Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentäjien puolisoita paikalla? Millaista elämänne on?

Vierailija
27.03.2015 |

Onko täällä AV:lla lentäjien puolisoita paikalla? Millaista elämänne ja arkenne käytännössä on? 

Miten elää ja sopeutua puolison työn aikaansaamien pelkojen ja epävarmuuksien kanssa? Kuolemanvaara, mustasukkaisuus, epäsäännölliset työajat...

Ilmeisesti lentäjät ovat haluttua miesmateriaalia parisuhde- ja sinkkumarkkinoilla. Luotatteko 100%:sti puolisoonne, eli ette pelkää pettämistä, missään tilanteessa?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 19:44"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 02:07"]

Noi pettämisjutut on ihan höpöhöpö juttuja, joita kateelliset av-muijat tahkoaa. Jokaisessa ammattiryhmässä on pettäjiä, ei lentäjät ole yhtään sillä saralla enemmän kunnostautuneet.

Toki lentoemännät yrittää vokotella kippareita, ja vapaat voi langeta. Varatut on ihan liian fiksuja tuohon.

Millaista elämä on? Ihan tavallista. Lahjat ja tuliaiset on normaalia miestä ehkä parempia. Käytän aina laatukosmetiikkaa, jota mieheni tuo. Muutoin käydään Lidhlissä, cittarissa niinkuin muutkin. 

Ikinä kyllä mieheni ei ole pihi, juodaan Shamppanjaa aina ulkona käydessä (tosin harvoin käydään). Tätä piheysjuttua en siksi ymmärrä, mitä täällä puhutaan. Kaikki lentäjät joita tunnen (ja niitä on paljon) käyttää rahaa aika hövelisti, ehkä siksi kun tienaavatkin 'jotain'. Baari-illassa kaikilla kaikilla menee 500-600e helposti.

[/quote]

Mistäs nyt sitten tiedät että kukaan lentoemäntä sitä sun kuppasta ukkoa jaksaa muka yrittää? kaikki tietämäni lentäjät ovat epäviehättäviä ja tylsiä, ei paneta yhtään se ammattiryhmä. Ja saitoja. T. Lentoemäntä

[/quote]

Olen varmaan jossain halpislentoyhtiössä töissä. Ymmärrän katkeruuden, kun omaa kapua ei ole löytynyt ja itse pitää maksella kaikenlaista, jopa ne meikitkin.

Vierailija
22/66 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa, kun suurin osa kommentoijista ei ole lentokapteenia nähnyt muutoin kuin koneeseen astuessa. Kaikki muut faktat on kuin harlekiinikirjoista, heh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 19:44"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 02:07"]

Noi pettämisjutut on ihan höpöhöpö juttuja, joita kateelliset av-muijat tahkoaa. Jokaisessa ammattiryhmässä on pettäjiä, ei lentäjät ole yhtään sillä saralla enemmän kunnostautuneet.

Toki lentoemännät yrittää vokotella kippareita, ja vapaat voi langeta. Varatut on ihan liian fiksuja tuohon.

Millaista elämä on? Ihan tavallista. Lahjat ja tuliaiset on normaalia miestä ehkä parempia. Käytän aina laatukosmetiikkaa, jota mieheni tuo. Muutoin käydään Lidhlissä, cittarissa niinkuin muutkin. 

Ikinä kyllä mieheni ei ole pihi, juodaan Shamppanjaa aina ulkona käydessä (tosin harvoin käydään). Tätä piheysjuttua en siksi ymmärrä, mitä täällä puhutaan. Kaikki lentäjät joita tunnen (ja niitä on paljon) käyttää rahaa aika hövelisti, ehkä siksi kun tienaavatkin 'jotain'. Baari-illassa kaikilla kaikilla menee 500-600e helposti.

[/quote]

Mistäs nyt sitten tiedät että kukaan lentoemäntä sitä sun kuppasta ukkoa jaksaa muka yrittää? kaikki tietämäni lentäjät ovat epäviehättäviä ja tylsiä, ei paneta yhtään se ammattiryhmä. Ja saitoja. T. Lentoemäntä

[/quote]

Tämä niinsanottu lentoemäntä voisi kertoa konetyyppinsä, montako vessaa siinä on ja miehistön määrän? Että lopetA PASKANJAUHANTA. Esim Finskillä on satoja ja satoja lentäjiä, ja kaikki on sinun mukaansa epäviehettäviä ja tylsiä ja pihejä. Kertoo erittäin hyvin ettet ole lentoemäntää nähnytkään. Oma porukka ei hauku omiaa, mutta sinähän et siitä mitään tiedäkään. Tai tietäisit jos olisit lentoemäntä.

Vierailija
24/66 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/66 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain on helppoa...

Vierailija
26/66 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:14"]Kun lentoemo pamahtaa raskaaksi, on ensimmäinen kysymys: "Kuka kapteneeista on isä"?

Tämä ei ole sattumaa. Kyllä, lentohenkilökunta pettää ja paljon. Kiinni jäämisen riski on äärettömän pieni ja vientiä riittää. Toki lentävän henkilökunnan puolison on helpompi uskotella itselleen, että ei se minun puolisoni ainakaan.

Eikä lentoemännät ole todellakaan tunnettuja pihtaamisestaan, mitä lentäjiin tulee.

Itse tunnen vain neljä lentäjää. Kolme naimisissa ja yksi avoliitossa. Jokainen pettää. Jos ei muiden kanssa satu natsamaan, niin huorilta saa aina. Parhaat huorasuositukset maailmalla olen saanut näiltä veijareilta.
[/quote]
Lentoemona allekirjoitan tuon, aluksi lentäjät olivat kyllä hienoja sekä upeita, mutta kun muutaman kanssa on peuhannut niin kaikki hohto on tiessään. En voisi enää kuvitella seurustelevani kuin korkeintaan jonkun hävittäjälentäjän kanssa, jonka työpaikalla ei parveile naisia.
Business luokasta löytyy parhaat panot, kuormasta ei pitäisi syödä, mutta nykyään aikataulut on sellaiset että miesten etsimiseen ei juuri jää alkaa.
Ja on ihan totta että kaikki stuertit on homoja siinä missä miespuoliset kampaajatkin.

Vierailija
27/66 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani lentäjät ovat hyväkäytöksisiä ja tulevat varakkaista perheistä. Toki joukkoon varmasti mahtuu  enenevissä määrin tavallisia rags to riches -tyyppejä, mutta itse en sellaisia tunne.

Pettämistä tapahtuu ja juurikin usein työkavereiden kesken jotka myös usein ovat parisuhteissa. Ei kohteissa lähdetä etsimällä etsimään p*nokavereita, kyllä ne salasuhteet (siis puolisolle salaiset, työkavereiden kesken julkiset salaisuudet) solmitaan useimmiten ihan työtuttujen kesken. Most convenient that way, samat hotellihuoneet, yhteiset aamiaiset, jaetut kokemukset turistinähtävyyksillä, harrastukset työmatkoilla jnejne.

Vierailija
28/66 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 14:00"]

Mä olen töissä kohteessa jossa tietyn lentoyhtiön lentäjät yöpyvät. Usein he ovat esim. 12 tuntia, jolloin nukkuvat ja syövät aamupalan. 

Harva lähtee kaupungille naisia pokaileen. Sen sijaan niitä lentoemoja paneskellaan, riippuen tosin emon siviilisäädystä, ulkonäöstä (ei ne kaikki ole hoikkia ja kauniita!) jne.

Lentäjät ovat korkean koulutuksen saaneita, sen näkee heidän olemuksestaankin ja käytöstavoista. Ja monet on tosin rikkaiden perheiden vesoja, tottuneet saamaan kaiken heti kuin Manu illallisen. Näin ohi aiheen... 

[/quote]

Sulla on nyt kyllä ihan 80-lukulaiset mielikuvat lentäjistä. Lentäjät eivät todellakaan ole pääosin rikkaiden perheiden vesoja vaan joukkoon mahtuu runsaasti myös ihan "tavallista tallaajaa". Lentäjät eivät myöskään missään nimessä ole korkeasti koulutettuja.

[/quote]

Sulla todennäköisesti ei ole mitään hajua lentäjän koulutuksesta! Sinä vain luulet tietävän jotain kun olet tänään jo tass juonut koko KOFF-laatikon....

Vierailija
29/66 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta, mutta antakaa niille lentäjille ainakin seksiä kotona, jooko!

Vierailija
30/66 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:25"]Ei ole kokemusta, mutta antakaa niille lentäjille ainakin seksiä kotona, jooko!
[/quote]

T. Lentäjä

Vierailija
31/66 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole lentäjän puoliso, mutta kerron tarinan lähipiiristä.

Kyseessä 1940 luvulla syntynyt aviopari, jossa mies oli liikennelentäjä ja työnsä vuoksi erittäin paljon poissa kotoa. Vanha juttu siis jo. Miehen avioliiton ulkopuoliset suhteet olivat itsestäänselvyys varmaan kaikille (huhutaan jopa avioliiton ulkopuolisista lapsista ja vakituisesta avopuolisosta). Vihitty vaimo kasvatti lapsia (3 kpl) kotiäitinä hulppeassa talossa ja nautti miehen suuren palkan tuomista eduista. Taisipa hieman alkoholisoituakin. Nyt mies on eläkkeellä, vaimokin kai jonkinlaisella kansaneläkkeellä. Miehellä on nykyisin aikaavievää harrastus (tai ainakin näin kuuluu virallinen selitys), joten eipä hän ole kotona vieläkään paljoa, enemmän silti kuin työvuosinaan.

Mulle on jotenkin aina tullut mieleen tästä naisesta ne amerikkalaiset elämäänsä kyllästyneet kotirouvat. Ei ainakaan mun käsitystäni onnellisesta parisuhteesta tai avioelämäänsä vastaa tuo heidän kuvionsa, mutta onhan meitä moneen junaan. Varmaan paljon ihmisistä kiinni mitä haluaa ja mihin tyytyy.

Vierailija
32/66 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että ihan samanlaista kuin kenen tahansa vuorotyötä / epäsäännöllistä työtä / matkatyötä tekevän puolison elämä. Ennen lapsia ei mitään vaivaa, nyt saa säätää aika paljon lastenhoidon kanssa kun itsekin teen omaa uraani, sentään päivätyössä ja työmatkojakin on onneksi harvoin. Puolison vanhemmat on onneksi paljon apuna tarvittaessa. 

Vierailija
33/66 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin joskus aikoinaan. Se ainakin petti ja usein.

Vierailija
34/66 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:30"]

Luulisin, että ihan samanlaista kuin kenen tahansa vuorotyötä / epäsäännöllistä työtä / matkatyötä tekevän puolison elämä. Ennen lapsia ei mitään vaivaa, nyt saa säätää aika paljon lastenhoidon kanssa kun itsekin teen omaa uraani, sentään päivätyössä ja työmatkojakin on onneksi harvoin. Puolison vanhemmat on onneksi paljon apuna tarvittaessa. 

[/quote]

Onko mustasukkaisuus ongelmana? Luotatko puolisoosi sataprosenttisesti? Vaikka tiedät, miten häntä saatetaan esim. pidemmillä työmatkoilla pokailla? Puhutteko avoimesti kohtaamisistanne vastakkaisen sukupuolen kanssa?

Oma mies ei ole lentäjä mutta tekee työmatkustelua vaativaa uraa ja on paljon pois kotoa. En ole mustasukkainen ja luotan häneen, mutta en tiedä miten suhtautuisin jos työnsä profiili olisi samantyyppinen kuin lentokapteenilla ja kauniita lentoemäntiä pyörisi ympärillä 24/7....

Vierailija
35/66 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän elämä on todella tavallista, lukuunottamatta sitä että mies on milloin Aasiassa, milloin Euroopassa... Epäsäännölliset työajat on ainakin näin puolison näkökulmasta työn huonoin puoli, enemmän joutuu miettimään kumpi hakee lapset päiväkodista, hoitaa ruokaostokset jne. Pitää myös varautua siihen, että mies voi viettää joulua, lapsen synttäreitä tai hääpäivää toisella puolen maailmaa. Toki miehellä on myös paljon vapaata, joten pystyy olemaan myös lasten kanssa kotona välissä.

En usko, että lentäjissä on sen enempää pettäjiä kuin muuallakaan. Suurin osa matkustamohenkilökunnasta on työssäkäyviä perheellisiä ja kohteessa ollaan max. muutama yö niin en okein usko että kukaan jaksaa aikaeroväsymyksissä alkaa säätämään mitään. Ja olen varma, että kuka tahansa mies voi pettää jos niin päättää ja löytää sille paikan, teki reissutyötä tai ei. Jos parisuhde on kunnossa ja luotto toiseen sata prosenttia niin ainakaan itse en ole siitä huolissani.

Vierailija
36/66 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen töissä kohteessa jossa tietyn lentoyhtiön lentäjät yöpyvät. Usein he ovat esim. 12 tuntia, jolloin nukkuvat ja syövät aamupalan. 

Harva lähtee kaupungille naisia pokaileen. Sen sijaan niitä lentoemoja paneskellaan, riippuen tosin emon siviilisäädystä, ulkonäöstä (ei ne kaikki ole hoikkia ja kauniita!) jne.

Lentäjät ovat korkean koulutuksen saaneita, sen näkee heidän olemuksestaankin ja käytöstavoista. Ja monet on tosin rikkaiden perheiden vesoja, tottuneet saamaan kaiken heti kuin Manu illallisen. Näin ohi aiheen... 

Vierailija
37/66 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkonäöstä (ei ne kaikki ole hoikkia ja kauniita!) jne.

[/quote]

No jokainen lentoemo (alle 50v) jota minä olen nähnyt on pantava. Tosin tasoni ei ole kovin korkea, joka selittää täällä olonikin.

-mies-

Vierailija
38/66 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sulla on nyt kyllä ihan 80-lukulaiset mielikuvat lentäjistä. Lentäjät eivät todellakaan ole pääosin rikkaiden perheiden vesoja vaan joukkoon mahtuu runsaasti myös ihan "tavallista tallaajaa". Lentäjät eivät myöskään missään nimessä ole korkeasti koulutettuja.

Vierailija
39/66 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentänyt 12 vuotta ja neljässä eri firmassa. Voin täysin rehellisesti käsi sydämellä vannoa, että lentäjät pettävät perusjamppaa enemmän. Se on fakta. Eivät tietenkään kaikki, mutta useat. Perheelliset ja lapsettomat. Se on tehty niin helpoksi.

Vierailija
40/66 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotilaslentäjien vaimojen täytyy kyllä tuo kuolemanvaarakin kohdata, riskit ovat melkoiset verrattuna liikennelentäjiin. Mutta on siinäkin vaaransa, jotka eivät läheskään aina riipu siitä lentäjästä itsestään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan