Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentäjien puolisoita paikalla? Millaista elämänne on?

Vierailija
27.03.2015 |

Onko täällä AV:lla lentäjien puolisoita paikalla? Millaista elämänne ja arkenne käytännössä on? 

Miten elää ja sopeutua puolison työn aikaansaamien pelkojen ja epävarmuuksien kanssa? Kuolemanvaara, mustasukkaisuus, epäsäännölliset työajat...

Ilmeisesti lentäjät ovat haluttua miesmateriaalia parisuhde- ja sinkkumarkkinoilla. Luotatteko 100%:sti puolisoonne, eli ette pelkää pettämistä, missään tilanteessa?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puoliso on lentäjä ja ihan normaalia vuorotyöläiselämää vietämme.

Ei pettäminen mietitytä, harvemmalla nelikymppiselle perheellisellä on energiaa tehdä pitkiä vuoroja eri aikavyöhykkeillä ja vikitellä työkavereita.. Suurin osa mieheni työkavereistakin on ollut samalla firmalla ainakin 20v töissä ja kaikki tuntevat toisensa ja toistensa perheet.

Lähinnä miinuksina on että kotona usein väsyttää ja jouluja yms pyhiä ja merkkipäiviä on töissä. Mulle tietty kasaantuu enemmän kotihommia ja lasten menojen hoitoa mutta miehen palkka on sen verran hyvä että voin itse tehdä osa-aikaista viikkoa joten arki pyörii hyvin.

Vierailija
42/66 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puoliso on lentäjä ja ihan normaalia vuorotyöläiselämää vietämme.

Ei pettäminen mietitytä, harvemmalla nelikymppiselle perheellisellä on energiaa tehdä pitkiä vuoroja eri aikavyöhykkeillä ja vikitellä työkavereita.. Suurin osa mieheni työkavereistakin on ollut samalla firmalla ainakin 20v töissä ja kaikki tuntevat toisensa ja toistensa perheet.

Lähinnä miinuksina on että kotona usein väsyttää ja jouluja yms pyhiä ja merkkipäiviä on töissä. Mulle tietty kasaantuu enemmän kotihommia ja lasten menojen hoitoa mutta miehen palkka on sen verran hyvä että voin itse tehdä osa-aikaista viikkoa joten arki pyörii hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taattua av:ta. Ensin juostaan pilotin perässä rahan takia ja sitten valitetaan epäsäännöllisistä työajoista. Taitaa muija pelätä, että lentäjä ottaa luottokortin mukaan koneeseen ja muija ei pääse shoppailemaan sillä välillä kun lentäjä istuu ohjaamossa.

Vierailija
44/66 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki hienoista perheistä ole. Yhden isä oli tavallinen bussikuski ja äiti kampaaja. Katkaisi kyllä välinsä niin tavallisiin vanhempiin.

Vierailija
45/66 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairin lentöemännät eivät ainakaan ulkonäkönsä puolesta juuri pettämishaluja nostata. Useimmat ovat keski-ikäisiä, väkinäistä hymyä vääntäviä tätejä, joiden nykyiset univormutkin muistuttavat lähinnä yöpukua.

Vierailija
46/66 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna Euroopassa lukuunottamatta Venäjää kuoli yksi (1) pilotti, se joka oli kapteenina siinä itsemurhalentokoneessa. Eiköhän esimerkiksi jonkun sossun tai päivystyksen sairaanhoitajan työ ole vaarallisempaa.

Vierailija
47/66 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lentosotakoulun säännöt kiinnosta sitten voit kuskata kumista koiranpaskaa rahtikoneella Hongongiin.

Joku tuollainen on jäänyt "top gun" elokuvasta mieleen.

Vierailija
48/66 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lukemaan sellaista blogia kun "villasukkavarpaat"

Tää ex-mies oli lentäjä ja toinen nainen lentoemo.. Että siinä teille kaikille elämän realiteettia.

Lentäjät ja lentoemot ei ole mikään urbaani legenda, vaan täysin totuus ja nykypäivää.

Vierailija
49/66 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lentäjän puoliso, vaan merimiehen ja puolisoni on poissa kotoa 180 päivää vuodesta eikä tuo palkkakaan päätä huimaa. Eikä niillä työajaksi lasketa hotelliyöpymisiä tms. työhon kuuluvia asioita vaan ainoastaan itse työhön ja työvuoroon käytetty aika joka on 8 tuntia päivässä.

Vierailija
50/66 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juissi kirjoitti:

Olen lentänyt 12 vuotta ja neljässä eri firmassa. Voin täysin rehellisesti käsi sydämellä vannoa, että lentäjät pettävät perusjamppaa enemmän. Se on fakta. Eivät tietenkään kaikki, mutta useat. Perheelliset ja lapsettomat. Se on tehty niin helpoksi.

Olen "kansallisen" lentoyhtiön lentokapteenin vaimo ja voin käsi sydämellä vannoa, että tämä on totta.

Vierailija
51/66 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinisilmäinen kirjoitti:

Juissi kirjoitti:

Olen lentänyt 12 vuotta ja neljässä eri firmassa. Voin täysin rehellisesti käsi sydämellä vannoa, että lentäjät pettävät perusjamppaa enemmän. Se on fakta. Eivät tietenkään kaikki, mutta useat. Perheelliset ja lapsettomat. Se on tehty niin helpoksi.

Olen "kansallisen" lentoyhtiön lentokapteenin vaimo ja voin käsi sydämellä vannoa, että tämä on totta.

Mistä tiedät? Onko miehesi jäänyt kiinni? 

Vierailija
52/66 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako lennellä ilmaseksi lomille?

Vierailija
53/66 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako lennellä ilmaseksi lomille?

Tottakai 

Vierailija
54/66 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinisilmäinen kirjoitti:

Juissi kirjoitti:

Täällä myös kyseisen yhtiön lentäjän vaimo ja minä taas väitän, että ei todellakaan ole totta! Tietysti aina joku pettää, mutta mikään yleinen juttu ei ole. 

Vierailija
55/66 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 14:00"]

Mä olen töissä kohteessa jossa tietyn lentoyhtiön lentäjät yöpyvät. Usein he ovat esim. 12 tuntia, jolloin nukkuvat ja syövät aamupalan. 

Harva lähtee kaupungille naisia pokaileen. Sen sijaan niitä lentoemoja paneskellaan, riippuen tosin emon siviilisäädystä, ulkonäöstä (ei ne kaikki ole hoikkia ja kauniita!) jne.

Lentäjät ovat korkean koulutuksen saaneita, sen näkee heidän olemuksestaankin ja käytöstavoista. Ja monet on tosin rikkaiden perheiden vesoja, tottuneet saamaan kaiken heti kuin Manu illallisen. Näin ohi aiheen... 

[/quote]

Sulla on nyt kyllä ihan 80-lukulaiset mielikuvat lentäjistä. Lentäjät eivät todellakaan ole pääosin rikkaiden perheiden vesoja vaan joukkoon mahtuu runsaasti myös ihan "tavallista tall

Lentäjistä suurella osalla on taustalla korkeakoulututkinto. Paljon on mm. dippainssejä. 

Vierailija
56/66 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinisilmäinen kirjoitti:

Juissi kirjoitti:

No ei ole. T. Kapteenin vaimo myös (AY)

Vierailija
57/66 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaruuskirurgit pettävät eniten.

Vierailija
58/66 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa, kun suurin osa kommentoijista ei ole lentokapteenia nähnyt muutoin kuin koneeseen astuessa. Kaikki muut faktat on kuin harlekiinikirjoista, heh.

En ole nähnyt varmaan koskaan lentokapteenia, mutta halusin nyt tähän kuitenkin kommentoida (meinasin jäädä ensin syömään vain poppareita).

Vierailija
59/66 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on ihanaa T. Puoliso 

Vierailija
60/66 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävittäjälentäjän puolisona on lennokasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi