Oletko ollut takapenkkiäiti?
Onko sinulla ollut tapana istua autossa takapenkillä turvaistuimessa olevan lapsen vieressä miehesi ohjatessa autoa?
Kommentit (26)
Laitan tuttia suuhun ja viihdytän. En istu siellä alistettuna ja ajattele, että täällä minä takapenkin suojissa hoivaan pikkuruistani ja suojelen pahalta liikenteeltä, kun iso ja vahva isi ajaa autoa...
Ei mun mielestä lasten kanssa oleminen ole vastenmielistä tai höhlää, vaan ihanaa. Minusta se vain on tottumiskysymys että siellä lapsen kanssa pitää istua. Lapsi tottuu siihen että sen kanssa istutaan siellä ja silloin pitää istua aina.
Mutta mitäs näistä, kukinhan tekee niinkuin tykkää. Tää oli vaan mun mielipide.
vahtimaan ettei tule paha olo. Näin äiti pääsee ajamaan, hyvin toimii, tapa ollut käytössä meillä aina. On sille lapselle mukava, että joku on seurana, varsinkin jos on selkä menosuuntaan istuin.
Lyhyt matkanon eri asia, mutta jos ajetaan pidenpää matkaa, mielestäni on täysin selvää, että jompi kumpi vanhemmista istuu takapenkillä. Riippuen tietysti siitä, kumpi ajaa.
En mä näe siinä mitään typerää että lapsi istuu siellä takana itekseen ja me vanhemmat edessä. Ei se mitään yksin siellä ole, jutellakin voi. Ja meillä ainakin muksu ihan sievästi on tottunu oleen "yksin" takapenkillä, ei oo koskaan istuttu siellä kumpikaan, isi tai äiti.
Lapsella on kivempi matka kun on seuraa takapenkillä, samoin vanhemmilla on kivempi kun ei tarvitse kurkotella taakse jos lapsi tarvii jotain, ei tarvitse kuunnella kitinää tai huutoa jne.
Onko sun mielestä lasten kanssa oleminen yleensäkin vastenmielistä tai höhlää? Mikseivät matkat voisi olla kaikille mukavia yhdessäoloaikoja?