Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidistä yrittäjäksi, jännittää ja ahdistaa

Vierailija
13.12.2008 |

Olen jumittanut vuosikausia kotona, ja nyt olen vihdoin yrittämässä takaisin työelämään omaa firmaa käynnistellen.

Stressaa, jännittää, ahdistaa, pelottaa, yöunet menee. Omien kykyjen markkinointi tuntuu kuin olisi kauppaamassa käytettyä autoa. Ujona ihmisenä tekee pahaa koittaa tuputtaa itseään ja "verkostoitua". Ja aina kun tarjoukseni torjutaan, pakit kirpaisee ja syö itseluottamusta!

Mitenhän tästä paineesta suoriutuisi?

Onko tämä aina tällaista, vai tottuuko sitä tähän touhuun jotenkin?

Entä jos koko yritys epäonnistuu - millä pääsisi sellaiseen tilaan, ettei se tuntuisi maailman suurimmalta epäonnistumiselta ja lopulliselta todisteelta siitä, miten hyödytön ja osaamaton ihminen olenkaan?

Toisin sanoen... Ostaa halutaan: paksu nahka ja itseluottamusta.

Mistä niitä saa??

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa reilu kuukausi sitten perustin yrityksen aloitellen kotimyyntiä ;)

Töissä olen kyllä välillä ollut, mutta nyt vielä äitiyslomalla. Muaki vähän arveluttaa se itsensä tuputtaminen, mutta koitan tehdä sen hienovaraisesti enkä loukkaannu jos ei joku haluakaan! Onneks tässä ei oo itellä mitään rahallista panosta pahemmin kiinni niin ei haittaa vaikka homma jossain vaiheessa lopahtaa.

Vierailija
2/4 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla tuntuu olevan terve ja järkevä asenne koko juttuun. Koitan ottaa mallia. :)

Ei minullakaan onneksi ole mitään valtavaa taloudellista panosta tässä kiinni... ammatillisen itsetunnon rippeet ainoastaan tuntuu olevan pantattu tähän yritykseen! Eikä uskalla oikein ajatella että mitä ihmettä sitten jos tämä ei onnistu.

Pitelenpä peukkuja sulle kohtalotoverille tässä oman hermoiluni lomassa! :)

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen tätä kymmenen vuotta kotona hoitamassa omia lapsia ja nyt olen pari kuukautta ollut yrittäjänä. Ensimmäinen kuukausi meni todellakin vatsa sekaisin jännityksestä kipristellessä ja suorastaan kauhulla asiakkaiden yhteydenottoja odotellessa. Vaikka osaan ammattini, tunsin itseni niin epävarmaksi ja nollaksi suorastaan. Ei nämä kotivuodet ole ainakaan sitä itsetuntoa kohottaneet, päinvastoin tuntuu ettei osaa enää aikuisten ihmisten kanssa toimiakaan.

No, sain muutamia asiakkaita ja työ on alkanut sujua rutiinilla ja samalla tuonut itsevarmuuttakin. Eikä enää tarvitse ( ihan joka aamu) herätä vatsa jännityksestä sekaisin.

Toistaiseksi vastaan on tullut vain mukavia asiakkaita, jotka ovat onneksi ymmärtäneet aloittelijan haparoinnin. Itse hoen mielessäni aina, että olipa vastassa kuka tahansa, on se kuitenkin vaan ihminen. Ja useimmiten se asiakaskin jännittää yhtä paljon. Joten eikun rinta rottingilla eteenpäin. :)

Vierailija
4/4 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4:lle - Kyse on ammattialasta ja asuinpaikasta johtuvista seikoista... Koulutusta vastaavaa työpaikkaa on täältä vaikea löytää (eikä siinä skabassa auta tämä vuosien kotiäitiyskään), jollei sitä luo itse.

5:lle - Rohkaiseva viesti, kiitos! On niin kiva kuulla, että muilla on onnistunut se mitä itse toivoo ja stressaa... Jospa se minultakin vielä sujuu. Peukutuksia myös sinulle, että jatkossakin menee hyvin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi