Mistä työ, joka ei ole henkisesti kuormittavaa?
Ei enää polla kestä paineita. Korkeakoulutus on, mutta mikä vain työ kävisi, jossa ei ole isoa vastuuta, uhkailevia tai vihaisia asiakkaita, kovaa kiirettä ja aikapainetta tai selvitettävänä hankalia tilanteita. Sellainen mitä voisi tehdä rauhalliseen tahtiin vähän aivot narikassa ja jossa olisi lähinnä hyvän mielen juttua aiheena.
Kommentit (125)
Samaa mietin minäkin kun työpsykologi sanoi, että minulla on vakava työuupumus. Jotain pitäisi keksiä mutta mitä ihmettä ja miten kerron pomolle.
Vierailija kirjoitti:
Oisko joku kirjastotäti.
Ei ole nykyään enää. Nyt siellä pitää lähinnä paimentaa jotain meluavia huligaaneja ja järjestää elämyksiä kakaroille, joita ei voisi vähempää kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Oisko joku kirjastotäti.
Vaativaa tiedonhakua, huutavia ja häiriköiviä asiakkaita ja liian vähän henkilökuntaa töihin nähden, hankalia asioita ratkottavana niin töiden kuin asiakkaiden puolelta... Tosi kevyttä ja stressitöntä työtä, kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko joku kirjastotäti.
Ei ole nykyään enää. Nyt siellä pitää lähinnä paimentaa jotain meluavia huligaaneja ja järjestää elämyksiä kakaroille, joita ei voisi vähempää kiinnostaa.
Kirjastoon on työkkärin tädit pakottanut työttömyyskorvauksella työttömiä yhteiskuntapalvelukseen. Suurin osa on siellä orjia. Kysykää niiltä vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin minäkin kun työpsykologi sanoi, että minulla on vakava työuupumus. Jotain pitäisi keksiä mutta mitä ihmettä ja miten kerron pomolle.
Mulla oli vaativa tilanne myös, en kyllä ollut uupunut mutta kuitenkin. Niin pidettiin minä ja pomo ja joku hr-neuvonnasta ja silleen kartoitusta, lähtisinkö työkokeiluun. Ois yhdessä etsitty jokin paikka jossa kokeilla...No asia ratkesi luonnollista tietä, sain pitkän sijaisuuden, samasta talosta vieläpä. (iso työnantaja siis kyseessä)
Kysyppä tommosta neuvottelua, ai niin, oli siinä lääkärikin joo.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassa?
Riippuu kaupasta. Olen ollut töissä kaupassa jossa oli puhtaasti niin p ska työilmapiiri että paloin loppuun. Yksi työntekijämme oli aina niin pahalla päällä että pelkäsin puhua tälle tai kysyä tältä mitään.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Postipate
Joutuu pelkäämään mu rhamiehen hyökkäystä, tarpomaan aikataulun kanssa loskassa ja tuiskussa jne. Ei ole stressitön työ.
Vierailija kirjoitti:
Kukkakauppias.
Ei yrittäjänä oleminen ole henkisesti kevyttä vaan henkisesti aika kuormittavaa.
Eräopas? Metsähallituksella joku maanmittaaja?
Vierailija kirjoitti:
Postipate
Joutuu pelkäämään mu rhamiehen hyökkäystä, tarpomaan aikataulun kanssa loskassa ja tuiskussa jne. Ei ole stressitön työ.
Saa kulkea yksin kaikessa rauhassa ilman ihmiskontakteja.
Sellainen vielä, että asun Espoossa ja pieniä lapsia on, eli vaikka eräopastyö olisi varmaan kivaa, niin se ei ole mahdollinen kun pitää noista lapsista kuitenkin huolehtia. Ja erähommat taitaa olla Lapissa lähinnä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vaativa tilanne myös, en kyllä ollut uupunut mutta kuitenkin. Niin pidettiin minä ja pomo ja joku hr-neuvonnasta ja silleen kartoitusta, lähtisinkö työkokeiluun. Ois yhdessä etsitty jokin paikka jossa kokeilla...No asia ratkesi luonnollista tietä, sain pitkän sijaisuuden, samasta talosta vieläpä. (iso työnantaja siis kyseessä)
Kysyppä tommosta neuvottelua, ai niin, oli siinä lääkärikin joo.
Hyvä että sinulla ratkesi asia. Minä olen niin pienessä yrityksessä, että ei meillä ole edes mitään hr:ää tai mitään muita töitä joihin voisi mennä kiertoon. Ainoa vaihtoehto on lähteä...
Vierailija kirjoitti:
Postipate
Jos pääsee maaseutu- tai OKT-reitille niin mikäs siinä autoa ajellessa
Oma työni on juuri tätä eli teen freelancer-pohjalta data-analytiikkaa alihankintana. Nämä projektit ovat pääasiassa tutkimushankkeita, joissa ei ole aikataulut päivän päälle. Osaamisen pitää toki olla rautaa ja tiedossa suunnitelma projektien välillä. Itse myyn projektien välissä matematiikan etäopetusta Teamsin kautta. Paskin puoli tässä työssä ovat palaverit, jotka saattavat usein olla Suomen aikavyöhykkeen kannalta hankalaan aikaan eli Usan itä- tai länsirannikon virka-aikaan tai Japanin virka-aikaan. Pitää olla siis valmis palaveraamaan mitä erikoisempiin aikoihin.
Kaupan kassa?