Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuopioon?!

Vierailija
07.04.2009 |

Olemme nelihenkinen perhe, asumme Tampereella. Meillä on ok työpaikat. Minulla olisi tilaisuus hyvään työpaikkaan Kuopiossa, miehellekin luultavasti löytyisi töitä jos asiaan paneudumme. Lapsemme ovat vielä alle kouluikäisiä joten muutto ei vielä häiritsisi koulukuvioita. Asumme nyt ahtaasti, ja kun Etuoven sivuilta katselee Kuopiosta näyttäisi saavan rahalleen ihan erilaista vastinetta kuin täältä...

Mutta iso muutos mietityttää. Emme tunne Kuopiosta ketään, tosin täälläkään ei ole sukulaisverkostoa. Tuttuja ja työtovereita on täällä tietysti. Kuopio on tuttu kesälomareissuilta (mökki lähistöllä) mutta sehän ei kerro arjen realismista mitään. Joten kertokaan te asiasta tietävät millaista siellä on asua? Miten palvelut toimivat? Mitkä asuinalueet ovat mukavia?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Jyväskyläläinen

Vierailija
42/52 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiota haukkuneet ovat muuten entisiä kuopiolaisia tai ainakin savolaisia. Jos ne täällä haukkuvat kotikaupunkiaankin, niin arveletko että junantuomille cityuuneille ei vinoiltaisi? Vedä johtopäätöksesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy etuovesta katsomassa asuntojen hintoja. Jos ette ihan hurjan kauas kaupunkialueelta halua, niin ette te sitä taloa alle 200000 saa, paitsi sellaisen remontoitavan. Asuinalueeseen sanoisin, että riippuu siitä missä työpaikat ovat jos ette halua autoilla ainakaan aina ja sitten riippuu siitä millaisen asunnon haluatte. Jos haluatte vanhan omakotitalon niin alue on ihan toinen kuin jos haluatte uuden rivarin.

Itse muutin Kuopioon -94 ja kaupunki on mielestäni piristynyt tuosta aika paljon. Tuolloin maalaiskaupunkimaisuus oli jonkinlainen shokki, nyt tämä ei mielestäni enää ole ihan samanlainen paikka. Lääkäripalveluista vielä, niin meidän alueella ainakin pääsee omalääkärille samana päivänä, riippuu siis alueesta. Julkinen liikenne on kyllä turhan kallista.

Vierailija
44/52 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/52 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin täällä viihtyy! Itse asun Kuopion Pohjois-osassa ja tänne on juuri rakennettu uusi koulu. Petoselle tai Saaristokaupunkiin en lähtisi, koska perheessä on vain yksi auto ja en jaksaisi sieltä asti kulkea bussilla keskustaan. Lisäksi Saaristokaupungissa ei vielä ole kunnolla palveluita. Matkukseen toisaalta lyhyempi matka. 

Vierailija
46/52 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 20:12"]

Hyvin täällä viihtyy! Itse asun Kuopion Pohjois-osassa ja tänne on juuri rakennettu uusi koulu. Petoselle tai Saaristokaupunkiin en lähtisi, koska perheessä on vain yksi auto ja en jaksaisi sieltä asti kulkea bussilla keskustaan. Lisäksi Saaristokaupungissa ei vielä ole kunnolla palveluita. Matkukseen toisaalta lyhyempi matka. 

[/quote]

Joku kelmi nosti taas ikivanhan ketjun framille : (

Vierailija
47/52 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata.

T. Kuopiolainen

Vierailija
48/52 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 20:12"]

[/quote]

Joku kelmi nosti taas ikivanhan ketjun framille : (

[/quote]

Kuopioonko ei enää muuteta?

Vierailija
49/52 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata.

T. Kuopiolainen

Vierailija
50/52 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika omituista väittää, että Kuopiossa "kaikki tietävät toistensa asiat". Suomen mittakaavassa se ei edes ole kovin pieni kaupunki. Itse käyn Kuopiossa mielelläni, mukava paikka ja hyvät palvelut.

Vierailija
51/52 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hauska vanha ketju tullut tänne esille =). Mä olen ihan rakastunut Kuopioon, jossa vietämme kesiä. Olemme etelästä. Jos vaan töitä saisi, niin muuttaisin sinne heti. Ja niin, minusta Kuopio ei ole pieni; just päinvastoin pelkään vähän noin isoa kaupunkia, että onko siellä levotonta, se onkin ainoa arveluttava seikka Kuopiossa. Ja maalle muuttaisin, en keskustaan, en uskalla siellä ajaa edes autoa, kun on niin kauheesti liikennettä ja yksisuuntaisia katuja yms. Mutta järven rannalle maalle, aah...!

Vierailija
52/52 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava perheemme asuu Rönön saarella aivan keskustan lähistöllä, olemme käyneet siellä pari kertaa vierailulla ja aivan upea paikka on, voisin muuttaa sinne vaikka huomenna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi