Mulla on alkanut ärsyttää raskaana olevat
naiset, jotka tekee tahallaan raskaudestaan sairauden!
Itse olen ollut aina odottaessa töissä siihen asti, kun äippäloma alkaa. Mutta tässä ei kuitenkaan ole tarkoitus kiillottaa omaa sädekehääni, koska tiedän, että joillekin raskaus voi olla todella vaikea ja saikulle jäätävä todella aikaisessa vaiheessa.
Mutta sitten on tosiaan nämä, jotka esim. pienestä selän vihlaisusta hakevat saikkua ja sitähän saa vaikka kuinka kun on raskaana! Kyllä kuitenkin jaksetaan shoppailla ja tehdä vaikka mitä muuta ja muut joutuu sit tekeen työt työpaikalla ja esimiehet hermona yms.
katkera
Kommentit (51)
Nämä mammat ei voi kantaa ostoskassia ja ruokapöydässä kyselevät mitä mihinkin on käytetty ettei vaan tule sitä listeriaa, eivät voi vierailla pikkulapsiperheissä ettei vaan tule flunssaa näin raskaana ollessa jne. Olevat mielestään oikeutettuja makaamaan sohvalla kaiket vapaa-ajat ja passuuttamaan miehiään. Töissä ovat oikeutetut ottamaan erittäin lunkisti.
Tätä ajattelua kyllä ihan tuputetaan, mm. osa neuvolatädeistä holhoamisellaan, osa tulevista isovanhemmista, kavereista jne.
Arvaa olenko minä saanut neuvolan tädeiltä evil eyeta kun olen kertonut mm. lenkkeileväni ja jumppaavani koko raskauden ajan? Myös se, että en ole ollut kolmessa raskaudessa päivääkään saikulla on ollut päivittelyn aihe, jota on täytynyt oikein tarkistuskysyä monta kertaa.
Ja tällä EN tarkoita, että oikeasti vaivaiset ja kipeät eivät saisi jäädä sairaslomalle.
"Lepää nyt ja jätä kaikki ylimääräinen, tarvitset kaiken voimasi vauvan hoidossa"
Eihän fyysisen kunnon rappeutuminen, mahdolliset ylikilot siihen päälle ja hermoromahduksen partaalla olevat perheenjäsenet lisää jaksamista, vaan vievät sitä.
Jatkuva valitus on molempien lasten kohdalla alkanut jo viikosta 4 lähtien ja tuolistakaan ei meinata päästä enää ylös samantien kun plussaa tuli.
Samaan kategoriaan menee sekin, eli liioitteluun. Kai se on mahtavaa olla edes joskus huomion keskipisteenä terveydenhuollon ja oman perheen osalta, jos muut saavutukset muilla elämänalueilla on jääneet ohuemmiksi...
joka oli rv 10 alk. sairaslomalla loppuun asti kun "supisteli". Sitten synnytyksen jälkeen totesikin että ei ne tainneetkaan olla supistuksia....
joka oli rv 10 alk. sairaslomalla loppuun asti kun "supisteli". Sitten synnytyksen jälkeen totesikin että ei ne tainneetkaan olla supistuksia....
Odottajan suolisto oli kovilla kun äiti rupesi mättämään hirveät satsit ruokaa heti plustestin jälkeen...näitä on nähty.
Kun niitä harjoitussupistuksia KUULUU tulla, eikös tämä ole kaikille selvää? Epänormaalimpaa se olisi että mahassa ei tunnu yhtään miltään. Ja ne satunnaiset vatsan kovettumiset ei tarkoita että synnytys alkaisi heti kohta jos en makaa koko loppuraskautta.
Onko sinulla ollut puuttellinen ohjeistus vai oletko tosiaan vain tyhmä?
Kun niitä harjoitussupistuksia KUULUU tulla, eikös tämä ole kaikille selvää? Epänormaalimpaa se olisi että mahassa ei tunnu yhtään miltään. Ja ne satunnaiset vatsan kovettumiset ei tarkoita että synnytys alkaisi heti kohta jos en makaa koko loppuraskautta.
tuolla aiemmin mutta sanoin jääneeni suppareiden takia saikulle niin en todellakaan tarkoittanut näitä HARJOITUSsuppareita vaan ihan avaaviasupistuksia!! Kivuliaita todella ja sellaisia et mun kohdunsuu oli auki jo rv22,että ei ollut kivaa!!
Olisin halunnut jatkaa töissä ja tää kotona venyminen koettelee eniten mun hermoja kun olen menevä ja toimiva ihminen normaalisti,mutta kun EN SAA enkä voi enkä halua ottaa ennenaikaisen synnytyksen riskiä niin kestän mielummin tän makaamisen!!
Ihan niin kuin hyvin sujunut raskaus olisi omaa ansiotanne. Tuskin kukaan odottaja haluaa mitään ylimääräisiä kremppoja.
Itselläni todella helppo raskaus, vain närästystä ja pissalla juoksemista. Mutta en ole missään vaiheessa kokenut ylemmyyttä siitä, enemmänkin minua harmittaa ja surettaa ne joilla on hankala raskaus, varmasti joka puolelta saavat kuulla syyllistystä milloin mistäkin asiasta.
Ja, uskon että lääkäri on pätevämpi määrittelemään jokaisen sairausloman paremmin kuin kukaan av-mamma.
että hain raskaana ollessa sairaslomaa (olin kuukauden saikulla, ennen äitiysloman alkua), vaikka olisin jaksanut olla töissäkin. Töissä oleminen alkoi tuntua raskaalta, vaikka ei minulla mitään suurempia vaivoja ollut, väsytti vaan niin henkisesti kuin fyysisesti. Oli ihana jäädä sairaslomalle ja keskittyä vaan raskaana olemiseen, eli nukkua silloin kun väsytti ja syödä silloin kun oli nälkä. Juu... ja kyllä kävin shoppailemassa. Ei siellä kauppakeskuksessa jaksanut kauaa olla, kun olo oli mikä oli, mutta shoppailtua tuli aika paljon. Ja juuri kun sairausloma oli päättymässä ja äitiysloma oli alkamassa, niin vauva päättikin yllättäen syntyä raskausviikolla 35. Lääkärit eivät osanneet sanoa mitään syytä, miksi vauva syntyi noin aikaisin, koska raskaus oli edennet normaalisti, eikä mitään supistua tms. ollut ollut. Kokemuksieni kautta, olen erittäin onnellinen, että jäin tälle perusteettomalle ja turhalle saikulle, koska sain levätä ja keskittyä itseeni hetken aikaa ennen vauvan syntymää.
Jos joku kirjoittaa, että inhoaa raskauden vaivoja suurentelevia ja aiheetta saikkua hakevia odottajia, se ei ole yhtä kuin inhoan jokaista, joka on raskauden aikana saikulla tai kärsii vaivoista.
Tottakai joku voi olla oikeasti kuolemanväsynyt, kärsiä avaavista supistuksista tai järkyttävistä kivuista. Nyt oli kuitenkin kyse niistä, jotka ilmeisesti maalaisjärjen puutteen vuoksi kuvittelevat, että pienikin vihlaisu tai väsymyksen tunne on syy maata sohvalla viikkokausia ja passuuttaa ympärillä olevia ihmisiä.
että hain raskaana ollessa sairaslomaa (olin kuukauden saikulla, ennen äitiysloman alkua), vaikka olisin jaksanut olla töissäkin. Töissä oleminen alkoi tuntua raskaalta, vaikka ei minulla mitään suurempia vaivoja ollut, väsytti vaan niin henkisesti kuin fyysisesti. Oli ihana jäädä sairaslomalle ja keskittyä vaan raskaana olemiseen, eli nukkua silloin kun väsytti ja syödä silloin kun oli nälkä. Juu... ja kyllä kävin shoppailemassa. Ei siellä kauppakeskuksessa jaksanut kauaa olla, kun olo oli mikä oli, mutta shoppailtua tuli aika paljon. Ja juuri kun sairausloma oli päättymässä ja äitiysloma oli alkamassa, niin vauva päättikin yllättäen syntyä raskausviikolla 35. Lääkärit eivät osanneet sanoa mitään syytä, miksi vauva syntyi noin aikaisin, koska raskaus oli edennet normaalisti, eikä mitään supistua tms. ollut ollut. Kokemuksieni kautta, olen erittäin onnellinen, että jäin tälle perusteettomalle ja turhalle saikulle, koska sain levätä ja keskittyä itseeni hetken aikaa ennen vauvan syntymää.
Taas kerran tuli todistettua, että jos se vauva on syntyäkseen etuajassa, se syntyy etuajassa vaikka äiti jäisi saikulle nukkumaan päiväunia. Hyvä tosiaan että sait levättyä. Vauva voi syntyä etuajassa vaikkei äiti nostaisi etusormeaankaan, ja toisaalta todella aktiivisten ja urheilullisten ihmisten vauvat voivat syntyä lasketun ajan tienoilla tai sen jälkeen. Liioittelut siis sikseen.
kuka on oikeasti kipeä ja kuka ei. Minulla on kaveri, jolla 'selkää vähän nippasi' ja oli kotona hoitovapaalla. Ei siis sairaslomalla. Kaveri jaksoi jonkin verran seistä ja kävellä, mutta ei oikeasti pystynyt ollenkaan kivuiltansa istumaan.
Ja kaikille työkavereille ei tosiaan kaikkia verenpaine- ja muita juttuja tule kovin tarkkaan selostettua.
jokainen raskaus on erilainen.
Mitä siitä, jos hakeekin raskaana saikkua heppoisin perustein, kun kerrankin on tilaisuus? Itse tein esikoista odottaessani loppuun asti töitä ja pitkiä päiviä, vaikka olisin saikkua saanut mm. verenpaineen ja unettomuuden takia. Jälkeenpäin älysin,että eihan tuossa järkeä ollut, ketä tuo raataminen hyödytti? Työnantajaa, ei ketään muuta! Ja elämähän eletään itselle, noin pääsääntöisesti..
Jotkut työt ovat stressaavia ja fyysisesti raskaita, jolloin työssä oleminen loppuun saakka voi olla mahdotonta. Lisäksi supistusten vuoksi sairaslomalla oleminen ei ole leikinasia. On toki eri asia käydä shoppailemassa tunti, jos ruokaostokset kuitenkin joutuu hoitamaan, kuin koko päivä töissä.
Minusta raskaana ollessa kannattaa huolehtia terveydestään ja jos ei jaksa töissä niin sitten ollaan sairaslomalla. Myös raskaudenaikainen pahoinvointi voi olla järkyttävää, eikä sen vuoksi kaikki välttämättä kykene töihin. Joidenkin selkä voi alkaa reistailla niin, että on hankalaa, samoin liitoskivut voivat olla ikäviä.
Et nyt taida oikein kyetä asettumaan toisten asemaan, kun olet itse ollut niin onnekas, ettet ole kärsinyt mistään vaivoista raskausaikana. Voisiko asia vain olla niin yksinkertainen, että olet itse päässyt aika helpolla?
selkäongelmiani tai supistuksiani. Varmaan moni ajatteli minusta just noin kuin tekin kuvittelette. Eihän siihen tarvita muuta kuin kieroutunut luonne. Enemmän se teistä itsestänne kertoo, jos noin epäluuloisia olette.
En ole tavannut ketään tuollaista koskaan. Ei voisi vähemmän kiinnostaa, miksi työkaveri raskaana oleva on poissa. Silloin kuin ollaan sairaslomalla, niin ollaan.
Oletteko jossain niin typerässä ja hidastempoisessa työssä, että ehditte tuollaisia miettiä? Kateeksi käy.
eikä tarvinnut miettiä, koska tämä rouva ihan itse kertoi ettei häntä huvita tehdä töitä joten hakee saikkua kun sitä saa niin helposti raskaana. Ja ihan oikeasti itse kertoi.... ei yhtään ajatellut että me muut jäätiin tosi kusiseen paikkaan, ku ketään ei voitu palkata tilalle, kun sitä saikkua aina vaan jatkettiin viikolla tms niin ei pystytty ketään siihen palkkaa. muut teki hänenkin hommat. ja hän vielä lähetteli tekstareita että miten on kivaa relata ja miten hän ansaitsee tän.... että kyllä tämmösiä on. ja oikeesti oltiin ihan kusessa, kun tehtiin hänenkin työt eikä paljon naurattanu kun soitti aina maanantaisin, että kävinpä taas lääkärissä ja JATKUU...
ja kyllä oon tämmösiä tapauksia ennenkin nähnyt... olin itsekin jonkun kuukauden saitsulla yhdessä raskaudessa kun mulla oli paha tulehdus, että ymmärrän kyllä että raskausaikaan tulee erilaisia kremppoja ym. mutta jos jäät lomalle vaan siksi kun HUVITTAA, niin vois vaikka valehdella jonkun krempan... tulis muille ees vähän parempi fiilis.
äitejä, joilla se vauva on ollut sellainen projekti, jota on vuositolkulla suunniteltu. Sitten kun se VIHDOIN osuu omalle kohdalle, niin johan naisen täytyy olla maailman napa. Kauhea numero tehdään just syömisistä, oireista, nipistelyistä jne..
Kumma kun nykynaiset on jotenkin aiempaa hatarampaa materiaalia? On oikeasti vaikeita raskauksia, mutta tiedän minäkin naisia, jotka ovat lääkärille enemmänkin liioitelleet tuntemuksiaan saadakseen sairaslomaa.