Aamu alkaa positiivisellä testillä, apuaaaaa
Onhan se nyt uskottava, testi on positiivinen. Nyt kaikki kertomaan, mitä hyvää on kahdessa lapsessa?
En kuvitellutkaan hankkivani enää toista lasta. Tytär täyttää kesällä 3 ja hänen isä asuu muualla.
Uusi mies on asunut kanssamme 5kk ja kierukasta huolimatta olen nyt raskaana.
Mies on tällä hetkellä kuukauden poissa, joten minulla on aikaa sulatella ennenkuin kerron.
Nyt kaikki siis saamaan minuun innostusta asiassa!! (tällä hetkellä en tiedä itkisinkö vai nauraisinko)
Kommentit (37)
Voisi kuitenkin jotain sympatiaa löytyä ap:lle vaikka suht nuori äiti onkin. Omalla äidilläni oli jo 2 lasta 22 vuotiaana.
14 taisi saada tänä aamuna negatiivisen tikun.
jotain sympatiaa löytyä ap:lle vaikka suht nuori äiti onkin. Omalla äidilläni oli jo 2 lasta 22 vuotiaana.
en usko vaan mitenkään, että näin paljon olisi oikein käytettynä ehkäisystä tulevia lapsia, ihmiset ovat vaan huolimattomia.
Ja "sekstailevat" ennen kun on vierotettu edes itse rinnasta.
sterilisaatio, ni ei tarvi jännittää huonoa tai epävarmaa ehkäisyä (siinä tapauksessa et lapsiluku ois sit varmaan täynnä)!
Itse olin 19v kun sain esikoiseni, enkä vieläkään pidä itseäni hirveän nuorena äitinä. :D
Muiden kyselyihin voi vastata hymyillen "miksi se sinua kiinnostaa?" :)
Voiko sen kanssa olla huolimaton?
Mulla alkoi tana aamuna taas menkat....
Ollaan yritetty vauvaa nyt 1v5kk.
Elama ei ole reilua.
14, miten kierukkaa käytetään oikein?
sen kanssa olla huolimaton?
tai voi, mutta kierukan kanssa AINA käytettävä muuta ehkäisyä.
Myös jos pillerit ei käy, silloin ei pidä ottaa kierukkaa, eikä muuta hormonallista ehkäsyä
-14-
ja päätin ottaa kierukan, jotta ei tarvitse päivittäin muistaa ottaa pillereitä.
Kerro 14 ihmeessä miten kierukkaa voi käyttää ei oikein??
Ja jos nyt paino jotenkin liittyy niin olen 169/55 että turha tulla huutelemaan, että lihavuuteni olisi jotenkin tehoa laskenut!
Eli sinä olet kaksi lasta kasvattanut ja minä en saa kahta lasta kasvattaa!!
Nyt suosittelen sua hakemaan lääkkeet!
ja päätin ottaa kierukan, jotta ei tarvitse päivittäin muistaa ottaa pillereitä.
Kerro 14 ihmeessä miten kierukkaa voi käyttää ei oikein??
Ja jos nyt paino jotenkin liittyy niin olen 169/55 että turha tulla huutelemaan, että lihavuuteni olisi jotenkin tehoa laskenut!
sekin on yksi suositus -14-
Minä kyseenalaistin kuparikierukan ehkäisytehon perhesuunnitteluneuvolan käynnilläni ja he sanoivat, että kuparikierukka on ihan yhtä hyvä ehkäisyteholtaan kuin muutkin ehkäisymuodot. Ainut, joka on ehdottomasti ylitse muiden on hormonikierukka. No, kysyin, että pitäisikö kuitenkin käyttää kondomia vaikka ovulaation aikaan, niin ohjeistus oli, että EI. Vasta kolmen kuukauden päähän laitettiin kontrolliaika ja jos silloin kaikki ok, niin vuoden päästä uudestaan.
14, miten kierukkaa käytetään oikein?
sen kanssa olla huolimaton?
tai voi, mutta kierukan kanssa AINA käytettävä muuta ehkäisyä.
Myös jos pillerit ei käy, silloin ei pidä ottaa kierukkaa, eikä muuta hormonallista ehkäsyä
-14-
päin vastoin minähän sanoin ap:lle, että tee lapsia vaikka 100:lle miehelle
Ja en tarvitse lääkkeitä, perehdytystä seksiin ja ehkäisyyn kyllä monikin.
-14-
Minä kyseenalaistin kuparikierukan ehkäisytehon perhesuunnitteluneuvolan käynnilläni ja he sanoivat, että kuparikierukka on ihan yhtä hyvä ehkäisyteholtaan kuin muutkin ehkäisymuodot. Ainut, joka on ehdottomasti ylitse muiden on hormonikierukka. No, kysyin, että pitäisikö kuitenkin käyttää kondomia vaikka ovulaation aikaan, niin ohjeistus oli, että EI. Vasta kolmen kuukauden päähän laitettiin kontrolliaika ja jos silloin kaikki ok, niin vuoden päästä uudestaan.
toivottavasti pienokaisia ei tule, jos et niitä halua
kirjoittamaan kyseisellä tavalla. Jos sinula on huono päivä, niin älä sitä muiden niskaan kaada.
Ei ole kuule yks tai kaks raskautta, jotka ovat saaneet alkunsa ehkäisystä huolimatta.
Toiseksi, alla oleva lauseesi kertoo paljon yleissivistyksestäsi, koska et selvästi tiedä, että mikä on kierukka.
Sitä on katsos hyvin vaikea käyttää väärin tai huolimattomasti. Se on asennettu kohdun sisäpuolella ja sen käyttöaika on noin viisi vuotta. Sitä ei siis oteta pois välillä vaan se on siellä kohdussa koko sen 5 vuotta. Mutta etenkin kierukkaraskauksia on hurjan paljon ja ei siinä voi etsiä syyllisiä muualta kuin lääkevalmistajasta. Toki se on voitu asentaa huonosti, mutta silloinkin asentaja on lääkäri!
Ota asioista selvä, ennekuin lähdet tekemään itsestäsi pelleä.
AP:lle onnea raskaudesta ja kiva kun isä suhteutui asiaan hyvin. Molemmille varmaan suuri shokki, mutta hyvin kaikki menee. Hyvä äityis ei katso ikää. Älä myöskään välitä tuosta yhdestä idiootista, jolla on kaksi lasta. Enemmän epäilen, että miten tuollainen äiti voi olla empaattinen ja sympaattinen äiti, etenkin jos omille lapsilleen kävisi vastaavalla tavalla raskautuminen.
en usko vaan mitenkään, että näin paljon olisi oikein käytettynä ehkäisystä tulevia lapsia, ihmiset ovat vaan huolimattomia.
Ja "sekstailevat" ennen kun on vierotettu edes itse rinnasta.
Ja toista odotan puolessa välissä :) Ja ei tuo vielä paha kuitenkaan ole, kaverini (saman ikäinen) sai viime vuonna jo kolmannen lapsensa :D
tai siis lähinnä mitä muut ajattelevat.... täytän "vasta" 22 ja toinen lapsi tulossa.
Ei vaan jaksaisi neuvolassa sitä oliko tämä vahinko keskustelua ja puistoissa muiden ihmettelyä :(
Tein äsken päätöksen ja soitin miehelle... Pitkään oli jo hiljaista ja tulee paikalle viikon päästä... Ei kuulema malta olla kuukautta poissa ja ei parempaa soittoa olisi voinut olla
ap
Aamun shokki alkaa olla ohi ja aamulla innolla soittamaan aikaa lääkäriin.
Innolla kaikkea tulevaa siis odottamaan ja toivomaan, että kaikki sujuu hyvin.
ap
Minulle laitettiin kuparikierukka ekan synnytyksen jalkeen, painoin silloin noin 135kg ja myos toisen synnytykseni jalkeen painaessani noin 150kg!
Kummallakaan kerralla ei ollut ylipaino esteena. Ja ehkaisy on toiminut moitteettomasti.
sillä on joku isompi ongelma. Kiva kun soitit miehelle ja kiva, että hän pääsee käymään kun on näin isosta asiasta kyse. Yllätys on teille molemmille iso (kierukan pettäminen), mutta selviätte varmasti hyvin.
Noita ikiä aina ihmetellään, milloin on liian nuori, milloin liian vanha saamaan lapsia - ei koskaan sopiva!
Kolmen "vanha" äiti