Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut takapenkkiäiti?

Vierailija
03.04.2009 |

Onko sinulla ollut tapana istua autossa takapenkillä turvaistuimessa olevan lapsen vieressä miehesi ohjatessa autoa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapset on saaneet nauttia äidin seurasta takapenkillä tasan kerran elämssään... Synnäriltä kotiin... Sen jälkeen äidin paikka on etupenkillä :)

Vierailija
2/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei enää edes istu turvaistuimessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä aikuiset takana istu. Mä en ymmärrä näit jotka istuu siel ja vielä on valotkin laittettu sinne takapenkille!

Vierailija
4/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme eivät tosin ole huutaneet autossa.

Vierailija
5/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun kolme lasta niin kaikkia ei saanut istuimineen takapenkille mahtumaan. Joten olen takapenkkiäiti. Ja ei emme aio vaihtaa autoa sen takia.

Vierailija
6/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on takapenkki isä ja kuski äiti :)

Vierailija
7/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan yhtä höhlää on se, jos mies on aina kuskin paikalla, vaikka vaimollakin on kortti.

Vierailija
8/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miers matkusti toisinaan takapenkillä silloin kun lapsi oli vielä kaukalossa siellä. Ei enää turvaistuinaikoina.

Vierailija
9/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on takapenkki-isi. :)

Vierailija
10/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä istun takana ja isä ja lapsi edessä, siis jos koko perheellä ajellaan. Auto on pieni ja istuin mahtuu parhaiten apukuskin paikalle.

Vierailija
11/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään en sinne enää edes mahtuisi kun siellä on niin täyttä.

Vierailija
12/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kaukalokin on turvaistuin käyttötarkoituksensa perusteella.

Vierailija
13/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kuski ja koira etupenkillä, kaksi lasta ja toinen aikuinen takapenkillä... Kuskina siis minä tai mies.

No joo, jos ei ole tavaroita takakontissa, koira matkustaa siellä ja silloin aikuiset etupenkillä, mutta jos on tavaroita mukana, olen kyllä välillä takapenkkiäiti.

Vierailija
14/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

välipalaa syöttämässä (ei tartte sit aina pysähtyä) tai viihdyttämässä jos pieneltä menee kiinnostus matkustamiseen.

Lyhyillä matkoilla lapsi yksin takana.

...kumma tuo oletus että isä aina ajaa ...??

Vierailija
15/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään autolla ajosta paljon enemmän kuin mieheni, joten yleensä aina ajan. Oma äiti näytti vielä esimerkkiä, hänkin ajoi aina meidän lapsuudenperheessä autoa.

Vierailija
16/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2h ajomatkan aina toinen istuu mennessä ja toinen takaisin tullessa edessä ja toinen vanhemmista takana. On yksi mummolamatkan traditioista :)

Vierailija
17/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä vaihdoimme autoa turvatyynyttömään, jotta lapsi saisi olla istuimessaan kuskin vieressä. Kiinasta 12-kuisena adoptoidun, vanhemmille vielä vieraan, kieltä osaamattoman, autoa hädintuskin ennen nähneen lapsen laittaminen yksin takapenkille selkä menosuuntaan nimittäin oli minulle ajatuksena aivan totaalisen mahdoton.

Ja kun kyseinen neiti aikanaan vaihtoi takapenkille, oli kaikkien matka NIIN paljon mukavampaa, jos pidemmillä ajoilla jompikumpi vanhemmista oli siellä mukana lukemassa ja juttelemassa.

Vierailija
18/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä aina takana silloin kun turvaistuin oli selkä menosuuntaan. Automatkat yleensä pitkiä, joten mukavampaa kaikille näin. Lapsi kärsi ajoittain myös matkapahoinvoinnista, joten näin huomattiin paha olo usein jo ennen kun rupesi oksentamaan. Säästyttiin monelta pyykiltä. Lapsella myös todella tylsää istua yksin eri suuntaan kuin muut. Eipä olis tullut mieleenkään miettiä, näyttääkö se tyhmältä vai ei. En yleensäkään vaivaa paljoa päätäni sillä mitä muut ajattelevat.

Vierailija
19/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin automaattisesti sinne taakse tulee mentyä taaperon viereen istumaan. Enkä ole ajatellut, että sekin nyt on ihan superääliötä.

Vierailija
20/26 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

takapenkkiäiti, ollutkaan koskaan. Enkä käsitä tuota miksi siellä pitää lapsen kanssa istua.. :O Mun mielestä se tosiaankin on vähän höhlää. Vähän samaa kuin viereen nukuttaminen. Mut tää nyt onkin mun mielipide.

Tietty ymmärrän "oikeat" syyt (esim. tuo kiinalaislapsi-juttu, myös matkapahoinvointi lapsella on ymmärrettävä syy).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi