**** TOUKOTOIVEET VK 16****
?-------------------Tulppa---------27/30-------2-----Kainuun keskussairaala
1.5.2009-----Möhömahanen-----35/27----6-----HYKS
1.5.2009-------Pikku-Ruu--------27/26-----1-----Porin
1.5.2009------Murunen82--------27/27-----1-----Jorvi
2.5.2009--------Smalle------------26/26-----1-----TAYS
2.5.2009-------Berry-1------------29/29------1-----?
2.5.2009-----MillaMigliore---------------------1-----Khks
2.5.2009------Adalmiina----------23/30------2-----Kätilöopisto
2.5.2009--------AngaT------------28/33-------2-----K-PKS
3.5.2009--------Ellen77-----------31/32------2-----TAYS
3.5.2009------Babytalk------------31/34------2-----?,USA
3.5.2009--------Miimi--------------24/27--------2-----TAYS
4.5.2009---KimpaleKultaa82-----------------1-----?
4.5.2009-------Ainoaas------------35/35------4-----TAYS
4.5.2009--------.Rice.--------------23/26------1-----TAYS
5.5.2009-------Myrsky-------------27/30-------1-----TAYS
5.5.2009-------Ulpu83-------------24/27------2-----Kaks
5.5.2009-----Tärpäntikkeli--------31/39------3-----Seks
7.5.2009--------Kiskis--------------30/30------3-----?
7.5.2009--------Callaway----------33/33------3-----Kätilöopisto
7.5.2009-------Puolukka78--------30/39-----2-----Satks
7.5.2009--------Julianna-----------26/31------3(kaksoset)----Naistenklinikka
8.5.2009---------Marvik-----------38/38--------2-----Jorvi
8.5.2009--------Sabeella-----------33/35-----5-----KOS
8.5.2009---------Kalkr-------------21/23-------1-----Lohjan sairaala
9.5.2009-----Tiuhti-Viuhti--------33/36--------3-----Jorvi
9.5.2009-------Summer4-----------33/37----1-----TAYS
9.5.2009------Iippalainen----------29/30-----2-----OYS
10.5.2009----Kesäheinä83--------25/32----1-----TYKS
10.5.2009-------Hanami------------33/38-----2-----Naistenklinikka
10.5.2009-------Äiskä83-----------25/27------1-----TYKS
11.5.2009-----Christina84--------25/32------1-----HYS
12.5.2009------Bonnie76-----------32/34-----2-----American Hospital, Dubai
12.5.2009----Hannaetyttoe---------20/22----1-----JyväskylänK-S
12.5.2009-----Mussunmuu---------26/26----3-----TYKS
12.5.2009-------Gaukki-------------23/25------2-----OYS
14.5.2009------Noora76------------32/34-----2-----PKKS
15.5.2009-------Leppis-------------31/35------2------NKL
15.5.2009--------Uuniz--------------34/25------5-----Seks
16.5.2009-------Ansku--------------30/30------3-----Kätilöopisto
17.5.2009------Piiperot-------------31/32------5-----KOKS
17.5.2009-----Vilijonkka85--------23/23------1-----TAYS
18.5.2009------Katti-84------------24/24-------1-----TAYS
19.5.2009-------Hanna-------------26/34------1(kaksoset)-----K-PKS
19.5.2009-------Laakli-------------20/21-------1-----TAYS
21.5.2009-------Goikin------------32/30-------3-----OYS
21.5.2009-------Nektar------------29/34-------2------OYS
21.5.2009------Äippää81----------28/31------3-----TYKS
21.5.2009------nepsunen---------22/25------1-----Jyväskylän K-S
22.5.2009------Hyttynen80-------28/32-------1-----KOS
23.5.2009------Tiuhti07-----------32/30-------3-----NKL
24.5.2009------Naperotx4---------26/26------5-----TYKS
24.5.2009----PieniRunotyttö------26/30------2-----TYKS
23.5.2009--------Korasa-----------29/37------4-----Jyväskylän K-S
25.5.2009--------Santtu05---------29/34------3-----SatKS
25.5.2009-------Riikka_82--------26/35------1-----NKL
26.5.2009-------_leppis_---------27/29-------1----KOS
27.5.2009--------SR_81-----------27/28-------2-----PHKS
27.5.2009-------Mölli-09-----------26/28-------2-----PS
28.5.2009--------Jeppeli-----------32/34------3-----TYKS
28.5.2009-------Minna-76---------32/34------4-----JyväskylänK-S
28.5.2009----Lumivalkoinen-----31/32-------3------K-PKS
Kommentit (96)
Miten se luonto hoitaakin näin mallikkaasti kaiken! Pari päivää kuumeessa ja ei ihmeempiä tuntemuksia masussa kuten toivoinkin. Nyt taas olo suht. hyvä ja niitä suppareita jo toivoinkin...nyt sitten pari tuntia nippaillut mukavasti alamasusta. Miten tässä malttaa edes yrittää nukkua. Kuvittelenkohan mä vaan?! No mut jos se lähtö nyt tulis...ei nää kyllä mitään synnytyssupisteluja vielä ole, mutta josko vaikka aamuyöllä sitten niitäkin. :o) Toivossa on hyvä elää...! Miten mä odotankin tätä nyyttiä jo niiiiiiiin kovasti!!! Pomppiminen jumppapallon päällä alkuillasta saattoi kyllä osakseen auttaa..kuulin huhua kolmen lapsen äidiltä, että siitä olisi hyötyä. Arvatkaa kävinkö heti kaivaa pallon komerosta.... ;)) haha :D jäin kiinni!
No mut hei aamulla varmasti nähdään taas...tai no ei nähdä mut, jotain sinnepäin....ja jos ei niin pallot esiin kaikki, jotka lähtöä odottaa!
Terv. Rice + pikkune rv 37+3
Onkin ollut ihan kamala kamala kamala viikko, enkä täälläkään ole ehtinyt käydä edes lukemassa juttuja, joten olen ihan pihalla kaikesta. Masuvauvalla kaikki on ok, mutta esikoinen on kovin kipeä ja ollaan juostu päivystyksessä, omalääkärillä, sairaalassa, eikä mikään tunnu nyt auttavan kun kukaan ei osaa sanoa, mistä oikein on kyse. :( Poikaparka on siis yltäpäältä punaisten paukuroiden peitossa ja kuumetta on ensin viikon ollut 38 ja nyt toisen viikon 39. Ainoa tauti, jota tämä erehdyttävästi muistuttaa on vesirokko ja sitä tämän ei pitäisi olla, koska poikanen sai helmikuussa rokotuksen sitä vastaan. Tosin pienen pieni prosentti saa taudin rokotuksesta huolimatta, joten taitaa poika kuulua valitettavasti siihen ryhmään. Onpas joo tosi hienoa, että päätimme ottaa kalliin rokotuksen, joka sitten aiheuttikin pojalle harvinaisen ärhäkän vesirokon..:(
Että sellaista tänne.. Sormet ristissä toivonkin ettei vauva vielä ainakaan viikkoon synny, kun täällä on tosiaan superväsynyt äiti, miljoona keskeneräistä projektia, itkuinen & kutiava isoveikka ja koti ihan hyrskynmyrskyn! Tämä stressaava viikko onkin nyt aiheuttanut taas lisää oksentelua, joten oma paino laskee ja laskee vaan, toivottavasti vauva kuitenkin kasvaa..
Rice ainakin on jo ihan synnytysfiiliksissä, kovasti tsemppiä sinne! :)
Miimi, 37+5
siis Jyväskylän reissulta.Selvisin pienillä supisteluilla,vaikka autossa istumista tulikin useampi tunti ja kaupungilla edin pyöriä kolmen päivän aikana aikas paljon.hyvä näin.
olotila on aika sekava nykyään,olen itkenyt lähes päivittäin,tottakai kun tämä muutto aiheuttaa jo valmiiksi kotiseutu ikävää.ja osansa hormooneillakin!
minullakin on ollut usempi aamu aika oksettava,kertaakaan en ole vielä laatannut,mutta eipä ole paljon tehnyt mieli liikkuakkaan ennen puoltapäivää.taitaa olla normaalia?
kovasti haluaisin taas kuulla,miten masussa menee,viime neuvolasta tuntuu olevan iäisyys.onneksi ensi tiistaina on lääkäri aika,siellä taas uusimmat uutiset.
muutkin taitaa öitä valvoa?olimme jyväshovissa ti-to,tiistai yö meni jypin voitonjuhlia kuunnellessa ja muutenkin heräilin joka yö ainakin pariksi tunniksi valvomaan..onneksi nyt kotona ollessa saatan nousta sängystä olohuoneen puolelle lueskelemaan tai muuten vaan kuhkimaan,ei tarvitse hiljaa sängyssä miehen nukkumista katsoa.
tsemppiä supistelijoille ja voimia muillekkin odottajille :)
nepsunen&tiippana 35+
No ei tämä nyt ihan aamua enää ole, mutta kun puolet yöstä kukkuu, niin päivät nukkuu. Pääsin thden jälkeen yöllä vihdoin sänkyyn, mutta mahan polttelu ei rauhoittinut sitten millään ja tuli siinä tovi pyörittyä. Nukahdin kuitenkin, mutta heräilin jatkuvasti supistuksiin, joita tulikin ihan aamuun asti, mutta väliä varmaan tunnin verran joka kerta. Ei mitään hirmu jäytämistä, mutta sellaista napakkaa poltetta kuitenkin. Nyt on maha ihan löysällä taas :(( tosi inhottavaa. Ihan kun vatsataudissa, mutta ei okseta, eikä kierrä masussa muutenkaan, mutta kaikki tulee ulos ja vessassa saa istua jatkuvasti. Teitä kiinnostaa varmaan ihan hirveesti! :D Jumppapallo lähti muuten takaisin kaappiin ja siellä se saakin olla ihan rauhassa! Päätin myös etten tule tänne enää leuhkimaan mistään supistus tuntemuksista kun aina saa häntä koipien välissä palata, eikä mitään ole tapahtunut. Nyt otan sen asenteen, että syntyy laskettuna aikana tai sen jälkeen...ei tarvitse olla jatkuvasti kuin tulisilla hiilillä. Ja onpahan sitten lottovoitto jos tulee ennen aikojaan. :o)
Uuniz: Kyselit imetysliiveistä. Mun piti käydä tällä viikolla ostamassa, mutta jäi tuon kuumeilun takia väliin. Ajattelin ihan jotain perusliivejä lindexiltä. Siellä oli ainakin muutama kuukausi sitten kahden liivin pakkaus (mustat+valkoiset) tosi edullisesti...alle kahdenkympin reippaasti ja olivat ihan kivan näköiset ja mukavat päällä. Niillä jos alkuun ja sitten kun tietää minkälaiseksi rinnat muodostuu, niin sitten tarpeen tullen muutamat lisää.
Korasa: Mä olen kanssa käynyt katselemassa huhtikuisten turinoita ja tarinoita. Kyllä niitä vaan tiuhaan poksuu siellä ja se vaan lisää tätä omaakin fiilistä ihan hurjana. Kohta on meidän vuoro! :)
Mölli-09: Kivoja polikuulumisia siellä. Eihän se teidänkään (tyttö) ihan jättiläinen kuitenkaan ole ja toivotaan, että sitä kasvupyrähdystä ei tapahtuisikaan. Mekin vaihdeltiin jo kesärenkaat autoon, toivotaan ettei nyt mikään takatalvi sitten iskisi. Laitettiin myös telakka kiinni takapenkille ja mallailtiin kaukaloa siihen. Näppärä vehje se kyllä on, ei voi muuta todeta.
Myrsky: Hieno juttu, että pääsette vielä kurkkaamaan vauvaa! Onko ultra keskusäitiysneuvolassa vai saatko sinäkin sen odotetun vierailun Taysiin tehdä?
Peppie: Kivan kuuloinen tuo käyntisi vyöhyketerapiassa. Mulle se on aika vieras aihe, mutta kiinnostuin heti ja sain tosi positiivisen kuvan tuosta. Toivotaan, että siitä olisi hyötyä. Käytähän magneetteja ahkeraan ja jos lähtö tulee niin voit laittaa magneetit postissa tulemaan tännepäin...kiitos! ;O)
Janev: Tervetuloa mukaan! Sulla onkin aika samanlaisen kuuloinen tuo tilanne kohdunsuulla kuin mullakin. Tuohon lapsiveteen en osaa oikein mitään sanoa, mutta toivotaan, että jollain olisi tietoa.
Miimi: VOIMIA! Todella inhottava tilanne teillä siellä. Mietinkin jo missä olet... Vesirokkoa on kuulema nyt paljon liikkeellä ja en ihmettelisi jos se sitä on. Aika kumma vaan se roskotus ja kaikki....höh! Olethan itse jo vesirokon sairastanut, ettet vaan nyt raskaana ollessa tartuta itseäsi?? Voimia paljon sinne!
Voimia vielä kaikille pahoinvointiin!!
Terv. Rice + pikkune rv 37+4
Sori lukuisat kirjoitusvirheet, mutta en jaksanut nousta istualleen kirjoittamaan. Makuullaan tulee näköjään paineltua näppikseen sitä sun tätä... :)
Huoh, kyllä alkaa omat voimat olla ihan lopussa, kun tosiaan kaksi viikkoa sairaan lapsen kanssa olen ollut kotona. No välillä ollaan piipahdettu pikaisesti ulkona, kun hulluksihan täällä neljän seinän sisällä tultaisiin... Äsken poju nukahti istualteen viereeni sohvalle, eli aika kipeä tapaus on edelleen, kuumettakin 38.9. :( Eilen onneksi äitini oli pojan seurana sen aikaa, että pääsin käymään pikaisesti kaupungilla, oli nimittäin ihan pakko päästä vähän tuulettumaan.
Uskon kyllä että Ricen vauva pian syntyy, onhan tässä nyt ollut jo pitkän aikaa sellaisia merkkejä ilmassa. :) Itsellä ei supisteluista ja muista vaivoista ole tietoakaan, vauva majailee edelleen kiinni kylkiluissa (eli laskeutumistakin vielä odotellaan) ja olo olisi ilman pahoinvointia mitä mahtavin. Eli eiköhän tämä vauva vasta reilusti toukokuun puolella synny.. Neuvolakortissa on kyllä enää kahdelle käynnille tilaa. ;)
Miimi
Tilannetietoja: Sellasta epämäärästä menkka-jomotusta/juilintaa vatsassa ja selässä ollu eilis illasta/yöstä lähtien. Otin jopa särkylääkkeen, mut ei oo vienny tuntemuksia pois. Mahtaskohan tapahtua jotain?
Rice: Mä pistän magneetit sulle postissa, mikäli alkaa tapahtua. Ja piti jo aiemmin kertoa, et aina ku luen sun kirjotuksia, ni tulee silmiin kuva Condoliza Rice:sta =) Se on jännä, ku joku nimi tuo joskus tosi vahvasti jonkun mielikuvan.
Ja jaksamisia Miimille! Ja kaikille muillekkin. Mulle käy aina niin, että kun alan kirjottaa, ni unohdan kuka oli kukin ja kellä mitäkin ja jää sitten kommentoinnit. Ajattelin, että kuullostan varmaan tosi "oma napa-ihmiseltä", ku en puhu ku itestäni...
Pitäisi varmaan lukea koko pino ensin läpi ja kommentoida vasta sitten.. ;)
Lapsiveden vähyydestä siis kyselit. Mulla esikoisesta lapsivettä todettiin olevan tosi vähän rv37+2 ja silloin jäin ihan osastolle tarkkailuun muutamaksi päiväksi. Vettä oli 5 (yksikköä en tiedä!) ja juuri tuo 5 on jokin raja-arvo. Kontrollissa 38+6 vettä oli jäljellä vain pari pientä lammikkoa ja silloin luvuksi saatiin 4. Ymmärtääkseni lapsivesi suojaa vauvaa supistuksilta (siis pehmentää niitä) ja koska vauva oli pienikokoinen viikkoihin nähden ja muutenkin hieman heikossa kunnossa, niin sektio tehtiin 39+1. Vauvalta otettiin metreittäin sydänkäyrää ja ihan pientenkin supistusten aikana vauvan syke laski niin kovasti, että arveltiin, ettei vauva kestä oikeita supistuksia.. Heh, itse olen luullut että yksi tärkeimmistä sektio-kriteereistä oli vauvan perätila, mutta juuri viime viikolla tayssissa selvisi, ettei heidän tiedoissa edes mainittu koko perätilaa! Mutta niin, käsittääkseni vauvalle ei sinänsä mitään haittaa lapsiveden vähyydestä ole, jos vauva muuten voi hyvin.
Huh, jospa sitä nyt menisi pötköttämään, kun pieni potilaani herätti äidin jo viideltä..
M
Huh, piipahdin justiinsa kaupungilla tuulettumassa, kun tuntui, että kotona touhuuminen saa riittää! Löysin imetysliivit, toivottavasti nyt sit on hyvät, kun ei siitä tulevasta koosta vielä tiiä, ainaskin on nyt yhet varalla:) En voinut kauaa kaupoissa pyöriä, kun alkoi supistella ja juimia alapäähän tosi inhottavasti ja pissalla sai ravata jatkuvasti...tosi tuskanen olo!muistui taas mieleen, mix kotona on kuiteskin helpompaa olla, varsinkin kun bussilla täytyy kulkee! Nyt sitten ei ookaan taas minkäänlaisia vaivoja, aika kumma juttu:)
Rice: Me mennään nyt ainaskin ekax sinne keskusäitiysneuvolaan ja ne lähettää sit tarvittaessa Taysiin. En kuiteskaan usko, että on tarvis...toisaalta ois ollu kiva piipahtaa siellä tutustumassa! Mulla kanssa muuten ollut jo useemman päivän vatsa sekaisin,inhottavaa, ja terkkari sanoi kanssa, että niin saattaa olla ennen synnytystä..en kuiteskaan usko, että mun kohallani niin on, kun ei muita merkkejä juurikaan oo...No, mistäs sitä ikinä tietää;)
Miimille jaksamista! Aikas inhottavaa tosiaan, kun rokotukset ja kaikki annettu ja silti tulee vesirokko...
Niin, ja tervetuloa uudet tulokkaat:)
T: Myrsky 37+3
Polireissu on nyt takanapäin. Kysäsin heti ilmoittautuessani, että kuka lääkäri on paikalla ja sanoivat, vaikka että Maija. Kysyin, että onko ketään muuta (kun tämä oli se toissakertainen lääkäri, josta sain vähän epävarman kuvan). Kätilö sanoi, että ei oikein ole, kun tämä Liisa Lääkäri, joka on mua hoitanut on naistentautien puolella. Kätilö sitten kyseli, että olinko käynyt tuolla Maijalla ennen ja selitin, että olin enkä oikein ollut vakuuttunut hänestä. Kätilö sitten ystävällisesti sanoi, että hän voi katsoa, etät mitä voi tehdä ja tuli jonkun ajan kuluttua sanomaan, että tämä Liisa Lääkäri tutkii minut, kun kätilö on tehnyt ultran. Tämä kätilökin on ollut tosi mukava ja muistaa minun tapauksen, kun nytkin kyseli, että mitä OUlusta oli sanonuttu niistä löydöksistä jne...
Kätilö siis ultrasi ja vauvan painoarvio 3,3 kg tällä hetkellä. Pään mitta ei kuitenkaan täysin luotettava ole. Munuaisissa toinen olisi 1,1 cm eli se olisi laajentunut entisestään, mutta toisessa kai olisi ihan lievää, jos ollenkaan...pitää ootella, että tulee se epikriisi niin näkee sit tarkemmin. Valkoinen kaikutiivistymä oli nyt pituudeltaan 3,2 eli siinä olisi sentti enemmän kuin viimeks. Siinä ei mitään virtauksia näkynyt. Napavirtaukset ja lapsiveden määrä oli normaali. Sydänkäyrä otettin ja kone ei sitä meiannut oikein hyväksyä, mutta kätilö sanoi, että tämä näyttää hyvältä...ilmeisesti siksi ei hyväksynyt, kun muutaman kerran pomppas vauva pois sieltä käyrältä, kun liikkui.
Lääkärille, kun menin, niin lääkäri ensimmäisenä kyseli, että olenko hirveästi miettinyt näitä asioita sen edellisen kerran jälkeen ja sanoin, että onhan sitä tullut mietittyä ja että saisi jo syntyä, nin ei sitten tarvisi turhia miettiä...
Kohdunsuulla ei hirveästi ollut tapahtunut. Ei puhunut kaulan osalta senteistä mitään, mutta ehkä yhdestä kahteen senttiin olis jäljellä sen perusteella, että miten näytti mulle, että paljonko on jäljellä...eli se olisi ehkä pysynyt suuriinpiirtein samana. Kohdunsuu yhdelle sormelle auki, ehkä jopa kahdelle. Sanoi, että hän vähän laittaa mulle supistustua ja pyöritteli sormia tuolla sisällä ja vähän kipeäähän se teki, mutta ei siinä kunnon supistusta kuitenkaan tullut. Sanoi, että vielä on epäkypsä tilanne esim. kalvojen puhkaisulle (kun kyselin,e ttä miten olisi käynnistyksen laita, että voisko aatella ennen laskettua aikaa). Sanoi, että ei veny sillä tavalla kuin pitäisi, että voisi puhkaista kalvot. Mahan päältä kun koitteli niin sanoi, että hyvin on vauva mennyt alas, eikä päässyt liikkumaan siinä, mutta kun sisäkautta koitteli, niin sanoi, että vauvan pää kääntyilee. Mutta siis siellä alhaalla se on, koska tunsi sen, että kääntyy.
Kyselin sitten tuosta käynnistysjutusta, että voisko sitä ajatella ja sanoi, että fyysistä syytähän ei ole olemassa, kun kaikki on kuten pitääkin että syy olisi henkisellä puolella (että mun ei tarvis miettiä päätäni puhki vauvan puolesta). Sanoi, että yleensä ei kyllä aleta käynnisteleen ennen laskettua aikaa. Kysyin sit, että mites seuraava aika, että voisko saada ja esitin, että esim. ennen tuota laskettua aikaa 2.5. edeltävällä viikolla, että jos ei ole syntynyt siihen mennessä, niin sitten vois tsekata tilanteen ja sopia sit käynnistysajan jonnekin myöhemmälle. Ite ehdottelin vapun aattoa eli 30.4. päivä ja lääkäri sitten sanoi, että varata se aika ja aamusta heti...Jos kohdunsuuntilanne olisi silloin niin kypsä ja jos synnytyssaleissa olisi tilaa, niin kalvot voitaisiin puhkaista! Eli lääkäri kuitenkin tuntui ajattelevan tässä munkin hermojani eikä sanonut suosiolla, että katotaan sitten esim. viikko lasketun ajan jälkeen, että mikä tilanne on. Voihan se olla, että kypsymistä ei ole tapahtunut, mutta mukava tämä on nyt tietää, että voidaan käynnistää, jos siltä näyttää. Pitää nyt vaan jatkaa nuita lenkkeilyjä, että tulisi jotain rasitusta, jos se vähän edesauttais...Kun kuitenkin jotain on tapahtunut....
Mutta minä en nyt kuitenkaan taida olla sillä listalla, joka ensimmäisenä nyytin saa käteensä :) Hyvällä tuurilla ollaan Hannan kanssa yhtäaikaa osastolla (jos nyt ei ihan yhtä aikaa synnytetä) ja meidän miehet saa viettää yhdessä varpajaisia :)
Mutta näillä eväillä mennään eteenpäin!
AngaT + Taistelija 37+6
mä oon vaan itkeny nukkunu huutanu.. mitä vielä.
ei ole normi minua...
maha on herkkä ja liikkuminen nipistelee ja vihloo ei jaksa, oikeesti olo ettei jaksa. ei siis olotila mahan kans tee vaikeaa, henkisellä puolella tää on.
AngaT: aika hauska kuulla et lääkäri tekee supistuksia näpräämällä. kun tuos soiteltiin illalla mun tutun kätilön kans, hän oli sitä mieltä ettei se mitään auta. mut mitäs jos se sulla nyt auttaakin ja kysyis paikat nopeemmin. viikothan sul on jo niin hyvät ja saisit huolen aihetta purettua jos vaavi päättäis syntyä jo piakkoin.
epäilen et Hanna ois eka joka vauva uutisia tulee kertomaan tuplistaan. kuitenkin paikat sullahan on sellaset et voi mtulla milloin vaan.
mun ystävän kaksoset syntyi vkolla 38+jotain ja oli kumpiki neiti hiukan yli 3 kg.
et joskus päästän noillleki viikoille ja normi kokoisia ovat.
ihana kohta saa lukea teidän juttuja synnytyksistä.
kirjotetaanhan sit synntystarinat, ne on mukavia lukea varsinkin kunitsellä maha vielä kuohkeana =)
jospa huomenna sais vauvan vaatteet pestyä,jotain aikaseksi.
ei mulla kummempaa ole, kunhan selailen ja ihemttelen huonoa oloani.
korasa34+36
Täällä alkaa pikkuhiljaa olla tosi odottavat tunnelmat yhdellä jos toisella!
Tänään on ollut niin voimakastunteinen päivä synnytyksen suhteen. Nukuin viime yön huonosti ja synnytys pyörii päässä ihan kokoajan. Tänään sit iltapäivästä lähtien ollut sellainen olo että kyllä se synnytys vain lähenee. Supistukset muuttuuneet enemmän selänpuolelle tuntuviksi ja menkka jomotuksia riittää. Vatsa on toiminut erityisen hyvin ja fiilis on vaan jotenkin tosi erikoinen. Nyt koko illan voimakkaita alavatsan ja alaselän tuntemuksia muttei kuitenkaan vielä varsinaisia supistuksia. Rupesi jännittämään ihan todella ja sanoinkin miehelle että tää aika on mennyt niin nopeasti että nyt yhtäkkiä kun tämä konkretisoituu näin, niin voisi kyllä kestää vielä pari viikkoa ennen kun lähdetään
synnyttämään. Vauva liikkuu vielä erittäin runsaasti mutta nyt kipeämmin tuonne alas. Hiivatti kun tekee välillä kipeetä. Jotenkin vain voimakkaasti sellainen tunne että nyt viimeistään pitää laittaa kaikki kuntoon.
Vko sitten nlalääkäri sanoi että kyllä tässä vielä menee, mutta se sisätutkimus oli niin onneton etten edes tajunnut sen alkavan ja loppuneen. Ei arvioinut kokoa eikä mitään. Tuntui itseasiassa ettei oikein tiedä asiasta edes sitä mitä minä jo kahdesti synnyttäneenä. Paikat olivat pehmenneet ja kaula vähän lyhentynyt, mutten tiedä millä perusteella tuotakaan kokeili kun tuntui ettei oikeasti kokeillut yhtään mitään.
Saas katsoa mihin nämä tuntemukset johtavat ja kuinka nopeasti. Nyt on sellainen tunne että vaikka menisi ylikin la:n niin vauva tulee nopsaan. Hui! JÄnnittävää!!! Nyt lähden nukkumaan ja yritän saada hieman paremman yöunen kuin edellisyönä.
Halit kaikille masuille,
Callaway ja vadelma 37+1
Mulla on neljättä päivää nuhakuume päällä, yskääkään unohtamatta. Meinaa vetää mielen tosi mataksi. Yöllä ei saa nukuttua, kun selkää särkee ja tätä rataa. Olen vaan niin väsynyt. Lenkki tekis hyvää, mutta ei tällä hapella, pyörtyisin varmaan ulos :( Mulla on niin ikävä sitä, että saan nukkua selälläni ja mahallani.. Kun on ollut kuume päällä, niin alavatsa on ollut tosi arka. No maanantaina olis neuvolalääkäri ja synnytystavan arviointi. Pitää siellä valittaa oloa, jos ei ehdi paranemaan. Omaa napaa taas..
Surullinen Vilijonkka ja Öttimötti 35+6
Hannan pyynnöstä ilmoitan, että toukotoiveiden ekat vauvat ovat syntyneet. Hanna sai eilen yöllä yhden aikaan keisarinleikkauksella pojan ja tytön :) Hieman päälle pari kiloa oli vauvoilla kokoa ja äitin vieressä olivat juuri, kun soittelin :)
Menen itse tänään niitä katsomaan :)
AngaT ja Taistelija 38
Ihan mahtavia uutisia heti aamusta!!! Ja niin se alkoi että kerralla saatiin kaksi toukovauvaa uunista ulos!!! Tästä se sit lähtee! Nyt alkaa kuitenkin osalla olemaan jo 38 vkoa täynnä.
Mulla jo parempi olo eilisillan jälkeen. Nyt on vaan ihan mieletön tarve laittaa kaikki valmiiksi vauvaa varten. Katsotaan miksikä olo taas iltaa myöten muuttuu. Jotenkin tuntuu että tarvitsen vielä hetkisen aikaa vauva masussa. Huomasin sen eilen illalla. Varsinkin kun tämä on meidän viimeinen masuvauva (luulisin). Oon nyt vetänyt muutaman päivän magnesiumiakin jotta sisäreiden valtaisat suonenvedot hellittäisivät. Kuinkahan nopsaan tuo lisämagnesium auttaa? Pitää banaanejakin popsia kun niissä on myös hyvin magnesiumia.
Ihanaa viikonloppua kaikille!!
-Callaway ja vadelma vauva 37+2
Itku tässä pääsi, kun luin AngaT:n viestin. Herkistyin niin kovin. Nyt se sit alkaa :) Itse taidan olla viimeisten joukossa synnyttämässä, mutta ihanaa kuulla kun muut rupee saamaan pienokaisia viereensä.
Unettomuus vaivaa itseä kovasti. Viime yönäkään ei ole montaa tuntia tullut nukutuksi. No, ehkä ensi yönä sitten...
Lumivalko 34+2
ihanaa, niin ihanaa kuulla vauva uutisia (itse en vielä halua tullaa viiteen vkon niitä kertoo)
eilen illalla kirjoitinkin et eäilen et hannaois eka joka vauvat saa ja näin kävi.
mukava kuulla et yli kaks kiloisia ovat olleet.
toivottavasti hanna tulee kertoo kuulumiset sitten kun kotiutuu ja jaksaa.
hannalle tuplasti onnea!
AngaT ihanaa kun pääset katsomaan nyyttejä, kohta on jo sit omakin kainalossa sulla.
ERITEASIAA: veriklimppejä mulla tuli eilen illalla ja nyt aamulla, ol on aika huono makan vaan. siis sellasta sitkasta valkovuotoa joka on verinen tai veriviivoja täynnä. mut ei sis verta verenä vuoda vaan noina klimppeinä. kai se jotain kympymistä voi olla.
täytyy laittaa hanna listalle synytynee kun tiedetään mittoja ja vkot millä yntyi
mut sellasta
korasa tasan 35 vko
11.5.2009-----Christina84--------25/32------1-----HYS
12.5.2009------Bonnie76-----------32/34-----2-----American Hospital, Dubai
12.5.2009----Hannaetyttoe---------20/22----1-----JyväskylänK-S
12.5.2009-----Mussunmuu---------26/26----3-----TYKS
12.5.2009-------Gaukki-------------23/25------2-----OYS
14.5.2009------Noora76------------32/34-----2-----PKKS
15.5.2009-------Leppis-------------31/35------2------NKL
15.5.2009--------Uuniz--------------34/25------5-----Seks
16.5.2009-------Ansku--------------30/30------3-----Kätilöopisto
17.5.2009------Piiperot-------------31/32------5-----KOKS
17.5.2009-----Vilijonkka85--------23/23------1-----TAYS
18.5.2009------Katti-84------------24/24-------1-----TAYS
19.5.2009-------Hanna-------------26/34------1(kaksoset)-----K-PKS
19.5.2009-------Laakli-------------20/21-------1-----TAYS
21.5.2009-------Goikin------------32/30-------3-----OYS
21.5.2009-------Nektar------------29/34-------2------OYS
21.5.2009------Äippää81----------28/31------3-----TYKS
21.5.2009------nepsunen---------22/25------1-----Jyväskylän K-S
22.5.2009------Hyttynen80-------28/32-------1-----KOS
23.5.2009------Tiuhti07-----------32/30-------3-----NKL
24.5.2009------Naperotx4---------26/26------5-----TYKS
24.5.2009----PieniRunotyttö------26/30------2-----TYKS
23.5.2009--------Korasa-----------29/37------4-----Jyväskylän K-S
25.5.2009--------Santtu05---------29/34------3-----SatKS
25.5.2009-------Riikka_82--------26/35------1-----NKL
26.5.2009-------_leppis_---------27/29-------1----KOS
27.5.2009--------SR_81-----------27/28-------2-----PHKS
27.5.2009-------Mölli-09-----------26/28-------2-----PS
28.5.2009--------Jeppeli-----------32/34------3-----TYKS
28.5.2009-------Minna-76---------32/34------4-----JyväskylänK-S
28.5.2009----Lumivalkoinen-----31/32-------3------K-PKS
SYNTYNEET:
HANNA 18.4.2009 TYTTÖ JA POIKA 34+4? (korjatkaa vkot jos tarvis)
innoissani oli pakko päivtää listaa ni tuli viikkojakin vähemmän
mut korjatkaa nuo viikot ja päivä jos ei täsmää, laskin omassa höperössä päässäni
3.5.2009-------Peppie------------31/?---------3------Kätilöopisto
5.5.2009--------Janev--------------20/22------1-----K-PKS