Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huutonet ja postikulut...

Vierailija
11.04.2009 |

Oletteko huomanneet, että aika monet pyytävät kohtuuttomia postikuluja? Tavaran voi huutaa halvalla mutta sitten postikuluja pyydetään enemmän kuin oikeasti postitus maksaa... vai kuvittelenko vain?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjekuori tai muut pakkausmateriaalit ja matka postiin...

Vierailija
2/22 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuotteet tulevat maksikirjeessä (4.25 euroa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vähän enter-näppäinkin hukassa... (minulta)

No, piti vaan kirjoittaa, että maxikirjeen postikulut ovat aika

suolaiset:

alle 250g painava maxi = 4,25€

alle 500g painava maxi= 6,70€

seuraava hintaluokka 9,70€.

Joten Itella tienaa ihan kivasti huutonetin toiminnasta!

Vierailija
4/22 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hassulta, että maksaisin esim pakkausmateriaalista. Muistin kun yritin ostaa jouluksi miehelle solmiota, myyjä halusi välttämättä pakata sen kuplamuoviin ja maksattaa sen mulla. Ihmettelin miten solmio tarvii kuplamuovin. Tai vaatteita varten pitää ostaa paketteja. Ihan hyvin voi vaatteet pakata kahteen kestävään muovipussiin ja ilmastointiteippiä vaan.

Tai sitten heillä on kaapissa valmiina noita ja haluavat tehdä kytkymyyntiä.

Muistan kun mun mies siivos vaatekomeron ja tuli hirveesti sellaisia tosi rumia vaatteita esille.

Myin jotain lasia, laitoin tuotteen vaatteen sisään, eipä mennyt rikki, päästiin eroon paidasta ja ei tarvinnut ostaa pitään pehmukkeita. Toinen hyvä on ihan sanomalehti. 10 sivua laittaa jokainen ryppyyn, tosi hyvin suojaa pakettia.

Jos haluat tuotteen ja et ole valmis maksamaan postimaksuja, laita viestiä myyjälle voitko postittaa näin ja näin. Kun huudat tuotteet postimaksuineen, silloin olet velvollinen sen maksamaan.

Vierailija
5/22 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut huomaavinani, että ihmiset on sitä mieltä, että kaikki saa litistettyä alle 3 cm kirjeeseen. Näin ei vaan enää ole isompien lasten vaatteiden osalta. Ymmärrän kyllä hyvin jos suututtaa, kun huutaa 3 euron collegehousut ja postikulut on sitten 6,7 euroa, mutta ei se ole myyjänkään vika, että postilaitos perii niiden tiettyjen sääntöjen mukaan. Kuitenkin huutispaketissa 7,95 kulkee sitten jo vaikka 5 kg tavaraa, joten on aika arveluttavaa ostaa yhtä isokokoista vaatetta.

Meillä ainakin ihan tuurilla käy tuo lähipostimies. Välillä kaikki menee kirjeenä ja jonain huonona päivänä mikään ei mahdu häneltä siitä 3 cm lokerosta (kääntää ikäänkuin poikittain ;-). Ihan arpapeliä siis on elämä. Käytännössä joutuu sitten perimään monelta rajatilatapaukselta maksikirjeen hinnan ja sit pitää tietty ostajan puolesta peukkuja, että meneekin kirjeenä. Menisi jo omat myynnitkin aika hyväntekeväisyydeksi, jos 3 euron vaatteen postikuluiksi pistäisi 3 euroa ja postituskustannukset olisikin 6,7 euroa. En usko, että ainakaan suurin osa myyjistä tahallaan "lihottaa" vaatteita.

Vierailija
6/22 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta multa jää huutamatta kohteet, jossa ostajalla maksatetaan postimaksun lisäksi teipit ym. pakkausmateriaalit ja bensakulut postiin. En tosiaan voi tietää huutaessani, millaisessa kultakääreessä myyjä aikoo postittaa ja etteikö kävisi kirjeenvienti reissulla kaupassakin minun laskuuni. Ei, kyllä nämä mielestäni kuuluu palveluun ja lisätköön myyjä sitten huutopyyntihintaan nämä. Itse sain taannoin 1,05 maksavassa Helposti kuoressa tuotteen ja myyjä pyysi toimituskuluja 1,60. Melkoista pyöristämistä! Jäi viimeisiksi kaupoiksi hänen kanssaan.

Vierailija
7/22 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti olen jäänyt maksumieheksi itse kun ovat maksikirjeeksi laittaneet....=(

Osan kyllä punnitsen ite ja työnnän suoraan postilaatikkoon...Ylimääräiset palautan aina ja jos menee yli en peri lisää...Moni vaan ei ilmoita sitten tilinumeroaan enää palautukseen...

Vierailija
8/22 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siinä ja siinä meneekö 3 cm kirjeenä? Miksi haluatte höylätä ne läpi siitä sapluunasta postin tiskillä, oletteko masokisteja? :) Oikeasti sellaisen keltaisen sapluunan saa ilmaiseksi postista itselleen kotiin, jos pyytää postin tiskillä kauniisti. Perustelee vaikka, että postitan niin paljon.

Takuulla satoja kirjeitä suoraan laatikkoon tunkeneena ei yhdestäkään tullut perintää jälkikäteen ja on takuulla ollut monta kiikun kaakun 3 cm paksuista. Ja jos tulisi, nöyrästi anteeksipyytäisin vahinkoa ja maksaisin ostajalle erotuksen. Sen verran olen tällä konstilla voitolla, että tuon voisi muutaman kerran jo tehdäkin ja silti homma kannattanut.

Ja käyttäkää ihmeessä niitä helpostikuoria esim. kirjoissa. Ovat tosi käteviä.

Vierailija
9/22 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai maksanko vaan sen 3€ ja myyjä loput?

Vierailija
10/22 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yllätys yllätys: kukaan ei ole tarjoutunut maksamaan ylimääräisiä postimaksuja, vaikka heitto voi voilla useamman euron. Kukaan ei ole edes kiittänyt.

Mutta kylläpä alkaa kitinä muutamasta sentistä.

Itselleni on tärkeämpää päästä tavaroista eroon ja en jaksa postimaksuista hikoilla. Mutta merkillisiä kyllä ovat ihmiset. Ja sanoisin, että olen poikkeuksetta maksanut postituksista/kuljetuksista enemmän kuin olen arvioinnut. Olisihan se kiva, kun joku joskus laittaisi palautteisiin, että kiitos kun tulit postareissa niin ja niin paljon vastaan.

Vierailija
11/22 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haluaisin tietää, paljonko otat toimituskuluja tarkalleen ottaen ennenkuin uskallan huutaa. Voisitko tarkentaa tuota 3 euron arviota? Kiitoksia."

Muutoin kyllä saat maksaa kaiken loputkin, jos onkin yli 3 euroa. Tuo 3 euroa on siis vaan myyjän veikkaus ja voi mennä pahastikin pieleen ja silloin sinä ostajana maksat.

Vai maksanko vaan sen 3€ ja myyjä loput?

Vierailija
12/22 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri kuorissa 80cent kpl, muuten jätän huudon lunastamatta. Kohde sulkeutui äsken ja voitin huutokaupan

Vierailija
13/22 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on myyntikikka. Sitten he leipovat sen ylimenevän osan sinne tuotteen lähtöhintaan sisään. Eli tuolla konstilla saavat enemmän huutajia, kun postikulut ei säikäytä. Mistä sitä tietää, ettet ole tämän kikan spesialisti, vaan olet tehnyt homman hyvää hyvyyttäsi?

Ja muistahan tämä: Ostajalle tuotteen hinta on se kokonaisuus huuto+toimituskulut, ostajat ovat pääosin yhteenlaskutaitoisia. Niiden yhteenlaskun osien keskinäisellä jutulla ei ole merkitystä. Jos toimituskulusi on pienet, niin huuto on vastaavasti saman verran korkeampi ja päinvastoin. Eli toimituskulu on leivottu osin huudon sisään, jos postikulusi on ollut liian pieni. Jos olisit laittanut oikean postikulun, niin huuto ei olisi kohonnut niin korkealle kuin se kohosi. Olet siis sen erotuksen jo saanut huudossa, ei kannata kaipailla sitä.

Ja yllätys yllätys: kukaan ei ole tarjoutunut maksamaan ylimääräisiä postimaksuja, vaikka heitto voi voilla useamman euron. Kukaan ei ole edes kiittänyt.

Vierailija
14/22 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en minä myyjänä voi niihin vaikuttaa!

Itse perin postikulut + pakkausmateriaalit postin hinnaston mukaan, en vaivannäkökuluja (vaikka niissä joskus aikamoista vaivaa saakin nähdä), enkä bensoja. Ilmoitan tuotteen yhteydessä, että toimin näin, postikulut arvioin vain erikseen kysyttäessä, koska voin postittaa sillä tavalla kuin ostaja haluaa ja postitustapa vaikuttaa hintaan. Esim. joskus olen kysynyt ostajalta, haluaako tuotteen alkuperäisessä paketissa, jolloin menee isompi hinta vai avaanko paketin ja sullon kuoreen, jolloin on alle 3 cm ja tulee halvemmalla. Ostaja saa ihan vapaasti itse etsiä halvemman postitustavan kuin minä olen löytänyt ja voin käyttää sitä.

Siitä pidän kuitenkin kiinni, että en lähde minnekään kauppoihin kerjäämään pahvilaatikoita (kuten tällä palstalla joku joskus ehdotti) tai tee mitään muita vaivannäköä vaativia eksoottisia virityksiä. Tavallisen kuoren maksan omistani, samoin jonkun muovipussin saa ilmaiseksi, mutta kaikki muut materiaalit laskutan ostajalta. Jos ei halua maksaa, niin voi tulla hakemaan tuotteen itse tai ostaa joltakulta muulta.

P.s. Kyllä se ilmastointiteippikin maksaa ja paljon maksaakin.

Vierailija
15/22 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minunko pitäisi juosta joidenkin teippitarjousten perässä sinun takiasi? Veikkaan että postissa teippi maksaa aika paljon enemmän.

Vierailija
16/22 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä jemmaan nuo pakkauskulut siihen tavaran hintaa, jää kaikille parempi mieli.

Vierailija
17/22 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai nykyisin paremminkin senttiäkään enempää kuin mitä posti perii minulta!!

Miksi ihmeessä ette hinnoittele niitä kamppeitanne niin, että otatte sitten vain ne todelliset postikulut?

Kävisittekö itse kaupassa, jossa esim. lisättäsiin joka tuotteen hintaan "kassakoneen käyttömaksu", "kuulakärkikynällä kirjoitus maksu" tai vaikkapa vaan maksu siitä, etä teitä edes palveltiin?! Tuskinpa! Mutta eiköhän nuo kaikki ja vielä moni moni muukin "maksu" ole lisätty tuotteiden hintaan jo hinnoiteltaessa:) Ja asiakas maksaa tyytyväisenä:) Samoin on huutisasiakkaan kanssa!

Ukso tai älä!:)

Vierailija
18/22 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siinä ja siinä meneekö 3 cm kirjeenä? Miksi haluatte höylätä ne läpi siitä sapluunasta postin tiskillä, oletteko masokisteja? :) Oikeasti sellaisen keltaisen sapluunan saa ilmaiseksi postista itselleen kotiin, jos pyytää postin tiskillä kauniisti.

Eikö ihmiset osaa itse mitata kirjeitään etukäteen, eikö todella löyty 3 cm näyttävää mittaa mistään? Tai jos täti siellä tiskillä vaatii maksikirjeen kuluja vaikka kirje on ALLE 3 cm niin se maksetaan kiltisti - miksi? Täällä moni on sanonut että "meillä asiamiespostissa on hinnoittelu ihan mitä sattuu" ja te ette SANO MITÄÄN! Postilla on ihan selkeä hinnoittelu ja mitat ilmoitettu kanssa. Minullekin joku lähetti maksikirjeen hinnalla alle 3 cm kuoren ja itki lisää rahaa.

Vierailija
19/22 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ja jätän postin laatikkoon, en mene enempiä kassalle kysymään. Lisäksi mulla on pieni 500g asti painon näyttävä vaaka, jonka ostin ihan myyntitarkoitusta varten Anttilasta alle kympillä.

Vierailija
20/22 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan ole leipuri vaan myyjä.

Mutta kuten sanoin, tärkeintä on että pääsen tuotteista eroon. Ja huvikseenhan sitä kauppaa tehdään, ei se niin vakavaa ole.

Mutta olisihan se kiva, kun joku joskus kiittäisi muutaman euron postimaksulahjasta. En koskaan pyydä lisää rahaa jos arvioni on mennyt pieleen. Jos taas olen arvioinnut maksut liian suuriksi palautan postimaksuja, Mutta en ihan 5 tai 10 sentin takia ala sitä ehdotella. Kyllä raja on tuossa 0.80-1 e kohdalla.

Mutta mielenkiintoista on nähdä, kuinka ahneita ihmiset ovat. Reiluudesta ei ole tietoakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi