Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rippijuhlien "taksa" -- paljonko annan rahaa kummipojalle?

Vierailija
10.04.2009 |

.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa.

Vierailija
2/15 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu kuinka läheinen rippilapsi on, jos olisin vain lahja-automaatti niin tuon 70€.

Perustan tämän siihen että tyttöni sai yo-lahjaksi 50€ ihan perhetutuilta ja naapureilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ollut pojan elämässä vakituisesti läsnä? Millaisia on lahjat olleet tähän mennessä? Millaiset tulot/varallisuus sulla (kai se on jollain lailla suhteessa), haluatko antaa rahana vai vaikka kirjoina, matkana jne? Millainen on kummipoikasi, mitä harrastaa? Minä annoin kummipojalleni reissun Formulaskaboihin Unkariin (joo, tiedän että luksusta jonkun mielestä) ja meillä oli ihan ihanan sikasiisti matka. Itse en siis ole mikään formulafriikki... Kävin kyllä katsoo vähän muita nähtävyyksiäkin. Mutta, jos rahaa mietit niin eikö tollanen 50-100,- ole aika sopiva tai tietty sun kukkaron mukaan...

Vierailija
4/15 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun kummipoika pyysi erikseen kummeilta ristiä. Laitettiin siis kahden muun kummin kans kaikki 50€ ristiin ja ketjuun.

Mutta jos rahaa antaa lahjaksi niin mun mielestä semmonen 70-100€ ois sopiva.

Vierailija
5/15 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut antaa yleensä 50 euroa. Näin ainakin meidän lapset ovat saaneet.

Vierailija
6/15 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotihoidontuella eikä mieskään ole isotuloinen, joten meillä ei ole varaa isoihin lahjoihin.

Omien lasten kummeiltakaan en ikinä odottaisi sen kalliimpaa lahjaa.

Vierailija
7/15 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olenkin pienituloinen, ei mulla vaan olis varaa antaa 50-100e lahjaksi..

90-luvulla ylioppilaslahjaksi sain monilta 20 markkaa ja huippusumma oli 50 markkaa.

Jopa on siitä tultu!

Vierailija
8/15 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäiselle ja läheisimmälle kummilapselle. Yleensä merkkipäivinä olen antanut 20e. Seuraavat kummilapset jotka ei valitettavasti ole niin läheisiä mutta kummilapsia koska "siitä kunniasta ei saa kieltäytyä" on saaneet 50e ripille päästyään.

Vierailija
9/15 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli naapureilta /tutuilta 50-100 mk ihan ok, sukulaisilta 100-200 mk, joku tosi äveriäs antoi 500 mk.

Minusta 50 euroa on jo merkittävä summa.

Vierailija
10/15 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän on tosiaan tultu

Vierailija
11/15 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos taloudellinen tilanne ei anna myöten, niin on parempi antaa vain se mihin on varaa, kuin ottaa pikavippi.

Vierailija
12/15 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä olla mistään rikkaasta suvusta edes, vaan ihan tavallisia työläisiä on suurin osa sukulaisista. Joiltakin naapureilta sain ehkä viisikymppisen tai vähemmän, mutta kaikilta sukulaisilta vähintään tuon satasen.

Vierailija
13/15 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän on tosiaan tultu

Ja sain kummiltani 500 mk:aa... ja kun ottaa huomioon rahan arvon muutoksen, niin tuo rahasumma sen päivän arvoon euroiksi muutettuna on varmasti hyvin lähellä 100 euroa...

Vierailija
14/15 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut antaa siskoni pojalle, joka myös on kummilapseni rippilahjaksi kravaattineulan ja muutaman kympin rahaa. Tuntuu ehkä nyt hölmöltä lahjalta, mutta uskoisin tuolle tulevan käyttöä jossakin vaiheessa hänen elämäänsä.

Vierailija
15/15 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse ajatellut 50 euroa, mutta näiden vastausten perusteella taidan antaa 100. En ole läheinen kummipojan kanssa, valitettavasti.

ap