Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku haluaa kasvattaa lapsensa kiltiksi?

Vierailija
09.04.2009 |

Näitä äitejä ja isiä on kyllä ihan hirveästi, joiden tärkein päämäärä on tehdä lapsesta kiltti hinnalla millä hyvänsä. Ettekö te ymmärrä, että samalla te tukahdutatte lapsen aidon minän. Lapsista tulee sätkynukkeja, jotka esittivät sitä kilttiä pahimmassa tapauksessa koko elämänsä. Minua säälittää nämä kiltit lapset ihan kauheasti.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi tavallaan alistetaan vanhempien tahtoon. Lapsen itsetunto romutetaan.

Tähän liittyy useasti myös se, että lapselle ei näytetä, että häntä rakastetaan.

Minusta tällä palstallakin monet ohjeet on sellaisia jotka alistaa lasta.

Monet ei edes itse tiedosta sitä, että eivät oikeasti hyväksy lastaan sellaisena kun se on vaan tehdään siitä kiltti ja mielyttämisenhaluinen, joka ajattelee ensin mitä vanhemmat haluaa ja vasta sitten mitä itse haluaa. Lapsen, eikä aikuisenkaan pitäisi ikinä uhrautua kenenkään puolesta ja sitähän me monesti lapsiltamme halutaan, että ne uhrautuisi meidän puolestamme.

Vierailija
22/22 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, jotka ovat perusluonteelta todellakin ääripäätä kyseenalaistamisessa, vallitsevien käsitysten haastamisessa, itsenäisessä ajattelussa ja omien mielipiteiden esittämisessä.

Olen opettanut heitä kiltiksi. Silti he edelleen kyseenalaistavat niiiin paljon enemmän kuin ns. keskivertolapsi. Mielestäni se on hyvä juttu, mutta mielestäni minun lasteni tarvitsee todellakin oman etunsa kannalta oppia, että kyseenalaistamiselle on aikansa ja paikkansa, ja joskus on vain tehtävä niin kuin sanotaan eikä alettava vänkäämään joka asiasta (vaikka olisivat oikeassakin).

Jos lapseni olisivat luonteeltaan sellaisia, että he mukautuisivat helposti kaikkeen ja uskoisivat mitä sanotaan, niin rohkaisisin heitä kyseenalaistamaan ja ajattelemaan itse. Näin nyt ei satu olemaan, tuo puoli hoituu heillä ihan itsestäänkin ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän