Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtaisitko työtä minun asemassani?

Vierailija
03.04.2009 |

Olen ollut 12 v samassa paikassa ja nyt kävin haastattelussa huomattavasti huonompipalkkaiseen työhön mutta työaika olisi parempi, työmatka vain 2 km nykyisen 20 km sijaan, vakkaripaikka tulisi, vapaat juhlapyhät ja viikonloput (nyt vuorotyö).

Käteen jäisi 300-500 e vähemmän kuussa.... meillä on nyt tosi kiire töissä ja tehdään yksin kahden hommat, ehdottavat vaikka mitä nyörinkiristystä joten tarjolla kaksiosaisia vuoroja, palkatonta ruokatuntia yms. Nyt on täydet lomat, täydet ikälisät ja hyvät edut.

Uudessakin olisi hyvät edut mutta tuo palkka, entisen 2500 tilalle 1700 e...

Menisitkö, talous kestäisi tän kyllä, ei siitä mutta kun on tottunut "parempaan" elämäntasoon.....

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietitäänpä eli vaihdon edut:

- lyhyempi työmatka

- ei tarvi autoa, säästät joko bensoissa tai bussilipuissa (paljonko euroja)

- päivittäinen vapaa-aika pitenee sen kulkemisen verran eli n. puoli tuntia

- vero% kai pienenee

- mahdolliset päivähoitomaksut ehkä pienenee (euroissa?)

- kunto nousee kun kuljet pyörällä/kävellen/potkurilla töihin

- estät urautumisen ja työelämästä tulee mielenkiintoisempi

- työajat paranee

- ei vuorotöitä

ja sitten huonot puolet:

- pienempi liksa

- ööö...oliko niitä sitten muita??

Oletko miettinyt mihin sä käytät sen 300 - 500 euroa kuussa? Ja pärjäisitkö ilman näitä asioita? Tottumiskysymys. Jos matkailette niin sitten matkustatte harvemmin tai syötte vähemmän luksusruokaa.

Jaa'a, en tiedä mitä tekisin, mun tulot ovat tällä hetkellä n. 900 euroa kuussa kun olen opiskelija ja hengissä on näikin pysytty. Joskus olen tienannut n. 2300 euroa kuussa, että onhan tässä elintaso tippunut. Missä se sitten näkyy: mietin paremmin mihin rahani käytän (ei heräteostoksia), mutta muuten olen tyytyväinen valintaani. Elämässä mun mielestä pitää uskaltaa ottaa riskejäkin. Et sä kuitenkaan työttömäksi ole jäämässä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan