettei ole suositeltavaa hankkiutua uudestaan raskaaksi vuoteen, syopariski suuri. :(

Seka mieheni etta minun suvussa on kaksosia (en tieda kummalta puolelta 'periytyy') ja kovasti toivotaan meillekin tuplaraskautta..

Tulehan ap kertomaan! :)

Vierailija
20/29 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävä juttu joka pistää raskaustoiveet jäihin jopa vuosiksi. Kyllä minullakin tuli mieleen heti tämä mutta en halunnut sanoa.

"Rypäleraskaus (mola hydatidosa) on istukan sairaus. Siinä kohdussa on rypälemäisesti turvonneita, nesteen täyttämiä istukan nukkalisäkkeitä, mutta ei sikiötä. Hoitamattomana rypäleraskaus voi tunkeutua kohtulihakseen (invasiivinen mola). Noin yksi tuhannesta raskaudesta on rypäleraskaus.

Rypäleraskautta voidaan epäillä, jos kohdun koko on raskauden kestoon nähden poikkeavan suuri. Joskus esiintyy tavallista voimakkaampaa pahoinvointia ja alavatsakipuja.

Rypäleraskauden hoito on kohdun imutyhjennys. Veren istukkahormonipitoisuutta seurataan hoidon jälkeen 6-12 kuukautta. Seuranta-aikana ei suositella raskautta. Jos istukkahormonipitoisuus laskee hitaasti tai lasku pysähtyy, voidaan tarvita solusalpaajahoitoa."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan