165 cm ja painoa 66 kg. Kuinka paljon liikaa painoa?
Olen aika siro rakenteinen, hirmu ohuet ranteet, tosi pienet kädet ja kapeat hartiat. Mutta tyypillinen päärynävartalo siis eli hoikka vyötärö ja kaikki pläsä löytyy reisistä, ns. ratsastushousuista :-(
Kuinka paljon kannattaa laihduttaa ja miten, että lähtisis rasva oikeasta kohdasta? Pyöräilen aika paljon sekä ulkoilen myös, mutta ne eivät vaikuta noihin reisiläskeihin :(
Kommentit (33)
Vaikea sanoa näkemättä, hyvä yleissääntö mun mielestä on pituus -110= ihannepaino.
muutaman kilon pudotus, vaikea tietysti sanoa näkemättä. Mutta sellainen lukema että itse voit hyvin ja olet siihen tyytyväinen. Ei meidän kaikkien tarvitse olla samalla muotilla tehtyjä.
Tärkeämpään on kuitenkin kiinteyttäminen.
Tärkeämpään on kuitenkin kiinteyttäminen.
on kiinteyttämistä? Mä haluaisin tietää mitä eroa on laihdutuksella ja kiinteyttämisellä.
Ai mitenniin leveäharteinen/omppu näyttää paksummalta samoissa luvuissa kuin päärynä?
Itse olen 164cm ja 63kg leveäharteinen omppu, melko kapea lantio. Ai näytänkö mä paksulta vai? Mitäs mun sit pitäis tehdä?
ovat oikeasti itse samanverran (tai enemmän) ylipainoisia... :)
Ap voisi ehkä pari kiloa pudottaa, jos haluaa, mutta tärkeintä
on, että tuntee itsensä terveeksi, liikkuu ja syö monipuolisesti,
ja voi hyvin. Pelkästään kilot eivät ole terveyden mittari.
Mikäli siis itse tunnet olosi mukavasti. Nämä 16 kg:n huutelijat voit jättää omaan arvoonsa. Jos jonkun mielestä painoindeksi 18 on ok, niin menköön itseensä.
mä olen 171cm pitkä ja painan sua kymmenen kiloa vähemmän ja olen sopusuhtainen ja normaalipainoinen kropassani.
Body mass index eli paino/pituus2 on sinulla 23,4. Normaali on 18-25. Selvästä ylipainosta aletaan puhua jos BMI menee 30 ja sairaalloisesta jos yli 40. Olet siis täysin normaalipainoinen.
mutta voisit kenties kiinteytyä vähän? Etsi sopivia liikuntamuotoja itsellesi, esim. kuntoohjaajan avulla. Itselläni jumppapallo on osoittautunut tosi hyväksi!
ja viihdyn parhaiten, kun painan 57-58 kg. Olen myös aika siro rakenteeltani. Olen painanut enimmillään (ei-raskaana siis) 64 kg ja se oli mielestäni vähän liikaa, tuntui plösöltä. Vaikka kun kuvia katsoo, niin ei se niin järkyltä näyttänyt, kuin tuntui.
Eli rasvaa lähtee kaikkialta tasaisesti kun laihdut, ei vain esim. reisistä. Tosiaan ennemmin kuin kauheasti laihduttaa kannattaisi yrittää muuttaa ainakin osa läskistä lihakseksi, se polttaa myös paremmin rasvaa. Eli lihaskuntoharjoittelua lisää ja kunnon aerobista liikuntaa (kävely ei riitä, pyöräily on ok jos kohtuullisen rasittavaa) lisää.
jotain vasta-alkajien ryhmiä? Pelottaa ja "ujostuttaa" mennä näihin ryhmiin kun on ihan pihalla koko jutusta mitä siellä tehdään. ap
Mut ehkä muutama kilo tai sit vaan kiinteytytstä,ei noi luvut tunnu yhtään ylipainolta...
Itse olen 160cm ja 63kg, normaalipainoinen ja sopusuhtainen
paino on ihan ok, ehkä 5kg saattaisin pudottaa.
Kokeile vaikka body pumpia, sen pitäis olla kiinteytymisen kannalta ihan parasta.
Paitsi että päärynävartalossa kilot eivät näy niin helposti kuin leveäharteisella tai ompulla. Minusta päärynävartalo on kaunis ja naisellinen, saatat olla ihan sopivanpainoinenkin.
Jos välttämättä tahdot niin voihan tuosta pari kiloa laihduttaa. Mutta kymmentä kiloa kuten joku ehdottaa: Miksi???
Ei ehkä ylipainoa, mutta ylimääräistä, josta voi luopua on varmasti..
Mikäli siis itse tunnet olosi mukavasti. Nämä 16 kg:n huutelijat voit jättää omaan arvoonsa. Jos jonkun mielestä painoindeksi 18 on ok, niin menköön itseensä.
Olen 163cm pitkä ja viimeisilläni raskaana painoin vähemmän kuin sinä.