Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti olette raskautuneet?

03.12.2006 |

Olen vihdoin saanut ympäripuhuttua mieheni vauvapuuhiin ja pillerit lopetan tammikuussa. Minulla on jo kaksi lasta edellisestä liitosta. Silloin raskautumiseeni meni molemmista pillereiden lopetuksen jälkeen melkein tasan puoli vuotta. Enkä oikein usko, että nytkään heti " tärppäisi" ...

Mutta olis kiva kuulla kokemusistanne, kuinka nopeasti olette tulleet raskaaksi ehkäisyn lopetettua?

Ja onhan se periaatteessa mahdollista tulla raskaaksi jo ensimmäisestä yrityskierrosta, mutta kuinka todennäköistä... siis onko kellään käynyt sellaista onnenosumaa?

Kyselee (toivottavasti jo heti alkuvuodesta tännepalstalle " pääsevä" )

-Hätähousu-

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen sai alkunsa heti ekasta kierrosta, ja tämä toinen joka on nyt tuloillaan, niin tärppäsi toisesta kierrosta. Eli meillä on käynyt hommat melko helpolla.

bambiino & " pikkukirppu" rv 10+1

Vierailija
2/33 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden alkupuolella jätettiin ehkäisy pois. Lokakuussa huomasin olevani raskaana, olin silloin rv7.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta omalla kohdalla 1. raskaus alkoi 3 kk:n kuluessa pillereiden lopettamisesta (olin silloin kolmenkymmenen hujakoilla). Nyt 4 vuotta myöhemmin raskaaksi tuloon meni 8 kk.

Vierailija
4/33 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen lapsi oli ylläri, tarkoitus oli pitää pillereistä muutama kk taukoa, mutta toisia menkkoja ei sitten kuulunutkaan. Tämä toinen tärppäsi toisesta kierrosta, ehkäisynä sitä ennen oli kierukka

Vierailija
5/33 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärppäsi yhdeksännestä pillerittömästä kierrosta. Aika tuntui välillä tooodella pitkältä! Varsinkin kun siskot ja pari kaveria raskautui samalla aikaa muutamasta yrityskierrosta :)

Vierailija
6/33 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli välittömästi tärppäsi, ei yksiäkään kuukautisia pillereiden poisjättämisen jälkeen, vaikka söin 12 vuotta putkeen. Ilmeisesti se ei ole ihan mahdotonta siis sekään, varsinkin kun töissä oli puhetta ja sieltä löytyi toinenkin ihan samanlainen tapaus :)

Vierailija
7/33 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mulla oli kans pilsut käytössä ja lopetin tän vuoden helmikuun lopulla. Maaliskuussa huomasin olevani jo raskaana, mut se meni kesken. ei jaksanu pysyä sisällä, snif.

Sit neuvolasta sanottiin et pitäkää kuukausi taukoa, niin elimistö ehtii normalisoitua... tarkoitti varmaan kiertoa tai jotain. Ja heinäkuussa sit plussasin.

Mä kuvittelin et kun olin käyttäny 11 vuotta pillereitä et menis vähän kauemmin, mut näköjään kun ei ota paineita asiasta, niin asiat lutviutuu. Onnea matkalle!

Vierailija
8/33 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi yllättävän nopsaan (ihan itekin ihmetteli et näinkö helppoa se sit jollain on) eli yhet menkat kerkesi olla eli tokasta kierrosta tärppäsi. Tuttavapiirissä tuntui että kaikilla oli kestänän ainakin lähemmäs vuoden ennen kun mitään tapahtu. Mutta hyvä näin :)

T:Nanna 25+4

Vierailija
9/33 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa tehtiin reilu puoli vuotta. Toiselle annettiin lupa heti esikoisen syntymän jälkeen ja raskaaksi tulin kun esikoinen 1v2kk. Nyt kolmas tärppäsi kolmannesta kierrosta.

Vierailija
10/33 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tärppäsi, mikä oli itselle aika ylläri. Suvussa kun ei aina ole tärpännyt niin nopeasti. Mä en tosin ole käyttänyt pillereitä (viisi vuotta sitten kokeilin), kun ne ei mulle sovi. Rengasta kokeilin kans, ja sen käytön lopetin puolen vuoden jälkeen maalikuussa, kun ei sekään sopinut. Mutta siitä eteenpäin kondomia siihen kesäkuun loppuun saakka, jolloin päätettiin kokeilla onnea.

Kerttu 21+3

Vierailija
11/33 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen 1:stä kerrasta ilman ehkäisyä.

Kolmatta tehtiin 6kk hartaasti.

Neljäs yhdestä kierrosta ja

viides sekä kuudes samoin kun kakkonen(eri kerroilla siis,ei kaksoset)

L+5+rv 24+

Vierailija
12/33 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilleritä olin syönyt varmaan noin 15 vuotta.

Eka sai alkunsa 3 kuukautta pillerien lopettamisen jälkeen. Poika 07/05

Nyt toinen tulossa, 4 kuukautta ehkäisyn pois jättämisestä.

Rv nyt 10+4

Vierailija
13/33 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen raskaus alkoi ekalla kierrolla. Naurettiinkin miehen kanssa että meille riitti ns. lataa ja varmista :-)

Vierailija
14/33 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ja toka tärppäsi toisesta kierrosta (yhdet menkat pillereiden lopetuksen jälkeen) ja kolmas kolmannesta kierrosta. (toisella kierrolla oli ns. kemiallinen raskaus).

AIHA Kera tytsyjen 2v1kk ja 8kk ja rv 15+3

Vierailija
15/33 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- että ei ooo aina helppoo! Välillä ajattelinkin, että olen aivan turhaan yrittänyt välttää raskautta, kun ei tuntunut tärppäävän... Pillerit aloitin jotain seitsenmäntoista vee, että tulihan niitä popsittua, kun ekan sain sitten 31 vuotiaana!

Vierailija
16/33 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syönyt viimeiset pillerit -93. Tuo ei ollut krioitusvihre=) Esikoinen sai alkunsa kahden vuoden " tosiyrittämisen" ja yhden clomikierron jälkeen -99. Toinen reilun vuoden " tosiyrittämisen" ja ekan inseminaation jälkeen tänä syksynä. Syytä raskaaksitulon vaikeuteen ei ole löytynyt. Meitä on siis moneen junaan=)

Vierailija
17/33 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa meni 5 kiertoa, ei varsinaista yritystä, mutta pillerit jätettiin pois kuitenkin ja ajateltiin et tulee jos on tullakseen. Toisesta jäi minipillerit ottamatta muutamana päivänä vahingossa ja heti sai toinen alkunsa ja kolmas sai alkunsa kolmannesta kierrosta kuparikierukan poiston jälkeen.

t.kolomonen rv 28

Vierailija
18/33 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kolmas, jota paraikaa odotan, sai alkunsa vasta

kolmannesta kierrosta.

Itse veikkaan, että iän myötä minulla on hiukan

huonontunut raskaaksi tuleminen. Tosin eipä nytkään

ollut kovin vaikeaa. :)

Vierailija
19/33 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä vuotta takana turhia toiveita. Eli viimeisen pillerin nappasin 10 / 02. Saa nähdä, onnistaako ollenkaan, mutta helpolla ei ainakaan meille lapset tule (jos tulee ollenkaan).

Siis kärsivällisyyttä ja onnea yritykseen!

Vierailija
20/33 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärppäsi neljän tai viiden kierron jälkeen pillereiden poisjäännistä.

Coltsfoot ja Elsa 22+1