Miten saada kuume nousemaan?
Ei, en ole 14-vuotias koulutyttö joka haluaa vähän vielä ekstravapaata huomisen jälkeen :D
Oon ollu kovassa flunssassa jo reilun viikon ja nyt alkaa riittämään. Vapaata töistä on vielä torstaihin asti joten tähän väliin vois kätevästi nousta kuume joka veis tän pöpön mennessään.
Ja tässä nyt pohdin että auttaskohan keinotekonen kuume asiaa? Netissä oli paljon vinkkejä miten kuumeen sais nousemaan. Esim. tupakanpurut (ei ole saatavilla) tee- ja kahvinpurut, appelsiininkuorien pureskelu, hammastahnan syöminen, märkien sukkien kans nukkuminen. Kellään muita vinkkejä?
Onkohan noista mikään toimiva? Tai onkohan noista joku oikeasti vaarallinen? Tai auttaakohan keinotekonen kuume ylipäätään pöpön karkotuksessa?
Oonko ihan pöpi?
Kommentit (59)
Laita kylmä kalle pariks tunniks paidan alla ja mee vaikka makaan suhvalle
itse söin käytettyjä kahvipusseja nousi kuume 39.8
En tiedä, vaikka tänään olen talsinut vähänväliä ulkona sandaalit täynnä lunta niin että sukat märkänä ja jalat kylmänä, kolannut lunta ilman pipoa ja hanskoja, ei tunnu missään. Sitten toiset on heti sairaana kun vähän haukkaa ulkoilmaa tai joku aivastaa kohti 20 metrin päässä.
Ite oon tehny sillee että puhallan peittoon ja laitan kuume mittarin siihen ja sitte kainaloon niin siinä saa tarpeeksi kovan kuumeen
Menet vähissä vaatteissa ulkoilemaan toviksi. Maalaisjärjellä, luulisi kuumeenkin siitä nousevan!
Omalla vastuulla, tietenkin!
Jos sul on jo kuumetta ni mee saunaan. Siitä tulee ihan kunnon kuume.
Ei kuume poista sairautta vaan kuume kertoo siitä että elimistön vasta-ainetuotanto on lähtenyt käyntiin. Jos myrkytät itseäsi nyt tupakalla tai hammastahnalla nousee kuume siksi että elimistösi taistelee myrkytystä vastaan, eikä tämä kerro mitään siitä pääsetkö flunssasta eroon. Jollain ei nouse kuume ikinä kun sairastavat, mutta ovat kuitenkin ihan kipeänä muissa oireissa joten sairasloman epääminen pelkän kuumeen puuttumisen vuoksi on typerää. Pitää katsoa kokonaisuus. Jos yskii jatkuvalla syötöllä niin ettei saa henkeä mutta ei ole kuumetta, voi olla vaikka kuumeeton keuhkokuume. Aivan mahdollista.
En jaksais menn kouluun kokeilen tee pussi jutskaa
En haluu huomenna kouluu... Auttasko märät sukat?
Itte oon pitäny joskus todella harvoin kun ei oo huvittanu mennä, nii sekä märän et kuiva teepussin molempiin jalkiuhin sukkiin ja nukkunu niitten kans, sekä puol alasti ikkuna auki. Ja virläpä talvella. :)
En suosittele syömään mitään mutta märkt suka toimii kuhan olet käyttänyt kylmää vettä
Vierailija kirjoitti:
Ei, en ole 14-vuotias koulutyttö joka haluaa vähän vielä ekstravapaata huomisen jälkeen :D
Oon ollu kovassa flunssassa jo reilun viikon ja nyt alkaa riittämään. Vapaata töistä on vielä torstaihin asti joten tähän väliin vois kätevästi nousta kuume joka veis tän pöpön mennessään.
Ja tässä nyt pohdin että auttaskohan keinotekonen kuume asiaa? Netissä oli paljon vinkkejä miten kuumeen sais nousemaan. Esim. tupakanpurut (ei ole saatavilla) tee- ja kahvinpurut, appelsiininkuorien pureskelu, hammastahnan syöminen, märkien sukkien kans nukkuminen. Kellään muita vinkkejä?Onkohan noista mikään toimiva? Tai onkohan noista joku oikeasti vaarallinen? Tai auttaakohan keinotekonen kuume ylipäätään pöpön karkotuksessa?
Oonko ihan pöpi?
Olet. Ja sen lisäksi olet varusmies, joka haluaa vapautusta.
Näin voit feikata oman kuumeen. Ota vaikka kuumaa mehua lasiin ja sit ootat et sun äiti isä ja sisarukset on jossain muualla ja sit otat kuume mittarin ja laitat sen siihen mukin viereen lähelle ja sit ku se näyttää hyvältä tulokselta ni laitat sen kainaloon ja sit se on se lukema. Vaikeesti selitetty mut joo, sit voit vaa näyttää sitä mittaria vaik äitille
Mulle ei noussut. Vai kestääkö se kauan?
Mulle ei noussut. Vai kauanko kestää että nousee?
Jätä tamponi sisään n. 2 viikoksi, voin luvata että jossain vaiheessa kuume nousee.
Itse kokeilin sitä märkien sukkien kanssa nukkumista ja todellakin se auttoi. Tuota kahvipurujuttua en ihan menis kokeileen😅