~~~~***TERHAKKAAT MAANANTAIT***~~~~
Kommentit (36)
[color=#556B2F]Kirjoittelin viikoloppuna pitkät pätkät,mutta kone sammahti kesken ... :(
Meillä on jotain vikaa koneessa, kun se saattaaa yhtäkkiä sammua.kiva..
[color=27408B]Mies lähti nyt ekaa päivää töihin kotoa päin..
en meinannut saada itte unta,kun jännitin sen puolesta :)
[color=#556B2F]Voi kyllä nuo liitokset on alkanut särkeä ja verenvuoto ikenistä on lisääntynyt tuntuvasti,eli hormoonit löysyttää nyt voimalla!
Öisin lonkka natisee kuuluvasti,kun käy vessassa.
Toisekseen tää aamu oksetus on ihan inhasti pahentunut :( nytkin yököttää..
[color=27408B]Hyvä kun tuli tuo lakki asia puheeksi! enpäs olis ajatellut myöskään sitä etsiä valmiiksi :)
Odotan innolla,että sisko tuo vaaleanpunaiset vaatteet mulle pestäväksi ja hypisteltäväksi, saa rakentaa sitten kassin kumpaakin ajatellen, tyttöä ja poikaa :)
[color=#556B2F]Sokereista: Virallisessa rasituksesa mun tuloset oli: oh 5.3 1h 5.7 ja 2h 5.9.. Eli kun lapualla on tuo vanha raja käyössä(4.8) niin narahdin ja seinäjoelta määräsivät sitten seuraamaan viikottain arvoja,jotka on ollut korkeita.
Seuraava seinäjoenkäynti on joulun jälkeen heti.
Viime keikalla himpula oi 75% käyrällä ,arvio oli 2,1kg.
Mutta nyt tuntuu itsestä,että on ottanut kovan kasvuspurtin, liikkeet on muuttuneet ja vatsan ympärys on kasvanut siitä blogin kuvasta ,joka on parisen viikkoa vanha, 3-4cm !
[color=27408B]Mua on alkanut tosissaan hirvittää,mitä tuolle alapään suonikohjulle tapahtuu synnytyksessä? kellään tietoa??
[color=#556B2F]nyt aamupalaa lisää,oksettaa niin lujaa..[/color]
[b]Maria ja himpula 34+1 [color=B03060][size=3]♥
Leperus: Oliko sulla laskettu aika 21.1. vai miten? Mulla 20.1. ja nyt menossa tänään rv 33+2.
En osaa ettiä sitä meidän esittelylistaa edes, että sieltä näkisin kurkata, ootko sinne kirjottanut.
Eilinen hujahti ohi siivoillessa, nyt on taas pari päivää siisti koti. Oli sen verran taas sadepäivä, ettei huvittanut ulos lähteä. Kiva oli yhdessä siivoilla, kun mieskin innostui. Ukko pesi ton mein sohvankin, kun alkoi olla jo taas niin tahmainen pojan jäljiltä. Aina se onnistuu salakuljettamaan ruokaa olohuoneeseen!
Kohta pitäis pojan kanssa lähteä asioille ja kauppaan. Onneks on nuo palvelut tuossa ihan vieressä, niin ei tarvii pidemmälle könytä. Auto seisoo päivät pitkät parkissa, mutta kun ei oo miulla ajokorttia.
Sain eilen nyt vihdoin silitettyä kaikki vauvan vaatteet ja lakanat ja järjestettyä ne kaappiin.
Kokeilin myös sitä banaanikakun ohjetta, jonka joku oli kerran tänne laittanut ja voi että se oli hyvää!! Pitää hakea kaupasta lisää leipomustarvikkeita ja pyöräyttää toinenkin =)
Leppoisaa viikon alkua kaikille!
-tau- 33+2
Tereveiset rapakon takaa
Tervehdys kaikille, pikainen viestitys, mulla laskettu aika 21.1 ja asustamme USA:ssa talla hetkella. aikaisemmin 10, 8 ja 5 vuotiaat tytot. Mies kultainen ja ihana...
Tassa toitten lomasta vaan pikainen viesti kaikille, jotka haluavat parisuhteeseen uutta. Lukekaa Gary Chapmanin kirja Rakkauden kieli.
hyvin jaksellaan taalla ja innoissaan odotamme nelosta, ehka eniten kuinn aikaisempia, on taa meille niin suuri ihme!
leperus ja viikoja 31 + jotain, ei enaa suorilta muista, ekalta kylla muisti viikot ja puolet paivatkin ihan tarkkaan.
[color=red]Piti vähä kaivella :))
kylläpä tosiaan näkyy joulun lähestyminen tuolla ulkona. PAH!!! no, eipä tartte liukastella...
kuten ennustelinkin, viikonloppu meni ilman pinoutumista. oltiin taas menossa (la pikkujoulut ja su mun vanhemmilla) ja sit yritin lepäillä. mut perjantai...
tuli piipahdettua svo:ssa. tuli taas ihan järkky olo puoli tuntia tuon rautalääkkeen jälkeen, meinas taju mennä ja oksu tulla. eikä auttanut ees kun otin vähän jotain syötävää jos ois verensokereista johtunut. miehelle sit soitin et tulis hakeen mut kotoo ja käytäs tayssissa. käyrillä makailin, siinä kaikki ok. kätilö jopa kertoi mulla olevan säännöllisiä pieniä supistuksia, joita en ite huomannut. rr oli ok, sitä olin miettinyt et jos olo johtukin verenpaineen heittelystä, mut ei. sit lääkäri vaan totes et sun ei vissiin kannata sitä obsidania syödä, eli nyt oon sen kreuter...-litkun hakenut, ja se ainakin uppoo ihan ok. lääkäri ei kattonut alakertaan, mut masun ultras. tai kuten päivystävä mieslääkäri asian totesi " katotaan nyt kuitenkin että pikkuisella kaikki kunnossa" ja kunnossa näytti olevan, virtaukset ok ja painoarvio oli 3100g. huh, kun viimeks kun on kurkattu niin oli 400 grammaa:) mut kaikki hyvin siis. huomenna viimeinen neuvolalääkäri, et se alakerta kurkataan sit silloin.
monttu: miehen joululahjaideoita kyselit. meidän (tai siis minun:)) mies toivoi parranajokonetta, et sellasen ainakin koitan mettästää. yöpuvunkin oon tainnut joka vuosi hankkii. mut oisko sit jotain peliä tai elokuvaa mitä miehelles voisit ostaa?
lydia: mulla oli paastoarvo muistaakseni 4,9. eikä mitään seuraamuksia tullut, taitaa tosiaan noi raja-arvotkin olla paikkakuntakohtaisia.
tau: rummut ja pikkupoika, ihana yhdistelmä. meillä on hyvää videoo veljenpojasta kun hän sai synttärilahjaks rummut ja niillä soitteli:) vai toivoo teillä sukulaiset synttärilahjaa masukista:) meillä olis 38+1 miehen nimpparit ja 38+4 anopin synttärit ja miehen veljen nimpparit.
äitylikin oli pyörähdyksen sairaalaan tehnyt. toivottavasti teidän masukki nyt vielä kuitenkin hetken siellä yksiössään jaksaisi.
mansemamma oli käynyt jo ideaparkissa. mä taidan huomenna lääkärin jälkeen käydä katsastamassa paikan. jos vaikka ois arkena aamupäivällä rauhallisempaa. ei oo mies niin innokas lähteen:) viikonloppuna kuunneltiin radiosta kuinka hesan tie oli tukossa lempäälän kohdalta... kestiksistä. ymmärtääkseni niitä on nyt tullut ihan esim sitarin valikoimiin, eli sieltä löytyis. ja sit koskaria vastapäätä on sellainen joku eko-kauppa, sieltä ehkä kannattaisi myös käydä kurkkaamassa.
sulina: mä oon todennut et noi lasten piltit jne on aika käteviä kakkujen täytteinä, eivät niin makeita kun esim hillot.
mirabella: vai että ihan vaatimattomaksi mies alkoi:)
vauvan hatusta: mäkin viime viikolla satuin löytään kun jostain tulla tupsahti moinen asia mieleen:) tuo hattu on samaa sarjaa sen meidän official-haalarin kanssa, eli sama siili on hatussa. mut hattu on sellaista pehmeää valkoista kangasta. myyjältä vielä kysyin että onhan tää nyt varmasti pienin mahdollinen, ja sanoi olevan.
meku: eiks oo aika herkku sen dinerin kanahamppari:) mies oikein ihmetteli kun nyt on kerran käyty siellä mun raskausaikana ja mä jaksoin syödä koko annoksen, yleensä oon ainakin valittanut että alan oleen jo ihan täynnä. *namskis*
mutta eiköhän siinä olennaisimmat. taidan tänään piparitalon vääntäää minäkin, vaikkei niitä vanhempia lapsia olekkaan:) ja varmaan taikinasta muutama piparikin tulee. torstaina ois äitin luona leipomistalkoot, tehdään tortut heille ja piparit molemmille.
tigru ja simppis 36+3
[color=darkviolet]Huomenia vaan :) :)
Täällä oon puoli mökkiä imuroinu ja käyny kaupassa. Unohin kauppalistan kotiin ja saan lähtee toistamiseen, olipa yllätys. Äitin kans tänään leivotaan joululimput ja kai hiivaleipää pakkaseen. Tarkotus ois tehä päärynäpiirakkaa pellillinen :b Voi olla, ett siittä ei jää pakkaseen.
Ei sitten tälläkään viikolla tuu lunta :/ no tuleepa ainaki sisäänajettua akan uuet kurapökät.
Tänään mennään naapurikylän jouluavajaisiin. Siellä sentään on pukki ja ilotulitus, ku oma kunta ei tarjonnu oikeestaan muuta ku jouluvalojen sytyttämisen.
Tällä viikolla ois myös yhet myyjäiset tiedossa. Pitänee siellä käyä pyörähtään, ku anoppi vielä erikseen käski käymään. Niitten luokallakin on siellä pöytä. Sitten on vielä akan joulujuhla!! Voi jeee tässä kirjottaessa tajusin, ett puurojuhla on samana päivänä ku myyjäiset. Myyjäiset saa unohtaa ellen saa aikaseksi käytyä siellä heti, ku ne avautuu. Jopas sattuki. .
[b]( . ) [/b]eilen oli yhtä tuskaa illalla. En tiiä mitä peipi hommasi, mut kai päällä punki ylöspäin niin paljo, ku mahtu. Oisko noussu suorille jalolle seisomaan, mut se sattu!! Tuntu siltä ett jotai ei anna periksi ja toinen vaan punkee. Ja liitoksista natisin myös. En meinannu sohvalta ylös päästä.
Saunaan en tohtinu mennä, ku peipillä on tapana siellä jumppailla ahkeraan. Piti tyytyä sit suihkuun saunan ovi raollaan.
Nyt jos imurois loppuun ja laittas sapuskan uuniin muhimaan.
Mukavaa maanantaita terhokkaille :)
Z ja peipi 32+3
siellä käytyä ja tosi tungos oli joka paikassa ainakin niissä lelukaupoissa..ihan ahistamaan rupes..aamulla laulettii Jennalle ja kortti ja lahjaki annettii ja kovasti siitä tykkäs..illemmalla kun mieski on kotona syödään kakkua ja jotai muuta hyvää..on se kyllä kumma kun meijän sukulaisista ei kukaan ole taaskaa onnitellu Jennaa,aina sitä kuyllä odottaa et ees joku vaikka ihan turhaa se on:(
mansemamma rv 35+5
Tässä vielä odottelen inspiraatiota että saisin ruvettua kamoja laittelemaan uusiin kaappeihin... Saa sentään rauhassa kirjoitella kun mies ei ole vieressä kurkkimassa :-)
UUSI VUOSI: ei ole vielä suunniteltu mitään, mullahan la 1.1. joten katsotaan nyt miten tuo joulu menee. Eiköhän kuitenkin aika rauhallisissa merkeissä mene.
HATUISTA: mä tilasin yhdeltä naiselta joka oli markkinoilla, myssyn ja tumput semmoista paksumpaa fleecea / teddya, mutta ei ole vielä kuulunut että olisi valmiit. Pitääkin soitella sille.
noopu - oliko sulla mikä syy että käyt siellä synnytystapa-arviossa?
leperus - meillä oli ultra muutama päivä sitten ja vaikka katselin en siitä mitään selvää saanut. On jo kokoa sen verran ettei näy koko vauveli kerralla...
tigru - toivottavasti huono olo on sitten taakse jäänyttä. Sulla tuo painoarvio aikalailla samoissa kun mulla ja mua se kovasti hirvitti. Höpöttelijä hölmöläinen toi mun ukko :-)
Mies keksi sitten uuden jutun eilen illalla. Sanoi että meillä ei sitten enää harrastella aviollisia juttuja ennen vauvan syntymää. Toinen syy oli se kun esikoista lähdettiin hakemaan aamuyöllä vesien mentyä ja oltiin illalla hempeilty. Hän meinas että on tökännyt reiän kalvoihin :-) Ja toinen syy että entä jos kesken puuhien masukki nappaa sen vehkeestä kiinni! Tämmöisiä höpöttelee mun hönö ukkeli, onneksi kuitenkin huumorilla :-)
( . ) Ylpeä olen kun olen tosiaan ollut tarkkana noiden syömisten kanssa. Eilen oltiin anoppilassa kylässä ja pöytä oli täynnä herkkuja, siinähän kattelin kun muut mussutti ja itse söin yhden sämpylän :-) Painokin pudonnut kilon viikossa, joten ehkä auttaa turvotukseen... Kädetkään ei ihan niin pahasti öisin puudu, toivottavasti menisi vaikka kokonaan ohi. Vauveli myllää välillä enemmän ja välillä vähemmän ja kokoajan odotan että kohta hulahtaa vedet mennä, no jos viikon vielä olisi niin sitten saisikin mun puolesta tulla.
Pakko kai se olisi hommiin alkaa. Pitää vielä terkkarista hakea noita sokerin mittausjuttuja ja neuloja. Oli käly (diabeetikko) ja terveysaseman diabeteshoitaja vähän kauhuissaan kun Kättäriltä sanoivat että samalla neulalla voi insuliinia pistää 4-5 pv. Sanoi että ei missään nimessä, korkeintaan kahdesti saa käyttää samaa neulaa. Jännä kun eivät aina ole ihan messissä...
t. Mirabella ja Albert rv 36+0
[color=458B74]Ja hyvää alkavaa viikkoa! Se on Itsenäisyyspäiväkin tällä viikolla. Niin hassulta tuntuu tää, et pitäis olla joulukuu, vaikkei maassa ole yhtään lunta. Tänä aamuna oli taas niin pimeä ja harmaa ilta, ettei tiennyt onko yö vai päivä ku heräsi.
Meillä meni lauantai ja sunnuntai vieraita kestitessä. Miehen sisko oli miehineen kylässä. Lauantai-ilta menikin istuessa, jutustellessa ja seurapelejä pelatessa puoli kolmeen saakka yöllä. Ihme ja kumma, miten minäkin jaksoin valvoa. Eilen nukuimme pitkään, kävimme Ikeassa ja ulkona syömässä. Illalla miehen sisko ja hänen miehensä sit lähtivätkin kotiinsa.
Vuokrattiin miehen kanssa illaksi leffa " Ice Age 2" ja suosittelen, jos joku ei ole kyseistä leffaa nähnyt. Myös ykkösosa on hyvä. Niitä katsoessa saa nauraa, eivätkä ole ihan " lastenleffoja" . vaikka piirrettyjä ovatkin.
( . ) Viime yö oli kamala. Mulla oli illalla vatsa kipeä nukkumaan käydessä ja olinkin varma, että nyt se kamala vatsatauti on iskenyt minuunkin. Sit närästi (varmaan toista kertaa koko raskaudessa, joten eihän minulla siihen mitään lääkettä ollut), ja närästys teki kuvottavan olon. No olo sitten helpotti jossain vaiheessa ja nukahdin, mutta kahdelta yöllä heräsin kovaan ristiselkäpoltteluun. Siinä sitä aikani seurasin, eikä missään asennossa ollut hyvä. Mietin, että onko se supistelua vai mitä, mutta kun ei vatsanpuolella tuntunut ollenkaan. Sit kävin napsaisemassa Panadol-tabletin, odotin sen vaikutusta ja menin takaisin nukkumaan. Kyllä se hieman helpotti, mutta ei vienyt koko särkyä pois. Loppuyö meni kuitenkin torkkuen edes jonkin verran.
Mut ettei nyt ihan omanapaiseksi mene tämä jutustelu, niin kommentoin nyt hieman juttujanne.
Tuosta lakkiasiasta olette keskustelleet. Meillä on vauvalle kyllä toppapukuun sopiva fleecelakki (kokoa 38/40), mutta ei kyllä sen alle sitä kypärälakkia. Minkähän kokoinen kypärälakki tuli äitiyspakkauksesta? Kävin kurkkaamassa, 70cm. No täytyy ostaa sinne alle jotain.
Noopu: Tulehan heti kertomaan, mitä NKL:lla selvisi :)
Meku: Nyt otas rauhallisesti siellä, ettet saa paineita enää nousemaan. Mut kivalta kuulosti teidän Tampereen reissu!
Ai juu, suurKIITOS kaikille vinkeistä täytekakun täytteiksi! Nyt täytyy miettiä mitä noista testais ;) Tää palsta on kyllä ihana paikka, kun täällä saa ratkaisun joka ongelmaan!!!
UudenvuodenjuhlintaG: Ei varmaan uskalla hirveästi juhlia, jos silloin vielä kasassa ollaan. Katsellaan, jos joku kaveri kutsuisi bileihinsä käymään, mut autolla saa kyllä mies ajella. Eli siis selvinpäin olla ;)
Mut nyt vaiks sohvalle lukemaan kirjaa viltin alle, on tuolla niin ikävä ilma tuolla ulkona, etten tänään edes harkitse kotoa poistumista ;)
Sulina + Papu rv 36+4 (huomenna viimeinen lääkärineuvola)
[color=darkgreen]Tänään vaihtuvat viikot ja nyt tuntuu jo loppusuora häämöttävän =) Viikkoja siis tänään kasassa 36. Vauvanvaatteet on vielä laittamatta, en tiedä koska jaksaisin ruveta siihenkin urakaaan, korin on melkein valmis, se peitto pitäis vielä ommella, mutta nyt en ole löytänyt aikaa sille hommalle.
Lauantaina oli firman joulujuhlat ja hyvin meni. Sai syödä hyvää ruokaa ja nauttia hyvästä seurasta. Yöksi menin siskon luo (joka oli meillä hoitamassa) kun ei meillekään oikein mahtunut nukkumaan. Sisko siis asuu vaasassa ja minä 45 km kauempana. Mies jäi vielä " bailaamaan" ja heräsin puoli viideltä siihen ettei vielä ollut tullut ja soitin, niin istuivat kahden muun kanssa hesessä ja oli luvannut heille sohvapaikat sikon luota. Molemmat ovat firman työntekijöitä että hyvin tunnetaan. No en sitten saanut unenpäästä kiinni, miehet tulivat 5.30 ja itse nukahdin vasta kuudelta. Voi että aamulla väsytti!
Eilinen meni sitten puolitorkkuessa unenpöpperössä, hyi kamlaa. Olisi kyllä ollut paljon muutakin tekemistä. Ensi viikonloppuna on taas joulujuhlat,kunnan tarjoamat, mutta en taida niihen jaksaa lähteä.
[color=darkyellow]Viime yö oli hirveä, poika tuli viereen ja siitä alkoikin oikea show, kiereskelin ja joka kerta heräsin, oli pää kipeä ja hartiat jumissa. Lisäksi mies kuorsasi (krapulan jälkeen ääni on aika kunnioitettava) ja lopulta menin toiseen huoneeseen nukkumaan, otin panadolin ja sainkin nukuttua, tosin kello oli jo puoli viisi silloin.
Tänään vaivaa nää kipeät hartiat aika pahasti. Muutenkin väsyttää vieläkin ja tuo sää ulkona ei varsinaisesti nosta joulumieltä, yhtään jouluvaloa en ole saanut vielä esille, tuntuu että on niin paljon pakollista tekemistä ettei mitään energiaa jää siihen ylimääräiseen.
Koskahan saataisiin lunta??
[color=darkgreen]Muuten vointi on hyvä, mahan tiimoilta siis =) Välillä on raskasta hengittää ja maha alkaa tuntua suurelta, mutta muuten ei voi valittaa. Kunhan menisi näin hyvin loppuun asti, vaikka yleensä ne viimeiset viikot ovat kyllä yhtä tuskaa.
Joka aamu ajattelen että jokohan saa lukea viestin että eka tammikuinen syntynyt, mutta onneksi vielä jaksavat pysyä turvallisessa mahassa!
Nyt en taida kommentoida sen enmpää, plailen!
nenn 36+0
Oltiin viikonloppu anoppilassa ja meni aivan penkin alle, kun mulla tää flunssa äityi niin mahdottomaksi ja pojalle nousi kuume taas. Eilinen päivä meni päivystyksessä jonottaessa.
Nyt kuuluukin kysymys? Onko kenelläkään raskaus aiheuttanut turvotuksellaan ns vale-poskiontelontulehdusta. Mulla ilmeisesti kävi näin. Toissä yönä alkoi kamala vasemman puolen särky kasvoilla. Puoli päätä särki. Aina kun laskeutui takaisin sänkyyn, särky yltyi kovaksi. Eilen sitten lääkäri totesi ultralla, että on tosi turvoksissa sen puolen poskiontelo. Yritettiin punkteerata, mutta yhtään mitään sieltä ei saatu. Nyt pitää popsia sitten antibioottia ja Panacodia, että pystyy tuolta kauhealta säryltä elämään. Luulen, että sairaalassaolo ei ainakaan ole helpottanut, että voisin voittaa tämän flunssan. Vastustuskyky on varmaan nolla.
Mulla on vähän mustia fiiliksiä ollut viikonloppuna, kun veljen vaimo joutui sairaalaan tosi huonossa kunnossa. Yhtäkkiä lähtenyt laihtumaan ja sydän tuntuu hakkaavan kuin viimeistä päivää. Mystisiä kipuja ympäri kehoa. Kellään ei ole mitään hajuakaan mistä on kysymys ja veli on huolissaan kovasti. Heillä on kolme pientä lasta. Suuri on huoli miten heillä pärjätään.
Täällä on ollut lakeista puhetta: Just olen miettinyt aivan samaa. Ajattelin yrittää, että jos saisin netin kautta H&M:n kautta tilattua sellaiset ihanat jutut. Siellä on sellainen ns joulukalenteri ja tällä viikolla on just vauvalle aivan ihanat karvaiset tumput, hattu ja töppöset. Pitää vaan olla ajoissa liikkeellä, kun ne loppuu heti.
Uudenvuoden suunnitelmat ovat aivan auki. Kaikki riippuu niin miten tää pikkuinen päättää tulla maailmaan ja muuttokin on just ennen uutta vuotta. Aika näyttää mitä tehdään vai tehdäänkö yhtään mitään. Meillä la on 3.1.
Leperus: Ihania nuo lapset!
Tigger; Mulla on kans joskus tullut ihan oksennus tuon obsidanin takia. Siksi syön vähän vuorotellen Hemoferiä ja obsidania. Mul tuo hemppa on pysynyt ihan kohtuullisena (114) Joten Hemofer käy hyvin, vaikka onkin miedompaa reilusti kuin obsidan. Toisaalta imeytyy hyvin.
Zatu: Sinä se vaan jaksat leipoa ja touhuta. Mukava lukea sun touhun täyteisistä päivistä. Mulla vaan piparitaikina odottaa pakkasessa leipojaansa, että milloinkahan senkin saisi tehtyä.
Mirabella: Voimia sulle niiden sokrujen ja syömisten kanssa. Jäin miettiin tota neulahommaa, kun kyllähän niillä insuliinikynillä esim pistetään useastikin samalla neulalla. Siis koko kynällinen, jossa monia annoksia. Mutta jos on siis käytössä kertakäyttöruiskut, niin en oo kyl kuullu et samoja käytettäs, mut varmaan ne asiantuntijat tietää mistä puhuu.
Nenn; Meilläkään ei vaatteita ole nykäistykään. Kerkiäähän ne sitten. Auts, kun kuulostaa ikävältä hartiavaivas. Pyydäppäs sitä ukkoas hieromaan niitä...;) (Mennään näköjään melkein samoilla lukemilla viikoissa, mul ke 36 täynnä)
Joops, tämä tällä erää. Taidan lähtä käymään kaupassa ja sitten voisin yrittää niitä pipareita leipoo, kun kerran taikinakin on valmiina odottelemassa. Sit pitänee joku vielä koristellakin, kun olen sellainen sokerihiiri, että pitää saada koristeellisia pipareita..:)
Tuiskua ja kirppu 35+5
[color=darkviolet]Niin mikäs mikäs tää h&ämmän joulukalenteri juttu on, ku mun silmät ei löytäny mitään myssy/tumppu juttua? Tosin tälle päivää se ei oo mitään uutta, koska kaupassa piti käyä toistamiseen ja sit horisin aiemmin tuon joulujuhla ja myyjäisten kanssa.
Kalenterista ku kattoo niin ihan selvästi ovat peräkkäisinä päivinä, eikä samana niinku väitin.
Mulle tulee H&M:lltä aina sähköpostiin tarjouksia ja siitä on suoria linkkejä sivuille. Sitä kautta bongasin sen tumppujutun. Katsoin tosin tänään niitä sivuja suoraan ja sitä kautta en sitten löytänyt sitä. Just sen päivän kohdalla ei ollutkaan paljastettu mitään. En tiedä onko siinä joku virhe vai onko se muutettu jotenkin. Mutta aion katsoa joka tapauksessa saisinko niitä ostettua. Voin yrittää saada sulle laitettua vaik kuvaa niist jos haluut.
Tuisku
Niin se on taas arki. Kivaa kyllä, että tuo itsenäisyyspäivä katkaisee tän arkiputken.
Mansemamma: Isot onnittelut Jennalle! Kuinka paljon teidän tyttö täytti?
uusivuosig: Ollaan todennäköisesti vaan kotona. Mies varmaan ottaa vähän häppää ja mä nukahdan heti vuoden vaihtumisen jälkeen. Tai katsotaan sitten mikä vointi on, uskaltaako sitä antaa miehen enää mitään ottaa :)
Viikonloppu oli mukava ja nopeasti ohi.
Perjantaina leivottiin pipareita ja koristeltiin niitä. Lisäksi lapset laittoivat joulupukille kirjeen menemään (meillä ollu traditiona, että miehen tytär kirjoittaa oman lahjatoivelistan pikkujoulun aikoihin ja sitten laitetaan maitoa+pipari pöydälle yöksi ja kirje ikkunan väliin. Yöllä tonttu on hakenut kirjeen, syönyt piparin ja juonut maidon sekä jättänyt pikkujoululahjan johonkin kätköön. Ikkunan välistä sitten on löytynyt vihjekirje ja tyttö on etsinyt lahjansa) Tänä vuonna kirjoittivat miehen tyttö ja meidän poika yhteisen kirjeen joulupukille. Ja yllätys, yllätys, oli tonttu taas tuonut pikkujoululahjat kummallekin.
Lauantai olikin kauppapäivä ja laitettiin muumipiparitalo kasaan ja koristeisiin. Kyllä tuli hieno, vaikka vähän kenollaan onkin :)
Eilen käytiin taas joululahjakaupoissa. Löysin eteiseen joulumaton ja ne kiuaskivet miehelle. Tai no minä ostin, mutta mies sai kantaa itse ne Tarjoustalosta autolle ja kotiin, kun painoivat 20 kg.
Nyt alkaa olla lahjat hommattuna, muutamia enää puuttuu. Ei muuta kuin joulua odottelemaan...
Taneli+ perttuvauva 35+1
Viimeinen työviikko olisi sitten edessä!! On kyllä mukavaa jäädä kotiin. Rauhoittuu noi aamutkin, kun ei tartte tyttöä viedä hoitoon. Toi joulukalenteri on muuten oiva keksintö; aamutoimet saa sujumaan mukavasti kun kalenterista saa avata luukun vasta sitten kun on käyty pisulla ja pesulla ja puettu päälle;)
Viikonlopun reissu sujui oikein hyvin. Automatkat eivät tuottaneet tuskaa ja molempii suuntiin (reilu 200km) ajettiin pysähtymätää ja ihan hyvin jaksoin istua. Pikkasen loppumatkasta alkoi selässä tuntumaan, muttei tullut supistuksia eikä muita kipuja masuun. Ainut vaan, että vauva tykkäsi jumpata aika paljon ja siinä istuessa välillä liikkeet tuntuivat ikäviltäkin. Mutta eiköhän tuo ollut viimeinen pitempi reissu tällä porukalla, seuraavan kerran onkin sitten vauvakin mukana, hui!!
Uusivuosi: Eipä ole mitään suunnitelmia. Luultavasti ollaan ihan rauhassa omalla porukalla kotona.
Nenn: Voihan nenä, kun siulla on jo viikkoja paljon paketissa:)
Nenn ja Tuiskua: Miekään en ole vauvan vaatteille tehnyt vielä mitään. Osan olen kaivanut laatikoista kaappiin, mutta kaikki on pesemättä, silittämättä jne. Eiköhän nuo ehdi vielä hoitamaan, en nimittäin ole lähdössä synnyttämään vasta kuin tammikuussa;)
kaima: noi on aina kurjia tilanteita, kun oma vakkari työntekijä on poissa ja onkin joku sijainen tilalla:( Ja varsinkin jos on jotain tärkeää kysyttävää. Toivottavasti tää toinenkin lääkäri osaisi ottaa jotain kantaa painoarvioon. Kerrohan sitten kuis kävi!
Mie vielä pähkään menisinkö yksityiselle loppuraskauden lääkärikäynnille, saisi sen ultrankin siihen.. Toisaalta tekisi mieli, toisaalta raaskiiko laittaa 100e rahaa siihen, kun kaikki on sujunut hyvin. No, täytyy katsoa torstain neuvola ja miettiä vielä sitten. Jos syke on vauvalla edelleen hirmu matala, niin ehkä sitten menenkin!!!
Jännä, miten neuvolakäyntien tiheys vaihtelee paikkakunnittain. Sen verran ehdin vilkasemaan viikonlopun pinoa, että tuosta olitte kirjoitelleet. Täällä meillä käydään aluksi 4 viikon välein, sitten muistaakseni rv32 kahden viikon välein ja oisko rv36 sitten viikon välein. Ja olen todella tyytyväinen, että saan tiuhaan käydä, vaikka raskaus on sujunut hyvin ja olen uudelleen synnyttäjä. Eipähän tartte yksikseen miettiä onko kaikki hyvin kun on " tiukassa" syynissä!
No, jos tässä yrittäisi keksiä jotain ihan oikeeta tekemistä välillä, kun kerta töissä vielä ollaan, palataan!
tikru ja tiuhti 33+3
Nyt on kyllä viikonloppu lepäilty oikein olan takaa :) Ukko jopa siivosi ja minä sain lepäillä! Ei ole enää lorahdellu housuun vettä ja toivottavasti ei lorahtele, kun en sinne osastolle tahtois.. :(
Onneksi on joululahjat hankittu ettei niistä tarvitse stressata.
Joulua meillä jo odotellaan, on vain niin masentavaa kurkata ulos kun nurmikko vihertää ja vettä sataa. Vaikea saada joulutunnelmaa vaikka jouluvalot on laiteltukin. Jouluruokaa kyllä syötiin pikkujoulujen kunniaksi viikonloppuna ja kyllä oli hyvää :)
Mansenmamman tytölle 2-vuotis onnittelut!
mirabella: voi tuota sinun miestä ;)
Zatu se taas leipoo. miten sulla paino pysyy kurissa tuollaisilla herkuilla vai ukolleko syötät? ;) Voih kun voiskin syödä kaikkia nuita sinun leipomuksia :)
Tuiskualle paranemisia sinulle ja pojalle!
Hattujutuista on ollut puhetta, niin meillä on esikoisen pikku pikku " karhuhattu" tälle vauvalle pakattu on sitä pienintä kokoa. Muistin sentään pakata hatunkin vaikka ensin meinas unohtua. Toppapuvun sentän muistin.
Palaillaan äityli ja rinsessa 32+5
[color=darkviolet]Unohtanu ihan vastata tähän kyselyyn. Niin niin ei oo mittää suunniteltu, mut pari uutta vuotta on menty ihan omalla poppoolla. Juotu parit tömpsyt ja ammuttu raketteja yhessä ja vielä puolilta öin kahestaan akan nukkuessa.
Ukolla varmaan lääkekuuri jatkuu, joten tuskin voi sen " vahvemmin" uutta vuotta ottaa vastaan kuten en minäkään ;) En usko, että peipi vielä vuoden vaihteen kunniaksi päättäs tulla meiän seuraan, joten ei tarvi huolehtia laitokselle pääsystä.
Eihän sitä voi muutenkaan tietää, jos päättää arkipäivänä keskellä päivää tulla niin mites sitä sitten, ku ukko on töissä n. 40 kilsan päässä. .apua, ei parane miettiä ettei " suunnittele" liikaa.
[b]Tuiskua [/b]jos pystys linkitään kuvan niin laita ihmeessä, kiitos kaunis :) :)
[color=darkviolet]*nolona* piti heti jo halata ja lähettää voimia. Toivottavasti veljesi vaimon tilanne selviää pian ja ei ole mitään vakavaa.
Oli kyllä tarkoitus lukaista pino ja mennä päiväunille, mutta jospa jotain kommenttia, että pysytään ekalla sivulla :)
Leperus: ootko kauan asunut Valloissa? Onko miehesi sikäläinen? Hauska kuulla sikäläisestä arjesta :)
Maria: Mitä sun sokruseurantaan tarkalleen ottaen kuuluu? Paastosekeriako seurataan vai mittailetko itte sormesta? Ja näemmä vauvan kasvua? Mulla onkin huomenna neuvola, pääsen taas tooosi hellään huomaan.. Ai niin ja suonikohjusta. Mulla oli edellisessä raskaudessa suonikohju liitoksen toisella reunalla. Välillä oli niin h:n kipiä, välillä ei, mutta tuntui se koko ajan. Synnytyksen jälkeen otti ja läks. Eli vauvan paino sitä oli kivistänyt. Ihme, kun ei ole vielä tässä raskaudessa vaivannut??! Kerkee toki vielä. Ja sitä vielä, että mahtaako tua sun pahoonvointi liittyä nuahin kohonneesihin sokureihi? Tai siis verensokerin vaihteluuhin? Mitä ne meinaa seuraavaksi, jos sun sokurit ei asetu?
Mansemamma: meilläkään ei lasten synttäreitä muista muuta kuin mummat ja paapat, niin ja veli lapsineen. Mun ystävät on ahkerampia muistamaan kuin sukulaiset. Oliko teillä kovat kekkerit? :) Onnea vaan sankarille!
Mirabella: saatko olla nyt kotona? Ei tarvi enää sairaalaan? Ootko huomannu olossas muutosta, nyt kun sokerit on tasapainossa (vai onko)?
Sulina: Ice Aget on kyllä hurjan hyviä. Meillä taisi iskä ja äippä nauraa makeimmin :) On kyllä oikea koko perheen elokuva. Ettei noi sun vatsan/selänpolttelut olis jo supistuksia?! Sulla on kuitenkin mahdottoman paljon viikkoja. Niin ja täytekakun täytteestä vielä: mä teen yleensä sellaisen kerma-rahka-liivate-mansikka/vadelma-mössön kakun väliin. On tosi hyvää ja raikasta, mutta jokseenkin työlästä, kun täytyy antaa hyytyä irtopohjavuuassa tai muussa viritelmässä, jos tekee isomman.
Tuiskua: toivottavasti veljesi vaimon vaivoihin löytyy syy ja apu pian. bd Ja teille pikaista paranemista!
(.) Viikonloppuna nukuin ruhtinaalliset 9 tunnin unet+päikkärit päälle. Viime yö sitten ollutkaan niin uninen.. zzz.. Eilen oltiin miehen kanssa Juha Tapion konsertissa. Oli mukava, kun sai istua mukavasti, kukaan ei törttöillyt kännissä ja lavalle oli suora näköyhteys! Toista kuin klubikeikoilla. Konsta-Kyllikki tosin innostui riehumaan ihan huolella, joten hyvän istuma-asennon kanssa oli vähän niin ja näin, mutta yhtä kaikki, piristi kummasti! Mietityttää, että miten päin KK tuolla masussa häärii, kun liikkeitä satelee tasapuolisesti ylös ja alas. Taitaa mammia pää alaspäin, käsi pään alla. Siitä asennosta sitten potkii ylämassulle ja raapii lantioluita, liitosta ja tökkii peräsuolta ja rakkoa. Jonkun hermon on joka tapauksessa löytänyt, ilikiältä tuntuu!
Nyt nukkumaan jospa päivä vähä valakenis!
Hyvävointista päivää!
L vajaa 31
Minulla on se etu, etta tulen 8 tuntia teita jaljessa (olin kylla ihan ihmeissani, ettei kukaan ollut aloittamnut 00.01), taalla sunnuntai-iltaa vietetaan. Vanhin tytar on kuoroharjoituksissa, hanella on ensi viikonloppuna 2 konserttia ja viela keskiviikkona koulun orkesterikonsertti, kiireista. Taalla on mukava, kun koulussa paasee orkesteriin 5:lta luokalta lahtien. 2 muut ovat jo sangyssa tosin pienokainen yrittaa liveta sangysta vahan valia. silla onkin ollut tanaan kankkispaiva, eilen kylailimme liian myohaan ja youni jai lyhyemmaksi kuin tavallisesti ja sen kylla HUOMAA!
Viikonloppu aina vaan hurahtaa ohitse...lauantai meni leipoessa ja ilta kylaillessa, tein monta kiloa torttutaikinaa ja osan leivoinkin sitten tortuiksi just meni iltapalaksi 3, hui pitaa varmaan lopettaa niitten syominen.
zatu, aloitin ruisleivan tekemisen ihan leivasta eka kerralla ja silloin sitten laitoin juuren pakkaseen, mutta nyt sitten unohdin ja ei oo juurta. onneksi eras tuttuni lupasi omastaan lohkaista mulle.
Harjoittelimme tanaan ohjelmaa meidan suomalais-jenkkien pikkujouluun. tytot + ystavamme laylavat yhdessa enkelilapset kysyivat laulun, Harjoittelu on vaan ollut hankalaa, kun mean pikkuiselle tulee aina itku, kun lauletaan ja jo ensimmaisen lauseen jalkeen. Laulu menee Enkelilapset kysyivat: missa on jeesus. Ja han sanoo, etta tuntuu etta joku ois kuollut ja sitten alkaa nyyhkytys kuulumaan. No olemme puhuneet ja laulaneet ja paasimme tuon kohdan yli vihdoin viimein eilen ja sitten tulikin seuraava kompastuskivi, puhutaan vaiavasta, eli paasimme seuraavaan lauseen eteenpain...tanaan sitten eka kertaa meni koko laulu. Saa nahda miten sitten itse esiintymistilaisuudessa. Voi nuita pienia.
Muuten taalla jaksellaan ihan mainiosti, ti on seuraava laakari ja en halua tietaa kumpi on tulossa, mutta miten voin olla katsomatta siihen nayttoon, kulp.
leperus tau auta montako viikkoa