Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elotähkien kuulumiset

07.04.2009 |

Hyvää alkanutta kevättä kaikille! Ajattelin avata keskustelun meidän elotähkien kuulumisista, kun viimeisistä viesteistä on jo tosi tosi kauan.

Eli mitä kaikille elotähkille kuuluu tällä hetkellä?

Meidän poika liikkuu jo kovasti. Hän oppi konttaamaan viikko sitten ja lähes samantien alettiin harjoitella ylös nousemista tukea vasten. Istua hän ei vielä osaa kunnolla ilman tukea. Varsinainen pieni tutkimusmatkailija :)

Yöt ovat meillä hieman katkonaisia, tai luultavastikin poika itse kyllä nukkuu, mutta uneksii niin paljon, että äiti heräilee muutaman kerran yössä. Pystyyn ei vielä onneksi sängyssä nousta. Poika nukkuu edelleen samassa huoneessa meidän kanssamme, mutta mietin, että varmaan sitten, kun yöt alkavat mennä hieman paremmin, niin poika siirrettäisiin jo omaan huoneeseen. Ehkä joskus kesän kynnyksellä.

Imetin poikaa n. 7kk asti ja imetyksen lopettaminen kävi melko kivuttomasti. Puolin jos toisinkin. Ruokailu onkin sujunut kaiken kaikkiaan varsin hyvin, poika syö yleensä hyvällä ruokahalulla kaikkea ruokaa. Oikeat hedelmät tosin aiheuttavat vielä pienoisia irvistyksiä, sillä olen antanut paljon enemmän valmiita kaupan hedelmäsoseita, kuin oikeita marjoja/hedelmiä. Mutta opetellaan niitäkin syömään pikkuhiljaa.

Mitäpäs muuta. Illalla mennään nukkumaan näin kellojen siirtämisen jälkeen n. yhdeksän aikaan illalla ja herätään kuuden-seitsemän aikoihin aamulla. Kolmet päikkärit ottaa yleensä päivän aikana.

Olisi mukava kuulla muidenkin elotähkien kuulumisia. Kirjoitelkaahan mikäli täällä vielä pyöritte!

t.Tinja

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kullanmuru nukkuu päiväunia, äiti ehtii syödä ja vähän surfata...

meidän tyttö (7kk 1vko) istuu kuin tatti. liikkuminen sitten rajoittuu kääntyilyyn ja vääntyilyyn, ryömimään tai konttaamaan ei olla lähdetty. on kyllä elopainoakin sen verran, että sen siirtäminen paikasta toiseen on varmaan aika rankkaa touhua...

meillä syödään vielä päivisin tissiä muun ruokailun ohessa. vaikka hampaita jo onkin neljä, niin aikas sileitä soseita meillä viellä syödään. karkeammat tuottaa selkeästi nielemisvaikeuksia. en ole sitten sormiruokaakaan kiirehtinyt.

nokkamukista oppi juomaan muutama viikko sitten - tarkoituksella opetin, kun oltiin lähdössä etelän reissuun ja piti vettä siellä juottaa ja pulloahan tytsi ei ole huolinut moneen kuukauteen. nyt vetelee ihan innoissa nuk:in nokkamukista siemaukset vettä.

yöimetyksen olen lopettanut pari viikkoa sitten ja puolitoista viikkoa sitten tyttö siirtyi omaan huoneeseen nukkumaan. aluksi siellä sai rampata jatkuvasti, mutta nyt on jo aika pitkiäkin pätkiä menny ilman rauhoittelua - saattaa toki havahtua unesta ja vähän möyrytä ja äännellä, mutta nukahtaa itsekseen aika hyvin. Muutaman kerran yössä tuolla huoneessa on nyt saanut käydä ja mun mielestä se on jo aika luksusta:)

Päikkäreiden määrää ja aikaa tässä nyt etsitään, kun nuo yöunet on muuttunut.

Tais herätä, täytyy mennä...

Vierailija
2/2 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitimme täyttää huomenna 8kk, sen kunniaksi menemma heti aamulla neuvolaan. Toivottabvasti suoriudutaan.

Meillä on noin kuukauden päivät istuttu, pari viikkoa kontattu ja nyt myös seisotaan tukea vasten. Pääsiäöisenä kyläiltiin lapsiperheessä, ja neiti nautti isompien lasten seurasta. Kotona on toki kaksi isoveljeä, mutta riemu jotenkin korostui kyläpaikassa.

Neitokainen syö kiinteitä viidesti päivässä, lisäksi rintaa päivällä, ja yöllä. Yöt ovat aika levottomia, joten edessä taitaa olla unikoulu, jota olen oman väsymyksen takia lykännyt. TIedän, nurinkurista. Valoistuvat aamut ovat tehneet aamuista varhaisia ja sotkeneet rytmiä. Pitää varmaan ostaa pimennysverhot. Vauvan mylläykset samassa huoneessa sotkevat minun unia, mutta neitiä ei voi siirtää toiseen huoneeseen. kuin samassa kerroksessa ei ole vapaita huoneita, eikä vauva oikein sovi veljiensä huoneeseenkaan. Ennen pitkää edessä on siis huonejärjestyksen muutos, että neidillekin löytyy oma soppi.

Suussa tytyllä on kaksi hammasta, kolmas pullottaa jo tuloillaan.

Aika on mennyt hurjan nopasti. Vanhempainvapaa lähestyy loppuaan, mutta jatkan kotona vuosiloman ja hoitovapaan turvin syksyyn saakka. Ja sitten mies jää ainakin joksikin aikaa kotiin.

Nyt täytyy puuhata lähtöä perhekerhoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla