Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nämä "läskivihaajat" pitävät normaalipainoisiakin läskeinä?

Vierailija
05.04.2009 |

Jos painoindeksi on normaali niin ei ole mitään syytä vedota "terveyteen" laihdutuksen motivoijana. Vaikkapa 170 senttinen 68 kiloinen ei ole ylipainoinen. Mutta silti siitä jotkut vouhkaajat käskisivät viilaamaan ainakin kymmenen kiloa... ketä varten kaikkien olisi oltava superlaihoja? Normaali painoindeksi on ok oli se sitten siellä skaalan alapäässä tai yläpäässä. Liian alhainen bmikään ei ole terveellistä mutta siihen kannustetaan. Kui, täh, miks?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoin olen samaa mieltä kuin ap. Ja monesti näiden huippulaihuutta ihannoivien kohdalla asia menee yli myös lapsissa.

Esim. yhden tällaisen "kaverini" mielestä meidän tyttömme on "pullukka" ja "pyöreä", vaikka neuvolan käyrällä paino menee 0 ja -5 välillä...

Vierailija
2/8 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kerro mistä se paino koostuu, joten siihen ei voi ihan täysin luottaa. Peilistä näkee kyllä totuuden, muodostuuko olotila läskistä vai lihaksesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä se haittaa vaikka se muodostuisi siitä läskistä? Kunhan kolesteroliarvot ja verenpaine ovat kunnossa niin ei siitä ihramäärästä joka 170 senttisellä 68 kiloisella voi olla ole minkään valtakunnan terveysriski. Minun 170 senttisellä ystävälläni joka painaa 50 kiloa on muuten huomattavasti korkeammat kolesteroliarvot kuin minulla.

Vierailija
4/8 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI:hin, kun sditä moni pitää jonain ihme-lukuna, jota sokeasti tuijottaa. Jos haluaa itse arvioida omaa painoaan niin peilistähän sen näkee parhaiten. Mä en itse omista edes vaakaa enää.

Vierailija
5/8 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 170 cm ja 68 kg on hoikan ihmisen lukemat. Itse painan kymmenen kiloa enemmän enkä ole läski. Olen painanut joskus 65 kg ja näytin silloin todella hoikalta. Nyt haaveilen n. 70 kg:n painosta.

Vierailija
6/8 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman verran kuin teini-ikäisten????Kun siis voi olla normaalipainoinenkin kuten juuri esim. 170 cm ja 68 kg. Täysin normi paino aikuiselle naiselle.

Vierailija
7/8 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi ei oikein kerro yhtään mistään muusta kuin liian lihavista. 160cm ja 68kg ei ole sen mukaan ylipainoinen mutta eipä tuo kerro minkä muotoinen (ja minkä verran läskiä) ihmisessä on. Peili kertoo jonkun verran enemmän.

Vierailija
8/8 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vastaan ei tuijota miss suomi eikä edes toinen perintöprinsessa? Entä sitten? Ketä varten minun tai kenenkään muunkaan olisi pyrittävä olemaan laiha?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi