raskaustestistä
hei! en löytänyt ketjua jossa olisi käsitelty asiaa(tai sitten olin liian laiska)
Elikkäs semmoinen kysymys ja kaipaisin kokemuksia kyseisestä asiasta, Onko teillä ollut raskaustestissä (minulla onni merkkinen) semmoista ilmiötä, että ihan oikealla ajalla näkyy plussa niin haaleana, että ei oikeen osaa sanoa olisiko viivanpaikka vai mikä, että saa tihrustella tulosta, mutta sitten viiva tummenee selkeemmäksi plussaksi jonkun ajan päästä(n.1tunti)? Kiitoksia jos viitsitte vastailla!
Kommentit (4)
juu kyllähän mä tiedän et ei saa lukea enään myöhemmin, mutta täyty tulla kyselemään josko jollain olisi käynyt noin ja olisi raskaana:) pikkuista papusta toivoisin niin, viimesin viikko on kyllä ollut semmosta piinaa ja odottelua, kun ei oikeen tiiä mitä täs uskois jne. yhen haalean plussan jo toissapäivänä testasin, ei vaan minun pessimisti luonteellani usko moisia, kummiskin vaan viivapaikka jne...
Mulle muuten kävi silleen, että tikutin kaks viikkoa negaa menkkojen alkamispäivästä lähtien, mutta tiesin olevani raskaana - oireita alko tulemaan, mutta testi vaan oli negaa. Ja kuinka ollakkaan, sen parin viikon jälkeen tuli todella vahva plussa ja oma intuitio se vaan vahvistui ;) Uskoisin sun olevan raskaana, ko plussa se on haalea plussakin :) Onnea =)
Minusta nuo Onni-raskaustestit eivät ole kovin hyviä. Itselläni antoivat vain tosi haalean viivan, vaikka esim. Clearblue antoi aivan selvän, vahvan plussan ja verikoeessa hcg selvästi noussut. Kuivuessaan mun mielestä viiva Onnissa on hieman tummentunut.
Negakierroissa en ole koskaan saanut ko. testiin edes viivanpaikkaa testiaikana. Kerran huomasin paljon myöhemmin siihen tulleen värittömän viivan paikan, mutta tämäkin siis nega.
Ite oon aina testannut apteekin omalla testillä ja jos on plussa, nii on melko haalealta viiva näyttänyt (oon tehnyt testin tod aikaisin) - raskaushormoonien määrä sekä missä vaiheessa kiertoa testin tekee, vaikuttavat viivan värin laimeuteen/vahvuuteen. Tulosta ei voi tulkita enää tunnin päästä, koska vastaus ei ole oikea. Suosittelen tekeen uuden testin ja vähän myöhemmin =)