Kertokaa miten muka selviän jos otan isommat lapset pois virikehoidosta?
Mulla on siis lapset 7v, 6v, 2 x 5v, 2,5v, 1v ja nyt olen raskaana. Kaikki lapset ovat todella villejä. Esim. neuvolakäynti... Miten voin ottaa rauhassa pissanäytteen kun samalla pitäisi vahtia aivan kahelia 1-vuotias, todella villiä ja tuholaismaista 2,5-vuotiasta ja rasavillejä ja äänekkäitä 5v kaksosia sekä 6-vuotiasta joka on äksy eikä ole vielä eskarissa. Tai kauppareissu!! Saatais varmaan porttikielto kauppaan!
Nyt siis on 4 keskimmäistä on päiväkodissa päivät ja vanhin koulussa ja iltapäiväkerhossa. Nuorimman pidän vielä hetken kotona jotta saan kotihoidontukea. Sitten kun äitiysloma alkaa, hän aloittaa kivalla pph:lla jotta saan edes vähän levätä.
Olen kuitenkin rahallisista syistä miettinyt ottavani lapset pois päivähoidosta, mutta miten se onnistuu käytännössä?
Kommentit (46)
ei LAPSILISÄÄ!! ja tiedän kyllä kun just sellasen paperin täytin..
ei kai lapsia voi antaa tuollaisen hoidettavaksi joka ei edes 2-vuotiaan perään yhtään katso.
jos ei voi edes kodinhoitajaa ottaa avuksi kun tuntuu kyttäykseltä... Hyvä vaan jos joku olis kyttäämässä!
Ja mene itse vaikka osa-aikatöihin. Tietysti vasta sitten kun nuorimmainen on noin 1 v. Lapset on hyvä pitää hoidossa siihen asti, kun tuntuu ettet pysty pitämään heistä huolta täyspäiväisesti. Yrittäkää sinnitellä jotenkin siihen saakka.
lapset huostaan, maalla sattuu jo hyvässä valvonnassakin lapsille paljon onnettomuuksia, saati sitten kahden masentuneen vanhemman hoivissa.
ap