Olenko laiska vai saamaton vai hidas vai mitä kun...
Minulla ja lapsella ei taaskaan ole mitään sovittua ohjelmaa täksi päiväksi, muuta kuin yksi tapahtuma johon osallistumme klo 15-18.
Tuntuu että joillakin tuttavaperheillä on koko viikonloppu täynnä kaikenlaista erilaista toimintaa. Koko ajan juostaan paikasta paikkaan, siinä välissä laitetaan ruoat ja hoidetaan virpomiset jne. Eivätkä edes ole erityisen stressaantuneita eli en siis tarkoita tätä "pahalla".
Tunnen syyllisyyttä siitä että minä olen laiska tai epäaktiivinen tai jotenkin masentunut, kun minulla ei ole kuin yksi lapsi ja silti ohjelma tuntuu ihan riittävän täydeltä näin. Toki meilläkin on joskus enemmän sovittuja menoja. Mutta miten joillakin on koko ajan kauheasti kaikkea?
Kommentit (6)
mitään sovittua koko viikonloppuna. Ollaan leivottu ja lapset ovat leikkineet ja rakentaneet hienon majan. Mä olen kokkaillu vähän erikoisempaa ruokaa ja siivnnout kämpän jne. En mä ainakaan jaksa koko ajan olla menossa johonkin, viikonloppu on lepäämistä varten ja joskus sitten kylästellään tai käydään uimassa jne. Nyt ei olla edes kovin paljoa ulkoiltu kun täällä on satanut kaatamalla vettä, eikä huvita lähteä tuonne kuraisiin leikkipuistoihin. Oma piha on vielä lumen peitossa.
sanoisin, että teette niin kuin teille parhaaksi sopii, antaa muiden ravata viikonloput, jos se heistä tuntuu hyvältä. Pääasia että perhe voi hyvin ja lepo ja rasitus on oikeassa suhteessa. En mä näe mielekkäänä täyttää viikonloppuja tekemisellä, kun viikot saa juosta töissä ja hoitaa asioita.
Se ilmenee tällaisina syyllisyyden tunteina sitten?
t ap
Ennen semmoisia ihmisiä kutusttiin leikkisästi tai tosissaan kyläluudiksi :)
Siis kotona ei voinut olla hetkeäkään vaan aina piti olla jonnekin menossa.
Nykyään on vain moninkertaistunut kaikki tarjonta.
Jos haluaisi mennä edes osaa niistä kivoista paikoista ja tapahtumista mitä näkee saisi tosiaan olla minuuttiaikataulu joka päivä.
Mikäs siinä jos semmoisesta tykkää. Me ei tykätä ja ohjelmaa tuntuu olevan riittämiin(lue liiaksikin asti) ilman mitään haluamista.
Jokainen eläköön tavallaan, ei siitä mitään syyllisyyttä pidä hakea.
Ja olen opetellut kovasti olemaan syyllistymättä. Meillä on uusperhe ja osa omista lapsistani käy biologisen isän kanssa kuitenkin pyörimässä pitkin Suomea viihtymässä joka toinen viikonloppu. Olen siis ajatellut, että panostan näihin yhdessäoloviikonloppuihin ihan kotinurkissa. Pelataa, saunotaan ja syödään yhdessä eikä käydä kuin harvakseltaan liikenteessä.
meillä (3 lasta ja vanhemmat) on pääsääntöisesti hyvin rennot viikonloput. Viikot ovat niin täynnä työtä ja virikettä että on ihanaa vain olla kotona omalla porukalla, leikkiä, lukea, ulkoilla, löhötä, jutella - olla yhdessä! Joskus kyläillään, tai mennään johonkin tapahtumaan porukalla, joskus me vanhemmat päästään kahdestaan leffaan, mutta yleensä me vain ollaan ja nautitaan toistemme seurasta. Tänään on virpomista, mutta naapuri lähtee lasten mukaan, miehen kanssa ollaan kotosalla ja kuunnellaan pyykkikoneen jumputusta :)