Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monet kotiäidit ovat aivan rajattomia lastensa kanssa.

Vierailija
04.04.2009 |

Teidän yli kymmenen esimerkkiä naapurustosta ja tuttavapiiristä, jossa pitkään lasten kanssa kotona olevat äidit eivät osaa laittaa sopivia rajoja lapsilleen ja tekevät heille samalla karhunpalveluksen. Älkää käsittäkö väärin, en tarkoita levottomia, käytösongelmaisia lapsia, vaan toisenlaista hemmottelua. Monilla esim yli 4-vuotiaiden poikien kotiäideillä on vaikeutta irrottaa lasta vaipoista, opettaa potallle, saada pukemaan itse.. taitoja, joita lapsi hyvin osaisi, mutta ei viitsi kun mamma passaa. Ärsyttäviä emoja sellaiset, argh!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua itseäni on puettu ja syötetty vielä kouluikäisenäkin. Omiani olen ehkä n. 5-vuotiaaksi. Eikä se tarkoita etteivät lapset olisi oppineet kyseisiä taitoja, vaan sitä että moni asia vaan sujuu paremmin niin - silloin kun siis on pakko tehdä jotain. Jos lapsi itse haluaa vaikka pihalle, niin hän osaa etsiä kaapeista alushousuista haalariin saakka vaikka kaksivuotiaana ja pukea ne päällensä. Silloin äiti hoitaa hommat kun äiti haluaa että jotain tapahtuu.

Meillä muutenkin lähdetään siitä mitä lapsi haluaa ja tarvitsee. Esim. ruoka-aikoja ei ole, vaan ruokaa annetaan silloin kun joku pyytää. Pienet lapset eivät yleensä edes halua ns. kunnon ruokaa, mutta kouluikäiset jo alkavat sitä pyytämään.

Vierailija
22/22 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kyllä osittain allekirjoitan ap:n aloituksen. En yleistä, mutta kyllä jotkut (ihan sama onko koti- tai uraäiti) hyysäävät muksujansa liikaa. Lapsethan oppivat tosi nopeesti "hyväksikäyttämään" aikuisia. Tämä on ihan fakta lapsipsykologiassa ja kasvatuksessa yleensäkin. Tavallaan uskon tota intin käynyttä äitiä, että siellä varmaan huomaa aika hyvin sen miten kotona on "hoivattu ja huollettu". Kyllähän rakkautta ja lämpöä voi antaa ilman yltiöpäistä höösäilyä ja valmiiksi pöytään kattamista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän