Raskaudesta ja vaunujen ostosta...
Hei!
Tuli yksijuttu mieleen. Uskaltaako ostaa vaunuja kuinka aikaisin? Olen vasta viikolla 6, neuvola tämän kuun lopussa.
On siis aikaa vielä tehdä hankintoja..
Aloin tässä miettimään vaunujen ostoa. Kumpi "järkevämpää"
1: Jos löydän tässä jossain vaiheessa minulle sopivat, käytetyt tai kaupasta alennuksella ihanat vaunut halvalla, uskallanko ostaa ne vaikka raskaus ei ole kovin pitkällä?
2: vai alanko nyt säästämään ja ostan sitten loppuaikana uudet ja kalliit vaunut?
Eli uskaltaako ostaa raskauden alussa jo vai kannattaako odottaa ja maksaa sitten paljon enemmän?
Kommentit (16)
voisin jo ostaa. Mutta siihen asti malttaisin. On sullakin kuitenkin jo ihan pian edessä. Rakenneultran jälkeen en edes enää miettisi, jos sopivat ja edulliset vaunut tulisivat vastaa.. Ja saahan ne tosiaan myytyä, jos jotain sattuu.
katselen vain, eikä toistaiseksi ole tullut  mieleisiä vastaan.
Mietiskelin juuri sitä, että jos löytyy huutiksesta, täältä tai jostakin ihanat vaunut edullisesti niin onko ihan hölmöä ostaa monta kuukautta ennen LA:ta?
Jos jättää ostamatta niin harmittaa ehkä myöhemmin kun olisi ollut edullisesti, mutta en ostanut ja sitten kiireellä etsimään uusia :(
Huoh, johan on mulla tälle aamulle ongelmallista pohdittavaa :D
Miksi et uskaltaisi? Jos jotain sattuu, niin ne hankitut vaunut on silti viimeinen asia sun mielessä. Kun vaunut on hankittu, niin onpahan taas yksi hankittava vähemmän.
Osta ihan silloin kun SUSTA parhaimmalta tuntuu =)
Jos tuntuu, että haluat ostaa jo nyt, niin eihän mikään eikä kukaan estä.
Ymmärrän innostuksen =)
Meillä toista lasta yritettiin pitkään, ja kun vihdoin viimein aloin odottamaan, ostin innolla hetimiten vaunut.
Kyllähän ihmiset ihmettelivät nopeaa toimintaa, mutta so what, kenellekös se kuuluu.
Ainoa asia, mikä mua mietityttäisi on säilytys. En jaksaisi montaa kuukautta katsella olohuoneen nurkassa pölyttyviä vaunuja.. Ja ulkovarastoon en uusia (enkä käytössä oleviakaan) vaunuja laittaisi.. Mutta jos teillä on siihen hyvä ratkaisu, niin toki ostaisin jos hyvät tulee vastaan.
Aivan uusi talo, joten hometta tms ei ole ja kuivana säilyy ja tilaa siellä on todella paljon.
Noh, kaipa sitä voi alkaa katselemaan jos mieluiset tulee vastaan
sitten kun jään äitiyslomalle. Kuinka ollakkaan, mulle pukkasi yllättäin rv30 varsin paha raskausmyrkytys ja jouduin sisällä sairaalaan saman tien. Vauva syntyi rv 32 ja vaunut yms. oli tietysti ostamatta. Mies sitten kävi hommaamassa vaunut kun itse toipuilin rankasta myrkytyksestä, sektioista ja haahuilin keskolassa.
Nyt toinen raskaus menossa. Ostin vaunut tällä viikolla, eli rv 28.
vaan heti kun raskaus on ollut varmaa, olen kaikkea keränyt ja neulonutkin. En todellakaan ole voinut aloittaa odotusaikaani sillä, että miettisin  - jos jotain tuleekin, jos vauvalla onkin jotain poikkeavaa rakenneultrassa jne. Sehän olisi hirveää ainakin minulle alkaa  onnellisista päivistä tekemään epävarmoja siitä, että jos tästä ei tulekaan mitään..
Hei, kun Sinulla on noin vahvasti usko oman lapsesi syntymään, miksi antaisit jonkun ultran tms. tehdä olosi epävarmaksi lopputuloksen suhteen. Mielestäni odottajien pitäisi odottaa ihan normaalisti, ottaa vastaan saatuja tarvikkeita ja ostaa vauvajuttuja jos haluaa, eikä ajatella ikävintä mahdollisuutta. Minä ainakin olen just nauttinut siitä kun kerään tulevalle vauvalle kaikkea, ihan alusta asti ja elän sen ihanan tunteen kanssa että odotan vauvaa, ja sitten kun vauva syntyy, on kiva pukea...
Olen synnyttänyt kuusi vauvaa, onneksi en ollut aikoinaan lukemassa tällaista että jos vauvalla onkin jotain pielessä tai tulee keskenmeno jne. Odotukseni ovat olleet täynnä vauvatunnelmia vaunuhankintoineen ...Onnea odotuksellesi, tee hankintojen kanssa ihan niin kuin itsestäsi tuntuu. (Viimeksikin vaunut ostin ½ vuotta ennen syntymää, olin edelliset antanut lapsen hoitopaikan tädille ja katselin uusia Emmaljungeja olohuoneessa odottaen vauvan laittamista sinne).
Poistuvat värit ja kuosit myydään halvalla pois. Mutta ihan sama, jos sulla on tilaa säilyttää, niin osta pois, jos löydät mieluisat!
Ne oli kevyet ja näppärät, ekä lämpimät ( talvivauva). Siten ostin kunnolliset, tukevat m utta kevyet kuomurattaat, Eihan vauva ollut vaunuissa edes 6 kuukautta.
Vaihtoehtoja on niin paljon, että vasta kokeilemalla kaupassa tietää minkälaiset oikeasti haluaa. Ja sitten kun sopivat löytyvät ja jos sattuvat olemaan vaikka alennuksessa tai hyväkuntoiset käytetyt niin sitten ostat.
Kirpparilta löysin huippuhintaan vuoden vanhat Emmaljunga Crosswayt, jotka oli aivan uudenveroiset. Kaikilla tarvikkeilla. Mun oli pakko saada ne, enkä hetkeäkään katunut, että jouduin säilyttelemään niitä nurkissa yli puoli vuotta.
Koska sitten kun vauva on syntynyt, niin iskee hirveä paniikki ja tulee ostettua vaan "jotkut" ja sitten harmittelee miks ei ostanut toisia.
Eli aloita siitä että tutkailet vähän minkälaisia vaunuja on, mitä itse haluat, kysele kavereilta joilla on jo lapsia mitä he suosittelevat, jne.
Sitten kun olet hieman perillä sekä vaunuista sekä hinnoista (etenkin käytettyjen hinnat saattavat vaihdella suuresti) niin aikaa onkin kulunut jo sen verran että voit ihan hyvin ostaa ne sulle sopivat ihanat vaunut.
ja tiedän suunnilleen minkälaiset vaunut ovat meille hyvät.
Esikoisen kanssa tuli käytyä kaikki läpi ja tasan tiedän mitä en halua :)
Katselen nyt hintoja ja kun löytyy sopivat niin ostan ne sitten vaikka raskaus onkin näin alussa.
Tuntuu olevan vain vaikea löytää edullisia vaunuja, melkein sama uutena ostaa :(
ap
Kyllä ne kerkiää ostaa myöhemminkin.