Onko 10-vuotiaallasi jo kortti tilillesi?
Mun tytöllä on Visa Elektron mun tilille. Käy sillä nostamassa rahaa, jos tarvitsee. Kysyy tosin ensin luvan. Tämä siksi että en kanna rahaa mukanani, joten on helpompaa että tyttö ottaa itse mitä tarivtsee.
Kommentit (7)
Omalle tililleen on meidän 12-vuotiaalla, enkä lisää sinne rahaa.
Mulla on 15-vuotias tyttö jolla on oma pankkitili ja siihen kortti. Kortin sai viime vuonna kun siirryttiin kuukausirahaan. Tyttö on saanut opetella rahankäyttöä, sitä miten ja mihin se riittää.
Poika on vasta 7-vuotias ja mitään kortteja sillä ei tietenkään ole käytössä vielä. Luultavasti pojan kohdalla tullaan tekemään samoin kuin tyttäremme kohdalla.
Mun tytöllä on Visa Elektron mun tilille. Käy sillä nostamassa rahaa, jos tarvitsee. Kysyy tosin ensin luvan. Tämä siksi että en kanna rahaa mukanani, joten on helpompaa että tyttö ottaa itse mitä tarivtsee.
Ei kai kukaan anna korttia lapselle omaan tilliinsä??
Mietipä mitä voi tapahtua, kun joku, vaikkapa koulun "pahisoppilas", saa tietää, että lapsellasi on sinun tiliisi kortti. Ja turha sanoa, että ei kukaan koskaan saa tietää. Tietäähän sen nytkin vaikka kuinka moni, kun sitä täälläkin kerrot. Ja joku kaunis päivä tilisi on tyhjä.
ole eikä tule ainakaan mun tai miehen tileihin! Omaansa saa sitten joskus, mutta päivittäinen nostoraja on todennäköisesti alhainen aluksi, kun nyt laittaa käteisrahansa menemään saman tien.
ihmeessä pitäisi olla 10vuotiaalla kortti vanhempansa tilille?
Ei mulla ollut aikanaan eikä tule olemaan lapsillakaan.
Korkeintaan omalle tilille ja 10vuotiaalle voi antaa vielä käteistä rahaa, jos tarttee.
Omalle tililleen kyllä on. Sinne siirrän rahaa aina sovitusti ja lapsi itse käyttää mihin tarvitsee.