mulla ei työmoraali antanut periksi vaan
olin töissä vaikka lääkäri määräsi sairaslomaa vähän väliä. supistuksia tuli rv 18 lähtien 10 min välein vähintään, oikeen rajuja. Mut turhaan oisin lomaillut, vauva jaksoi lähes loppuun olla kohdussa rajuista supistuksista huolimatta. Iskias vaivaa myös oli, linkkasin vaan töissä, en kehdannu jäädä lomille.
Kommentit (37)
Haluatko, että saisit vastauksia työmoraalistasi? Vai kivuistasi? Vai onko tämä provo? En edes ymmärrä mihin teemaan toivoit vastauksia.
Etkö luottanut lääkäriisi kun hän arvioi, että tarvitset saikkua?
Minä tiedän työni kautta lukuisia vastaavia tilanteita, ja yleensä supistelut loppuvat välittömästi saikun alettua. Toimistotyöläisiä, istumatyöläisiä.. jotka ovat päivitelleet, että enpä olisi uskonut että työ kuitenkin aiheutti näin paljon stressiä.
Voi, minua surettaa pienokaisesi joka kärsi kohdun supisteluista lähes koko pienen elämän alkutaipaleensa. Mahtoi olla tukalaa ja ahdistavaa. Hassua, että minulle tuntemattomalle tulee suurempi huoli vauvastasi kuin sinulla!
Haluatko, että saisit vastauksia työmoraalistasi? Vai kivuistasi? Vai onko tämä provo? En edes ymmärrä mihin teemaan toivoit vastauksia.
ilkeä joka sanoit ettei olisi toivottu. Varmasti oli toivottu ja rakas lapsi mutta pidemmässäkään levossa ei supistelut loppuneet siis vaikka viikon lomalla niin koin asian niin ettei työ liity niihin mitenkään. työ kun ei ollut millään tavoin raskasta.
mutta lääkärin mukaan vauva ei supistuksista kärsi.
toivon salaa että sinä saat sen itse
en toivo että vauvasi saa keskenmenon vaan tarkoitin että sinä kun olet niin ilkeä.
Se, joka pohti, että ap olisi salaa toivonut keskenmenoa lapselle.
Ehkä ap oli masentunut tai lapsi ei sopinut kuvioon. Miehen kans ei mennyt huonosti. Ei varoituksista huolimatta jäänyt saikulle. Taustalle voi olla salainen toive, että lapsi ei syntyisi.
Jokainen normaali, lasta odottava äiti haluaa sille parasta, eikä vaaranna sen henkeä.
Minusta ap olisi kaivannut mielenterveysapua ja pohtimista, miksi halusi vaarantaa lapsen hengen.
Se, joka pohti, että ap olisi salaa toivonut keskenmenoa lapselle.
Ehkä ap oli masentunut tai lapsi ei sopinut kuvioon. Miehen kans ei mennyt huonosti. Ei varoituksista huolimatta jäänyt saikulle. Taustalle voi olla salainen toive, että lapsi ei syntyisi.
Jokainen normaali, lasta odottava äiti haluaa sille parasta, eikä vaaranna sen henkeä.
Minusta ap olisi kaivannut mielenterveysapua ja pohtimista, miksi halusi vaarantaa lapsen hengen.
olisi ollut masentunut ja olisi tarvinnut apua kasvaessaan äidiksi?
Kyllä sinussa sitä pahuutta taitaa enemmän olla kun haluat lakaista asiat maton alle ja toivot toiselle keskenmenoa. Minä ehdotin mahdollisuutta, sinä toivoit suoraan.
Muista, että toisille toivomasi paha saattaa joskus tapahtua sinulle itsellesi.
Hyvää joulua vain sinulle ja perheellesi.
Itse toivon, että ap miettisi todella syvään ja katosi itseään peiliin, mikä oli se oikea syy, että vaaransi vauvansa hengen.
jos todella on sihteeri niin käsittääkseni ei juuri enempää tee kuin istuu päivät!
Haukkukaa vaan minutkin (minä olisin kyllä mieluummin ollut kotona kuin töissä) mutta ymmärrän ap:ta ihan hyvin.
mielen. siis todella pahan. kuin en rakastaisi tuota ihanaa vauvaani. aivan karmea tunne.
Oikeasti en ole kenenkään henkeä vaarantanut, sinä liioittelet. kuten alimmainen kirjoitti niin on aivan sama istunko kotona vai töissä.
Sait vaan aikaan minussa niin pahan mielen että toivoin sinulle pahaa koska minusta sinä toit asian alkuun esiin toisessa mielessä kuin nyt selittävässä viestissäsi. Vauva on ollut erittäin toivottu ja rakas. Supistukset on minua pelottaneet mutta työssäkäymättömyys ei olisi mielestäni asiaa pelastanut.
käynnistää synnytyksen ennen kuin vauvan keuhkot ovat valmiit.
On aika riskaabelia riskeerata vauvan henki sillä tavalla.
Sinulle kävi tuuri. Jotain sinussa on vikana kun vielä kehuskelet siitä, että uskalsit olla töissä, vaikka supisteli. Itse en uskaltanut sitä ratkaisua tehdä, että olisin vauvan hengen pannut alttiiksi marttyyrinkruunun takia.
Turha sinun on minulle toivoa keskenmenoa. Olen saanut jo 2 keskenmenoa ja toisen työpaikalla tapahtuneen potilaan pahoinpitelyn takia.
Joten tiedän, mistä puhun.
Edelleen hyvää joulua sinulle toivoo se, kenelle toivoit keskenmenoa.
tai ainakin että olisin itse sitä toivonut. se tuntui pahalta. siksi sinulle sanoin pahasti ja kuten sanoin en pahimmillaankaan tarkoittanut että vauva kuolisi vaan että sinä saisit keskenmenon. käsitä miten haluat.
mutta sovitaan riita ja hyvää joulua myös sinulle ja perheellesi.
yhtä väärinkäsitystä kaikki!
useinkaan vauva ei kärsi vaikka vauvalle sattuisi jotain, oliko tahallisesti sinua tai vauvaasi kohtaan tuo pahoinpitely? Miten asia korvattiin sinulle? vaikka eihän tuota oikeasti mikään korvaa.
asiaa ei korvattu, koska kyseessä oli kehitysvammainen.
Seuraavien lasten kohdalla en uskaltanut ottaa minkäänlaista riskiä vaan hain heti sairauslomaa kun koin, että vauvalla voisi olla vaaraa. En tippaakaan ajatellut työnantajaa, saako hän tilalleni ketään.
Siksi ihmettelen ap.n asennetta. Normaalisti ihminen panee vauvansa etusijalle. Siksi epäilin, että onko hänellä taustalla masennusta tai jotain muita vaikeuksia.
olivatpa töissä tai ei. Ei tuo ap:n juttu minusta niin kauhean paha ole. Itse olisin saikulle jäänyt, olen tunnollinen terveysohjeissa, mutta.. Pahempi juttu ihan varmasti tupakoitsijoilla raskausaikana, alkoholin käyttäjillä, tuskin täällä näin hyökättäisiin jos joku kertoisi tupakoivansa raskausaikana.
Työmoraali sinänsä on hyvä asia, todella monelta se tällä palstalla puuttuu, siitäköhän hyökkäys. Siis aiempien ketjujen perusteella on tuon päätelmän voinut tehdä. Mutta jos saikkua on vauvan takia määrätty, siinä ei työmoraali olisi ollut tippaakaan huono vaikka olisit itsesi terveeksi tuntienkin jäänytkin saikulle.
On niitäkin, jotka töistä jäävät saikulle, mutta shoppailu ja muu fyysisesti rasittava toiminta ei jääkään pois, vaikka tietenkin pitäisi.
kuinka raskasta on ollut kuunnella kun toinen hakee huomiota ja sääliä supisteluilla ja konkkasee vessaan kovasti kitisten ja valittaen.
Työkaverit on varmaan huokaisseet helpotuksesta kun tämä kyseinen ämmä on jäänyt äitiyslomalle.