Pitäis siivota!
Mutta kun tuntuu toivottomalta urakalta. Mistä päästä alottaisi?
Kommentit (10)
Yhtä monta minuuttia koneella kuin siivoamista tai ihan mitä tahansa kotihommaa. Eli jos olen puoli tuntia koneella niin siitä seuraa puoli tuntia siivoamista. Tätä ennen mullakin aloittamisen kanssa ongelmia, oli melkeinpä pakko jo ottaa itseä niskasta kiinni.
Mulla oli samaa taipumista mutta paransin tapani. Tai ainakin niin uskottelen itselleni vaikka PALJON täälä pyörin! :D
Mää palkitsen itseni nettiajalla!
Tee näin: Nouse koneelta ja keita kahvia. Kun kahvi tippuu, siivoa tiskipöytä ja ruokapöytä. Kahvi on tippunut, palaa tietokoneelle.
Kun kahvit on juotu, nouse roboottina ja tee taas jotain pientä; vaikka pesukone pyörimään. Ja taas hetkeksi koneelle. Laita vaikka munakello soittamaan joka sun tarttee sammuttaa ERI HUONEESSA ja taas tee joku homma. Palkitse itsesi jälleen.
Kohta opit tän systeemin! :D Ja koti on puhtaampi. Toimii mulla!
Yks ihana kikka on joku Ladybug tai semmonen josta nappasin hyviä vinkkejä (joku ihana sisko täälä sivulla siitä vihjas):
* Menee näin:
1) Pistä soimaan jotain musiikkia jossa hyvä vauhti ja jolla saat hyvän fiiliksen!
2) Pue siistit hyvät vaatteet.
3) Laita kengät jalkaan vaikka olet sisällä (et joudu jatkuvasti riisumaan ja pukemaan joka hidastaa).
4) Meikkaa ja pistä hiukset hyvin!
Nyt voit alkaa siivoamaan! :D
Aloita isoilta pinnoilta, älä tee pientä piperrystä, äläkä jää järjestelemään asioita jokka harhauttaa SIIVOAMISESTA -kuten katselemaan valokuvia kun järjestät ne kansioon. Tee tämä joskus muulloin! Nyt sun tarttee siivota 5 minsaa yhtä huonetta ja keskittyä että teet selkeän siivoamisen, vaikka tiskit koneeseen. Pyyhit pölyt hyllyltä, imuroi olkkarin lattia, viet roskat.. Kellota tekemistä ja vaihda huonetta ja taas kellota.
Pidä välillä tauko. Laita taas kello soittamaan sen päättymiseksi: tee selkeä tauko jolloin ET SIIVOA. Lue lehteä, katsele valmistunutta jälkeä, juo kahvia..
Pidä tauko LYHYENÄ koska jos otat 30 minsan tauon, alkaa kynnys siivota lisää nousemaan. Sulla tarttee tempo säilyä!
Jatka taas kuten edellä. Kun sulla on kengät jalassa voit viedä mattoja ulos, käydä viemässä roskia, hakea/viedä pyykkiä..
* Ja tämmösen ison siivous urakan jälkeen sulla onkin siisti kämppä ja hyvä fiilis! Ja voit palkita itsesi netillä! :D
Itse maksimoin lorvaamiseni jo niin että seuraan säätiedotuksia ja kun tulee hyvä päivä, aurinko paistaa niin kivempi siivota. Tälläsenä päivänä voi sitten makoilla ihan hyvällä omallatunnolla, eikä tartte harmitella kun jättää siivot seuraavalle päivälle.
Tai sitten aidosti tekee ne seuraavana päivänä eikä huijaa itseään muulla!
Semmonen vauhdittaa siivoomista eikä kaikki tunnu kovin ylivoimaselta kun kirjottaa lapulle mitä pitää tehdä! Niinkun kauppalapun tekisit:
TÄNÄÄN
Tiskikone tyhjäksi
Tiskit koneeseen
Pyykki koneeseen
Vie roskat
Vaihda lakanat
Uudet pyykit koneeseen
Lämmitä sauna
Tee ruoka
Käy kaupassa
Vie lehdet keräykseen
Nosta saunan jälkeen pyykki saunaan
Yöksi lisää pyykkiä koneeseen
Yöksi kuivauskaappi päälle
Ja asioita voi yhdistää: kun haet lapset niin vie samalla lehdet, käy kaupassa ja vie roskat. Tällä aikaa saattaa ruoka vaikka muhia uunissa?
Ja miksei vaikka sähkösauna lämmetä? :D
Yliviivaa siivoomisia niin huomaat ihan paperilta miten olet saanut paljon aikaseksi, se motivoi ainakin itseäni.
5
Nyt olen taas täällä ;-)
Matkan varrella sentään vein lastenkirjoja hyllyyn. Palaan kohta jatkamaan keittiön siivousta.
ja LAISKAA sakkia!!!!!
Ei ihme jos koti seisoo sotkussa...
Keräilen villakoiria KÄSIN roskikseen
Nytkin vain notkun tässä koneella. Hyi minua!