Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kärsiikö ainoa lapsi?

Vierailija
09.04.2009 |

käykää hänen kanssaan paljon esim. leikkipuistoissa missä pääsee leikkimään muiden lapsien kanssa. ja kyllähän nyt jokainen lapsi nauttii kun saa vanhempiensa jakamattoman huomion.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on meistä riippumattomista syistä vain 1 lapsi ja lapsen puolesta on alkanut tuntua pahalta. Me vanhemmat olimme toivoneet 2-3 lasta, mutta yhdeksi jäi. Nyt lapsella ei ole kotona leikkikaveria ja hän katselee haikeana muiden pikkusisaria.

Jääkö tämä lapsi jostain paitsi?

Vierailija
2/27 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se aika sitten tulee joskus? Tuskin kellään lapsella on aivan täydellistä elämää, jokainen "kärsii" jostain. Joku isän alkoholismista, joku äidin masennuksesta, joku perheen pahoista rahavaikeuksista, joku vanhempien riitelystä, joku siitä ettei ole sisaruksia. Meidän lapsella on asiat ainakin tällä hetkellä hyvin, ei ole mitään suurempia murheita. Kysyin häneltä yksi ilta että mitä hän on mieltä elämästään ja hän vastasi epäröimättä "kivaa!".

Vierailija
4/27 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita hyviä puolia?

ap

Vierailija
5/27 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän tehtäväksi jää opettaa lapsi jakamaan asioita, empatiaa yms.

Vierailija
6/27 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa ainakin tällä hetkellä onnelliselta. Hänellä on tasapainoinen ja turvallinen koti. Kyläilemme myös mahdollisuuksien mukaan ja meillä käy vieraita.

Kiitos hienoista vastauksista

ap

Vierailija
7/27 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä mä jostain olen jäänyt paitsi...harmittaa kun ei ole aikuisenakaan systeriä tai broidia jolle soittaa tai mennä käymään...ja juhlapyhät on yhtä tuskaa vain vanhempien kans kotikylässä, kun ei oo vielä omaa perhettä mulla.

Muut kamut viettää ihania perhejuhlia...

Vierailija
8/27 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu paljon aikuisesta. Ilman muuta kannattaa ainakin kouluiässä huolehtia, että lapsella on kavereita. Jos esim. koulussa ei oikein hyvää kaveria, niin harrastuksesta voi löytyä jne. Siinä iässä kun lapsi ei enää kaikkea halua kertoa vanhemmilleen, niin on hyvä, että sisaruksen sijaan on muita ihmissuhteita.

Vierailija
9/27 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään, kun omat vanhemmat vanhenevat ja alkavat tarvita apua. Silloin olisi mukava jakaa vastuuta sisarien kesken.

Vierailija
10/27 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en viihtynyt kotona, siellä oli tylsää ja olin kuitenkin tosi sosiaalinen tapaus jo pienestä asti. en ollut hemmoteltu mutten myöskään, vieläkään yli kolmekymppisenä osaa jakaa asioita, siis olen aika itsekäs mutta tiedostan sen.

Ja tästä syystä varmaan itse aian toivoin suurta perhettä, nyt onkin neljäs tulossa :)

Vierailija
11/27 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosin on adoptioprosessi käynnissä, mutta nykyisin siitäkään ei voi mennä ollenkaan takuuseen.

ap

Vierailija
12/27 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vain voi "kärsiä", jos niin haluaa.

Jos surkuttelee suureen ääneen, miten olisi niin toivottu sisaruksia X:lle mutta ei vain ole tullut että ainokaiseksi hän nyt jää...

Niin varmasti lapsi kokee sen niin että hän ei kelpaa, tai olette jotenkin tyytymättömiä jne.

En siis tarkoita että noin toimisitte, mutta se on ääriesimerkki että asiasta voisi kärsiä.

Vastaavasti jos lapsi saa kaiken mitä haluaa, ei opi jakamaan mitään, ei ajattelemaan muita tai ei saa leikkiä lasten kanssa -se olisi karhunpalvelus.

Mikään ei kuitenkaan vaadi siihen suurta perhettä, sisaruksia.

Maailma ympärillä on täynnä ihmisiä, kavereita, ystäviä, leikkiseuraa.

Asia josta lapsi jää paitsi on sisaruus. Mutta ei se välttämättä ole vain positiivista että on sisaruksia. Usein sisarusten välit voivat olla todella huonot tai jopa katki.

Turha siis yhtä yksittäistä asiaa on nostaa "kissaksi pöydälle"

Voi ajatella vaikka niin että yhden lapsen kanssa voi tehdä enemmän ja useammin asioita joita ei ehkä voisi tehdä jos lapsia olisi monta.

Mieti matkustelua jne asioita jotka vaativat rahaa.

Yksilapsinen perhe pääsee useammin reissuun jos haluaa, nelilapsinen saa jonkun verran miettiä ja laskea menoja ja tuloja että saa toteutuu.

(toki kaikkien talous on eri, mutta ymmärtänet mitä ajan takaa, kaikella on hyviä ja huonoja puolia)

Nauttikaa elämästä juuri sellaisena kuin se on :)

Vierailija
13/27 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen, jolla suunnilleen samanikäinen (ainoa) lapsi ja toista odotellaan maailmalta kotiin :).

Toivottavasti saamme toisetkin lapset kotiin!

Vierailija
14/27 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet adoptioprosessissa 1 v 3kk. Miten kauan te? Mistä maasta? Me ollaan Etiopiasta toivomassa, mutta tilanne vaikuttaa tosi vaikealta.

Vierailija
15/27 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotoisin monilapsisesta perheestä.

He taas kokevat jääneensä jostain paitsi, koska lapsia on ollut niin monta.

Vanhempien aika ei ole riittänyt kaikille, voimavaroista ja rahasta puhumattakaan.

Itselläni on yksi sisko, emmekä ole koskaan olleet toisillemme kavereita, missään vaiheessa elämää.

Nykyään, aikuisina, tapaamme kerran-pari vuodessa ja kuulemme toisistamme satunnaisesti, lähinnä äidin välityksellä. =(

Ei se sisar automaattisesti merkitse että olisi kaveri...

Vierailija
16/27 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan pitää muistaa nauttia siitä mitä on eikä surkutella sitä mitä ei ole.

ap

Vierailija
17/27 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(luin ap:n viestin numero 12 vasta nyt)

Oletteko harkinneet sijaisvanhemmuutta?

Monet lapset tarvitsisivat turvallista kotia.

Vierailija
18/27 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt jo 32v. ja tunnen jääneen jostain paitsi.

Aina olen ollut "kateellinen" kavereille joilla on ollut sisaruksia ja lapsena muistan kun kaipasin kovasti isoveljeä itselleni.

Vanhempani erosivat kun olin tosi pieni ja tuntuu että olisin kaivannut senkin takia itselleni jonkun kenen kanssa jakaa asioita.

Äitini on tehnyt abortin kun olen ollut n. 6v. ja olen salaa katkera asiasta.

Olenkin ominut äidin siskon pojat veljikseni ja rakkaita ovatkin.

Vielä nyt aikuisiälläkin haaveilen sisaruksesta.

Vierailija
19/27 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan mietitty myös sijaisvanhemmuutta ja tukiperheenä toimimista. Ehkä tukiperhetoiminta voisi olla meidän juttu.

ap (myös 18 oli ap)

Vierailija
20/27 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuumasta toimeen vain, uskon ettette kadu!

t: 13,17

.

Ollaan mietitty myös sijaisvanhemmuutta ja tukiperheenä toimimista. Ehkä tukiperhetoiminta voisi olla meidän juttu.

ap (myös 18 oli ap)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi