Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset kertovat raskaudesta vasta tosi myöhään?

Vierailija
04.04.2009 |

Ystäväni kertoi minulle tänään, että heille tulee vauva -2 kuukauden kuluttua! Emme ole nähneet pitkään aikaan, mutta olemme kyllä jutelleet, eikä hän ole halaistua sanaa sanonut asiasta. Minä melkein vihastuin asiasta, itse kerroin hänelle jo alkuvaiheessa omasta raskaudestani.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioistani kellekään. Kypsää on se, että olen työpaikassa, missä on pakko kertoa heti kun asian tietää, se se vasta kypsää onkin.

Mutta siis tuttavien kanssa asian on mennyt niin, että itse ovat yleensä huomanneet asianlaidan sitten kun ovat huomanneet. Niille, joiden kanssa ei ole oltu tekemisissä on kerrottu sitten syntymän jälkeen. Toki joitakin poikkeuksiakin on, ne ovat lähinnä olleet sellaisia olosuhteita ja tilanteita, että on ollut ikäänkuin luonnollista kertoa odotuksesta (esim. jos heillekin on ollut vauva tulossa), mutta ehdoin tahdoin en ole mennyt kertomaan.

Minä nyt en vain osaa kertoilla omista asioistani muille sillä lailla luonnollisesti. Miehestäkin monet tutut ja sukulaiset sai tietää hääkutsun saadessaan. Ehkä se sit on mun puutteeni.

Vierailija
22/25 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos on paljon tekemisissä ja läheinen jonkun kanssa, kyllä se raskauskin tulee ilmi ennen pitkää. Eikä se haittaa, ei sellaisilta tarvitse asiaa salata joiden kanssa voisi sitten sitä mahdollisesti kohtuun kuollutta vauvaa surra. Toinen asia on sellaiset kaukaisemmat kaverit, jotka on ehkä aiemmin olleet hyviäkin ystäviä mutta elämän kuljetettua etääntyneet eikä yhteydenpito enää ole niin jatkuvaa ja säännöllistä. Jos ei edes tapaa tällaista ystävää koko raskauden aikana niin enpä minä enää seuraavassa raskaudessa aio odotuksesta kertoa. Kerron sitten jos saan sen elävän vauvan kotiin. Ei kaukaisemman kaverin säälittely tai osanotto tekstiviestillä paljon lohduta jos huonosti käy, silloin mieluummin toivoo ettei olisi kertonut mitään koko asiasta.

Mutta läheiset rakkaat ystävät ovat tietysti eri asia.

t. salaileva(?) 6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka puhuu aina vain omista asioistaan, minussa ei koskaan ole kiinnostanut mikään muu kuin olenko raskaana, heh. Jos saan uuden työpaikan tai jotain ja kerron sen, aihe vaihtuu välittömästi hänen kuulumisiinsa. Sen sijaan synnytettyäni soitteli heti sairaalaan niin kiinnostuneena, ja raskaudet kyllä ovat kiinnostaneet, samoin kuin keskenmenoni.

Olen miettinyt, että varmaan suuttuu, kun en ole kertonut raskaudesta enkä kerro, mutta miksi kertoisin. Hoitsu tosin on ja ennenkin rikkonut vaitiolovelvollisuutta, joten saattaa olla selvittänytkin jo asian, kertomattakin, pienellä paikkakunnalla.

Vierailija
24/25 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ihmiset tykkää pelata golfia ja toiset ei?

Miksi joillakin on ruskeat silmät, vaikka mulla on siniset?

Vierailija
25/25 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä jaksaisi sitä enää että mun vointia kysellään ja annetaan neuvoja ja kauhistellaan perhetilannetta ja ties mitä muuta. Haluan olla ihan rauhassa. Raskaus on riskiraskaus ja voi olla niin lapsen kuin äidin henki kyseessä, mutta minua se ei haittaa ja ei pitäisi sitten muitakaan haitata.

Kavereille olen kyllä kertonut koska eivät ole niin tuppautuvia ja näkevätkin sen jo selvästi omin silmin ;) Eivätkä tiedä riskeistä.

Mutta sukulaiset asuu onneksi kaukana. Nyt oli vaan mies mokoma mennyt vihjailemaan isänpuoleiselle suvulleen raskaudesta. En tiedä pitäisikö sitten kertoa muillekin etteivät suutu, vai luottaakko siihen että sana ei kulje kun onneksi tuo sukuhaara ei ole juuri tekemisissä muun "juorusuvun" kanssa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan