Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*--*--* Heinähatut vko16*--*--*

13.04.2009 |

28.6...tanni84..................84/84.....1............................LUS

28.6...Misti.......................74/71......6.(14v-1v4kk).....Tays

29.6.....Aatuliina.................25/33.....2.(06).................Porvoon sairaala

1.7.....Emmi 75...............................2.(04)

1.7.....Frankie..................32/42......3.(2xt05).............Saksa

1.7.....Nanni79................79/79......2.(07)..................Kätilöopisto

1.7.....Kamom1lla...........28/26.....1..........................SATKS

1.7.....Lenni75.................75/78......2..........................Vaasan KS

1.7.....Emmi69................38/39......2.(07)

1.7.....Taateliz..................81/79.....1.

1.7.....Mirella_73............................2.

2.7.....Miksuliinu.............32/34......4..........................K-S KS

2.7.....Äiti-76....................32/33......2.(1.yht)..............SAS/TYKS

2.7.....Palle72..................72/65.....3..........................Tays

3.7.....Helga 07...............................2.

3.7.....miina1980............80/75.....3.(t06,t07)..........TYKS

3.7.....amelia_82............25/26.....2.(05)

3.7.....Helga07................32/32.....2.(07)..................SAS

3.7.....liinu75...................75/75.....3.(p04,t05)..........PKKS

3.7.....Amanda81............27/30.....2.(t06).................P-KKS

4.7.....anskur...................84/82.....3.(06, 08)...........VAS

4.7.....Puunukke..............81/79....1...........................PHKS

4.7.....tiituli08...................26/28.....3..........................SatKs

4.7.....Milli76....................76/76.....3.(98,03).............tyks

4.7.....Vatsansisäinen...79/78.....1..........................TYKS

4.7.....tikru85...................85/84.....1...........................LPKS

4.7.....Jeevi......................77/74.....2...........................Sas tai Tyks

5.7.....Katja.......................27/34....3...........................SatKs

5.7.....Angie83.................25/25.....1..........................Kätilöopisto

5.7.....Suffeliisa...............................4.(1.yht)

6.7.....mp73......................73/72.....3.(91,94)............K-PKS

7.7.....La80ku..................80/83......1..........................K-HKS

7.7.....Mirable.................79/75......1..........................KYS

7-8.7..Jenniliini...............80/76......1..........................KOKS

8.7.....Linnea71................38/38......3..........................TAYS

8.7.....Emppu 74.............................3.

8.7.....näppis84...............84/82.....4.(02,03,06)......TAYS

8.7.....NapNap................27/26......2.(t06).................Kos

8.7...Tatar......................29/28.....1..........................TAYS

8-9.7...Miiza76................................4.

9.7.....Tai.........................79/79......3.(01,02)............Jorvi

9.7.....empunmami.......26/32......2.(03)..................HYKS

10.7...AW_83..................83/79.....1...........................NKL/kättäri

10.7...Ritu79...................29/28.....1...........................TAYS

11.7...Lokamamma......................4.(p97,p99,p02).Naisten klinikka

11.7...satu.......................85/82.....1.

12.7...Munmuru..............78/78.....3..........................Kätilöopisto

12.7...Vivi81.....................83/84.....2.........................Ekks

12.7...vapsula.................................3.........................NKL

13.7...merimus...............80/84.....2.(t06)................Pkks

14.7...Suzan73...............73/75.....1..........................K-S KS

14.7...Hepeliini...............79/78.....2.(07)..................KOS

14.7...e69........................39/42.....3..........................Tays

15.7...Isosmurffi.............83/81.....1..........................Naistenklinikka

15.7...Agnetha................27/26.....2.(p07)................Lohjan sairaala

15.7...Niina.....................74/71.....3.(03,06).............K-S KS

15.7...Athina....................81/80..........3.(01, 03).......NKL

16.7...Nennuski.............79/84......2.........................LKS

16.7...Keiju07.................76/72......2.........................NKL

16.7...upuna...................33/32......3.........................TAYS

16.7...Miinnu...................82/79......3.(t00,p02).......TAYS

16.7...annukka-72.........72/61......4.(p90,p95,p07).TAYS

16.7...Evinia..................27/28.....1....................Kätilöopisto

17.7...Nasqu...................27/29......2.........................Kätilöopisto

17.7...Anita......................33/35......2.(1.yht).............Raahe

18.7...Rosina..................36/31.....3.(1.yht)..............TYKS

18.7...Pulputtaja.............................1........................PHKS

18.7...Weera85..............24/24.....1...........................Oulaskankaan sairaala

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas valvotaan. Tytär sai taas jonkun ihme itkukohtauksen keskellä yötä, ja jos johonkin herään, niin en varmasti saa takaisin unta. Ihan samat uniongelmat oli esikoista odottaessa. Onneksi ei tarvitse mennä huomenna töihin niin saa nukkua päivällä. Olen nimittäin flunssassa ja olo on ihan kamala.

En saa nukuttua myöskään aivan karmean närästyksen takia! Mulla on taipumusta närästykseen muutenkin, joten tämä oli taas odotettavissa. Mulla olis tosi hyvät närästyslääkkeet, mutta niitä ei varmaankaan saa ottaa raskausaikana. Nuo imeskelytabletit eivät kyllä auta mihinkään! Toisaalta kurkkukin on kamalan kipeä, joten ei oikein tiedä, että mistä tämä kipu ja tuska johtuu. Täytyy varmaan taas googlata närästystä helpottavia ruokia. Join tuossa juuri teetä ja söin piparin, ne eivät taida olla ihan suositeltavia. Join myös lasin vissyä. Tämä yövalvominen alkaa tosiaan ottaa voimille. Töissä pitäisi vielä jaksaa kuukausi...

Kävin eilen neuvolassa ja vauva oli masussa aivan poikittain. Siitä on myös tullut ihan mahdoton ikiliikkuja, varsinkin öisin on hurja meteli mahassa. Ihan kivahan se on, että potkiskelee. Saisi kuitenkin kääntyä jo lähiaikoina oikein päin. Maha on hurjan iso. Mittasin juuri, että ympärysmitta on 100 cm. Sf-mitta näytti olevan 26 cm. Mitäs mittoja teillä on?

Ai vitsi mikä kamala poltto, ihan kuin ruokatorvi olisi tulessa. Ei tästä taida tulla mitään...

T. Pötkö rv 25+4

Vierailija
22/37 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas viime tekstistä hurahtanu aikaa, kun tuntuu ettei mitään tähdellistä kirjotettavaa oo ollu.

Saikulla pari viikkoa menny ja jatkuukin sitten kesälomaan asti, joka alkaakin jo 24.4! Ei vaan enää jaksanut työpäiviä kahlata läpi, kun aika fyysisesti raskasta työtä teen. Paljon kumartelua ja koko päivä kävelyä ja jaloillaan oloa. Harmittaa kyllä toisaalta, kun aika tuntuu matelevan pelkästään kotona ollessa. Ja nyt sitten saatiin asuntotarjous hiukan isommasta kämpästä keskustasta, joten ei edes vauvan tavaroita voi tänne alkaa järjestelemään. Eikä pakkaamistakaan vielä viitsi alottaa, kun muutto kuitenkin vasta kesäkuun alussa...HÖH!!

Masussa toveri potkii ja pyörii kivasti. On yleensä jo raivotarjonnassa, mitä nyt välillä heittää kuperkeikkaa ja muutaman kerran rakkoon "mukavasti" potkasee :)

Sf mitta oli reilu viikko sitten neuvolassa 26(viikkoja sillon 26). Kohdunsuun tilanne ok ja muutenkin kaikki ok :) Oli taas vähän niukkasanainen tuo neuvolan täti. Jännä ettei ole kertaakaan sanonut sykkeistäkään muuta kun että hyvät sykkeet on. Täällä ei muuten ole yhtään lääkärineuvolaa ellei tarve vaadi. Enkä sokerirasitukseenkaan joudu, vaikka ikää on jo 28? Kun monethan ovat täällä sanoneet, että kaikki yli 25 vuotiaat joutuisivat. Vaihtelee siis ilmeisesti nuo käytännöt jonniin verran.

Joo siinäpä sitten tärkeimmät tällä erää. Aurinko paistaa tänään peräti tänne susirajallekii ja torilla olis kevätmarkkinat, jos vaikka sinne sitten... :D

meriimus 27+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just saatiinkin tietää, että muutto mahdollisesti jo toukokuun alussa. Ehkä siis jo pakkailemaan voipi ruveta :) Jee tekemistä!!

Vierailija
24/37 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepeliini: Itsellä lääkäri kokeili sekä käsin että ultralla, ja koska käsiin tuntui pehmeältä laittoi sairaslomalle. Tämä siis tapahtui sairaalassa ylilääkärin toimesta. Kohdunkaulaa oli kuitenkin 3,8cm.

Pötkö kyseli mittoja ja eilisessä neuvolassa oli sf26, eli keskikäyrällä ja itse mittasin vyötärön ympäryksen ja se on nyt 89cm :)

Painoa minulle on tullut nyt 9kg.

Ymmärrän hyvin meriimuksen tuskan tekemättömyydestä :( Itsekin yrittää jotain tekemistä keksiä joka päivälle, minä kun en saisi pitkiä matkoja kävellä ja auto miehen käytössä niin täällä sisällähän sitä sitten kökitään :(

Nyt kun parina päivänä tuli käveltyä vähän enemmän niin kyllä illalla oli Hellä Alapää, eli se siitä sitten. Todella ärsyttävää.

Neuvolassa kaikki siis ok eilen kun siellä kävin, esitietolomakkeen sairaalaan vietäväksi sain ja tiedon että rauta-arvot nousseet niin ettei tarvi enää nappeja napsia! Jihuu!

Aurinkoa loppuviikolle toivotellen

Puunukke ja skloddi 28+5

Vierailija
25/37 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakäynti nyt minullakin takana, eli siis toinen käynti ja viikkoja nyt 25+5.

Täällä sama käytänkö kuin Meriimuksen kotiseudulla eli lääkärillä ei tarvitse käydä, mikäli terve odottaja ja raskaus sujuu hyvin. Sokerirasitus tehdään, mikäli korkea BMI/sukurasitusta/aiempi raskausdiabetes tai muita riskitekijöitä ja toki, jos virtsassa näkyy sokeria. Mutta ei siis pelkästään ikäindikaatiolla.

S-f-mitta oli 26 cm eli normaalirajoissa mutta vähän siellä kattokurvan tuntumassa kuitenkin.. Isolta tää vatsa jo tuntuukin :). Vauvan sydänääniä kuunneltiin (144) ja lisäksi tsekattiin Hb (142!) sekä tällä kertaa verensokeri eikä virtsakoetta.. Mutta ok oli tuo verensokeri (6.2, noin 1/2 tuntia aamiaisen jälkeen). Painoa nyt tullut 7kg, mikä tuntuu aika paljolta... Heti piti kaivaa fillari esiin ja aloittaa työmatkapyöräily, itse asiassa keveämpää menoa kuin kävely, voin suositella :).

Äitiyslomalle olen näillä näkymin jäämässä kesäkuun alkupuolella, joko viikolla 32 tai 34. Kesälomat saan säästää tulevaan, ajattelin niillä jatkaa vanhempainvapaata sitten reilu vuoden päästä. Meillä tarkoitus tehdä niin, että minä olisin äitiysvapaalla reilu vuoden ja mies sitten 2-4 kuukautta, vähän vielä laskennat kesken.

Hyvää vointia taas kaikille!

Vierailija
26/37 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo kerenny kirjoitelee ku on ollu muutto ja iha järkky kaaos meinaa uus asunto oli niiiiiiiin paskanen edellisen mummon ja papan jäljiltä ja kaikki repsottaa et huh huh.. huoltomieskin oli ihan epätoivoinen.. pitäs purkaa ny laatokoita mut meillä on ihan liikaa roinaa ja sit pitäs heittää niitä pois, mutkun jos jotai kuitenki viel tartteee joskus... ei kyl nyt lentää kaikki ylimääräinen roina mäkeen.

olin ti neuvolalääkärillä ja ei ollut raskausdiabetestä vaikka sitä mulle etukäteen niin povattiin.. lääkäri oli mukava ja kuunteli hyvin. antoi ohjeita ummetuksen hoitoon ym. sairaslomaaa sain supisusten takia 30.4 asti ku ne on olleet tosi tosi inhottavia ja kipeitä, töitten teosta ei pääsiäisenä meinannu tulla mitään.. kohdun kaula oli kuiteski onneks ok. sf mitta oli 25 cm. hb 123 oli laskenu taas jotenka rautaa pitää mussuttaaa.. ja se aiheuttaa sitä ihanaa ummetusta.

mun mielest sokerirasituksessa ei ollu mitää kamalaa mut mehän ollaa niin yksilöllisiä joten annetaa niiden joista tuntuu pahalta valittaa. toset ei taas tajua esim. mitä on olla migreenissä tai mite supistukset nyt voi olla niin pahoja ja kipeitä mukamas.

tuli muuten mieleen et onko tääl odottajia myyrmäestä / läheltä?? ku tässä ny kotona pitää maata niin voishan sitä mennä manniin kahville tai jotain..

mä haluun olla pitkään kotona vaavin kaa tai sit olla 1-2 päivää töis viikos en oo miettiny viel ku tää muutto on vieny kyl kaiken energian. laitan vast toukokuun alussa paperit kelaan ku haluan sen uuden pakkauksen. makuupussi oli ihana..

multa myös löytyy närästystä mut riogum, samarin ja rennie auttaa. säännöllisesti niitä kyl nyt popsin. välillä tosiaan tuntuu ku ruoka torvis palais ja se ummetus ei kyllä yhtä auta asiaa. ja vaava painaa tonne oikeelle niin tulee sitä iskiaskipua mut ei onneks ihan jatkuvaa. kolme kuukautta ja vaivat häviää toivottavasti....vaava on kova mylläämään.

oon ite kans huomannu et pyörällä pääsee kevyemmin kun kävellen.

eiköhän tässä tullu jo turistua tarpeeks..

is ja papunen 27+1

Vierailija
27/37 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä raskaana ollessa saa kaikkea taas ihmetellä. Neidillä ollut pieni ihottumaläntti takapuolessa,joka oli nyt pääsiäisen aikana kasvanut. Käytiin sitä sitten näyttämässä tohtorille eilen ja märkärupeahan se sitten oli. Nyt sitten on pesty pyyhkeitä,lakanoita yms. Ja neitiä rasvailtu.Oli sitten pakko soittaa tänään neuvolaan,että onko miten vaarallista näin raskausaikana sairastaa tuo (jos sattuu tarttumaan),kun netistä ei oikein tietoa löytynyt. Vastasyntyneelle on kuulemma vaarallinen. Toivottavasti tauti nyt talttuu antibioottien kans.

Omaa napaa: Närästys hiukan laantunut,olisikohan muksu vaihtanut asentoa. Ja nyt taas öisinkään ei ole välttämättä tarvinnut juosta vessassa,mutta aamulla onkin ollut sitä kovempi hätä =). Liikkuu oikein urakalla näin työpäivinä,kotona onkin hiukan rauhallisempi. Mahtaakohan tuo työpaikan taustahäly aiheuttaa tuon möyrinnän =)

Helga07: Toivon hartaasti,että nyt ylimääräisessä ultrassa olisi joku toinen lääkäri. Kertomasi perusteella luulen,että meille on osunut sama lääkäri ja jos nyt sitten selvisi se sukupuoli=) Noita ultrakuvia minäkin olen ihmetellyt,en siis ole ainoa joka niitä on saanut vain yhden kappaleen per kerta. Aikamoista säästöä tuntuu olevan ja tämä rakenneultran kuvakin oli ihan pelkkää vauvan selkärankaa. Onhan se kiva tietää,et vauvalta se löytyy,mutta olisin halunnut jonkinmoisia "profiili" kuviakin..

Sitten yksi kysymys teille,jotka olette ostaneet/tilanneet imetysliivejä netin kautta. Ajattelin muutamat tilata,mutta eräässäkin sivustossa koot olivat normaalit S;M;L;XL. Ja mitäköhän normaaleja kuppikokoja nuo vastaavat? Esikoisen kanssa ostin muutamat imetysliivit etukäteen ja nehän oli heti ihan liian pienet. Jospa nyt olisi kaukaa viisas ja ostaisi samantien hiukan isommat,mutta kun nuo koot ovat siis hiukan hakusessa. Hyviä liiviliikkeitä ei ihan omassa kaupungissa ole,joten Turkuunko tässä täytyy muuten lähteä.

Imetyspaidoistakin otetaan kommenttia vastaan,ovatko toimineet jne.

Että sellaista

Marika ja toukka 29+0

Vierailija
28/37 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään th:n onneksi kiinni. Ehdoton nostokielto, ei mitään maitotölkkiä painavampaa...=O Samoin makkarin puolella otettava ihan hiljaiseloa... Viikon päästä oon yhteydessä th:n ja jos on yhtään vielä supistellu laittaa lähetettä äitipolille. Toisaalta helpotti, että kyllä tätä tilannetta nyt seurataan, toisaalta ahistaa, ettei nyt vaan alkais liian aikasin syntyä....Vuodelepokaan ei tunnu kivalta vaihtoehdolta....huoh! Sit varmaan kuitenkin kärvistelen kotona viel elokuussakin tän mahani kanssa ja nyt saan harmaita hiuksia.....

Marika kyselit liiveistä. Itse ostin esikoista odottaessa muutamaa viikkoa ennen la:ta liivit. En kyllä uskaltanut ostaa sovittamatta, koska eri valmistajan liivit oli ihan eri kokoisia...toiset sopi toiset ei. Ite oon menossa Bebesiin sovittamaan muutaman viikon päästä ja aattelin ostaa sellaset jokasuuntaan joustavat ainakin nyt aluks. Mut ite kysymykseen, et mitä kuppikokoa nuo vastaavat, en tosiaan osaa vastata =) HM:n imetyspaidat ei toiminut mulla esikon kanssa. Nyt aattelin kokeilla sellasia läppämallisia, eli ei semmosta, missa on reikä rintaa varten, vaan voi läpän alta imettää...

Hepe rv 27+2

Vierailija
29/37 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosmurffi kyselit onko odottajia myrtsin kupeesta. Ohan täällä, meiltä on matkaa joku 1,5km myyrmanniin. Käyn myrtsissä neuvolassakin.

Huomenna pitäisi soitella tk:n lääkäriaikaa, ei ole musta töihin vaikka 3 vkoa olen saikulla ollut eli katsellaan nyt mitä mieltä lääkäri on ja kirjoitteleeko/paljonko saikkua. Hermohommista kun kyse niin paranemisesta ei ole mitään ennustetta.

yahoon listalla on muuten ollut puhetta mahdollisesta heinähattu tapaamisesta, samoin facebookista löytyy heiniksille oma porukka... Mukaan vaan noihin kaikki!

Itse soittelin tänään sokerirasituksen tuloksen ja narahdun kävi täälläkin. Paasto rajalla ja muut arvot yli. Jes! Huomenna heti terkkarin puhelintunnilla saamaan dieettiohjeet ja lähete äippäpolille lähti josta sitten kotiin tulee verensokerimittari sydeemit. Saadaan sitten diabeetikkomieheni kanssa vertailla sokereita :S

Athina ja rv 27+1 ?! (ei voi muistaa)

Vierailija
30/37 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen lääkärissä ja sairaslomaa tuli huhtikuun loppuun. Vähän mietityttää miten saan hommat hoidettua ennen kuin jään kokonaan pois, mutta... Lääkäri sanoi, että mulla on se refluksi. Ja oon kyllä huomannutkin, että röystäyttää ja ruoka nousee helposti. Nyt sitten ei muu auta kuin miettiä tarkkaan ruokavalio. Ärsyttää kun ei saa syödä juuri sitä mitä tekis eniten mieli eli ruisleipää, sitrushedelmiä ja -mehuja, mansikoitakaan, suklaata... Sängyn pääty on kohotettu ja nukun parin peiton ja tyynyn päällä. Tosi huonosti nukuinkin, mutta ei sentään närästänyt viime yönä. Vain rennietä saisi ottaa. Aivan kamala on tämä nuhakin eikä saa ottaa nuhalääkettä...

Nyt mua on alkanut pelottamaan, että miten jaksan kun vauva syntyy. Tuntuu siltä kuin olisin valvonut koko raskausajan. Esikoisen synnyttyä tuli jotakin ihmeellistä energiaa, jonka avulla jaksoi muutaman kuukauden, mutta nyt en usko samaan...

T. Pötkö rv 25+5, tuntuu toooosi pitkältä aika sinne heinäkuun loppuun

Vierailija
31/37 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi flunssan kourissa oleva, sairaslomalla siis nyt loppuviikon. Kurkku on kuin hiekkapaperia, ääni ihan käheenä. Eilen kävin työterveyslääkärillä, joka kielsi puhumisen! Onnistuu kerrassaan loistavasti vajaa 3 v. uhmaikäisen kanssa... :)

Viime päivinä on jotenkin tosi paljon pelottanut, ettei vauvalla ole kaikki kunnossa, eikä ole terve. En tiedä mistä tuo palko tulee, vauva kuitenkin liikkuu ihan normaalisti jne.... Toivottavasti pelko on aiheeton!

Nyt sängyn pohjalle toipumaan,

Nasqu ja poju rv 27+0 ja tyttö 06/06

Vierailija
32/37 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko työkykyinen ensi viikollakaan. Itse olen ollut nyt tässä taudissa reilut 1½ viikkoa, enkä työkykyinen vielä lähelläkään. Tänään on eka päivä, jolloin jaksaa tehdä muuta kuin maata älyttömänä enemmän kuin puolituntia :-(

Ja bonuksena tähän tuli vielä eilen kurkku kipeäksi (mulla on siis ollut järkyttävä yskä, ääni pois ja keuhkot kipeät -mutta ei kuulemma viittaisi tulehdukseen tai keuhkokuumeeseen) ja nuha! Voihan v....! Että yksi tauti kun vähän alkaa helpottaa, niin toinen alkaa.

Tuota mulle kanssa tarjottiin, että mahd. vähän puhumista. Ole siinä puhumatta, kun 3 ja 5 v. jotain kyselee tai tekee älyttömiä. Tosin puhumisen jälkeen meinaa vieläkin oksu lähteä.

Mitoista joku kyseli, eli nlalääkärillä 25+6 oli sf-mitta 25, vyötärön ympärystä en ole varmaan ikinä mitannut ja painoa on tullut semmoiset 10 kiloa, mikä on paljon vähemmän kuin kahdesta ekasta tähän mennessä ;-) Tosin lähtöpainoakin oli enemmän. Mulla painottuu tuo painonnousu aina alkupuolelle, oli aluksi jotain 750 g/vko, nyt reilut 300g/vko. Ja vauvan syke oli 130 kieppeillä. Nlatäti totesi tuossa, että kovin on miehiset äänet, johon totesin, että niin sanoit viimeksikin, kun oli alhainen syke ja kovin on tyttömäinen tuo nuorimmainen ;-)

Ainoa ilo tässä on ollutkin se, että raskaus sujuu jopa yllättävän vaivattomasti. Kuvittelen ihan, että olen loppuun asti töissäkin -kunhan sinne nyt taas pääsisi tän taudin takia! Ja rv:t 26+2.

Vierailija
33/37 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas onnistuu surffailu...sain uuden läppärin pari päivää sitten =) Tai uuden ja uuden, käytetyn, mut pelittää joka tapuksessa.

Nimba ja Nasqu kovasti räkätaudin kourissa. Jaksuja vaan sinne kovasti. Meillä meni vihdoinkin taudit ohitse , koputtaa puuta! Vaikka tosi sitkeessä oli, normaalisti en sairastele viikkoa kauempaa, nyt meni 3viikkoa toipumiseen!

Pötkö kärsit kovasti närästyksestä ja refluksista. Osanottoni myös sinne. Tyttöä odottaessani ensimmäisiä raskausoireita oli just närästys. Siihen mitkään Rennietkään sit loppuvaiheessa auttaneet! Eikö lääkäri tosiaan voinu mitään muuta määrätä, kuin noita Rennietä sulle? Mä sain jotain vahvempaa ja paremman makuista äitipolilta silloin.(en nyt muista nimeä) Apteekissa eivät olis mulle millään myyneet, ison mahan kanssa kun olin ostoksilla. Sain ne sitten vakuuttuneeksi, että ihan on äitipolilta määrättyjä ja oikeella asialla ollaan..;) Vielä tuosta närästyksestä, että tässä raskaudessa oon vaan satunnaisesti kärsiny vaivasta. Mulla todettiin sappikivet raskauden aikana/heti synnytyksen jälkeen ja kun niistä päästiin loppui närästyskin....

Puunukelle vielä tuosta kohdunkaulasta...tosi hienoa, et katsoivat ultrallakin. Meillä sellaseen hienouteen pääsee tosiaan vain äitipolilla. Mut nyt siis sinne luultavammin oon menossakin, kun tässä vielä viikon verran kuulostellaan tilannetta.

Isosmurffi olitte saaneet muuton tehtyä. Hatunnoston arvoinen tempaus. Meillä sellanen kaaos täällä kotona, enkä nyt saa siivotakkaan. Tuntuu, että seinät ja pölypallot kaatuu päälle ihan just..

Noista mitoista oli vielä ollut puhetta. Masun ympärystä en oo minäkään mitannut, mut varmaan yli 100cm mennään...hui! Painoa on tullut 2,5kg ja se sf mitta tosiaan sen 30cm. Tytöstä mulle tuli painoa n 7kg ja toivon, ettei tässäkään ainakaan enempää tulis. Saa nähdä, kun kesää kohden mennään, et jos kovasti alkaa turvottamaan.... Masussa käy kova myllerrys ja möykkä. Se on niin ihanaa, vaikka viime yönäkin heräsin potkuihin. Esikosta kun oli istukka edessä, jouduin tekemään liikelaskentaa alvariinsa, nyt ainakin vielä on aivan toinen ääni kellossa.

Tyttö nukahti päikyille, joten taidan minäkin hetkeksi oikasta...

Hepe rv 27+3

Vierailija
34/37 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimballe ja Nasqulle jaksamista flunssan kanssa... siihen ei taida nykyään oikein muu kun lepo ja aika auttaa. Kaikilla tuntemillani ihmisillä on ollut tänä kevänä flunssa ja tollaista tosi pitkän sorttista. itsekin niitä jo kaksi sairastaneena vähälle aikaa tiedän, että korttelee hermoja todella.

Hepeliinikin saanut läppärin... Onnea siitä :)

Meillä oli siis äitipolikäynti keskiviikkona ja kaikki oli masussa oikein mallillaan. Munuaiset ja pikkuaivot ym... oli kaikki niinkuin olla pitää. Vauvelin painoarvio oli nyt 1100 g/rv 28+, eli ton mukaan ei mitään jättiläistä ole tulossa, mutta eipähän kyllä ole vanhemmatkaan järin suurikokoisia :) Kasvu vauvalla menee ala ja keskikäyrän keskellä. Sukupuolikin saatiin nyt työntää, kun tämä neiti oli nyt ensimmäistä kertaa raivotarjonnassa jippii!!! tähän saakka ollut aina niin perätilassa. Möyrikin silloin ti ja ke välisrnä yönä koko yön masussa ja varmaan silloin käänsi itsensä "oikein" päin. Liikkeetkin tuntuu nyt paremmin, kun jalat on ylhäällä ja potkut tuntuu ylävatsalla ja oikealla. Minulla myös on etuseinäistukka, joka tehokkaasti vaimentaa liikkeiden tuntumista ulospäin.

Kävin ostamassa neulelankaa ja rupesin neulomaan tytölle pitsineuletakkia... oli aivan pakko, kun nyt voi sit tehdä jotain pikkuprinsessan vaatteita. Toivottavasti sukupuoli ei nyt sitten enää "vaihdu", silloin kyllä menee mun pitsineuleet "hukkaan". Kävin myös eilen ostamassa kestovaippakankaita, PUL-kangasta ja mikrofleeseä ja ajattelin tässä kotona ollessani ommella taskuvaippoja aikani kuluksi.

Niin minunkaan ei tarvitse nyt enää mennä äitipolille kontrolleihin, ennenkuin 36 viikolla sitten synnytystapa-arvioon sokereiden takia. Tosin sokerit ovat kyllä kotiseurannassa pysyneet koko ajan alle viitearvojen ja ei tuo lapsen kokokaan näytä ainakaan tässä vaiheessa kovin suuri olevan. Vointi on ollut todella hyvä... ihan pelkään sitä päivää, milloin tämä hyvänolontunne loppuu...

Mukavaa viikonloppua kaikille

Mirable ja masuasukki 28+3

Vierailija
35/37 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirablelle onnittelut hyvistä ultrauutisista!

Emmi haaveili jo varovasti kolmosesta :) Minulla oli vähän sama tilanne tuon kolmosen jälkeen, mietin että tuleeko koskaan sellainen olo, että lapset on tehty ja riittävät, vai jääkö aina tunne, että vielä olisi yksi pitänyt tehdä. Mutta nyt tämän nelosen odotus on tuonnut hyvin varman tunteen, että viimeistä viedään ja koko hommaan suhtautuu erilailla. Oikeastaan aika mukava tunne, fiksu, aikuinen ja kärsivällinen x-D

Flunssaa jyllää täälläkin. Välillä tuntui jo helpottavan, mutta nyt on taas pää niin täynnä liisteriä, ettei meinee ilma välillä kulkea. Kuumetta ei ole, mutta veto on kyllä heikentynyt. Kuopuskin on tämän päivän valittanut korvaansa, toivottavasti ei nyt tule elämänsä ensimmäinen korvatulehdus, ei yhtään huvita lähteä päivystykseen johonkin.

Hepeliini, hyvä että pääsit supparikontrolleihin. Miten teidän edellinen syntyi, tuliko ennakkoon? Supisteliko silloin? Mietin, että suhtautuuko lääkärit yleensä joka raskauteen erillisenä vai olettavatko, että kaikki menevät, kuten aiemmatkin. Kyselit alapäiden tilanteesta ;-) Mulla oli aikanaan hyvin vastaava tilanne kakkoselta kuin sinulla tässä vaiheessa ja vauva syntyikin melkein 3vk aiemmin kuin esikoinen, mutta ei niin haitannut, kun esikko meni pari viikkoa yli. Mutta kyllä ne supistukset tai joku varmaan vaikutti asiaan.

Pötkö ja joku muukin närästyksestä kärsi. Minulla oli aivan järkky närästys alkuraskaudessa pahoinvoinnin kanssa, ei mennyt mikään hedelmäkään ja maito oli ainoa, mitä pystyi juomaan. Onneksi helpotti sitten, mutta nyt on mahan koko aiheuttamassa vaivan uudestaan. Minulla ei Renniet tunnu missään, apteekista saa ilman reseptiä Gavisconia nesteenä ja tabletteina, on tujumpaa tavaraa ja saa käyttää raskaana. Itse tykkään tuosta nesteestä (en kyllä mausta), se auttaa heti. Tai ainakin lisäannoksen jälkeen. Samarinia ei kai suositella, kun sisältää suolaa, joka kerää nestettä elimistöön.

Supistuksia poden minäkin, se taitaa olla heinäkuisilla enneminkin sääntö kuin poikkeus=) Välillä oli rauhallisempaa, mutta nyt supistelee taas aika paljon ja rasitus tekee niitä selvästi lisää, liian nopea kävelykin saa heti supistamaan. Onneksi ovat aika kivuttomia kuitenkin. Selkä on töiden jälkeen ihan finaalissa ja seuraava yö on aina vaikea nukkua, kun asentoja ei löydy. Ja alapää on kanssa kivasti turvoksissa, kun veri pakkautuu, suonikohjujakin on sinne ilmaantunut ja särkevät nekin. Miesparka on aika vähällä touhuilulla joutunut kituuttamaan, kun emännän paikat ei kestä X-)

Th oli viimeksi sitä mieltä, että lääkäri laittaa jo saikulle, mutta eipä sitten laittanut kun tiistaina kävin, eli liityn nasqun kanssa nihkeiden sairaslomanantajien uhreihin =) En ole ikinä ollut sairaslomalla, joten en kyllä varmaan osaa voivotella tarpeeksi monipuolisesti. Mutta olen kuvitellut, että ihan oikeat vaivat riittäisivät, no, ehkä minulla ei ole niitä. Vähän tuntui lannistavalta ajatella, että pitäisi vielä1,5kk jaksaa, mutta lääkäri armosta sanoi sitten, että saikkua pitäisi saada, kun th soittaa hänelle tarvittaessa, eli katsellaan nyt viikko kerrallaan. Itse en suostu lomaa kerjäämään, vielä...

Valkuaiset ja paineet oli nyt ok (viimeksi koholla), painoa tullut yhteensä yli 10 kiloa (iik), sf 28 (eri mittaaja pari viikkoa aiemmin sai 29, käsialaeroja, mutta iso kuitenin) ja vatsanympärys 97cm. Kohdunkaula olikin sitten lyhentynyt pari senttiä (jäljellä vajaa 3) ja pehmeä, mutta melkein kiinni. Ei kuulemma viitsinyt koskea, näytti sen verran kypsältä jo. "Mutta kun aiemmat lapset eivät ole syntyneet liian aikaisin ja jaksat noin hyvin, niin töissä voi vielä jatkaa" oli diagnoosi viiden minuutin papereiden ja tietokoneen tuijottamisen jälkeen. Yhtään kysymystä minulta ei kysytty, itse kerroin mitä osasin ja ekan kerran lääkäri katsoi minuun, kun antoi tuomionsa. Vähän jäi outo olo koko käynnistä, kun ko. lääkäri on oikeasti hyvä. Henkisesti voinkin tosi hyvin ja positiivisesti, kroppa vain meinaa yskähdellä. Eka päivä lääkärin ja pääsiäisloman jälkeen meni ihan ok (seisoma)töissä, mutta seuraava jatkui siitä, mihin edellinen päättyi, minkäänlaista palautumista ei tässä ruhossa enää yhdessä yössä tapahdu, kauhulla jo huomisen selkä- ja jalkasärkyjä ja liitoskipuja odotan, mutta jospa nyt muutaman päivän pinnistelisi ainakin.

Tämä on sitten ihana paikka vuodattaa, kun oikeasti ei viitsi kaikesta valittaa ;-) Ja mukavaa kuulla, että muut kärsivät samoja vaivoja ja saavat kanssa liikaa painoa, oma olokin kummasti asettuu mittasuhteisiin.

Sikeäunista, hyväasentoista ja rauhallista yötä!

Miksu 29+1

Vierailija
36/37 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki heinikset luuraa?

Aloittelin jo päivällä kirjoittelua, mutta kas kummaa se hävisi taivaan tuuliin.

Eipä taida enää tän päivän aikan kirjoituskia tulla ja huomenna alkaa jo uusi pino...mutta jos nyt aikani kuluks jotain rustailen. Tyttö sai tänään isojen tyttöjen sängyn. Päiväunet onnistu ihan hyvin ja näyttäisi tuo rauhoittuneen nyt yöunillekin. Saa nähdä kuin kauan menee, kun tajuaa, et sieltähän pääsee itse pois =)

Mirablella oli mukavia ultrakuulumisa, onnittelut.

Miksuliinulle supistuksista...Tytöstä tiesin supistuksista vasta synnyttämään lähtiessäni. Oppikirjan mukaan meni siis eka raskaus. Ja synnytyskin melkein la:n puitteissa 40+3. Nyt tässä raskaudessa olen maininnu th:lle supisteluista, joka todennut niiden kuuluvan asiaan. Mutta olivatkin tosiaan tehneet siellä jo tekosiaan, eli nyt sitten ottanevat asian vakavammin. Th:kin oli siis sitä mieltä, että seurata täytyy, kun noin ollut jo vaikutusta.

Masussa kovat iltajumpat menossa =) Huomenna olis sitten het aamusta se sokrurasitus. Ärsyttää, kun ei enää nyt iltasella saa mitään suuhunsa laittaa. Oon tottunut ennen nukkumaan menoa ottamaan leivän ja jugurtin, niin sit jaksaa aamuun asti nukkua. Saa nähdä nyt herääkö sitä nälkäsenä kesken unien. Täytyy mennä labraan kaupan kautta, niin saa sitten heti syödä rasituksen päätteeks.

Juu, eli mikäs muu kuin ruoka vaan mielessä ;)

Huomisiin - Hepe rv 27+5

Vierailija
37/37 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki heinikset luuraa?

Aloittelin jo päivällä kirjoittelua, mutta kas kummaa se hävisi taivaan tuuliin.

Eipä taida enää tän päivän aikan kirjoituskia tulla ja huomenna alkaa jo uusi pino...mutta jos nyt aikani kuluks jotain rustailen. Tyttö sai tänään isojen tyttöjen sängyn. Päiväunet onnistu ihan hyvin ja näyttäisi tuo rauhoittuneen nyt yöunillekin. Saa nähdä kuin kauan menee, kun tajuaa, et sieltähän pääsee itse pois =)

Mirablella oli mukavia ultrakuulumisa, onnittelut.

Miksuliinulle supistuksista...Tytöstä tiesin supistuksista vasta synnyttämään lähtiessäni. Oppikirjan mukaan meni siis eka raskaus. Ja synnytyskin melkein la:n puitteissa 40+3. Nyt tässä raskaudessa olen maininnu th:lle supisteluista, joka todennut niiden kuuluvan asiaan. Mutta olivatkin tosiaan tehneet siellä jo tekosiaan, eli nyt sitten ottanevat asian vakavammin. Th:kin oli siis sitä mieltä, että seurata täytyy, kun noin ollut jo vaikutusta.

Masussa kovat iltajumpat menossa =) Huomenna olis sitten het aamusta se sokrurasitus. Ärsyttää, kun ei enää nyt iltasella saa mitään suuhunsa laittaa. Oon tottunut ennen nukkumaan menoa ottamaan leivän ja jugurtin, niin sit jaksaa aamuun asti nukkua. Saa nähdä nyt herääkö sitä nälkäsenä kesken unien. Täytyy mennä labraan kaupan kautta, niin saa sitten heti syödä rasituksen päätteeks.

Juu, eli mikäs muu kuin ruoka vaan mielessä ;)

Huomisiin - Hepe rv 27+5