Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdettiin Linuxiin

Vierailija
12.04.2009 |

En mä ainakaan nyt yhtäkkiä huomaa mitä eroa näissä on. Siis onhan tätä hiukan erilainen käyttää, helppo kuitenkin. Kaipa ne erot on sellaisia ettei tämmöinen tavallinen surffari niitä huomaa.

Ainoa mitä olen huomannut niin tässä todellakin on se ehta moniajosysteemi että voi useampaa juttua tehdä samanaikaisesti eikä ala töktöktökkiä niinkuin windows.

Onko teillä kokemuksia? Meillä on ubuntu käytössä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä pääse virukset kimppuun niin helposti, mutta en saanut onnistumaan pankkihommaa. Onnistuiko Sinulla?

Vierailija
2/5 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmin kuin koskaan, ei töki! Mulla ainakin toimii verkkopankki, nordea ja op, miehen sampo ei toimi kuin tekstiversiona.i

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilit ovat siellä. Ei olla pulassa koska perheessä molemmilla omat tietsikat ja toisessa on pankkiyhteydet OK.

Linux on siinä hyvä, jos avaa linkkejä esim. täältä keskusteluista. Mies sanoo että kannattaa vain Linux-koneella avata koska silloin ei pitäisi tulla viruksia. Linkeistä kuulema tulee useinkin, joten jos toisella koneella on viruksia, vitsailee mies minun taas käyneen Vauva-lehden sivuilla ja olisin avannut linkkejä.

Vierailija
4/5 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei Linuxiin ole tai tule viruksia, on enemmän urbaanilegenda ja antaa käyttäjälle vain turvallisuuden tunteen. Linux ei ole yhtä herkkä kun Windows mutta silti ei kannata avata mitä tahansa linkkejä ja asentaa ohjelmia ohi jakelun oman pakettivaraston. Virustorjunta kannattaa ilman muuta asentaa, varsinkin jos ajaa jotain Windows-binäärejä Winellä.

(Sitäpaitsi uudet Windowsit on saatu ihan kiitettävän virusturvallisiksi. Yleensä ongelma on käyttäjä itse joka käynnistää jonkun netistä ladatun softan admin-käyttäjänä.)

Vierailija
5/5 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivelet sitten ikivanhoja Linuxketjuja ja vastailet niihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän