Syökö 3-vuotiaasi vielä purkkiruokaa?
Kuten kakkonen jo totesi, ei ole kahteen vuoteen syönyt mitään muutta kuin me muutkin.
Kommentit (57)
ei edes reissuilla. tavallinen ruoka kelpaa enkä oikein ymmärrä edes purkkiruokien olemassaoloa jokapäiväisesä elämässä.
Mä oonkin vähän epätäydellinen äiti ja jääkaappi joskus tyhjänä tai tullaan kerhosta ja kaamee nälkä... Sellasina päivinä on hyvä olla purkki hätävarana =)
-ap
Käytän niitä lähinnä valmishillojen (hirmusti lisäaineita ja sokeria!) sijaan esim. lettujen kanssa ja puuron joukossa.
Mä en oikeesti, anteeksi vaan, ymmärrä tätä uusavuttomuutta. Siis että kolme vuotias syö vielä purkkiruokaa ja ihan kotona normioloissa?!?
Mulle ei olisi tullut mieleenkikään edes tarjota mitään purkkiruokia sen jälkeen kun alkoi syödä ihan tavallista kotiruokaa.
Merimiespataa voi tehdä myös itse, ei sitä missään purkissa tarvitse ostaa. Ja sitä syö sitten koko perhe.
eli mieheni 8-vuotiaan pojan mummo syötti pojalle vielä vuosi sitten vauvojen purkkiruokia. Ja suuttui kun mainitsin, ettei liikkuva ja energinen lapsi saa siitä mitään energiaa, saati että olisi edes mukava syödä sitä mössöä!
meillä 7kk ja 10kk:n iästä asti syönyt samaa ruokaa kuin muutkin. johtuu kylläkin siitä ettei kumpikaan tykännyt karkeammista soseista(8kk ikäsille tarkotetuista) enkä nähnyt mitään järkeä ensin "opettaa" syömään purkkiruokaa ja sitten syömään normaalia ruokaa. olisi se ollut kyllä helpompaa että joskus reissussa olis voinut vaan avata purkin eikä olis tarvinnu mennä johonkin huoltsikalle syömään jotain rasvasia nakkeja ja pottumuusia mitkä maksaa ihan törkeesti.
Kannattaa tarjota 3-vuotiaalle tosiaan noita "Iso Piltti" ruokia. Purkki on isompi kuin normaalit 1-3v. purkit ja palaset on isompia!
-ap
kyllästyin niihin kirpunsilmänkokoisiin annoksiin (ne 8kk-1v)
yksvuotiaani söi niitä kaksi kerralla.
Mutta syökin aterialla 3-4 perunaa,paljon kasviksia ja lihaa reilusti
aamuin illan 3,5 dl nestettä aamu/iltapuuroa
Muuten huutaa nälkäänsä
Reissuissa syötän noita valmiita, joskus muulloinkin
Meillä syö myös 5-vuotias :) Nykyään tosi harvoin, mutta vielä joku aika sitten kun nuorimmainen ei syönyt vielä kaikkea tavallista ruokaa, isommat mankui vieressä, kun nuorimmainen sai purkkiruokaa.
Mä en oikeesti, anteeksi vaan, ymmärrä tätä uusavuttomuutta. Siis että kolme vuotias syö vielä purkkiruokaa ja ihan kotona normioloissa?!?
Mulle ei olisi tullut mieleenkikään edes tarjota mitään purkkiruokia sen jälkeen kun alkoi syödä ihan tavallista kotiruokaa.
Merimiespataa voi tehdä myös itse, ei sitä missään purkissa tarvitse ostaa. Ja sitä syö sitten koko perhe.
Vaan ihan tavallinen menevä ja toiminnallinen kotiäiti, jolla ei aina ole aikaa viettää koko aamupäivää/iltaa hellan ääressä! Yleensä kyllä kotiruokaa syödään, mutta purkki on hyvä hätävara!
-ap
puuron sekaan tosin laitan vielä välillä 2,5vuotiaalle hedelmäsosetta. on niin paljon parempi vaihtoehto kuin joku sokeroitu hillo.
ei edes reissuilla. tavallinen ruoka kelpaa enkä oikein ymmärrä edes purkkiruokien olemassaoloa jokapäiväisesä elämässä.
Mä oonkin vähän epätäydellinen äiti ja jääkaappi joskus tyhjänä tai tullaan kerhosta ja kaamee nälkä... Sellasina päivinä on hyvä olla purkki hätävarana =)
-ap
Kannattaisiko tehdä vaikka ruokia pakkaseen.
niistä aineksista kootuissa aterioissa, joita minulla on varaa ostaa. Ei ole varaa perunan lisäksi ostaa salaattiaineksia tai muita kasviksia ja lihana on lähes aina rasvaista jauhelihaa. Marjoja ja hedelmiä ei ole varaa ostaa muualla kuin purkissa.
Eli purkkiruoka on köyhän lapsen terveyden lähde.
sen vuoksi minä annan mieluummin purkkiruokaa hätävarana kuin pakastimessa köyhdytettyjä ruokia.
Kannattaisiko tehdä vaikka ruokia pakkaseen.
Välillä tosin ostan niitä vauvojen hedelmäsoseita lapsille välipalaksi/jälkiruoaksi, kun tykkäävät niistä kovasti. Ja siis niitä hedelmäsoseita syö myös juuri 4v täyttänyt isovelikin. Minusta ne ovat terveellisempiä, kuin esimerkiksi vanukkaat, tai jogurtit sun muut. Paljon kyllä syödään myös ihan normaalissa muodossa olevia hedelmiä.
Kunhan ne eivät ole pääasiallinen ruoan lähde. Meillä reissussa poika elättää itsensä lähinnä ranskalaisilla, joten mikä tahansa purkki on tasan terveellisempää. Ainoat mitkä maistuu ovat semper puuro (sisältää mm. jogurttia) ja joku kalkkuna-riisi systeemi. Molemmat 8kk:n safkaa. Poika on aikas kaikkiruokainen normaali ruoan suhteen. Ainoastaan muna tökkii niin keitettynä, paistettuna kuin munakkaana.
Oltiin pitkään paljon kaksistaan eli mies tekee todella pitkää vuoroa ja epäsäännöllisesti. Ei siinä paljon gurmeita huvita kahdelle vääntää.
Kyllähän aikuisetkin syö purkkiruokaa... Minulle ei esim. mikään muu hernari maistu niin hyvältä kuin Jalostajan purkki sellainen.
Minulla ja miehelläni on niin kierot ruoka-ajat ja ruuatkin, että jo ihan siitä syystä pidän pari purkkia jemmassa. Usein tyttö myös pyytää, että saisi syödä "pilttiä", pikkuveljelle niitä kun on aina varastossa. Tyttö on välillä aika huono syömään ja silloin varmimmin saa uppoamaan "pilttiä". Jopa minä ja miehenikin voidaan joskus syödä niitä junior-ruokia, hui kamala!
ei ole koskaan tykännyt purkkiruuasta. Kuopus, nyt 11kk, syö purkkiruokaa sillon tällön ehkä kerran kuussa. En tiedä miten kesällä järjestelen ruoka-asiat kun lähdemme Suomea kiertämään...
eikä hänelle maistu ollenkaan ne purkkiruoat. Itselle olisi kyllä helpompaa, jos joku Iso Piltti maistuisi, esim. matkoillaa tai kun ollaan kavereilla kylässä, jossa tarjolla esim. sushia tai jotain tosi tulista itämaista. Mutta ei kelpaa ei...
Hedelmäsoseita sen sijaan syö päivittäin puuron kanssa, ja mun mielestä saa niin tehdäkin. Sokerittomia kun ovat, ja puuro maistuu paljon paremmalta kuin ilman.
Olen niin laiska äiti etten jaksa aina tehdä ruokaa. Ihana syödä välillä aikuisten ruokaa mikä ei lapselle maistu ja antaa toiselle purkki. Luksusta!
muun perheen kanssa. Paitsi nyt syö niitä hedelmä- ja marjasoseita, kun pikkusisaruskin syö. Ne on ihan käteviä vaihtoehtoja matkalla, mutta mielestäni haisee niin karmealle, että en itsekään söisi - ainoastaan luomuversiot on inhimillisen hajuisia. Kuopukselle on lisäksi vaikea löytää sopivaa vaihtoehtoa, kun kaikissa on joku ainesosa, jolle hän on allerginen. Pakko kokata itse.
kun lapsi ei osannut pureskella. Kotona on aina laitettu ruoat itse. Kun 1 vuotiaana oppi pureskelemaan kunnolla, niin siitä lähtien on syöty koko perhe samaa ruokaa.