Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pyykkeihin saa hyvän tuoksun kun käyttää kuivausrumpua?

Vierailija
06.04.2009 |

Vaikka lisään huuhteluainetta pyykkiin, niin silti ne tuoksuvat kuivausrummusta tultua niin "ummehtuneille". Liian vähän huuhteluainetta vai missä vika? Miten saatte pyykeistä puhtaan ja hyvän tuoksuisia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... olikos se nyt sitruunahappojauhetta vai mitä kummaa se oli, jolla pyykkikone pestään tyhjänä, saadaan sinne kertyvät töhnät pois. Apteekissa tiesivät heti, kun kysyin. Pesukoneen huoltomies sanoi, että pyykkikonetta voi joskus pestä myös astianpesukoneen pesutableteilla, puhdistaa kuullemma yhtä hyvin kuin tuo apteekin jauhe. Pesukonetta pitää muutenkin käyttää välillä tyhjänä 90 asteessa. Jos aina vain pesee 40 asteen pyykkejä, kone likaantuu. Kannattaa käyttää zeoliititonta pesuainetta, zeoliitti kertyy pesukoneeseen ja haisee. Ja samaa mönjää on tietenkin pestävissä pyykeissä vaikkei se silmällä erotu.

Meillä meinaa pesukoneeseen tulla hajuja, mutta kuivausrummun jäljiltä pyykit ovat toistaiseksi tuoksuneet raikkailta.

Vierailija
2/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa tuulettaa kuivausrumpua kuivauksen jälkeen. Rumpu ottaa ilman sisäilmasta, onko huoneessa ilman laatu hyvä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noi on?

Vierailija
4/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pyykin sekaan laitattavia kertakäyttöisiä nenäliinan kokoisia kangas/paperiliinoja, jotka periaattessa toimivat myös pyykin pehmentäjänä ja ehkäpä myös antavat pyykille 'paremman' hajun. Itse olen varsin hajuherkkä. joten ainakin ne mitä kokeilin tuoksuivat aika keinotekoisilta.

Vierailija
5/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka laitetaan pyykin sekaan kuivuriin.

Vierailija
6/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavan ruokakaupan hyllyltä vai mistä?

Vierailija
7/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksista! :)

Vierailija
8/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. pyykit tuoksuu kuivausrummusta otettaessa hyvälle, en käytä huuteluainetta.. pesuaineena LV

Vierailija
9/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyykit tuoksuu hyvälle rummusta otettuna.

hmmm.. ap... jospa te olette jotenkin erityisen pahalle haisevia ihmisiä, ja se haju tarttuu vaatteisiinne niin ettei lähde pesemälläkään....

Vierailija
10/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin on jotenkin vaikea kuvitella, että puhtaat vaatteet haisevat kuivauksen jälkeen ummehtuneilta.

Pesetkö vaatteita liian alhaisessa lämpötilassa? Veikkaisin siis sitä, että eivät puhdistu kunnolla pesukoneessasi.

Meillä ei käytetään mitään hajusteita ja ihan raikkaalta tuoksuu.

Vierailija
11/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko hajun lähde löytyä sieltä?

Vierailija
12/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa käytettäväksi. Huomasin viime kerralla kaupassa. Kuivauskone tosiaan "syö" tuoksua.

Jäävätkö pykit ehkä pitkäksi aikaa koneeseen märkänä? Se voisi ainakin olla syynä hajuun.

Vierailija
13/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykit haisevat "pahalle" vaikka otan ne koneesta heti linkouksen päätyttyä. Tiedän että se johtuu siitä kun kaksi kertaa peräkkäin (kärsin alkuraskauden pahoinvoinnista silloin) unohtui pyykit pariksi päiväksi märkänä koneeseen. Sen jälkeen tuo haju ei ole koneesta lähtenyt, vaikka olen 90 asteessakin sitä tyhjänä pyörittänyt. Todella ikävä ja inhottava ongelma!

Pitäis käydä jostain erikoisliikkeestä kyseleen, olisiko jotain desinfioivaa ja hajua syövää puhdistusainetta millä koneen saisi taas raikkaaksi.

Ilmeisesti sinne jokin bakteeri pesiytyi. =(

Vierailija
14/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pestä oikein: ei liian täysiä koneita, pesuainetta oikea määrä (ei liikaa, ei liian vähän), oikea pesulämpötila jne.

Itse olen kyllä miettinyt vähän samaa, ei tosin niin, että pyykki haisisi kuivurin jälkeen pahalle, mutta se ei tuoksu pesuaineen tuoksullekaan, vaan neutraalille. Olisiko niin, että tuoksuaine ei pääse imeytymään kankaaseen kuten narulla tai henkarilla kuivattaessa, kun kuivuri kuivaa vaatteet niin nopesti. Tai voisiko tuoksuaine jopa haihtua, kun kuivuri kuivaa vaatteet niin kuumalla verrattuna huoneilmaan?

Tässäpä nykynaisen pulmia ratkaistavaksi...

Vierailija
15/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, olen todennut sen, että pitkäänkäytetyt froteepyyhkeet eivät pysy kauan raikkaina käytössä, joten olen alkanut pesemään niitä surutta 90 asteessa. Kulukoot tai mitä tahansa, mutta haluan pyyhkiä kasvoni puhtaan tuoksuiseen pyyhkeeseen.

Joten ap, oletko varma, ettei vaatteisiisi ole päässyt pesiytymään likaa (pöpöjä), jotka eivät lähde pois ohjelämpötiloissa? Koskeeko hajuongelma siis uusia tai vanhoja vaatteita ja mistä materiaalista tehtyjä/ missä lämpötilassa pestyjä?

Vierailija
16/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mukana tulee se aine jolla koneen voi putsata, meillä haisi kone ihan hirveälle vielä muutama viikko sitte vaaei haise enää. Ihanan raikasta pyykkiä on vaikka vähän aikaa seisoisi koneessa pyykit. Todennut tämän ennenkin ja nyt en enää pesuainetta vaihda.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme