Nyt loppui palkat joita antaa virpojille!
Kohteliaita ovat olleet kaikki, aina ensin kysyneet saako virpoa. Nämä viimeisimmät näyttivät jo "yliikäisille" (3.lk tai 4lk), mutta menköön. Yhdillä sisaruksilla oli isosisko mukana (ehkä 3lk), mukavaa ettei hän osallistunut virpomiseen. Oli vain mukana kantamassa koria.
Kommentit (11)
Hehän ovat vasta 9-11-vuotiaita. Minua ei haittaisi ainakaan. Meillä vaan ei koskaan käy virpojia. En siis ostakaan mitään palkkoja. Jos nyt joku sattuisi eksymään tänne, antaisin rahapalkan. Ehkä yläkouluikäiset ovat liian vanhoja virpomaan, toki heillekin palkan antaisin silti.
Mielipiteitä on varmasti monia, siksi laitoin yliikäisyyden lainausmerkkeihin. On ihan ok, että ovat sisarusten mukana, mutta eivät virvo. Voihan ne palkkiot jakaa kaikkien kesken kotona. On aika paljon jos esim. 3 ryhmissä saman perheen lapset virpovat ja jkaiselle olisi annettava palkka. Tätä perinnettä vastaan minulla ei ole mitään, mutta useammalle riittää palkkaa, jos koko perhe ei virvo kerrallaan samalla ovella.
- se yliikäisistä kirjoittanut-
ja erittäin tervetulleita virpomaan. Sitten kun ollaan yli 10, niin minusta alkaa jo olla aika lopettaa virpominen, osallistua vaikka koristelemalla pienemmille sisaruksille oksia ja jakamalla suklaita.
ettei lapsetkaan saa olla enää lapsia. 10-11-vuotiaita pidetään jo liian vanhoina virpomaan, onko tullut mieleen, että kaikki lapset eivät välttämättä ole tarpeeksi rohkeita lähtemään virpomaan 7-vuotiaina? Lapsuus on lyhyt aika elämästä, joten antakaa 11-vuotiaidenkin nauttia lapsuuden iloista kuten virpomisesta. Oksien koristelu ja virpominen suklaapalkkoineen on ihan sopivaa 11-vuotiaille. 11-vuotias on sentään LAPSI!
Sitten vaan ihmetellään kun 13-vuotiaat juo ja polttaa, mutta ai niin sehän on varmaan täysin normaalia kun lapsihan on jo 13.
riittää että oksat on kauniisti koristeltu ja rekvisiitta asianmukainen.
Hyvä että tuli tämäkin virheluulo korjatuksi!
riittää että oksat on kauniisti koristeltu ja rekvisiitta asianmukainen.
Hyvä että tuli tämäkin virheluulo korjatuksi!
oltiin sillon kyllä ihan lapsia vielä....
Omat lapset odottavat jännityksellä, jos jäisi jotain...
Eri ikäisille tämä on vähän erilainen juttu: päiväkoti-ikäiselle saa vanhemmat miettiä asun, auttaa askartelussa, kantaa oksat ja olla apuna ja tukena. Koululaisille se on sitten oma juttu, itse suunnitellaan asu ja oksanteko. Siksi toivoisin vähän ymmärrystä, kun aina haukutaan "isoja" virpojia, joilla huonot asut ja oksat. Ehkä nämä ovat niitä, jotka ovat omilla rahoillaan hankkineet koristeet (tai kaivaneet sen mitä kotoa on löydetty) ja touhunneet hommaa keskenään. Kuitenkin aika pieniä ovat omin päin touhuamaan, ansaitsevat palkkansa minusta siinä kuin äidin huoltamat pikkusiskot.
Olen 11-vuotias ja kyllä minä käyn vielä virpomassa.
Haen pajunoksat niiden kanssa keiden kanssa menen virpomaan. Koristelen oksat itse ja hankin asianmukaisen puvunkin itse. Yleensä porukkamme on tälläinen: minä, pikkusiskoni, ystäväni ja hänen pikkusiskonsa.
Kaikki ovat koristellet oksansa ja on puvutkin.
Talolta talolle mennään virpomaan, kaikki antavat yhden vitsan.
Yleensä sanomme näin: Hei! ( Hei! ) Saako virpoa?( Saa. ) Virvon varvon... ( Antavat palkan kaikille.) Kiitos. Hyvää pääsiäistä! ( Samoin. )
Näin meillä!
Oliskohan jo aika lopetella pikkuhiljaa ton ikäsenä?
pikkusisarustensa kanssa. En tiennyt että hän on yli-ikäinen :(