Kuinka vanhoilta ajoilta voi löytää tietoja mm. poliisin rekisteristä hyväksikäytöstä?
Miten ja mistä voisin niitä omia tietojani kysyä? Asia on aikanaan tutkittu ja "selvitetty" poliisin toimesta mutta olin silloin niin pieni, etten muista siitä juuri mitään. Haluaisin asiasta tutkintapöytäkirjat.
Kuinka kauan tietoja säilytetään? Ovatko tiedot mahdollisesti vielä tallessa
Kommentit (5)
Näen kaiken silmissäni.
Mistä lähteä kysymään näitä papereita?
Aikaa tapahtuneesta on vuosikymmeniä.
Juttu meni kylläkin oikeuteen asti, vaikka itse en tiennyt siitä mitään. Löysin paperit myöhemmin ja tajusin äitini pehmitelleen juttuja aika tavalla, koska ei ollut kestänyt mitä minulle tapahtui. Äidillä ei ollut kuitenkan asiaan mitään osaa eikä arpaa, sillä tekijä oli tuntematon.
Soita siihen poliisipiiriin, joka asian on hoitanut, ja kysy papereita. Sulla on oikeus saada kaikki ne.
Saakohan poliisilta vielä näitä vanhoja tietoja, vai onko ne ne hävitetty?
Vain otanta säilytetään. Mutta jos nyt puhutaan esim. 20 v. vanhoista asioista, ne varmaan vielä löytyvät. En muista kuinka kauan säilytettäviä ovat. Ota yhteyttä poliisilaitokseen ja kysy voiko niitä päästä näkemään. Jos asiaa on käsitelty oikeudessa, tiedot tietenkin löytyvät.
ottaa selvää kuka on ollut asianajaja sillon niillä on yleensä pöytäkirjoja ja saa poliisiltakin ne menet vaan juttelemaan..mutta ei ehkä kannata repiä vanhoja haavoja auki..nimimek..kokemusta on