Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KOTILOT eli kolmatta odottavat ***huhtikuu09***

12.04.2009 |

Aloitan pinon kun en löytänyt???!!!

Missä kaikki kotilot on???

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt kirjoittelemaan vähään aikaan ja heti oli pinot hukassa =)

Kävin 5vkoa sitten sokerirasituksessa ja silloin oli loistavat arvot. Torstaina kävin uudelleen ja kovasti alkoi pelottaa kun eka otettii sormenpäästä ja se oli 5,4 eli rajoilla mennään! Aikasemmin sama oli vaan 4,6 ja arvo nousi 5,0 kun käsivarresta otettiin. Että kyllä vähän pelottaa! Mulla kyllä on painoa liikaa siis olen todella ylipainoinen. Ja nyt vielä alkaa tulla turvotus riesaksi, kovasti yritän juoda vettä ja liikkua sen minkä supistuksilta pystyn... Ens viikolla on keskiviikkona neuvolalääkäri, kyllä vähän jännittää että miten käy sokerien yms kanssa...!

Saan äippäpakkauksen luultavasti ens viikolla, se on postitettu 8.4. toivotaan että tulee vanha pakkaus! En tykkää yhtään uudesta.

Meillä Sissi potkii jo todella kovasti! En tiedä kumminpäin on, pääosin potkut/iskut tuntuu alas. Välillä tuntuu ylempänä, varsinkin kun makaan selälläni. Vessassa saa ravata kyllä riittämiin! Välillä naurattaa kun on muka kaamee hätä ja vessassa ei tulekaan kun pikku liru =) Rakkoa taitaa vauva vain painaa välillä.

Eipä ihmeitä muuta, toivottavasti menis äkkiä tää kevät että sais jäädä jo kotiin! Työmotivaatio on ihan nollilla! Mun viimenen työpäivä olis 29.5. eli vielä 7vkoa pitäs jaksaa, katotaan ny jaksanko sinne saakka!

Mukavaa kevättä kaikille!!!

mp73 ja Sissi rv 28+0

Vierailija
2/33 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minun puolestani. Hauska kuulla mp3:n kuulumisia, toi keskiraskaus on kyllä jo takana, mutta vielä mukavan tuoreesti mielessä. Mä olin kans ihan kypsä töihin viimeiset 3-4 kk oli onneksi joulu välissä, mutta oli se silti taistelua.

Täällä jännitetään vauvaa koko perheen voimin. Rv on siis 38+3 ja esikoinen syntyi näillä nurkilla, joten mies on kamalan hermostunut. Olisi kuulemma halunnut hoitaa tämänkin pyhien aikana, kun nyt pitää jokainen palaveri miettiä mihin sopii ja koska sopii jne. Sit kyllä sanoi, että ens viikko olis vaikea pitää isyyslomaa, että jos tähtäis synnytyksen loppuviikkoon, niin seuraava viikko olis täydellinen lomaviikko. Paitsi keskiviikko, jolloin pitäis olla töissä... No, vauva tulee kun tulee.

Oma olo on ihan mainio, tosin viime yö taas kolotti alapäätä, kun vauva taisi eilen laskeutua. Ainakin taivun taas maahan asti. Ja närästys helpotti. Eli sen puolesta vois muutaman päivän vielä odotellakin.

Meidän kakkonen (reilu 2,5 v) on sen sijaan kai ruvennut jännittämään vauvaa. Poika puhuu vauvasta jatkuvasti ja on taas ruvennut tekemään housuihin, varsinkin iltaisin, kun on väsynyt. Onneksi ei yöllä, mutta eilen meni pesuun lastenhuoneen matto, eli ei sekään niin juhlaa ollut. Eli kuukausi meni kuivana, mutta nyt taas alkoi pyykkirumba. No, ihan ymmarrettävää, mutta kun esikoinen pissas eilen illalla sänkyynsä, niin silloin meni hermot ihan urakalla. Edellisestä kerrasta on varmaan vuosi. Eikä kysessä ollut mitenkään nukkuessa tullut vahinko vaan pyjamaa pukiessa. No, ehkä se helpottaa, kun vauva syntyy, kun ei se niin outo juttu sentään ole. Ellei sitten tule koliikkitapaus tms. No, täytyy vaan skarpata itse ja kuskata pojat omatoimisesti vessaan riittävän usein, niin ei pitäis tulla noita vahinkoja. Säännollinen päivärytmi, kuten kaikki oppaat neuvovat... Onkohan se vaan tässä lomaillessa lipsunut?

No, huomenna alkaa taas arki, kun mies palaa töihin, eli pitää nauttia viimeisestä pyhäpäivästä. Hauskaa pääsiäismaanantaita kaikille!

tuuti ja nappula, rv 38+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa ihana olla jo noin loppusuoralla kuin Tuuti.

Mutta kyllä se heinäkuukin tulee. Tuolla heinähatuissa jo sitä purkanukkin, kun kaksi edellistä raskautta olleet helppoja - tai ei ainakaan supistuksia 15 vko:lta alkaen!

II ultrassa kätilö totesi olevan normaalia, että mitä enemmän raskauksia sitä vaikeampia yleensä. HMM... ?

Nyt jo paikat pehmeinä ja aina väliin suppareita 2-5 min välein, onneksi sitten tulee taukoa 3-6h ja sit vaan yksittäisiä. Mietinpä osaanko mennä enää ollenkaan synnärille kun se aika tulee, kun nyt niin tottunut näihin. Edellisistä menin lapsiveden vuoksi ja supistukset laitettiin tipalla.

Onneksi tiedän rv33 syntyneidenkin vauvojen päässeen vierihoitoon ja olleen kunnossa. Ja oletettavasti tulokas on isompi kuin edeltäjänsä... eli pitäisi olla täysiaikaisena yli 3650g.

Ja kaunis kevät ulkona. Olisi niin kiva pyöräillä ja lenkkeillä lasten kanssa. Ja ikkunat kaipaa selvästi pesemistä ja eteisen kaapit siivousta. Mutta ei noi askareet minnekkään karkaa...

Hyvää pääsiäista ja odotuksen tai syntymän iloa niin äideille kuin perheille.

Vierailija
4/33 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kotiloiden pino on taas jäänyt tosiaan unholaan...

Oon kyllä paljon miettinyt, että pitää kehitellä tonne vauvapuolelle sitten myöhemmin oma pino meille kolmen lapsen äideille sitten kun se kolmas on tullut maailmaan: olisi kiva kuulla, miten kaikilla on lähtenyt arki rullaamaan ja millaista se elämä todella on kolmen lapsen kanssa! :)

Täällä vähän jänskättää, että millonkohan se synnytys tulee eteen ja miten saadaan lapset hoitoon siksi ajaksi, jotta mies pääsisi mukaan.

Meiänkin kakkonen (2,5v poika) näyttää pohdiskelevan tulevaa vauva entistä enemmän. Koko ajan on punkemassa pientä pehmeetä palloa paidan alle ja kertoo, että on vauva mahassa. Sitten se pallo tippuu maahan, eli vauva syntyy! :)

Ja jonkin aikaa sitten poika ei suostunut potalle ei sitten millään. Nyt oon tarrataulun avulla houkutellut pojan käymään potalla. Nyt oikein innoissaan tulee kokeilemaan, jos tulisi pissa pottaan, ja aina saa palkinnoksi tarran tauluun! :) Kakkakin tuli eka kertaa pari päivää sitten ja sitäkin yritetään aina potalla innoissaan änkeä! :) Oon niin tyytis tästä pottajutusta! Helpottaa varmasti paljon arkea kun vaavi syntyy!! Ellei tule sitten sitä kuuluisaa taantumisvaihetta... Eli sisällä mennään jo kalsareissa ja unet ja ulkoilut ollaan vaipassa!

Oma olo on ok. Kovasti pää tuntuu tuolla alhaalla punkevan ja vihlailuja tulee liitoksiin ihan mukavasti. Väsy tulee helpommin ja kulkeminen on välillä vähän hitaampaa. Yöllä tuli kurkku kipeeksi, on vähän nuhaa perheessä, toivottavasti ei tule mitään pahempaa ja menisi pois ennen kuin vauva syntyy!!

Herättiin eilen ja tänään vasta 9:30 aikoihin!!?? Yleensä 7-8 aikaan noustaan ylös. Kivaa että on saanut hyvin unta! Nyt jaksaa touhuta!! :)

Hyviä vointeja kaikille!

PikkuKeiju, rv 37+5

Vierailija
5/33 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yx äippä ilmoittautuu, mulla on ennenstään 2 poikaa, ekaluokkalainen ja tuohuava 1vee... uusi tulokas ois tulossa sitten lokakuussa,eli 15 viikko menossa.

Olo on ollut muihin raskauksiin verrattuna tosi huono, oksentaa ei ole onneksi tarvinnut, mutta syödä en ole oikein voinut ekana 12 viikkona, kylmä vesi on vain auttanut olotilaan. Onneksi olen ollut kotosalla, töihin menen vasta toukokuussa.

Liikkeitä tässä odottelen, liekkö istukka jotenkin edessä, sillon tällön sivussa tuntuu jotain liikettä.NP-ultrassa kaikki ok, sukupuolta ei taideta kysyä. Mutta nyt lähen tästä ukkeleitten kans puuhaan...molemmat pojat hirveessä flunssassa, viime yö oli iiii-hana, arvatkaa vain ;)

Vierailija
6/33 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat!

Puoliväliä hipoen mennään täällä. Pojat 6v ja 3v pelaavat tuolla isänsä kanssa ja saan hetken rauhaa koneella. Töitäkin pitäis kyllä vielä tehdä.

Mullakin pahoinvointi ollut rankempaa nyt kolmatta odottaessa, vaikka oksentaa ei tarvinnutkaan. Nyt onneksi se takana. Huimausta tuntuu välillä ja painon tunnetta mahassa iltaa kohden. Pitäisi pötkötellä välillä päivälläkin ja nostaa jalkoja ylös. Ei vaan tunnu ehtivän tai sitten ei malta, kun tekee mieli puuhata jotain. Henkisesti on jo aika energinen keskiraskauden olo, mutta kroppa meinaa pistää hanttiin. Eli pitäis sitten vissiin lepäillä.

Nyt on alkanut tuntua ensimmäisiä kertoja pientä turvotusta. Pääsiäisen pyhinä huomasin, että sormukset olivat tiukemmalla ja nilkat myös vähän paisuneet. PItää muistaa ostaa sellaisia kiristämättömiä sukkia. Muuten jää kamalat rannut jalkoihin. Pitkään istuminen on aiheuttanut pari kertaa suonenvetoa, eli sekin 'riemu' taas koettu. Toivottavasti ei ala vaivata öisin.

Viikon päästä olis rakenneultra ja mieluusti kuulisin siellä, onko kolmas poika vaiko vaihteeksi tyttö tulossa. Voisi sitten katsoa ennestään olevia vaatteita yms. sillä silmällä, mitä säästetään ja mitä pitää ostaa uutta. Pari pientä bodya on ollut jo pakko ostaa, mutta yritän vielä hillitä itseäni tuhlailemasta enempää. On siihen syyskuuhun kuitenkin vielä aika pitkä aika...

Nurmeliini, 19+3

Vierailija
7/33 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana auringonpaiste ulkona! Ja mukava kun tähän pinoon on tullut tekstiä =)

Neuvolalääkäri takana ja arvatkaas.... narahdin sokereista! Nyt alkaa sit dieettiruoka ja sokerin mittaus )= Ottaa kyllä pattiin ja roimasti! Nyt mittasin kotona heti ja tulos oli ok. Laittoivat lähetteen äitipolille, jossa sit katsotaan että miten jatkossa toimitaan. Vauvan koko arvioidaan myös sitten loppuraskaudessa ja mietitään sitten synnytystapaa.

Muuten oli kaikki ok. Lääkäri vaan meinas väkisin kirjottaa saikkua, mutten halunnu, ainakaan vielä. Katsotaan nyt päivä kerrallaan että miten jaksan ja voin.

Että tällasta tällä kertaa.

mp73 ja Sissi rv 28+3

Vierailija
8/33 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onhan näitä kolmannen odottajia. Kaikki muut näytitte olevan jo aika lailla pitkällä, toiset jo ihan loppusuoralla. Onnea ja voimia vaan kovasti.

Itse olen siis aivan ällikällä lyöty... perjantaina testasin plussaa kun huomasin yllätyksekseni menkkojen olevan pari päivää myöhässä (todella säännölliset yleensä). oltiin kolmannesta lapsesta kyllä puhuttu ja yksi "lipsahdus" sitten kiertopäivä 8:na oli kun ei ollut kondomeja :p eipä olis uskottu että siitä yhdestä kerrasta ja siihen aikaa kierrosta voisi oikeasti raskaaksi tulla... niinpä tämä tuli täytenä yllätyksenä. Iloinen ja ihana yllätys kuitenkin. Tässä asiaa sulatellaan ja ihmetellään. Tietenkin ensi oireet on jo iskenyt, samat mitkä kahdessa aiemmassa, turvotus ja pissalla ravaaminen. Saa nähdä milloin kuvotus alkaa..

Ihanan outoa aikaa,

iita3 rv mitä lie... 4+??

Vierailija
9/33 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä myösakin viimeviikon perjantaina testin tein kun oli kp38 menossa ja oli näitä oireita muutama ilmaantunut (vessassa ravaaminen ja iltakuvotus)

Nyt jo tuntuu että maha on jotenkii turvonnut.

Kakkosen ootus aikaan jouduin siirtymää äitiys vaatteisiin jo joskus rv 10+ kun normi housut ahisti alamahan kohalta. Saas nähä millon pitää lähtee hankkiin

kuteita lisää kun äitiys housut ei enää oo niin hyväsäs kunnossa.

Työharjottelua oon suorittamassa ja sen jälkeen saan ammatti paperit ja tämä plussa oli toivottu valmistujaislahja, toivon että kerkeisin työelämässä käväseen, Mutta minun alata ei hirveemmin säännöllistä työtä löydy.

T: M_K 5+6

Vierailija
10/33 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan !

Eli meillä ennestään pojat 4 1/2v. ja 2 1/2 v. Tämän uuden tulokkaan laskettu aika olisi 18.10.

Alun etovan olon jälkeen on ollut melko normaali vointi, yllättävän energinen. Tähän kolmanteen raskauteen en ole samalla tavalla ehtinyt " keskittymään" kuin kahteen ensimmäiseen,pitävät pojat sen verran kiireisinä ja aina riittää kotona puuhaa.

Eka neuvolakäynti ja eka ultra takana ; ultrassa kaikki näytti olevan ok. torstaina on sitten eka lääkärineuvola. Aikaisemmissa raskauksissa mulle on tullut painoa n. 20 kg, nyt yritän tsempata itsäni, ettei sama toistuisi. Neuvolavaa`an ajatteleminenkin jo nostaa verenpainetta, kääk :/

Varsinkin esikoinen meillä kovasti odottaa, että pääsee neuvolaan mukaan kuulemaan vauvan sydänääniä ja puhuu kovasti vauvasta, vaikuttaa olevan innoissaan. Kuopus ei ehkä ihan vielä ymmärrä, mitä tulee tapahtumaan... Mielenkiintoista on, millaiseksi arki muotoutuu kolmen pienen lapsen kanssa. Onneksi lokakuuhun onn vielä aikaa :)

t. Miena

Vierailija
11/33 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...yritys hyvä kymppi,jos nämä sivut vaikka toimisivat paremmin nyt aamusta?!

Eli kolmatta odottelen rv 38+5,ihan kypsä jo kaikkiin vaivoihin ja viikkoja kestäneisiin suppareihin .( !

Ei kahdesta aikaisemmasta raskaudesta ollut näin paljon "vaivaa",koko perhe on kohta ihan hermoheikko kun joka päivä "meinaa tulla lähtö" - muttei sitten tulekaan...äyh...

Meillä oli viime vuonna sijoituksessa sukulaispoika (muutaman kk:n ikäinen vauveli tuolloin) 4 kk:n ajan,joten hieman on osviittaa siitä mitä arki voi olla kolmen pienen kanssa.Mulla siis esikoinen 4,5 v ja tytär täytti just 3 v.

Mielenkiintoista,todella sitovaa ja tunteita kuohuttavaa aikaa tuo muutama kuukausi oli.Varsinkin kun joutui luopumaan siitä kolmannesta pienestä,vaikkei ollut omakaan...ihme että tämä kolmas on edes saanut alkunsa,kun oli kauhea henkinen ja fyysinen stressi päällä koko viime vuoden,huoh.

Ihanalla jännityksellä odottelen, ei enää montaa vkoa pitäisi mennä.Yrittävät lohdutella,ettei yksikään vauva ole masuun jäänyt..heh,heh!

Ihanaa odotusta meille kaikille kolmattaan odottaville,niin alkumetreillä ihmetteleville kuin loppusuoralla räpiköiville,ja siihen väliinhän mahtuu kaikkea mahdollista :))!!!

Vierailija
12/33 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille! Meillä on ennestään poika -05 ja tyttö -07 ja kolmas siis masussa. Nyt rv 12+3 ja etova olo on helpottanut. Eka ultra on takana ja kaikki tähän asti kunnossa. Viime lokakuun lopulla koin keskenmenon ja olin TAYSissa juurikin näillä samoilla viikoilla...

Kotona olen ollut tammikuusta 2005 asti ja edelleen, ehkä jopa siihen asti kunnes esikoinen menee ekalle, koska la on sopivasti lokakuun lopulla, eli kuopus täyttää just 3 kun esikko menis kouluun :)

Nyt täytyy lähteä ulos haistelemaan kevätilmaa, vaikkakin siitepöly vaivaa. Normaalisti en ole millekään allerginen, mutta aina näin raskausaikana koivu ja leppä ym. aiheuttaa nuhaa ja silmien ärsytystä. Eli antihistamiinin avulla ulkoillaan, se kun on pikku pakko, kun on koira ja lapsetkin tarvitsevat ulkoilmaa...

Aurinkoiset terkut Pirkanmaalta

ramona rv 12+3

Vierailija
13/33 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pitkästä aikaa täällä käymässä joten ajattelin jättää puumerkkini :)

Vatsa se täällä kasvaa ja liikkeitä? ehkä? tuntuu..ainakin jotain pientä. Huomenna olisi neuvola ja pääsen toivottavasti kuulemaan sydänääniä pitkästä aikaa. Samaten aamulla otetaan paastosokeri joten täytyy muistaa olla syömättä sitten ilta kasista eteenpäin.

Miehelle sanoi että nyt kyllä haluan jo että esikoisillekin vauvasta kerrotaan! Johan tässä on kohta puoliväli ja inhottavaa jättää tytöt ulos ihanasta ja jännittävästä odotuksesta. Mies on siis ollut sitä mieltä ettei kerrota liian aikaisin mutta jos siis huomenna kuuluu sydänäänet niin tytötkin saavat tietää tulokkaasta. Sen sanoin miehelle ja hänkin saa sittten miettiä miten kerrotaan anopille & apelle vai ehtivätkö lapset ensin juoruilemaan ;)

Mutta siis tervetuloa uusille!

t. Mannaryyni rv 17+5

Vierailija
14/33 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman muut avaa ensimmäisenä oman kuun pinon vain kotilopinon?

Olen itse alkanut avaamaan kotilopinon ensin:)

7-vuotias tyttöni tulee tällä hetkellä koulusta hakiessa halaamaan, katsoo pyörein silmin hymyillen vatsaa. Ja muistaa ilmoittaa, että paitani on liian pieni. 6 -vuotias poika sentää jättää vatsan taputtelut ja tuijottamiset kotiin. Muutaman kerran olen jo kotona sanonut kun molemmat tulee ensin sohvalle viereen istumaan ja jonkun ajan kuluttua taputtelevat masua "metri taaksepäin, kiitos"

Ei siinä taputtelussa muuten mitään, mutta vauvan ja tulevien isosisarusten väliin jää mun vatsanpeite. :D

Ei- ihanaa se on, että odottavat noin innoissaan.

Vauva potkii masussa, saas nähdä nyt kuinka kauan malttaa siellä pysyä. Olen jo joutunut jäämään kotiin supisteluiden ja kohdunkaulan pehmenemisen vuoksi. Ja aiemmin hain vuosilomat ennen äippäloman alkua. Onneksi viikko kerraallaan on toinen masussa kasvanut.

Hyvää odotusta kaikille

Tai rv 29+5 (muistaakseni)

Vierailija
15/33 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täälläkin uusi kotilo, odotellaan kolmosta syntyväksi joskus syyskuun loppupuolella, tai lokakuussa jos vanhat merkit paikkansa pitää;) Ennestään on kaksi poikaa, 4v ja 2 1/2v, jotka siis molemmat menivät kaksi viikkoa yliaikaisiksi, joten olen aika vakuuttunut että niin käy nytkin.

Hauska huomata, että meissä on monta kenellä kaksi ensimmäistä on samaa sukupuolta. saas nähdä kuinka monella putki jatkuu vai tulisiko jo eri sukupuolen edustaja... Itsellä ei oikeastaan ole väliä, olisihan pieni tyttökin ihana vaihteeksi.. Osaisikohan sellaista hoitaa;)) Toisaalta kolmas poikakin olisi kiva, olispahan vaatteet ja lelut jo valmiina ja ehkä leikit veljien kanssa sujuis paremmin yksiin. Mites muut, mietttekö asiaa? Oletteko selvittäneet asiaa ultrissa ja kertoneet siitä muille lapsille?

Tää onkin hauska pino kun ihmiset eri vaiheissa raskauttaan, tulee kuultua erilaisia juttuja ja muistuu omat edellidet raskaudet mieleen; ai niin, tollaistako se tuossa vaiheessa olikin, tuolta mustakin tuntui.

Tsemppiä vaan kaikille viime metrien odottajille ja onnea tuoreille odottajille, ja rietysti kaikille siinä välissä!!

T. OliPat rv 17+5

Vierailija
16/33 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta odotellaan, rv 5+4. Vanhemmat lapset 9 ja 4.

Kärsimättömänä odottelen aikaa jotta uskallan alkaa asiaa hehkuttamaan.

Miten te olette kolmannen tulosta kertoneet vanhemmille sisaruksille?

Vierailija
17/33 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rvkoja 6+2 ja esikoinen 7,5 v ja kuopus 6v. Kamala vauvakuume iski ja kuumeilun tulos nyt kasvamassa. Ei juurikaan mitään oireita, hiukan ehkä väsyneempi olo kuin ennen raskautta.

Vanhemmalle lapselle olen kertonut jo vauvasta. Yhdessä katselemme vauvakirjoja ja odotamme vatsan kasvamista :) Johon ei taida mennä kauan, kolmas kun on kyseessä...!

Vierailija
18/33 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon viel aukassut omanpinoni ensin kun siellä on enemmän mitä juuri nyt tapahtuu keskustelua. Ehkäpä sitten myöhemmässä vaiheessa tulee tänne enemmän jutusteltua.

Me ei lapsille vielä olla kerrottu kun tiedän että neiti 3 wee läpättää ihan kaikille vastaan tuleville. Sitten vasta 12+ viikoilla, tia sitten kun maha alkaa tuntumaan niin herkälle että pitäöä jo vähän varoa reutomista (muksuista tosi muka ratsastaa äitin massun päällä)

T: M_K rv 6+2

Vierailija
19/33 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut kirjoitettua tuolla "omassa" huhtikuisten pinossa, kun siellä on niin moni samassa loppujännäilytilassa! :) Nyt taas tänne eksyin! :)

Kerrottiin lapsille tästä 3. raskaudesta melkeempä heti, kun positiivinen tulos saatiin. Oltiin jo pari kuukautta etukäteen kyselty, että mitä, jos meille tulisi vielä yksi lapsi, että mitä lapset siitä tykkäisi. Innoissaan ottivat uutisen vastaan! :) Nyt esikoinen pian 5v ja kakkonen 2,5v.

Täällä siis jännätään kovasti, että millonka vauva syntyy! :) Olo on kärsimätön ja malttamaton! Kroppa on ihan täynnä jo raskautta, ihmettelen vaan, miten vauva jaksaa tuolla ahtaassa masussa vielä kölliä! ;) Kova on turvotus, menkkajomotuksia tulee silloin tällöin ja vauva on tosi alhaalla jo ja liitoksista vihlailee inhasti usein. Mutta ei tässä onneksi enää kauaa mene, että vaavi on sylissä! :)

Tsemppejä ja jaksuja kaikille ja hyviä vointeja myös!!

PikkuKeiju, 39+1

Vierailija
20/33 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Täällä odotellaan kovasti jo synnytystä. Lapset, poika -03 ja tyttö -06, odottavat ehkä jopa enemmän kuin äiti, en ole oikein vieläkään nimittäin sisäistänyt tosiasiaa, että me todellakin saamme uuden perheenjäsenen!!!!!!!!

Laskettuaika on 23.5.

Kahden aikaisemman sektion vuoksi nyt tehdään suunniteltu sektio. Aikaisemmat ovat olleet kiireellisiä sektioita parinkymmenentunnin alatie-yrityksen jälkeen ja viimeisimmässä leikkauksessa kohtu sitten repesi molemmipuolin niin pahasti ettei kuulemma kestäisi enää synnytyssupistuksia..tosin kuulemma ainakin täällä helsingissä on tapana että kahden sektion jälkeen tulee lähes automaattisesti leikkaus.

No tiedäppä siitä, mutta minun tapaukseni ainakin menee näin:)

Oikeastaan juuri mitään käytännönvalmistesteluja ei ole vielä tehty, hoitopöytä asennettiin paripäivää sitten ja sen laatikohin on nyt sitten alettu siirtelemään pestyjä&silitettyjä vaatteita. Nyt puuttuu vielä sänky. Niin ja vaunut pitäisi pestä ja huoltaa. Turvakaukalon saimme lahjaksi kun edellisen olimme jo ehtineet laittaa kiertoon.

Ihanaa kun on oikea kevät ja on ihanaa olla raskaana..yritän nyt nauttia olostani oikein olantakaa kun tämä varmaankin on viimeinen kerta kun olen tässä tilassa:) haikeaa...

Uljasta odotusta kaikille! Tosi kiva lukea ja kuulla kaikkien teidän odotuksistanne:)