Veimme tutuille lapsille eilen tuliaisiksi
suklaapuput. Isompi lapsista (4 v) repi foliot auki ja söi tuliaisen ennen kuin olimme saaneet kenkiä jalasta riisuttua.
Kommentit (51)
Älä välitä näistä, "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa".
Älä mene enää heille kylään, ovat varmaan white trashia! Katkaise suhde ja kommentoi täällä heidän elämäänsä ja käytöstään toisten kautta (se on niin suosittua tällä palstalla toi toisten haukkuminen kasvattajina ja varsinkin niiden kauheet kakrut)... Vai osasitko aukaista tuon, ah niin ihanan täydellisen kasvattajaäidin, suusi tälle perheelle (4-vuotiaan ÄIDILLE varsinkin...) siinä tilanteessa. Ja vaikka todennut, en pidä siitä, että teidän neli-viis-whatever-vuotias vie tuliaiset käsistä ja se pännii meidän perhettä. Me siis haluamme riisuutua rauhassa jne... Huhhuh...:) :) :) :)
Älä välitä näistä, "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa".
Tää on paras!
jos meille tulisi vieraita ja 4-vuotiaani ottaisi tuliaisherkut ja alkaisi syödä niitä samantien. Se taas on ihan normaalia, että pikkuinen ojentaa tuliaiset milloin sattuu. Hienoa, että osaa ne antaa isäntäväelle. On vähän kummallista, ettei perheen äiti reagoinut mitenkään kun lapsi ahtoi eteisessä suklaata.
Mutta kyllä nelivuotiaan PITÄÄ osata KIITTÄÄ ja viedä ne KEITTIÖÖN ja avata kaikessa rauhassa.
kommentteja kiittämisistä ja keittiöistä. Olen vain sanonut, että vähintään sen nelivuotiaan äidin tulisi k.o. tilanteessa hillitä lapsensa suklaanhimoa edes sen aikaa, että vieraat pääsevät sisälle ;). Nelivuotias kyllä osaa niin tehdä, jos hänelle näin opetetaan.
onkin 4v ja sattuu tekemään "väärin"! Mites sitten suu pannaan?
Jospa se 4-vuotiaan äitikään ei ehtinyt reagoida tuon lapsen tekosiin kun se kerran niin äkkiä sen pupun naamaansa veti?! olsikos sen pitänyt sitten alkaa "arvostelemaan" lastaan teidän kuullen siisnä sisääntulo hässäkässä?
Mistäs tiedät ettei tuo äiti puhuttanut tuota 4-vuotiasta asiasta esim. illalla teidän lähdettyänne? Tai mikset itse aukassut sitä suutasi ja sanonut lapselle että odota hetki...kerron sistten kun se pupu on soveliasta syödä?
Ihan turhaat ap vouhkaat moisesta asiasta! Jos tuo saa sun elämäs sekaisin, niin voi voi...kannatas ihan oikeesti vilkasta peiliin!!
Etkö itse tee koskaan mitään virheitä? Ai teet vai? No pitäsikö sun miehen/poman tms samantien läksyttää sut sitten vaikka vieraiden/asiakkaiden/naapureiden kuullen noista virheistä? Ai eikö? Miksi sitten lasta olisi kuulunut nuhdella sun kuullen?
Ihan turhaat ap vouhkaat moisesta asiasta! Jos tuo saa sun elämäs sekaisin, niin voi voi...kannatas ihan oikeesti vilkasta peiliin!!Etkö itse tee koskaan mitään virheitä? Ai teet vai? No pitäsikö sun miehen/poman tms samantien läksyttää sut sitten vaikka vieraiden/asiakkaiden/naapureiden kuullen noista virheistä? Ai eikö? Miksi sitten lasta olisi kuulunut nuhdella sun kuullen?
vaan minusta on hauska tehdä näitä aloituksia nähdäkseni reaktioita ;).
Saatanpa joskus tehdä virheitä ja toimia toisin kuin muut, mutta itse olisin tuossa tilanteessa todellakin sanonut lapselleni, että maltas nyt hetkinen, päästetään vieraat rauhassa sisälle tmv. :). Ei siinä sen kauheampaa nuhtelua olisi tarvinnut pitää.
Ap
mutta kun sekin saattoi ihan vahingossa unohtua sen kaiken muun "hälinän" keskellä..elämä on inhimillistä eikös?
Onneksi mulla ei muuten ole noin niuhoja "ystäviä"....
sillä on kerran merkitystä missä välissä ne tuliaiset sielä kaivetaan!![
i]
Eikös sun käytösä sitten ollut kaikista huonointa jos kerran annoit koko tuliaispussin jollekin 2-vuotiaalle "vahdittavaksi" ja olisit halunnut pitään jotkut oikein tuliaisten jakajaiset vasta olohuoneessa?
Sinä käyttäydyit siis kaikista huonoimmin, eikö??
mutta 4-vuotiaan pitäisi ymmärtää odottaa hetki, ja KAIKISTA ENITEN 4-vuotiaan äidin luulisi ymmärtävän, ettei tuliaissuklaita tungeta naamariin ennen kuin vieraat ovat ovesta kunnolla sisälle päässeet, ei VAIKKA 2-vuotias olisikin pussin jo ojentanut ;).
En minä mitään seremoniallista suklaapupunluovutustilaisuutta ollut aikeissa järjestää, mutta siis tavallisesti menemme kyllä ovesta sisään ja riisuudumme rauhassa, ennen kuin mahdolliset tuliaiset annamme ;). Ja siis pussissa oli muutakin kuin ne puput, mutta ne oli joku vikkelä ehtinyt sieltä eteisessä kaivaa ;).
Et siis huomaa mitään virhettä omassa käytöksessäs? Etpä tietenkään, olethan sinä aina oikeassa:)
Kyllä sä ap halusit omaa "sädekehääsi" korostaa. Hieno homma. Relaa vähän... Vai juttelitteko siinä seurustelun lomassa asiasta, siis otitko puheeksi? Ihan vaan mielenkiinnosta... Vai tulitko tänne pätemään? Inhimillisyyttä joo, ja rektioita sait ja ilmeisesti jotain tyydytystä...
Pupu oli jo syöty siinä vaiheessa. Olisiko hänen silti pitänyt "nuhdella" lapsi moisesta, että sinä olisit ollut tyytyväinen?
Jospa tuossa perheessä on tapana kasvattaa/nuhdella lapset ihan perhepiirissä ja tuostakin mokasta puhuttiin sitten illalla yhdessä? Onko se väärin kun he eivät toimi siinä samallatavalla kuin teidän perheessä toimitaan?
Kyllä 4-vuotias on vielä niin pieni, että voi innoissaan tehdä "virheitä", vaikka hänet olisikin kasvatettu!! Etkö sitä ymmärrä?
No vielä se tulee sekin aika kun saat itse hävetä silmät päästäs omaa lastas;D Elämä opettaa...suakin! Usko pois!!
kun sitä saavat.
Yhden tutun lapsi ei saa makeeta kuin synttäreillä, mutta kyllä se sitten vetääkin. Oikein tunnen myötähäpeää. Muut lapset ottaa jotain ja sitten leikkivät keskenään, välillä ehkä käyvät herkuttelemassa. Mutta tää yksi ei lähde kulumallakaan herkkujen äärestä, syö ja syö ja ihan hullunlailla.
No vielä se tulee sekin aika kun saat itse hävetä silmät päästäs omaa lastas;D Elämä opettaa...suakin! Usko pois!!
jotka ovat sitä mieltä että 4-vuotiaalta tuo on normaalia käytöstä ja elämä opettaa ap:tä; minä olen kyllä vakaasti sitä mieltä että jos tuollainen on normaalia käytöstä niin lapsi on huonosti kasvatettu. Ja taitaapa olla vanhemmillakin silloin käytöksen alkeet hukassa, jos pidetään tuollaista ahneutta normaalina.
Minusta ap aivan aiheesta kummastelee tuollaista käytöstä. Ehkäpä sitten tosiaan vierailun isäntäperhe on white trashia, niin kuin joku täällä ap:ta ivatakseen toi esille, ja mitä ilmeisemmin sitä samaa porukkaa löytyy melkoisen paljon tänne kommentoijistakin.
Ja sitten vielä kummastellaan miten Ransakassa lapset hallitsevat jo alle 5-vuotiaina haarukan ja veitsen käytön ja hyvät pöytätavat. Eipä taida olla mikään ihme etteivät täkäläiset lapset hallitse, kun vanhemmat eivät opeta edes alkeellisia käytöstapoja mistään asianmukaisista ruokailutavoista puhumattakaan.
että tarkoitukseni oli siis sanoa 43 ja muut vastaavat
enään ikinä siis anna kaksivuotiaalle tuliaiskassia käteen, jos haluat olla varma, että amerikan ihmeesi jaetaan sitten kun sinä haluat!
säälittää tämä kyseessä oleva lapsi.. :( toivottavasti ap ei usein vieraile heillä.
Minä ainakin olekn sanonut, että ottakaa huomioon, että KASVATETTUKIN lapsi tekee virheitä!! Varsinkin jos ikää ei ole KUIN 4 vuotta!!
Kyllä ap yrittää tällä ketjulla osoittaa vain sen, että hän on muita parempi ja "ylempänä", mutta kyllä todellakin, ihan varmasti tulee sekin päivä, jolloin hänen oma kultamussukkansa "häpäisee" vanhempansa ja kasvatuksensa:) Sitä odottelen minäkin:)
Liekö ap:llä sitten vain niin pikkumaista "ystävää", että tulee moisesta sitten tänne av:lle itkemään?:)
Täällä kun tuntuu tulvivan vanhempia joita ei käytöstavat kiinnosta lainkaan!
Olisi kohteliasta antaa/ kysyä perheen äidiltä että saako lapsille edes antaa SUKLAATA?
mutta 4-vuotiaan pitäisi ymmärtää odottaa hetki, ja KAIKISTA ENITEN 4-vuotiaan äidin luulisi ymmärtävän, ettei tuliaissuklaita tungeta naamariin ennen kuin vieraat ovat ovesta kunnolla sisälle päässeet, ei VAIKKA 2-vuotias olisikin pussin jo ojentanut ;).
En minä mitään seremoniallista suklaapupunluovutustilaisuutta ollut aikeissa järjestää, mutta siis tavallisesti menemme kyllä ovesta sisään ja riisuudumme rauhassa, ennen kuin mahdolliset tuliaiset annamme ;). Ja siis pussissa oli muutakin kuin ne puput, mutta ne oli joku vikkelä ehtinyt sieltä eteisessä kaivaa ;).