Miksi käydä kuntosalilla?
Työkaveri. Häneltä hajosi polvi 50v. Lääkäri sanoi että joo tekonivel tulee 10v sisään. Nivelpinnat tulevat tuhoutumaan.
Nyt 63v oli käynyt tarkastuksen nivelpinnat 30v ihmisen tasolla. Oli lääkäri sanonut ihan suoraan että kuntosali on auttanut. Lihasmassa tukee polvea
Oma tarina 40v hajosi selkä. Syynä lihasmassan vähyys alaselässä ja lihasten heikkous. Sain fysioterapiaa. Testeissä vedin 70kg maasta jalat täristen.
Olin aina juossut paljon ja puuhastellut muutenkin. Luulin olevani ihan kovassa kunnossa.
Nyt 10v myöhemmin vedän 160kg ja selässä ei mitään vaivaa.
Kommentit (11)
Onhan tuo sitten todella vaarallista. Onneksi en ole käynyt, mutta miksi sitten mulle on vaihdettu lonkkanivel ja olen polvileikkaus jonossa.
Jotta jaksaa työssä ja vapaa-ajalla. Olen 20v käynyt kuntosalilla ja teen kohtuu raskasta metallialan työtä. Ei ole sairauspoissaoloja ja jaksan nostaa jopa 40kg painoisia rautapalikoita käsin. Myös naiset tykkää kun leveät hartiat ja vahvat käsivarret 😉
M38
Vielä kun saisi salin ilman tympeitä itseään peilaavia ihmisiä ja ikuisesta aknesta kärsiviä steroidikarjuja. Sellainen tavisten sali olisi kova.
En ole vetoa kokeillut mutta eilen tallissa työnsin 1760kg painavaa autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun saisi salin ilman tympeitä itseään peilaavia ihmisiä ja ikuisesta aknesta kärsiviä steroidikarjuja. Sellainen tavisten sali olisi kova.
Ei noita steroidi tyyppejä ole missään ketju saleilla.
Minä jaksan nostaa itseni kainaloista ilmaan.
Kyllä se sali on melkein ainoa tapa saada lihasmassaa tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noita steroidi tyyppejä ole missään ketju saleilla.
Tiedän, mutta saleja on vain kahdenlaisia... niitä joissa on peilin edessä viihtyviä somettajia tai niitä joiden pukkareissa kaupataan nappeja. Ainakaan ei ole parempaa tullut vastaan, ellei työpaikalla ole omaa kuntosalia tjsp.
Vihavasemmistolaisuuus aiheuttaa vihaa ja mielenterveysongelmia, kuka olisi arvannut?
Vierailija kirjoitti:
Vihavasemmistolaisuuus aiheuttaa vihaa ja mielenterveysongelmia, kuka olisi arvannut?
vääräketju
Onhan noita tutkimuksia netti täynnä mitkä tukevat saliharjoittelun järkevyyttä.