Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitaako kenenkään muun taloudessa nainen raha-asiat?

Vierailija
07.04.2009 |

Meillä on vähän niin kuin vuoroteltu. kun asioidenhoitaja alkaa uupua ja laskut jäävät maksamatta niin ollaan vaihdettu vuoroja. Nyt mulla olis se tilanne, mutta ei taida tosta miehestäkään nyt olla... ja toisaalta on hyvä pitää rahoja ja tilejä käsissään että voi käyttää rahaa helpommin omiin tarkoituksiin eikä kukaan kyttää...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille riittää tieto siitä, maksaako ostoksensa pankki- vaiko luottokortilla. Yhteinen elämä = yhteiset rahat. Riittää kun toinen murehtii rahavarojemme riittävyydestä.

Vierailija
22/28 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miten hankalaa se perheen talouden ylläpito voi olla?

Meillä tehdään muutaman kerran vuodessa "laskelma" arvioiduista tuloista ja menoista, lähinnä suurten hankintojen alla. Eli laskemme, että onko esimerkiksi varaa lähteä lomalle jne. Sitten joka kuukausi maksetaan laskut, joita meille ei kyllä hirveästi tule... Siis vuokra, puhelin, vakuutukset, jotain lehtitilauksia ehkä. Ruoka maksetaan suurin piirtein puoliksi, siis niin että molemmat maksavat periaatteessa omansa. Ulkona maksetaan vuorotellen tai se kummalla on rahaa. Mä maksan vaatteeni ja kosmetiikkani itse ja mies itse omat harrastushommansa. Tosin näissäkin on joskus poikkeuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan yhteinen säästäväinen tapa käyttää rahaa, mutta minun tehtäväni taloudessa on siirtää rahat lainatilille, hoidella laskut, hoitaa molempien käyttötileille tarpeeksi rahaa ja huolehtia muutenkin systeemeistä. Mies näki tilit ja totesi, ettei tajua systeemiäni, joten on parempi, että yksi hoitaa. Meillä laina menee puolivuosittain. Hoidan myös vakuutukset ja muut.

Eikä ole mitenkään ammattini. Päinvastoin. Saan ehkä toteuttaa tässä päinvastaista puoltani :)

Vierailija
24/28 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se ei tarkoita, että mies pistäisi rahat haisemaan ja olisi vastuuton. Meillä vaan käytännössä laskujen näpyttely nettipankkiin, lainojen lyhennysten laskeminen, korkojen vertailu jne. käy multa kivuttomammin. Molemmat tienataan yhtä paljon ja ollaan tietoisia perheemme taloudellisesta tilanteesta ja eletään sen mukaan. Minä vaan hoidan käytännön asiat, yhdessä toki isot linjat puhutaan.

Vierailija
25/28 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes suostuisi hoitamaa äijäni jotain omia juttuja. Senkus hoitaa ite ja jos ei osaa hoitaa, niin kärsiköön.

Vierailija
26/28 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan sekä perheen että firman raha-asiat. Maksan myös miehen palkan ( ja siis käytän sen myös : ))

Vierailija
27/28 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainenhan on raha-asioissa tutkitusti miestä parempi:

http://www.investori.com/b/index.php/2013/06/29/sijoita-kuten-nainen

Vierailija
28/28 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissani äiti hoiti raha- ja pankkiasiat. Isäukko taisi käydä pankissa vain asuntolainasta neuvottelemassa. Tosin hänellä oli sellaiset työajatkin, ettei aina ollut mahdollista lähteä kesken kaiken pankkiin. No sitten äiti kuoli varsin nuorena ja ukko oli hätää kärsimässä. Loma-aikoina minä hoitelin asiat ja kyllä hän ajan kanssa oppi itsekin laskunsa maksamaan. Kirjanpidonhan minä olin hoitanut jo koulutyttönä. Myöhemmin sitten kun veli hankki tietokoneen, hän alkoi hoidella omien raha-asioidensa ohella myös ukon laskut.