KOLMOSTEN VIIKKO 16 (13.4-19.4)
Uusi viikko on jo pyörähtänyt käyntiin ja viime viikolla tulikin useampi plussauutinen. Onnea kaikille plussanneille!
Ja tsemppiä kaikille täällä olijoille ja paljon plussatuulia tänne pinoon toivotaan!
ON: Alkukiertoa mennään ja viime kierrot onkin mennyt niin ja näin ja tässä kierossa ajattelin ottaa ovistikut käyttöön.
Halti 5/27-29
Kommentit (31)
Meillä nuorimmainen tyttö flunssassa, joten jäin kotiin. Onneksi tyttö ei ole kovassa kuumeessa kuitenkaan kuten viimeksi. Raskaita vaan kaikille osapuolille tällaiset päivät kun ollaan sisällä. Nyt saattais olla aikaa järjestellä vaatekaappeja ja vauvan tavaroita, meinaan heittää vanhoja pois ja laittaa kierrätykseen. Ensikotiin saa kuulemma lahjoittaa ihan pienen vauvan vaatteita, oisko kellään vinkkiä mihin isompien vaatteita?
Meillä odotusta vieläkin odotellaan, noin kuukausi vielä pitäisi jaksaa odottaa. Löysin kaapista ovistikkuja avaamattoman pakkauksen, toisen lapsen kohdalla piti kokeilla kun kaveri niitä kehui mutta en tosiaan ehtinyt avaamaan. Mahtaisko vielä toimia vaikka ovat päiväyksen mukaan vanhoja?
Onnea vaan kaikille plussanneille!
Ovisviikko käsillä tai sitten ovis oli jo viikonloppuna. Tuntemukset oli sellaiset vaikka päivät liian aikaiset. Jos oli, ei tärpin mahdollisuutta ollu kun mies oli siittiöineen satojen kilometrien päässä. Jos taas se onkin vasta nyt käsillä täytyy varmuudeksi peittoa heilutella. parin viikon päästä vitten jännätään.
Meilläkin on ollut flunssaa, tai lapsilla ollut. Nyt tuntuu menneen ohi, vaikka vielä yskivätkin.
kolmosmuru kp 13/28 yk 3
Juu eli piinaviikko alkoi täällä. Jos kierto on se 26 päivää niin täti tulee lauantaina tai viimeistään 30 päivän kierrolla ens viikon keskiviikkona. Aika pessimistinen olo on, tuskin tulee tärppiä tässäkään kierrossa. Mahtaako tulla enää koskaan???? =(
Olen alkanut jo katsoa lasten pieniä vaatteita sillä silmällä, että jos myisi kaikki pois. Niitä kun on TODELLA paljon. Minä kun rakastan pikkuruisia vauvanvaatteita, niin niitä on aikoinaan tullut hankittua hullun lailla. Jospa vaan kylmästi veisi vaikka kirpputorille kaikki. Nyt tuntuu, että turha niitä on kolmoselle säästää, kun ei sitä kolmosta taida meidän perheeseen todellakaan tulla. Pakko myöntää, että tänään on kyllä aika maansa myynyt olo.
Koskahan sitä voisi testata tuollaisella erittäin herkällä testillä, herkkyys 10 miu. Koska ne näyttää mahdollisen raskauden?
Marju, en jaksa enää laskea yrityskertoja
...jee! (yllättävä avaus, eikö totta? :D)
Jee siksi, että ekat menkat kierukan poistettua tuli ihan kivasti ajallaan, ja tasan 2 viikkoa kokemistani ovisoireista! Mahtavaa, ovis on siis ollut, ja sen jopa bongasin. Prkl kun oli se työmatka miehellä, ilman sitä olisi jopa voinut tärpätä! Ennen en ole ovisoireita kovin hyvin tuntenut. Ja vuodon määrästä päätellen ihan hyvin on kroppa käynnistynyt hormonikierukan poistuttua. Nyt toivotaan että ovis tulisi tässäkin kierrossa...
Nyt sitten pääsen minäkin laskuihin mukaan: t. Adalmina kp 2
Niin ja plussaonnea kaikille!!!
Aattelinpa väliin kirjoittaakin eli täällä edelleen roikun.
äitimaalta, MinttuLotta; Pikkutassu79, Pimienta: Onnea plussasta:)!
eewokki: Voi ei, olipa kurjia uutisia:(. Oikeen paljon voimia sulle!!
ON: Ihan näinä päivinä tulee vuosi täyteen kierukan poistosta, joten eipä oo hurraamista:(. Vauvaa ja raskautta edelleen kovin toivon ja kaipaan, mut vauvakuume täs vuoden aikana ehtinyt muuttaan jo muotoaan. Ei oo enään kovin suuria toiveita, mennään kuukaus kerrallaan. Aina menkkkojen alku on pettymys, vaik ei toivoa hirveesti oo ollutkaan tilanteemme huomioon ottaen. Silti kuitenkin aina typeränä toivon, et josko olis joku SUURI ihme tapahtunut ja olisin raskautunut. Kaks kiertoa dlomeja popsein tuloksetta. Nyt lääkärin määräyksestä clomiton kierto, joten eipä toiveita raskautumisesta. En oo edes ovista tikutellut. Yritetään kuitenkin vähän peittoa heilutella... Täs kuussa mulla verikokeita ja miehestä otettu verikoa. Muitakin tutkimuksia asian tiimoilta tulossa. Jahka niistä vastauksia saa, ni sit tietää, et onko oikeesti olemassa minkäänlaista toivoa. Siihen asti yritän toivoa elätellä... edes pientä...
Tärppi onnea muille kuumeilijoille!
Senny kp 11/24-27
Tein tänään testin ja kaksi viivaa sain. Toinen oli aikas haalea, mutta selvä viiva kuitenkin. Sellainen huolena, kun aikoinaan ensimmäistä lasta yritettiin sain kans haamun ja sit keskemenon. Kaksi lasta on tullut ja niitä olen testannu niin on ollu ihan selvät tummat viivat. En kyllä muista millä kierron päivänä testasin nuo aiemmat. Mutta huolettaa voiko siis haalea ennakoida mahdollista keskenmenoa vai kuvittelenko ihan hulluja ja keksin näitä pelkoja omasta päästäni. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Pelottaa, mutta ihan pikku riikkisen iloitsenkin tässä vaiheessa.
Tänään aamulla tuli haalea viiva toiselle puolelle, laskujen mukaan 6vko menossa, hieman pelottaa kun viime marraskuussa meni kesken 6+5.
Tytöllä kaiken lisäksi parvorokko, lisää keskenmenoriskiä alkuraskaudessa ja ite oon nyt niin stressaantunut tästä tilanteesta..
Voimakasta pahaa oloa ja pulputusta tuntunut masussa viikon verran ja tuntuu että samanlainen kuin tuo marraskuinen odotus, samanlaiset ja yhtä voimakkaat oireet..
Onnea plussanneille!
kaikille plussanneille! Ja onnea myös odotuksen alkumetreille!
Meikäläisen alkumetrit loppu kuin kananlento kun vk sitten meni kesken, mutta nyt tulee enää ihan pikkuisen tuhrua joten eiköhän tämä tästä. Eilen gynelläkin todettiin ettei kohtuun ole jäänyt mitään ylimäärästä. Nyt on aika haikea olo kun muistelee että vasta reilu pari vk sitten piirtyi ne ihanat viivat testiin... :-(
Jännä muuten noiden oireiden kanssa. Muutahan mulla ei ollu kuin rinnat hieman arat esim kun otti liivit pois tai portaissa kävellessä, ei mitään mahannippailujakaan. No, ehkä myös väsytti normaalia enemmän. Mutta sitten kun tuli ekat tuhrut niin mä niin tiesin etten ollu enää raskaana. Oli jotenkin erilainen, "normaali" olo vaikka mitään kummempia oireita en tunnistanutkaan silloin kun raskaana vielä olin.
Nyt on aseena ovistestit, clomit, metforminit ja eilen sain vielä lugetkin. Tää kierto menee varmaan harakoille kun ei ole lääkitystä enkä aio tikutellakaan, mutta kunhan seuraavat menkat tulee niin yritys jatkukoon! Tosin gyne ei määrännyt odottamaan yksiä menkkoja, antaa mennä vaan, sano.
eewokki (yritystä tuli just vuosi täyteen)
Onnea plussanneille! =)
eewokki: Tsemppiä sinulle kovasti!
Omaan napaan ei kuulu muuta kun että on jo menkkakipuja, mutta tätiä ei vielä näy. Pari päivää tässä vielä odottelen. Jotain "pulputuksia"on tuntunut alavatsassa ja rinnat on turvoksissa ja välillä arat. Mutta ei sitten muuta. En tiedä minkä takia tilasin eilen netistä raskaustestin, mutta ei siinä tänään näkynyt toista viivaa; joku viivan paikka vaan (Viljan uusi sensitive testi). Kaipa sitä niin toivoo jo kahden viivan ilmestyvän, että menin sitten tilaamaan tuon testin. Mutta enpä usko.. Perjantaina kai olen jo hieman viisaampi. :) Siis onko täti tullut vai ei.
Kp 26/26-30, yk n. 19
Mukavan eri vaiheissa kolmosten kuumeilijat näyttävät olevan. Tsemppiä tasapuolisesti kaikille!!!
Kyllähän tämä kuumeilu on itsellänikin muuttanut muotoaan. Lokakuussa olen jättänyt pillerit pois, ja välillä on ollut tämä juttu jo katkolla erinäisten syiden vuoksi. Mutta nyt taas kuumeilu on korkealla ja toiveet tulevasta pienokaisesta kovat. Eikä sitä kyllä yhtään helpota ystävien ja tuttavien raskautuminen ja syntyvien vauvojen näkeminen.
Nyt siis olen ajatellut eka kertaa kokeilla Clearbluen digitaalista ovistestiä. Tuolla se kaapissa jo odottaa.... Jospa sen avulla itsekin oppisi paremmin bongaamaan oviksen. Tähän mennessä sen kun on ollut arvailujen varassa.
Halti 7/27-29
Eewokki voi rähmä sentään!!!! En ollut uskoa silmiäni, kun uutisesi näin! Ei oo reiluu tää touhu, ei oo! Voimia taas!
Senny tekin ootte jo yrittäneet pitkään...täällä ollaan myös vähän samanlaisissa tunnelmissa kun sinä. On ihan niinkun taistelutahto loppunut ja on kummasti sellanen luovuttanut olo...sitä vaan "nöyränä" odottelee, et josko sitä, pliiiis, joku päivä saisi itsekin todeta raskautuneensa...huoh...jokos teidän tukimuksista jotain tietoa aiemmin tuli???
Mitenkäs 2poj@näiti ettekös tekin käynyt tutkimuksissa...selvisikö teillä miatään muuta, kun se kysta-asia...vai pitääkö vain jatkaa yritystä?
Amalia: mulla kerran hailakka viiva ja alku rask. km tuli silloin, mutta en usko et yleensä haaleuteen littyy, vaan ehkä enemmän testaamis päivään.
Sirusade kirjoittaa, että toiveet on katossa kierron alkupäivinä ja marju kirjoittaa epätoivosta kierron loppu päivinä. Niin se vaan menee, et kierron alkupäivinä ollaan toiveikkaita optimisteja ja luonto varmistaa, et jaksetaan taas yrittää ja sit loppupäivinä pää valmistaa meitä jo mahdolliseen pettymykseen. No luonto hoitaa tavallaan tätä prosessia :)
ON: ovis kp12. Peittoo heiluteltiin hyvällä menestyksellä kp 11 ja 12...(vieraiden läsnäolo hieman vaikeutti hommailua), mut sit homma jäi siihen. Saa nyt sit nähdä, et riittikö tuo mihinkään. Nyt tylsää piinaviikon odottelua. Voi aikansa kuluksi tarkkailla vaikka kiinnittymis tuntemuksia..hmmmm...tai sit jos pesisikin vaikka ikkunoita :). Moni on täällä tarkistellut vauvanvaatevarastoja...minä ihailin yksi päivä äitiysvaatelaatikkoani... huoh...
t. wilukisu
Wilukisulle ja rohkaisun sana: omat edelliset odotukset on aina alkaneet kierrosta jossa en juurikaan ole enää jaksanut yrittää ja peiton heilutuksia on ollut vähiten.
Tsemppiä !
ON: huomenna pitäis jo tikuttaa vaikka vasta kp9. Viime kierrot olleet vain 26 päivää ja tikutus ohjeen mukaan pitäis aloitella. Luulis että olisin jo oppinut ettei hermoilemalla tikkujen kanssa raskaaksi tulla. Pelottaa etten taaskaan löydä sitä ovista.
Mulla ei ole edes vauvan vaatteita tai äitiysvaatteita jäljellä mitä hiplata, nyyh.
Tosin koko ajan ajattelen että kyllä mä niitä kohta pääsen ostamaan ;-)
öitä!
Sirusade
Oikein paljon onnea plussanneille! Ihanaa että niitä tulee lisää :). Toivottavasti kaikki muutkin plussaavat kohta, varsinkin kauan yrittäneet!
Itselläni on kohta ovis ovella. Tällä hetkellä mulla on vatsatauti :/. Onneks ei osunut juuri oviksen kohdalla kuitenkaan. Toiveet ovat korkealla ja viikonloppuna pitää puuhailla kunnolla ja alkuviikosta myös varmuuden vuoksi :). Jospa sieltä tulis sitten tammivauva!
Meillä on paljon vauvanvaatteita vielä jäljellä ja kävin niitä läpi vähän aikaa sitten. Karsin sellaiset vaatteet pois joita en enää halua säästää ja vien ne hyväntekeväisyyskeräykseen. Äitiysvaatteita on kans kaapissa, tosin parhaat ovat lainassa miehen veljen vaimolla :). Saan ne takaisin sitten kun hän on saanut vaavinsa pihalle ja se tapahtuu muutamien viikkojen sisällä. Eli hyvissä ajoin ennen kuin (toivottavasti) tarvitsen ne itse :)
oon lueskellu teiän pinoa sivusta aina sillon tällön, nyt rohkaistuin kirjottamaan. oon siis tällanen (ikuinen???) vauvakuumeilija, mutta yritys ei vielä oo käynnissä. en oikeen tiiä mihin kuuluisin, niin tulin sitte tänne avautumaan. heh! aikasemmin oon tota kuopusta odottaessa ollu aika aktiivinenkin täällä vauvan palstalla, mut nyt on kyllä ollu vuos tosi hiljasta. mut täältä sitä on taas löytäny ittensä yhä useemmin, mitä enemmän vauvat on alkanu pyöriä mielessä. ;)
kotona siis kaks tyttöä (aika tasan vuoden ja vajaa 3-v) ja mies. elämä on jotenkin levällään enkä yhtään tiiä ees ite mitä haluisin. mulla siis opintoja aika tarkalleen kaks vuotta jäljellä. toisaalta tuntuu, että nyt äkkiä ne pakettiin, ja sit voi rauhassa keskittyä siihen vauvaan. toisaalta haluisin/haluttaisiin lapset aika tiiviillä ikäerolla. ja lisäks vauvakuumetta tosiaan on. mut sit taas toisaalta tuntuis ihanalta hetki nauttia ihan vaan tavallisesta elämästä. neljä vuotta on nyt menny joko raskaana ollessa tai imettäessä, ja vaikka molemmat jutut ihania onkin, niin välillä vois ehkä esim. tota parisuhdettakin hoitaa... eli en siis yhtään tiiä mitä haluisin. mies on kyllä kolmoseen ihan tosi suostuvainen, mutta sitä taitaa mietityttää taloudellinen puoli jonkun verran. hän haluis ehkä pientä taukoa pitää. asunto on aika pieni (3h+k) ja autokin ihan tavallinen henkilöauto. vaikka molemmilla kyllä sinnittelis kolmenkin kanssa, ainakin jonkun aikaa. ja oikeestaan: jos mulla ei olis tota koulua, niin voisin kyllä hyvinkin haluta tähän samaan putkeen sen kolmannenkin. mutta kun on. on vaan niin uuvuttava ajatus, että TAAS pitäis välivuoden ja siirtyis uudelle vuosikurssille jne ja valmistuminen siirtyis TAAS eteenpäin... sit toisaalta kun ajattelee koko elämää ja sitä, miten kauan ehdin niitä töitä tekemään, niin onko sillä sit oikeesti väliä? ota tästä nyt sit selvää...
no. en nyt tiiä mitä tällä meinaan, ehkä jos täällä sattuis olemaan joku ees yhtään samoissa ajatuksissa? vaikka luulen kyllä, että täällä kaikki on ihan tohinoissa jo tikkujen ja viivojen kimpussa. ;)
plussatuulia puuh puuh puuh! ja onnittelut niille onnekkaille, joille se toinenkin viiva on tikkuun tullu. :) t.VadelmaMama
Tervetuloa vadelmaMama. Ihan tuttuja mietteitä. Me kans alunperin ajateltiin tehdä muksut pienillä ikäeroilla, mutta toisin on käynyt ja nyt sit mietitäänkin, että miksi ihmeessä ei tätä meidän "kuopusta" ruvettu yrittää jo 3 vuotta sitten, kun hyvin olisi ollut aikaa??? Ei tiedä. Tultiin siihen tulokseen, että kai sitä kaikella on aikansa. No meillä nyt on sitten isot ikäerot, nro 2 on nyt jo 6. Nyt sit mietitään, et onkohan enää järkee alottaa alusta. Nyt alkaisi olla jo niiiiin helppoa, ja aikaa hoitaa sitä parisuhdetta! Hankalia juttuja, mut jos vauvakuume on ja molemmista ajatus tuntuu hyvälle, niin kai se sit on oikea aika :)...
Sirusade: Entäs jos unohtaisit koko tikut ja alkaisitte vaan jokatoinenpäivä -periaatteella heilutella peittoa ja jatkaisitte noin viikon verran. Kyllä se ovis siihen sattuu, jos on tullakseen ollenkaan ja ei tartte stressata sen löytämisestä. En tiiä onko ihan huono ajatus, mut kokeile. Tää on tietty vähän puolueellinen kommenti, kun itse en ollenkaan tikuta vaan heiluttellaan vaan peittoa noin kp8-15 (kierto 24-26 pv).
ON: Ensi viikko piinaviikko. Sitä jo innolla odotan, jotta saa senkin alta pois. Flunssaa pukkaa pitkästä aikaa... ei muuta ihmeempää täältä.
Aurinkoisia kevätpäiviä ja iloista mieltä toivotteleepi,
kisu
Tuohon ikäerojuttuun oli pakko kommentoida. Meillähän nuorimmainen ehtis täyttää jo vähintään 8 ennenkuin meille kolmas syntyisi, vanhempi 11! Eli ikäerosta tulisi kyllä huima. En anna sen kuitenkaan ahdistaa itteeni, uskon ja toivon että vanhemmista sisaruksista edes jotain apua olisi sitten vauvanhoidossa. En ymmärrä minäkään että miksi me ei alettu yrittää aikasemmin, mutta nyt vaan aika ois sille kypsä. Vauvaa ei vaan kuulu.
Meillähän tämä juttu käynnistyi 04/08 kun otatin hormonikierukan pois, syy mukamas oli että epäilin sen aiheuttavan haluttomuutta. Mies oli siihen asti ollut ihan kolmosta vastaan, mutta kun sanoin että tiedäthän kulta että mitä nyt sitten voi käydä kun ei ole ehkäisyä, niin tajusi kyllä ja suostui siihen että tulee jos on tullakseen. Tästä on sen jälkeen vaan tullut jo ihan muuta kuin TJOT, ankaraa yritystä, stressiä ja lapsettomuustutkimuksiakin... ja pari keskenmenoa.
Meille taas sopii paremmin tikuttelu kuin pupuilu joka toinen pv. Haluan maximoida mahdollisuudet mahd. vähällä pakkoseksillä! :-) Onneksi mulla on ovistikut toimineet hyvin ja siitä onkin jo todisteena pari alkanutta raskautta, eli ajoitus ainakin tuolloin osunut kohdilleen. Mutta kukin tyylillään, toiset jaksaa rehkiä enemmän kuin minä laiska... Nyt kun on clomit käytössä niin gyne määräsikin tekemään testejä, eihän niiden toimivuutta muuten voi kotioloissa seurata.
Mulla taasen taitaa pukata jotain mahapöpöä, kuplii ja kouristelee, ihanaa...
Lämpöisiä auringon kevätsäteitä toivotellen
eewokki
...täti saapui tänään. Se täti punainen. :( Ääh... No eipä auta kun jatkaa yritystä vaikka motivaatiota ei juuri ole. Tai tarkoitan, että ei ole enää niin kovaa vauvakuumetta.
Wilukissa: Ei ole tutkittu sen kummemmin sen kystan löytymisen jälkeen. Gyne ei laittanut lähetettä tähystykseen kun endoa ei selvästi löytynyt. Siis sanoi, että saattaa olla alkavaa endoa joka ei vielä näy. Neuvoi siis jatkamaan vaan yritystä.
Toisaalta jo vähän epäilin, että olisiko tärpännyt kun pari päivää ennen menkkoja väsytti ihan sairaasti. Ja oli kylmä iltaisin. Mutta näin kävi nyt, taas.
Hyvää viikonloppua! =)
Kp 1/26-30, yk 20??
VadelmaMama: täällä ollaan ihan samanlaisissa kaksijakoisissa ajatuksissa. Ihana vauva, kolmas lapsi, olisi niin ihana ja varmasti maailman paras juttu koko meidän perheelle, MUTTA toisaalta hirvittää raha-asiat ja pikkuisen myös lapsen terveys ja jopa jotkut itsekkäät ajatuksetkin mm. vartalon ja unien suhteen...
Tällä hetkellä kolmonen on vaan ajatuksen tasolla ja yritystä ei edes ole, mutta silti olen kyllä viime päivät touhottanut "tikkuineni" kun mulla alkaa täti olla viikon myöhässä(!), mutta tikut kertoo etten kyllä raskaanakaan ole eikä mun oikeastaan pitäiskään olla kun ehkäisyä käytetään... Olen vaan aiemmin tullut niin helposti raskaaksi jopa kierukkaa käyttäessä, etten ihan hirmuisesti yllättyisi jos "vahinko" kävisi ja kai tässä on se pieni toivonkipinäkin mukana kun vauva ei edes miehelleni olisi katastrofi vaikkei nyt ehkä paras hetki olekkaan.
Onnea teille jokaiselle tasapuolisesti!
Ja voimia yritykseen teille kaikille " toivonsa jo menettäneille ". Kyllä se teidänkin aika vielä tulee, pakko tulla!
Itsellänikin jo hieman luovuttanut olo :( Tuntuu ettei jaksa oikein enää innostua. Mies tuossa lohduttelikin, että kyllä se on niin ajoituksesta kiinni. Me kun ei juurikaan olla hereillä yhtäaikaa edes kotona! Mies yötä myöten raksalla ja minä taas vuorotöiden takia viikonloput ja usein illat töissä. Apujoukkojakin meillä majailee ihan kiitettävästi. Pääsiäisenä vietettiin yhteisiä vapaailtoja ja peittoa heiluteltiin ihan urakalla. Mutta tietenkään ajankohta ei ollut sopiva raskautumista ajatellen. Nyt siis kp 30 ja tätiä odottelen tulevaksi huomenna, viimeistään sunnuntaina. Oireita ei ole suuntaan eikä toiseen.
Vähän on nyt alakuloiset tunnelmat täällä :(
minsku kp 30 / 31 - 32
Melkein samoilla päivillä kun sinä Halti ja ajattelin myös tikuttaa vaikka epätoivo niiden kanssa iskikin viimeksi, mutt tsemppiä meille kaikille ja eikun peitot heilumaan ;-)
Mulla on nyt niin paljon toivoo tähän kiertoon, ellei liikaakin.
sirusade 6/26-28