##Marrasmasut ja pääsiäisviikko##
Aloitanpa pinon, kun kukaan muu ei ole sitä vielä ehtinyt tälle päivälle:)
Kommentit (31)
[http://www.aijaa.com/v.php?i=3977991.jpg]
[http://www.aijaa.com/v.php?i=3978003.jpg]
Tässä kuvat kirppusesta, huonosti näkyy kyllä noissa kun jouduin kameralla kuvaamaan ne, mutta kun ei ole laitteita millä siirtää niin ei ole :D
Ekassa kuvassa lähiotos kirppusesta, toisessa koko kohdun kuva, oikealla oleva musta alue on kehittymättömän sikiöpussia. Pakko nyt linkittää, kun itsekin noita ihaillut jo yli vuorokauden :D
*helene 7+2*
morjens kaikille,
kateellisena luen juttujanne kun ootte pääseet jo ultrailemaan. mulla on ultra-aika vasta vajaan parin viikon päästä, tuntuu että siihen on niin pitkä aika. no, oma valinta kun en halunnut yksityiselle lähteä. tää on nyt sitte se np-ultra mihin ton ajan sain.
mulle tuli kutsu raskausdiabetes-seurantatutkimukseen tai ennaltaehkäisytutkimus vai mikä lie oli. ajattelin kuitenkin osallistua. mulla oli siis esikoisen raskaudessa r-diabetes, viimeks ei ollut. täytyy ruveta nyt taas kattoon vähän tarkemmin mitä suuhunsa laittaa. vaikka olen kyllä muutenkin yrittänyt elää terveellisesti, kun eihän se riski raskauden jälkeen katoa. tossa tutkimuksessa oli just että 70% r-diabetesäidistä sairastuu 2-tyypin diabetekseen 1-10 vuoden kuluessa raskaudesta. hoh hoijaa. pelkään tota diabetestä ihan hirveesti, ja olen käynyt säännöllisesti verikokeissa asian vuoksi...
omien laskujen mukaan olen päässyt nyt kymppiviikon paremmalle puolelle. aika moni töissä jo tietää. esikoinen kysyi eilen suoraan et ootsä raskaana vai. mitäs siihen sanomaan... ;)
ajatukset on pyörinyt nytten ihan muissa jutuissa kun raskaudessa muutaman päivän (pahoinvointia lukuunottamatta) sillä meille tuleekin nyt äkisti muutto toukokuussa. oltiin ajateltu että ehkä syksyllä muutettais, niin aikataulu muuttui pikkasen aikasemmaks kun luultiin. jaa, täytyy ruveta pahvilaatikoita taas keräilemään. inhoan muuttamista, mutta onhan se toisaalta taas vaihtelua elämään.
mukavaa pääsiäistä kaikille, ihania kevätpäiviä!
-paakkis 10+1-
Mahtuisko joukkoonne vielä marraskuun odottaja?
Olen 29 (kohta 30)v esikoisen odottaja. Takana pari keskenmenoa ja pelko persiissä koko ajan mennään. Tällä viikolla bongattiin syke pikkuselta ja vähän uskaltaa huokasta, mutta eihän se riski minnekään ole hävinnyt...
Pahaaoloa poden miltei koko päivät, mutta taitaa keskittyä tuonne iltaan, kun ehtii istahtamaan ja kuulostelemaan itseään. Nukkua voisin vaikka vuoden ja vähän vielä päällekin. Minne päänsä kellistää, niin sinne nukahtaa ;D
Siinä vähän minusta... myöhemmin sit muuta.
Irish rv8+0
Piti tulla vaan sanomaan, että olipas hauska nähdä Helenen ultrakuvia! :) Itse kun en saanut kuvia mukaan (en kyllä kysynytkään, kun ihan muut asiat oli mielessä), niin hauska katsella toisten kuvia! :)
Ja tervetuloa vaan mukaan Irish79. :) Se on mukava, että meitä on monta samassa tilanteessa ja samoilla viikoilla, ja kuitenkin niin erilaisissa tilanteissa ollaan. Huomaa miten yksilöllisiä kaikki raskaudet ovat! :)
Ihanaa ja rentouttavaa pääsiäisen aikaa kaikille!
Hippi-hiiri rv 9+1
Nyt sitten iski eilen pahoinvointi kuvioihin oikein kunnolla! Eilen sai kahvi oksentamaan ja tänään en pystynyt hampaita pesemään kun harjan laitto suuhun pääsi heti oksentamaan. Ei kyllä tälläistä ollut esikoisen kohdalla (tai sitten sen on vaan unohtanut). Väsymyskin ihan tolkutonta. Töissä jouduin eilen kiletäytymään vaipan vaihdosta kun en siihen millään pystynyt.
Mutta nyt saa viellä 3 kokonaista päivää kerätä taas voimia :)
Eilen alko iltapäivällä verenvuoto ja alamaha kivut ihan ilman ennakko varoitusta. Oltiin vielä kyläilemässä ja miehellä kokous ilalla. Jäi kyläilyt lyhyeen ja kokous käymättä ku halusin kotiin. Ei ollu mitään tuhria vaan ihan rehellistä kirkastaverta jota sit jo alkoi tippua itsestään pöntöön ku kävi wc:ssä. Ja siellä wc:ssähän tuli juostua ku piti takkailla tilannetta. Se vuodon määräkin kun piru vaan kasvoi iltaa kohden. Nää kaks viikkoo on mennyt tähän mennessä ihan ilman mitään tuhruja tai muitakaan oireita. Satunnaisia alamahan nipistelyjä ja pistelyjä ollu mut ei muuta. Onneks se vuoto loppu pikkuhiljaa illalla ja tänä aamuna oli vaan häivähdys ruskeeta tuhrua. Vittu ku säikytti. Kyllä meni ilta itkiessä ja miehen kainalossa istuessa.
Ihan niin ku ei nuo lapsettomuushoidot ei ois ollu jo riittävän vaikeet ni nyt sit tää. Enemmän on menny aikaa ja rahaa tähän raskaaks tulemiseen ku lakisallii. E tarviis enää yhtään ylimääräisiä sydämentykytksiä.
Eka ultra ois tulevana keskiviikkona. En tiedä et jos vuoto alkaa uudestaan et pitääkö lähtee tyrkyttämään itteensä Kysille vaik en oo Kuopiolainen. On mun lääkäri sanonu et suoraan aina Kysille jos jotain ongelmia tulee. Kysissä vaan ei kaikki hoitajat kato hyvällä ulkopaikkakuntalaisia vaik kui ois lääkärin luvat.
Saa nähä mitä tulee työnteosta nyt pääsiäisen aikaan. Tänään pitäs iltavuoroon kammeta töihin. Varmaan menenkin jos vuoto ei vaan ala uudestaan.
-Vippetti rv 6+5- ?:|
Onpas täällä ollut hiljaista, kaikkiko pääsiäisreissussa..
VIPPETTI, uskon tosiaan että säikäyttää tuollainen, mikä hyvänsä punaisen sävy tulee, sitä säikähtää. Toivottavasti vuoto pysyy poissa nyt. Ihan tuoreen kokemuksen mukaan minäkin jo uskon että nuo vuodot voi olla vaarattomiakin, usko säkin nyt siihen kunnes tiedät paremmin!
Oma olo jatkuu pahoinvoivana ja väsyneenä. Ruokahalu olis kova mutta kaikki yököttää kun suuhun laittaa, jotkut ruoka-aineet jo pelkästä katsomisesta. Ruskeaa pientä tuhrua on ollut joka päivä johonkin aikaan, mutta ei toistaiseksi ole isompaa vuotoa ollut, mietityttääkin milloinkohan se tyhjä sikiöpussi sitten vuotaa runsaamman vuodon kanssa ulos, vai tuleeko se tosiaan näin tuhrutellen kuukausien aikana. Minusta tää on kyllä miellyttävämpikin tapa, jos vaan tuhruna tulee ajan myötä, eikä sellaista kovaa lorinavuotoa, josta väistämättä rupeis miettimään että jääköhän sinne se eläväkään..
Tuli muuten mieleen, että kumpienkohan päivien mukaan tässä lopulta mennään, kun neuvolassa sanoi että lasketaan helmikuisen tuulimunan tyhjennysvuodon mukaan, kun taas ultrassa mittojen mukaan oli 3vrk väliä. No, kolmella päivällä silleen ei ole eroa, mutta olis se kiva tietää minä viikonpäivänä pääsee uuteen viikkoon, perjantaina vai maanantaina.. turhamaisia ajatuksia!
Hauskaa pääsiäistä kaikille jotka pinoilee pääsiäisenäkin!!
*Helene 7+5/8+1?*
..ja keskenmeno. Et se siitä sitten. Vittu.
Itselläni on niin kumma olo... Tuntuu hirveältä myöntää, että pahimmassa pahoinvoinnissa olen ajatellut ja jopa toivonut keskenmenoa. Olen vain ollut niin rikki, että mikä vain mikä parantaisi olon olisi kelvannut. Toisaalta itse olen saanut keskenmenon ennen tätä raskautta ja kylläpä pitää sanoa, että se tuntui pahalta. Fiilis oli todella masentava ja jotenkin kaikki unelmat, suunnitelmat ja sen hetkiset haaveet romuttuivat kerta heitolla. Olen niin pahoillani Vippettin puolesta!
Omasta navasta sen verran, että elämä hymyilee... aikuisten oikeasti olen saanut ruokaa ja juomaa pysymään sisällä jo yli viikon (okei oksentanut enemmän ja vähemmän, mutta en kaikkea). Energian myötä olokin on helpottanut ja mieliala parantunut. Mikä parasta tänään on jo TOINEN päivä, kun en ole oksentanut ollenkaan, JEE, JIIHAA!!! Aivan uskomaton tunne...ja mitä enemmän syön ja juon, niin sitä enemmän olo helpottaa eikä huippaa jatkuvasti. Olen käynyt ulkona rauhallisesti kävelemässä molempina päivinä ja nyt tuntuu, että elämä voittaa. (Koputan varmuudeksi puuta...ettei tilanne vain muutu).
Keskiviikkona on eka ultra...jännityksellä odotan, mitä se tuo tullessaan. Toivottavasti kaikki on hyvin, kun pahoinvointikin lakkasi :)
Paljon halauksia Vippettille, tsemppiä kaikille pahoinvoiville ja vuotojen kanssa kärvisteleville! Ihanaa pääsiäisen jatkoa ja aurinkoisia kevätpäiviä!
Angelinako viikkoja jotain 10 +
Eikä VIPPETTI, niinkö siinä kuitenkin kävi :( Todella paljon voimia sinulle, tuo on kamalaa, tiedän hyvin mitkä tunteet menee läpi. Todella surullista :(
Me ollaan miehen kanssa podettu pääsiäisen tuttua vatsatautia, miehellä alkoi eilen ja mulla yllättäen tänään. Sinänsä tuo paha olo kun on päällä muutenkin 24/7 niin se ei lisäkuvotusta aiheuta, mutta tuo ripuli on ihan mieletön. Yrittänyt juoda riittävästi mutta kun vesikin haisee niin pahalta (vesi muuten oikeasti haisee, tiedättekö!!). Väsymys on vienyt voiton myös kokonaan, ei vaan tahdo jaksaa hereillä juurikaan olla, päivisin parin tunnin päikkäreitä ja mahdollisimman aikaisin illalla takas petiin-ei niin mitään nukahtamisongelmia. Energiaa ei ole mihinkään ylimääräiseen, kämppä on kuin pommin jäljiltä, edes petivaatteita en ole jaksanut vaihtaa vaikka niissä lojunut suurimman osan vuorokaudesta nykyään. Onneksi lapsille on toistaiseksi mennyt läpi selitys sairastamisesta, mutta tuskin enää pitkään menee, ja tiistaina tätä kaikkea jääkin taas pyörittämään yksin kun mies palaa töihin..mitähän siitä tulee, kun en jaksa edes rullaverhoa nostaa ylös.. Huikean energiaton olo, jospa johtuu osaksi myös tästä vatsataudista, toivottavasti edes hiukan tokenee ensi viikolla!
Hauskaa pääsiäisen jatkoa täältä suunnalta myös!!
*helene 7+6/8+2*
Lohdullista luettavaa ;) Tänään olin menossa asian kanssa lääkäriin, mutta lääkärikäynti muuttuikin toisenlaiseksi...
Aamulla aloin vuotaa kunnolla verta ja tuli veriklimppikin. Menin sitten lääkäriajalleni, sain lähetteen Kätilöopistolle naistentautien poliklinikalle. Tutkittiin ja ultrattiin. Vauvan tilanne edelleen hyvä. Kyse on hematomasta joka tyhjentyi ja tuli pois. Niitä on useampiakin siellä...Vuoto väheni ja loppui, kunnes tänään iltapäivällä alkoi taas. Runsasta vuotoa ja veriklimppi, vähän kipua. Seuraan piinaillen tilannetta...
Jos vuoto muuttuu todella kivuliaaksi ja runsaaksi, takaisin sairaalaan. Ymmärtääkseni tässä vaiheessa öiseen aikaan Naistenklinikalle, päiväaikaa Kätilöopistolle. Lähetettä ei tarvita.
Ja siitä ihottumasta vielä... sain hydrokortison-rasvaa ja allergialääkettä (jota kuulemma saa käyttää)...katsotaan miten ihottuma-asia etenee. Jos ei helpota, niin sitten verikokeisiin jossa tarkistetaan mistä johtuu.
Edelleen piinaillaan siis....
Helene: minullekin lääkäri sanoi tänään, että on saattanut olla kaksi raskautta, joista toinen vuotaa pois tai on ollut tuulimuna. Aika shokki. Onnittelut sinulle hyvistä uutisista! :D