Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miten muka selviän jos otan isommat lapset pois virikehoidosta?

Vierailija
12.04.2009 |

Mulla on siis lapset 7v, 6v, 2 x 5v, 2,5v, 1v ja nyt olen raskaana. Kaikki lapset ovat todella villejä. Esim. neuvolakäynti... Miten voin ottaa rauhassa pissanäytteen kun samalla pitäisi vahtia aivan kahelia 1-vuotias, todella villiä ja tuholaismaista 2,5-vuotiasta ja rasavillejä ja äänekkäitä 5v kaksosia sekä 6-vuotiasta joka on äksy eikä ole vielä eskarissa. Tai kauppareissu!! Saatais varmaan porttikielto kauppaan!

Nyt siis on 4 keskimmäistä on päiväkodissa päivät ja vanhin koulussa ja iltapäiväkerhossa. Nuorimman pidän vielä hetken kotona jotta saan kotihoidontukea. Sitten kun äitiysloma alkaa, hän aloittaa kivalla pph:lla jotta saan edes vähän levätä.

Olen kuitenkin rahallisista syistä miettinyt ottavani lapset pois päivähoidosta, mutta miten se onnistuu käytännössä?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on kuitenkin melko yleisiä isompien lapsiperheiden ongelmia tietääkseni.

ap

Vierailija
22/46 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu ja eskari riittää. Lapset kotiin vaan. Ehkä kaksosille joku kerho kerran viikossa? Nuorimmat varmaan nukkuu päikkärit niin on välillä rauhakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten niin miten voit vahtia ja virikkeellistää isompia kun hoidat samalla pienempiä? ETHÄN SINÄ HOIDA. Kaikkihan ne on jonkun muun hoidettavina.

Isommat jo jotenkin ymmärrän (yli 4v) hoidossa ja koulussa,tietysti,mutta miksi ihmeessä sun esim pitää se 2,5v viedä pph:lle???????

Vierailija
24/46 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla voi olla kaikki ongelmat? Alkuperäiseen kysymykseen (mikäli olet tosissasi), pidä vain ne lapset hoidossa, jos muutenkin elämä on noin raskasta. Miten ajattelit selviytyä kun vauva vielä syntyy..?

Vierailija
25/46 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran miehesi lomautettiin, mikä tarkoittanee että hän on kotona, miksi se lastenhoito olisi NIIN rankkaa. ethän sinä joutuisi niitä yksin hoitamaan?

Vierailija
26/46 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tuulesta temmattuja" juttuja, joilla halutaan vain ärsyttää lukijat. Minä en ainakaan usko tähän stooriin, joka jatkuu vastausten myötä ja sitten tämä "ihmeotus" nauraa kun lukee ihmisten ärsyyntyneitä kommentteja ja laittaa lisää tyhmiä päähänpistojaan.

Ei ole kauaa kun joku täällä kirjoitti kuinka nauttii siitä mitä epätodellista kirjoittelee. Mainitsi että saa juttuihinsa vastauksia ja mietti mitä taas seuraavaksi laittaa, jolloin ihmiset kirjoittavat sanottavansa, esim. kertoi kuinka seuraavaksi kertoo suhteensa katkenneen jne. Ihan uskottavaa, mutta hän teki kaikki kirjoituksensa kertomansa mukaan että saa nauraa kun me muut uskomme ja asiallisestikin vastaamme.

Minä voin lukea tällaista, mutta ei saa minua uskomaan tai vastaamaan muuten kuin tällä tavalla sanomalla suorat sanat. Kannattaako antaa hänen kaltaisensa kokea tyydytystä siten, että vastataan ja neuvotaan...

Vierailija
27/46 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisikin totta, niin lasten tärkeä olla päivähoidossa. Ei tuosta revohkasta kukaan selviäisi ja vielä yksi tulossa. En ymmärrä miten joku voi pakottaa hoitamaan kotona, kun selkeästi kuorma on liian painava.

Uupuneelle äidille olisitte valmiina työntämään lapset kotihoitoon.

Vierailija
28/46 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuus on niin paljon tarua ihmeellisempää, että jos ei tän palstan juttuja kyseenalaista, niin ei siinä tyhmä tarvitse olla.

Esim. omasta lähipiiristä löytyy siskokset, joilla on lapset samalle isälle vajaan kuukauden ikäerolla... miettikääpä kun joku tulisi tänne kertomaan moista, vähänkö huudettaisiin provoa.

Eli annetaan tyhmien pitää huvinsa, jos siitä mielihyvää saavat, kun kuvittelevat jotenkin huijaavansa muita. Mulel ainakin keskustelu on tärkeintä.

JA sitten tähän ap:n juttuun, kyllä mä tiedän kaksi perhettä, joissa toisessa on 5 lasta ja kuudetta suunnitellaan, toisessa ne 6 lasta, ja molemmissa äidit laittaa lapset heti hoitoon, kun seuraavasta alkaa saada äp-rahaa, sen verran roikottavat nurkissa, että saavat kh-tukea. Ja avoimesti ihmettelevät äitejä, jotka hoitavat itse lapsensa, kun itse eivät tietty millään jaksaisi.

Eivätkä tosiaan mitään terävämpiä veitsiä sarjassa kumpikaan, vaan huomattavan typeriä, kuten ap:kin vaikuttaa olevan.

Vierailija
29/46 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että niitä kersoja pukataan vaan tulemaan kuin likukuhihnalta, ja tungetaan päiväkotiin, kun uuvuttaa niin kovin.

Ihmisillä on vastuu siitä elämästään ihan itsellään, ja jos ei siihen pysty niin voi voi.

Ja turha lässyttää mitään "tässä on tulevia veronmaksajia", kun katsoo näiden tyyppien äo:ta ja lastensa häiriintyneisyyden tasoa, niin rahareikiä ovat ja rahareikinä pysyvät.

Mädäntykööt mökkiinsä ja syökööt vaikka toisensa elävältä.

jos olisikin totta, niin lasten tärkeä olla päivähoidossa. Ei tuosta revohkasta kukaan selviäisi ja vielä yksi tulossa. En ymmärrä miten joku voi pakottaa hoitamaan kotona, kun selkeästi kuorma on liian painava.

Uupuneelle äidille olisitte valmiina työntämään lapset kotihoitoon.

Vierailija
30/46 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme maalla ja täällä on tarpeen sisarukset jotta on seuraa, muita lapsia kun ei ole lähistöllä. Meillä lisäksi iso talo johon mahtuu paljon lapsia ja pidän siitä että perheessä on elämää. Tykkään lapsista, olen aina tykännyt ja poden kroonista vauvakuumetta.

Vierailija
31/46 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulisin ainakin hulluksi jos joutuisin asumaan lasten kanssa maalla. Meillä on tiukka päiväjärjestys niin että joka aamu lähdetään puistoon ja jos isoimmalla on kerhopäivä niin sitten viedään kerholainen ensin. Siinä saavat purkaa tarmoaan ja sitten syödään kun mennään kotiin. Iltapäivällä taas ulos jne. Kunhan VÄSYTÄT niitä lapsia tarpeeks ulkoilulla niin jaksavat käyttäytyäkin paremmin. Kaupungissa on ainakin järjestetty tosi paljon kaikkea lapsille, kaupunki ja srk järjestää kerhoja, lapsiparkkeja jne. Meillä vasta kolme pientä joten en voi tietenkään verrata tilannetta omaasi mutta mulla kanssa mies paljon pois kotoa ja on tosi tärkeää että meillä on kauppa, kerhot, puistot, kirjasto yms. kävelymatkan päässä. Itse tapaan muita äitejä ja lapsilla on puistossa seuraa ja puuhattavaa.

Mietin että varmaan selviäisit vauvan, 1v:n ja 2.5v:n kanssa ihan hyvin kotosalla jos saisit isommat vielä kerhoon muutamaksi päiväksi viikossa. Eikö päivähoitomaksukin olis edullisempi jos ottaisit päivähoidon isoille 2-3krt viikossa?

Eihän sitä koskaan tiedä oman jaksamisensa määrää, eihän monet selviä yhdenkään vauvan kanssa masentumatta! Mutta tietysti sinulla on melkoisen suuri perhe. Ehkä miestä voisi yrittää saada kuitenkin osallistumaan jos on kerran lomautettunakin? Miehen työnähän vois olla ruuan laitto, ylistä ruokia niin hän voi innostua vaikka kuinka teille kokkailemaan;-).

Vierailija
32/46 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paimennan pienempiä! Lisäksi kotona lapset vain tappelee ja kun yritän kasvattaa toista niin joku muu jo roikkuu verhoissa sillä välin tai lyö sisarustaan tai kiipeilee pöydällä. Eli ei onnistu. Päiväkodissa vieraan ohjaajan ohjauksessa ja oman tasoisissa puuhissa ovat tyytyväisempiä ja uskon että päivähoito muutenkin on hyväksi lapsille. Mutta nyt siis olisi kuitenkin tarkoitus pyrkiä rahallisen tilanteen vuoksi tästä pois (mieheni lomautettiin) joten vinkkejä vinkkejä....

t. ap

Vierailija
33/46 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika hyvin täsmäisi tiedot.

Sinulla ainakin toissakesänä oli 2 vuotias aina hukassa. Makasit olohuoneessa katsomassa telkkaria kun palautin pienesi. Hirisit vain, että et huomannut sen olevan edes hukassa. Tätä samaa poikaa sitten haimme useamman kerran autotieltä. Poika kulki housut kusesta märkinä ihan hukassa.

Isommat juoksi laumana missä sattui ja huusi ja kiljui ja häiritsi naapureita. Sinä vain kerroit vauvakuumeesta. Toisaalta, monesti mietin juttujasi, että paljonko niissä oli totta. Milloin oli yksi sairastunut syöpään ja kohta parantunut.

7 vuotias tyttösi löydettiin esittelemästä pimppaansa murkuille erään rivitalon takaa. Eipä se sinua hetkauttanut edelleenkään kun makasit sohvalla.

Lapsillasi taisi suurimmalla osalla olla joku diagnoosi. Ei miehesikään kyllä ihan täysillä näkynyt kulkevan, mutta ainakin joskus näkyi töissä olevan. Lapsethan sinulla oli kaikki hoidossa.

Vierailija
34/46 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) lapset ovat tarhassa joss siis kavereita

b)lisää on tehtävä, jotta olisi kavereita??

Koita ajatella vähän lastenkin kannalta, jos niillä kerran on tarhassa ja koulussa ja iltapäiväkerhossa kavereita niin, eikö olisi kiva jos kotona ei olisi niin paljon VILLEJÄ lapsia, vaan saisi illat edes olla rauhassa ja VARSINKIN rauhassa omien vanhempien kanssa.

Nyt olet siis tekemässä lisää noita villejä lapsia, eikä kenelläkään ole rauhaa, kukaan ei saa olla kotona (kun äiti ei jaksa) eikä äidillä ole sitäkään vähää aikaa vanhemmille..

Vierailija
35/46 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on asia, joka on onneksi päätetty eduskunnassa eikä huutoäänestyksellä av:lla.

Vierailija
36/46 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen edelleen sitä mieltä että sisarukset ovat suuri rikkaus. Tässä on ollut kaikenlaista ja oma jaksaminen on ollut kortilla.

Tuo lasten siirtäminen osapäivähoitoon voisi olla ihan hyvä juttu. Johan siinäkin hoitomaksut laskisi. Ei ne hillittömät periaatteessa ole nytkään, mutta kuitekin kuukausittaiset ja sellainen summa jolla saisi jo palljon vaikkapa ruokaa.

Ja kyllä, minulla on asperger, kuten osalla lapsistanikin, mutta 7-vuotiaani ei kyllä ainakaan tietääkseni ole pimppiään kellekään näytellyt.

Ei elämä aina mene niin helposti kuin voisi ajatella. Minusta tässä on nyt ihan turha ketään tuomita. Tuomitsemista ja syyttelyä olen saanutkin ihan kiitettävästi osakseni.

Ja siis enempää lapsia en aio tehdä enää, mutta kylläkin synnyttää nyt vatsassani olevan pienokaisen aion.

ap

Vierailija
37/46 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lomautettu,niin hoitomaksut pitäisi tuolla lapsimäärällä tippua nollaan..

Vierailija
38/46 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kaikki kotihoidontuet ja lapsilisätkin katsotaan tuloiksi.

ap

on lomautettu,niin hoitomaksut pitäisi tuolla lapsimäärällä tippua nollaan..

Vierailija
39/46 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoitomaksuissa!

Vierailija
40/46 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan koska juuri täytin nää uudet hoito- ja hoitomaksulaput!

ap

päivähoitomaksuissa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme